Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Miért? Azokra más fizika vonatkozik?

Nem. Viszont egyrészt sokkal védettebb azoknál az autónál, miket eleve elektromos autóknak terveztek, mint az utólag átmókolt kis szaroknál. Másrészt nem mindegy, hogy a kb. papir vastagságú Dacia Spring ütközik valamivel, aminek már az ajtó becsukása is olyan, mint a régi Wartburgoké, vagy egy 2,5 tonnás iX50.
 
megjött az autó Bmw X5 50E hybrid....szkeptikus voltam a hatótávval kapcsolatban......tényleg tudja a (tisztán elektromos) 90 km-t még úgy is ,hogy nem tojásokon lépkedek.Nyilván nem 200-l megyek vele...arra ott van az M3-s.. :) :) :) .Ami érdekes ez az egy pedálos vezetés...kb50 km alatt megszoktam.Ha kell nagyon megy 495 LE...ha kell megjárom naponta szeged-makó oda visszát.....szóval jó kis autó.Szerencsés vagyok ,hogy ilyen autót vehettem...nem polgárpukkasztás miatt írtam csak ,hogy legyen ilyen is.
Használd egészséggel! Gratulálok hozzá!
 
Nem. Viszont egyrészt sokkal védettebb azoknál az autónál, miket eleve elektromos autóknak terveztek, mint az utólag átmókolt kis szaroknál. Másrészt nem mindegy, hogy a kb. papir vastagságú Dacia Spring ütközik valamivel, aminek már az ajtó becsukása is olyan, mint a régi Wartburgoké, vagy egy 2,5 tonnás iX50.
De teljesen mindegy. Az iX50 mondjuk tovább ég, mert nagyobb.
Csak hogy értsd, a mai legbiztonságosabb cellák esetén már az 1/3ára össze lehet nyomni gyulladás nélkül. Csak ugye egy akupakk nem egy, hanem sokezer cella. És elég egynek elszenvednie ezt a deformálódást, és viszi az egészet. Elolthatatlanul.
Persze megoldható, hogy a tárolórekesz ne legyen gyűrődő zóna. Csak a gyűrődő zóna nem viccből van az autódon.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ellenpéldák mindenre vannak természetesen. De alapvetően… Én is baszhatom a tizenvalahány légzsákot és 2 tonnát, ha valamit 240-el baszok telibe, de normális sebesség esetén nem ugyanaz, mint ha egy a Clioba ülnék 4 légzsákkal.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
De teljesen mindegy. Az iX50 mondjuk tovább ég, mert nagyobb.
Csak hogy értsd, a mai legbiztonságosabb cellák esetén már az 1/3ára össze lehet nyomni gyulladás nélkül. Csak ugye egy akupakk nem egy, hanem sokezer cella. És elég egynek elszenvednie ezt a deformálódást, és viszi az egészet. Elolthatatlanul.
Persze megoldható, hogy a tárolórekesz ne legyen gyűrődő zóna. Csak a gyűrődő zóna nem viccből van az autódon.

Gondolom te sok ilyenben üldögélsz meg ezekkel is dolgozol, hogy ilyen megalapozott a véleményed.
 
De teljesen mindegy. Az iX50 mondjuk tovább ég, mert nagyobb.
Csak hogy értsd, a mai legbiztonságosabb cellák esetén már az 1/3ára össze lehet nyomni gyulladás nélkül. Csak ugye egy akupakk nem egy, hanem sokezer cella. És elég egynek elszenvednie ezt a deformálódást, és viszi az egészet. Elolthatatlanul.
Persze megoldható, hogy a tárolórekesz ne legyen gyűrődő zóna. Csak a gyűrődő zóna nem viccből van az autódon.

Nem az összenyomás a probléma, hanem a kilyukadás, ha oxigént kap onnantól vége.
Ráadásul a legyártott cellák ~1/4-ede instant kuka, maradék ami átmegy ott is lehet hosszabb távon probléma, melegszik-melegszik, lassan elhasználódik amitől jobban melegszik... aztán egyszer csak elforr.

Tesla meg extra agyhalál a kamu autopilot-jával és behúzódó kilincseivel, balesetnél haltak meg mert tűz miatt leoldott az elektromos rendszer és bent maradt a kilincs az ajtóban...
 
Nem az összenyomás a probléma, hanem a kilyukadás, ha oxigént kap onnantól vége.
Ráadásul a legyártott cellák ~1/4-ede instant kuka, maradék ami átmegy ott is lehet hosszabb távon probléma, melegszik-melegszik, lassan elhasználódik amitől jobban melegszik... aztán egyszer csak elforr.

