[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Jó a logika. Azt nem találtam, hogy mit csinált a gép Horvátországban ? Az lehet még egy kiinduló pont. (Azt tudjuk, hogy gyakorlaton, a kérdés, hogy milyenen)

„A gyakorlat, amelyben részt vettünk Zadar környékén, a többnemzeti különleges légi kiképzési központ szervezésében valósult meg. Ezen évek óta részt vesz a helikopterdandárunk. A fedélzeten tartózkodók részben nagy tapasztalatú, részben pedig kiképzés alatt álló katonák voltak, akik magashegyi kiképzésben vettek részt” – közölte a honvédelmi miniszter.
 
  • Tetszik
Reactions: szasa30
„A gyakorlat, amelyben részt vettünk Zadar környékén, a többnemzeti különleges légi kiképzési központ szervezésében valósult meg. Ezen évek óta részt vesz a helikopterdandárunk. A fedélzeten tartózkodók részben nagy tapasztalatú, részben pedig kiképzés alatt álló katonák voltak, akik magashegyi kiképzésben vettek részt” – közölte a honvédelmi miniszter.
Köszi. Ez megerősíti Aladeen következtetéseit.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Ha tudod az oldalszámot, akkor az alapján meg lehet mondani hogy eredetileg még milyen konfigurációban érkezett. De hogy a gyakorlat során épp mi volt rá felszerelve azt nem tudni, így lehetett bármi.
Jellegzetes az öt SAR változatra, hogy az orruk alatt rádió-iránymérő (DF) kapott helyet. Emiatt el van tolva a felségjel, amely a többi H145-ösön középen van. Keress képet a 6-osról, amin látszik az orra alulról a felségjellel és ott a válasz. ;)
 
Ez alapján ez "sima" szállítónak tűnik: se optika, se keresőfény, se fegyvertartó nincs rajta...legalábbis az alábbi képen.
Mennyire szokták átszerelgetni a képeket, azt nem tudom...

28997-Airbus-Helicopters-H145-M-06.jpg
Az normális, hogy a 03-asnak a képen így nyitva van az ajtaja?
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Jellegzetes az öt SAR változatra, hogy az orruk alatt rádió-iránymérő (DF) kapott helyet. Emiatt el van tolva a felségjel, amely a többi H145-ösön középen van. Keress képet a 6-osról, amin látszik az orra alulról a felségjellel és ott a válasz. ;)
Ezt ne nekem írd, én tudom, hanem Aladeennak... aki már megint olyan témákon pörög ami korábban ebben a topikban ki lett tárgyalva.
 
  • Hűha
Reactions: Aladeen
Szóval úgy tűnik a feladatok nagyjából géphez vannak kötve és ritkán változtatják a felszerelésüket, feladatukat.
Láttam már olyan SAR felszereltségű gépet, aminél alul középen volt a felségjel, azaz nem SAR gépként érkezett gépre is szerelték már át a kiegészítő eszközöket... valószínűleg simán átszerelik a kiegészítőket egy másik gépre, ha az adott gép valamilyen karbantartás miatt nem elérhető. De senki sem dolgozik feleslegesen, ha nem muszáj. Ha feladatra lennének dedikálva a gépek, akkor lenne 10 gépünk aminek az üzemideje kb. egyszere robog az ipari nagyjavítás határideje felé (NKE hallgatók képzése, SF és VIP szállítás) és lenne 10 gépünk ami pedig alig repül (SAR, felfegyverezhető). (Nem tudjuk hogy honnan hiányzik az ami lezuhant.) Ezért valószínűbb hogy valamennyire rotálják a gépeket a feladatkörök között. De ha már karbantartás... senkiben nem vetődött fel a kérdés a legutóbbi közbeszerzéssel kapcsolatban hogy miért csak 3 évvel az első és 2 évvel az utolsó gép megérkezése után rendelik meg a karbantartáshoz szükséges eszközöket?
 
Láttam már olyan SAR felszereltségű gépet, aminél alul középen volt a felségjel, azaz nem SAR gépként érkezett gépre is szerelték már át a kiegészítő eszközöket... valószínűleg simán átszerelik a kiegészítőket egy másik gépre, ha az adott gép valamilyen karbantartás miatt nem elérhető. De senki sem dolgozik feleslegesen, ha nem muszáj. Ha feladatra lennének dedikálva a gépek, akkor lenne 10 gépünk aminek az üzemideje kb. egyszere robog az ipari nagyjavítás határideje felé (NKE hallgatók képzése, SF és VIP szállítás) és lenne 10 gépünk ami pedig alig repül (SAR, felfegyverezhető). (Nem tudjuk hogy hannan hiányzik az ami lezuhant.) Ezért valószínűbb hogy valamennyire rotálják a gépeket a feladatkörök között. De ha már karbantartás... senkiben ne vetődött fel a kérdés a legutóbbi közbeszerzéssel kapcsolatban hogy miért csak 3 évvel az első gép megérkezése után rendelik meg a karbantartáshoz szükséges eszközöket?
Attól hogy még nem szerelgetik át őket, lehet őket nagyjából egyenletesen "terhelni". A fegyvertartós helikopter is csinálhat pl. kiképzést vagy VIP szállítást, csak nem függesztenek rá semmit.
Ezentúl már figyelni fogom, hogy a fotókon az eddig "nevesített" oldalszámú gépeken kívül van-e másokon is fegyverzet. :)

