Miért? Azokra más fizika vonatkozik?Ez a kisebb autók, mint a Mokka, 500e, Springer… esetén igaz lehet, de a Tesla, Polestar, eTron, iX esetében már annyira nem.
Miért? Azokra más fizika vonatkozik?Ez a kisebb autók, mint a Mokka, 500e, Springer… esetén igaz lehet, de a Tesla, Polestar, eTron, iX esetében már annyira nem.
Ez a kisebb autók, mint a Mokka, 500e, Springer… esetén igaz lehet, de a Tesla, Polestar, eTron, iX esetében már annyira nem.
Miért? Azokra más fizika vonatkozik?
Használd egészséggel! Gratulálok hozzá!megjött az autó Bmw X5 50E hybrid....szkeptikus voltam a hatótávval kapcsolatban......tényleg tudja a (tisztán elektromos) 90 km-t még úgy is ,hogy nem tojásokon lépkedek.Nyilván nem 200-l megyek vele...arra ott van az M3-s..![]()
![]()
.Ami érdekes ez az egy pedálos vezetés...kb50 km alatt megszoktam.Ha kell nagyon megy 495 LE...ha kell megjárom naponta szeged-makó oda visszát.....szóval jó kis autó.Szerencsés vagyok ,hogy ilyen autót vehettem...nem polgárpukkasztás miatt írtam csak ,hogy legyen ilyen is.
De teljesen mindegy. Az iX50 mondjuk tovább ég, mert nagyobb.Nem. Viszont egyrészt sokkal védettebb azoknál az autónál, miket eleve elektromos autóknak terveztek, mint az utólag átmókolt kis szaroknál. Másrészt nem mindegy, hogy a kb. papir vastagságú Dacia Spring ütközik valamivel, aminek már az ajtó becsukása is olyan, mint a régi Wartburgoké, vagy egy 2,5 tonnás iX50.
De teljesen mindegy. Az iX50 mondjuk tovább ég, mert nagyobb.
Csak hogy értsd, a mai legbiztonságosabb cellák esetén már az 1/3ára össze lehet nyomni gyulladás nélkül. Csak ugye egy akupakk nem egy, hanem sokezer cella. És elég egynek elszenvednie ezt a deformálódást, és viszi az egészet. Elolthatatlanul.
Persze megoldható, hogy a tárolórekesz ne legyen gyűrődő zóna. Csak a gyűrődő zóna nem viccből van az autódon.
Az akucellákkal? Amúgy igenGondolom te sok ilyenben üldögélsz meg ezekkel is dolgozol, hogy ilyen megalapozott a véleményed.

Én meg ilyen autókkal épp csak egy kis ideje. Mentem velük néhány ezer km-t és láttam párat baleset után.Az akucellákkal? Amúgy igen![]()
De teljesen mindegy. Az iX50 mondjuk tovább ég, mert nagyobb.
Csak hogy értsd, a mai legbiztonságosabb cellák esetén már az 1/3ára össze lehet nyomni gyulladás nélkül. Csak ugye egy akupakk nem egy, hanem sokezer cella. És elég egynek elszenvednie ezt a deformálódást, és viszi az egészet. Elolthatatlanul.
Persze megoldható, hogy a tárolórekesz ne legyen gyűrődő zóna. Csak a gyűrődő zóna nem viccből van az autódon.
Nem az összenyomás a probléma, hanem a kilyukadás, ha oxigént kap onnantól vége.
Ráadásul a legyártott cellák ~1/4-ede instant kuka, maradék ami átmegy ott is lehet hosszabb távon probléma, melegszik-melegszik, lassan elhasználódik amitől jobban melegszik... aztán egyszer csak elforr.
Tesla meg extra agyhalál a kamu autopilot-jával és behúzódó kilincseivel, balesetnél haltak meg mert tűz miatt leoldott az elektromos rendszer és bent maradt a kilincs az ajtóban...
Van, ahol 50% kuka.Nem az összenyomás a probléma, hanem a kilyukadás, ha oxigént kap onnantól vége.
Ráadásul a legyártott cellák ~1/4-ede instant kuka, maradék ami átmegy ott is lehet hosszabb távon probléma, melegszik-melegszik, lassan elhasználódik amitől jobban melegszik... aztán egyszer csak elforr.
Tesla meg extra agyhalál a kamu autopilot-jával és behúzódó kilincseivel, balesetnél haltak meg mert tűz miatt leoldott az elektromos rendszer és bent maradt a kilincs az ajtóban...
Ezt a Tesla dolgot nem értem, mert van Emergency Door Realese és pontúgy nyitja az ajtót belülről, mint bármelyik normális autónál a kilincs. Ugyanis tulajdonképpen az is és független a külső kilincstől.
![]()
Lehet azóta van, de tisztán emlékszem, hogy amikor bent égett utána magyarázták, milyen egyszerűen ki menekülhetett volna, csak a hangszóró borítását kell leszedni, majd kikapni a hangszórót és ott van mögötte.
Nem tudom ez mikori sztori, én vagy 4 éve dolgozom Teslaval és azóta biztos, hogy van. Az S-nek, 3-nak és Y-nak is benne van/volt a kezelési útmutatójában. Gyanitom ez alapján az X-nek is.
Az is igazi sikertörténet volt.
Sok örömet vele!megjött az autó Bmw X5 50E hybrid....szkeptikus voltam a hatótávval kapcsolatban......tényleg tudja a (tisztán elektromos) 90 km-t még úgy is ,hogy nem tojásokon lépkedek.Nyilván nem 200-l megyek vele...arra ott van az M3-s..![]()
![]()
.Ami érdekes ez az egy pedálos vezetés...kb50 km alatt megszoktam.Ha kell nagyon megy 495 LE...ha kell megjárom naponta szeged-makó oda visszát.....szóval jó kis autó.Szerencsés vagyok ,hogy ilyen autót vehettem...nem polgárpukkasztás miatt írtam csak ,hogy legyen ilyen is.
Mindegyikbe van mechanikus vésznyitás.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..