Tesla meg extra agyhalál a kamu autopilot-jával és behúzódó kilincseivel, balesetnél haltak meg mert tűz miatt leoldott az elektromos rendszer és bent maradt a kilincs az ajtóban...

Ezt a Tesla dolgot nem értem, mert van Emergency Door Realese és pontúgy nyitja az ajtót belülről, mint bármelyik normális autónál a kilincs. Ugyanis tulajdonképpen az is és független a külső kilincstől.
GUID-3E788A87-9F37-487E-ABB0-82FD910F6B90-online-en-US.png
 
  • Vicces
Reactions: Miskolci Ogre
Nem az összenyomás a probléma, hanem a kilyukadás, ha oxigént kap onnantól vége.
Ráadásul a legyártott cellák ~1/4-ede instant kuka, maradék ami átmegy ott is lehet hosszabb távon probléma, melegszik-melegszik, lassan elhasználódik amitől jobban melegszik... aztán egyszer csak elforr.

Tesla meg extra agyhalál a kamu autopilot-jával és behúzódó kilincseivel, balesetnél haltak meg mert tűz miatt leoldott az elektromos rendszer és bent maradt a kilincs az ajtóban...
Van, ahol 50% kuka.
 
Ezt a Tesla dolgot nem értem, mert van Emergency Door Realese és pontúgy nyitja az ajtót belülről, mint bármelyik normális autónál a kilincs. Ugyanis tulajdonképpen az is és független a külső kilincstől.
GUID-3E788A87-9F37-487E-ABB0-82FD910F6B90-online-en-US.png

Lehet azóta van, de tisztán emlékszem, hogy amikor bent égett utána magyarázták, milyen egyszerűen ki menekülhetett volna, csak a hangszóró borítását kell leszedni, majd kikapni a hangszórót és ott van mögötte.
 
Lehet azóta van, de tisztán emlékszem, hogy amikor bent égett utána magyarázták, milyen egyszerűen ki menekülhetett volna, csak a hangszóró borítását kell leszedni, majd kikapni a hangszórót és ott van mögötte.

Nem tudom ez mikori sztori, én vagy 4 éve dolgozom Teslaval és azóta biztos, hogy van. Az S-nek, 3-nak és Y-nak is benne van/volt a kezelési útmutatójában. Gyanitom ez alapján az X-nek is.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
megjött az autó Bmw X5 50E hybrid....szkeptikus voltam a hatótávval kapcsolatban......tényleg tudja a (tisztán elektromos) 90 km-t még úgy is ,hogy nem tojásokon lépkedek.Nyilván nem 200-l megyek vele...arra ott van az M3-s.. :) :) :) .Ami érdekes ez az egy pedálos vezetés...kb50 km alatt megszoktam.Ha kell nagyon megy 495 LE...ha kell megjárom naponta szeged-makó oda visszát.....szóval jó kis autó.Szerencsés vagyok ,hogy ilyen autót vehettem...nem polgárpukkasztás miatt írtam csak ,hogy legyen ilyen is.
Sok örömet vele!
Az egypedálos vezetés nagyon kényelmes, ha egyszer megszoktad.
 
Lada Vesta SportLine SW teszt. Ez a visszafogottabb,(118Le) olcsóbb változat. A sima Sport verzió jövőre érkezik, még reszelni kell a motorján, plusz zajlik az új 6-sebességes váltó tesztje is. A Vesta Sport már 145 Le lesz,és lesz hozzá vmi automata váltó is. Kicsit képet kapunk a "katasztrófális" orosz gazdasági helyzetről is, egy 5:44-től elhangzó mondat formájában. "A 100-as benzin, most az őrületes, 75 rubeles(300ft) literenkénti áron kapható,itt Csecsenföldön" Nincs időm mondatról mondatra lefordítani, úgyhogy egy kis összefoglalás: Előnyök:
A felfüggesztés, kormányzás szuper, nagyon jól fekszi az utat, nagyon jó a kormányzás, új légszűrő elrendezés, aminek hála hidegebb levegőt tud szívni, ami jó hatással van a teljesítményére. A hátrányok: Nem igazán sportos gyorsulás (12,5sec 100-ig 3 személlyel plusz 30 kiló csomaggal), a motor alacsony fordulatokon nem húz, 4000 fölött kezd igazán élni,5200 környékén megy ki a világból, de 6000 fölött már tiltás van.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: JTDP and fishbed