Eurofighter Typhoon

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 043
113
GDdBKEgb0AAZHYt
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 149
113
Saab received the order from Airbus, which will equip 15 of the German Air Force’s Eurofighters for EW missions with solutions including Saab’s Arexis.

The contract period is 2024-2026. These aircraft will replace the German Air Force’s Tornado ECR, which are set to be decommissioned from 2030.
Nyilván ez azért érdekes, mert ugye a németeknek ott lenne a Hensoldt mint hazai alternatíva, mag ugye az izraeliektől is előszeretettel vásárolnak. Aztán valahogy mégis az Arexis-t érezték a legjobbnak.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 448
63 889
113



A második oldal keretes leírása elég érdekes. A gép 15g per másodperccel tudja növelni a túlterhelést, tehát akkora energiafeleslege van, hogy fél másodperc alatt nyugalmi helyzetből 9g-t érjen el.
Ez nem semmi, de kérdem én, miért nem csinálnak félfekvő helyzetű katapult üléseket, olyan üléspozícióval, mint a műrepülő gépeknél? Ráadásul ebben az esetben még jobb is lenne, ha a rakétahajtómű továbbra is a hossztenelyre közel merőlegesen lőné ki az ülést, hiszen ebben az esetben a kivetés g vektora méginkább mellkas-hát orientációjú lenne, mint ahogy az űrajósoknál is van.
 

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
803
2 037
93



A második oldal keretes leírása elég érdekes. A gép 15g per másodperccel tudja növelni a túlterhelést, tehát akkora energiafeleslege van, hogy fél másodperc alatt nyugalmi helyzetből 9g-t érjen el.
Ez nem semmi, de kérdem én, miért nem csinálnak félfekvő helyzetű katapult üléseket, olyan üléspozícióval, mint a műrepülő gépeknél? Ráadásul ebben az esetben még jobb is lenne, ha a rakétahajtómű továbbra is a hossztenelyre közel merőlegesen lőné ki az ülést, hiszen ebben az esetben a kivetés g vektora méginkább mellkas-hát orientációjú lenne, mint ahogy az űrajósoknál is van.
Nem lehet, hogy túl ferdén kellene tartani már a fejet? Tipikus telefonbámulós pozíció, ami nem tesz jót a nyaki csigolyáknak már 1G-ben sem.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 448
63 889
113
Nem lehet, hogy túl ferdén kellene tartani már a fejet? Tipikus telefonbámulós pozíció, ami nem tesz jót a nyaki csigolyáknak már 1G-ben sem.
Az F-16-osnál, Drakennél, Gripennél az a baj, hogy az üléslap hátra van döntve, de a nyakat nem támasztja meg semmi.
Ha félig feküdnél, a sisakba elhelyezett kijelzők korában, megtámasztott nyakkal a kijelzett adatokat is könyebben nézhetnéd.
 

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
803
2 037
93
Az F-16-osnál, Drakennél, Gripennél az a baj, hogy az üléslap hátra van döntve, de a nyakat nem támasztja meg semmi.
Ha félig feküdnél, a sisakba elhelyezett kijelzők korában, megtámasztott nyakkal a kijelzett adatokat is könyebben nézhetnéd.
Ez igaz, de a dogfight közbeni nézelődést is felvinnéd valahogy a VR szemcsire? Ha igen, hogyan? Valami egérféleséggel mozgatnád?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 810
113
Eurofighter and NETMA progress next Capability Enhancement Package for Typhoon...

The Phase 4 Enhancement (P4E) SD (system definition) package contains a number of new developments, including an automated sensor management capability for all Typhoon radars.

This allows the user to exploit the capabilities of the AESA (Active Electronically Scanned Array) radar to complete multiple simultaneous tasks, while reducing the pilot workload required as they manage different sensors.

The package also includes an improved cockpit interface and enhanced Radio Frequency Interoperability (RFIO). This will improve survivability and lethality.

In addition to the automated sensor management capability, P4E will introduce DASS (Defensive Aids Sub-System) upgrades for all customers and includes the German IOC (Initial Operating Capability) additional electronic warfare capability.

Furthermore, the P4E SD will undertake the analysis necessary to extend the service life of the Typhoon, ensuring the aircraft is available for decades to come.

“Typhoon, the backbone of European air defence, will protect our skies into the 2060’s, and therefore it is vital that we continue to enhance the capabilities of the platform and ensure it is operationally effective."

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed