Eurofighter Typhoon

F6iJsPrWoAAEruX
F6iJtd4XYAAx33X
F6iJu-HXAAAN5Kw

RAF Typhoon Jet Operates From Finnish Road Strip For The First Time Ever..
 
  • Tetszik
Reactions: SirHiggins
F6j1wRYXAAARe0Q

Eurofighter Typhoon (Alenia prototype IPA2) with long range ALCM Storm Shadow, during integration missile-machine tests in 2014.
In this configuration Eurofighter Typhoon still manage to carry 8 air to air weapons, as BVRAAM (AIM-120 / METEOR) and SRAAM (AIM-9 / IRIS-T)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed
De a darabszámok azért őket igazolják.
Darabszám és darabszám közt is van különbség.
Nem mindegy, hogy egy gépet a négy gyártó rendel meg inkább, vagy a külső vevő fizeti a zsírosabb összeget.
Az előbbi esetben ugyanis az állam a jóárasított belső biznisznél lényegében csak az egyik zsebéből rakja át a pénzt a másikba.

A Eurofighter esetében az 589 darab legyártott gépből 472-t a négy gyártó rendelt meg. A csak és kizárólag a franciák által gyártott Rafale esetében a hazai megrendelés idáig 180 darab (ez lehet, hogy most már felment 192-re), míg a külföldi rendelésszám már 284-re nőtt.
 
Darabszám és darabszám közt is van különbség.
Nem mindegy, hogy egy gépet a négy gyártó rendel meg inkább, vagy a külső vevő fizeti a zsírosabb összeget.
Az előbbi esetben ugyanis az állam a jóárasított belső biznisznél lényegében csak az egyik zsebéből rakja át a pénzt a másikba.

A Eurofighter esetében az 589 darab legyártott gépből 472-t a négy gyártó rendelt meg. A csak és kizárólag a franciák által gyártott Rafale esetében a hazai megrendelés idáig 180 darab (ez lehet, hogy most már felment 192-re), míg a külföldi rendelésszám már 284-re nőtt.
Azt auért ne gondoljuk, hogy nem nyereséges még így is az EF2000 a gyártó számára.
 
Darabszám és darabszám közt is van különbség.
Nem mindegy, hogy egy gépet a négy gyártó rendel meg inkább, vagy a külső vevő fizeti a zsírosabb összeget.
Az előbbi esetben ugyanis az állam a jóárasított belső biznisznél lényegében csak az egyik zsebéből rakja át a pénzt a másikba.

A Eurofighter esetében az 589 darab legyártott gépből 472-t a négy gyártó rendelt meg. A csak és kizárólag a franciák által gyártott Rafale esetében a hazai megrendelés idáig 180 darab (ez lehet, hogy most már felment 192-re), míg a külföldi rendelésszám már 284-re nőtt.
Viszont az is csaknem 500 fighter, amit maguknak fizettek ki, nem külső cégnek. Plusz megmaradt a képesség, az ipar stb.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77 and Rferi66
Viszont az is csaknem 500 fighter, amit maguknak fizettek ki, nem külső cégnek. Plusz megmaradt a képesség, az ipar stb.
Nyilvánvaló.
De a dolog mostanra úgy áll, hogy a franciák e téren jobb arányokkal bírnak.
Maga az EF konzorcium ötlete a kihívások megosztása és az erőforrások egységesítése, amivel a Dassaultnál, a SAAB-nál, de talán még a Lockheed-nél is nagyobb entitás jöhetett létre.
Papíron tehát jobb összeadni, ami van, mint magányosan küzdeni.

Csakhogy az igények és képességek összefésülése több bürokráciát szül, mint amennyit lebontana, a tagországok eltérő potenciáljával és rezsijével összehangolni és leosztani a várható nyereséget a folyamatosan változó tagországi nemzetbiztonsági politika mellett szinte lehetetlen.
Röviden: a közös ló esete.
Az, hogy folyamatosan változó elképzelések mellett nagy nehezen kiizzadnak egy platformot, majd a tagországok folytonosan variálják a rendelendő darabszámokat és azokhoz találják ki utólag a különféle képességeket, elvárásokat, majd ehhez a helyzethez keresnek külső megrendelőket is, sokkal több járulékos és felesleges költséget okoz, mintha egy gyártó, egy elképzelés mentén haladna, lépésről, lépésre.
Ami az angoloknál doktrínális kérdés, az a németeknél technológiai, ami a németeknél gyártási kérdés, az a spanyoloknál munkaszervezési, de ugyanez az olaszoknál már költségvetési, és visszafele.