Ami közbeszerzést illeti: azok már szerintem a H225M-kehez jönnek (2. és 3. rész a kiírásban). A H145M-ekhez meg eddig is volt szerelőállvány (voltak ilyen fotók), csak vélhetően több kell (tartalék?)...
 
Attól hogy még nem szerelgetik át őket, lehet őket nagyjából egyenletesen "terhelni". A fegyvertartós helikopter is csinálhat pl. kiképzést vagy VIP szállítást, csak nem függesztenek rá semmit.
A fegyvertartó konzoloknak mennyi a tömege? Mennyit vesz el a korlátozott hasznos teherből pl. utasszállításnál?
Ezentúl már figyelni fogom, hogy a fotókon az eddig "nevesített" oldalszámú gépeken kívül van-e másokon is fegyverzet. :)
A SAR feladatú gépekkel lehet hogy több szerencséd lenne. A felfegyverzett gépeket nem nagyon szokták mutogatni. Egyébként hol nézed a fotókat? Ha szpotter képeket nézel, akkor azok jellemzően ugyanazokon a publikus eseményeken készülnek, ezért látod mindig ugyanazokat a gépeket.
 
A fegyvertartó konzoloknak mennyi a tömege? Mennyit vesz el a korlátozott hasznos teherből pl. utasszállításnál?
Erről nincs információm, de üresen néhány tíz kiló lehet darabja legfeljebb "ránézésre". Ezeket nem hiszem hogy megéri fel- és leszerelni...

A SAR feladatú gépekkel lehet hogy több szerencséd lenne. A felfegyverzett gépeket nem nagyon szokták mutogatni. Egyébként hol nézed a fotókat? Ha szpotter képeket nézel, akkor azok jellemzően ugyanazokon a publikus eseményeken készülnek, ezért látod mindig ugyanazokat a gépeket.
Saját gyűjtés régebbi posztokból, meg Google-be bedobtam H145M Hungarian Air Force - elég sok találat volt...
 
Saját gyűjtés régebbi posztokból, meg Google-be bedobtam H145M Hungarian Air Force - elég sok találat volt...
Összerántottam egy albumot a Flickr-ön fent lévő magyar H145M képeimből. Elvileg a 05-ös kivételével mindegyikhez volt már szerencsém, de általában csak az érdekesebb képeket raktam fel, így igény esetén elő tudom a többi oldalszámot is keresni:
 
"Medevak" :)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Misszióra kész a MEDEVAC-képesség...

 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
Lehet, hogy lemaradtam róla, de a horvátoknál elvesztett gép pótlásáról volt már infó? Pótolják e egyáltalán? Nincs időm guglizni, vagy visszalapozni, ezért érdeklődöm.

Sehol sem olvastam róla, hogy akár csak szó lett volna róla.
Különben most úgyis jönnek a H225M-ek, szóval végülis lesz új helikopter.
 
Pótolni kellene, Ahogy a Gripent is pótolták.
igen de csak miután a H-force eléri valós képességét mert igencsak döcörögve halad és a sajnálatos tragédia miatt elveszített helikopter pótlásával együtt egy újabb több db bol áló h-force fegyverrendszert beszerezni.
mintha H-forcéval kapcsolatban sem ez lett volna az ígéret. (olyan érzésem van hogy lépten nyomon átvagyunk b.szva.)
 
nem véletlen volt az 1. dátum 2026 ha 2026 ra nem leszünk késsz a zömével 2028 ra nem leszünk képesek kiállni kellő mértékben ez esetben 2029 a következő dátum ahol nem lesz választásunk mert elszalasztottuk 28 at és nekünk reszeltek.
 
én már azt nem értettem hogy Maróth mit 2030 asozik amikor az ő dolga 2026 volt. ki volt egyáltalán aki kitalálta ezt a 2030 at meg 203X et ???
2023 at írunk és még mindig csak az látszik megvalósulni látszónak ami a sátorba lett mondva a többi meg kb a semmi... nem lesz ez így jó.
egy harccsoport kell hogy változás legyen? és végre egyenesbe jöjjenek a dolgok?