Ez a baja a Eurofighternek, hogy a hangzatos előnye, az valójában a hátránya. Ami pénzt a résztvevők a projektre ráköltöttek, abból a Lockheed F-22-est csinált, igaz, a franciák Rafale-ja is közel ugyanilyen drága, de az egykézben összpontosított gyártás-értékesítés miatt mára a Rafale több helyre kerül eladásra, mint a Typhoon. Mert sokkal gyorsabban működik a francia üzleti modell.
 
Nyilvánvaló.
De a dolog mostanra úgy áll, hogy a franciák e téren jobb arányokkal bírnak.
Maga az EF konzorcium ötlete a kihívások megosztása és az erőforrások egységesítése, amivel a Dassaultnál, a SAAB-nál, de talán még a Lockheed-nél is nagyobb entitás jöhetett létre.
Papíron tehát jobb összeadni, ami van, mint magányosan küzdeni.

Csakhogy az igények és képességek összefésülése több bürokráciát szül, mint amennyit lebontana, a tagországok eltérő potenciáljával és rezsijével összehangolni és leosztani a várható nyereséget a folyamatosan változó tagországi nemzetbiztonsági politika mellett szinte lehetetlen.
Röviden: a közös ló esete.
Az, hogy folyamatosan változó elképzelések mellett nagy nehezen kiizzadnak egy platformot, majd a tagországok folytonosan variálják a rendelendő darabszámokat és azokhoz találják ki utólag a különféle képességeket, elvárásokat, majd ehhez a helyzethez keresnek külső megrendelőket is, sokkal több járulékos és felesleges költséget okoz, mintha egy gyártó, egy elképzelés mentén haladna, lépésről, lépésre.
Ami az angoloknál doktrínális kérdés, az a németeknél technológiai, ami a németeknél gyártási kérdés, az a spanyoloknál munkaszervezési, de ugyanez az olaszoknál már költségvetési, és visszafele.

Ez a baja a Eurofighternek, hogy a hangzatos előnye, az valójában a hátránya. Ami pénzt a résztvevők a projektre ráköltöttek, abból a Lockheed F-22-est csinált, igaz, a franciák Rafale-ja is közel ugyanilyen drága, de az egykézben összpontosított gyártás-értékesítés miatt mára a Rafale több helyre kerül eladásra, mint a Typhoon. Mert sokkal gyorsabban működik a francia üzleti modell.
Persze, ez is egyértelmű.
Ugyanez a baja az Atlasnak is tulajdonképpen, a cmmtte design, meg a no-bid gyártás legrosszabb kombinációja, amiből aztán egy nagyon modern, de magyon komplikált gyártású, remek multirole rampas született, csak éppen mára $250M lett az ára, ami őrület, és közben csendben beelozi a piaci igényeket sokkal jobban előre belövő Millenium, mert féláron kapható, és jóval olcsóbban üzemeltethető.
 
Italian Eurofighter Typhoon Completes Meteor BVRAAM Testing Campaign In The UK...

This was the first launch campaign with the new BVRAAM missile, whose integration was made possible by the P2E(b) – Phase 2 Enhancement bravo – upgrade, and its purpose was to assess the behaviour of the weapon in conditions representative of possible operational scenarios, against real targets remotely controlled from the ground.


TF-2000A-Meteor.jpeg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Viszont az is csaknem 500 fighter, amit maguknak fizettek ki, nem külső cégnek. Plusz megmaradt a képesség, az ipar stb.
Igen, de most az Airbus elkezdte nyomni, hogy további rendelés szükséges kben 2030-tól durva leépítés és hadiipari képességvesztés lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo
28-bol 13 Eurofighter megérkezett Kuvaitba.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Chima3ra and fip7