KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 940
75 229
113
Brazil to negotiate sale of Embraer KC-390 aircraft to Sweden

Brazilian Defense Minister Jose Mucio said on Tuesday he will travel to Sweden next month to negotiate a potential sale of Embraer's KC-390 military aircraft to the country. Mucio told reporters in Rio de Janeiro that Brazil was eyeing the sale of three or four KC-390 aircraft to Sweden, while noting the Nordic nation wants to sell more Saab Gripen fighter jets to Brazil.

(Reporting by Rodrigo Viga Gaier; Editing by Kylie Madry - RIO DE JANEIRO, Sept 26, Reuters)
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
4 212
7 500
113
Ha jól számolom, akkor most tartanak ott, hogy a brazilok által "visszamondott" 13 gépből 8-9 darabra már találtak vevőt. (az osztrák rendelés 3 gép + 1 opció, 2026/2027-es átadás) Még egy vevő/rendelés és akkor kb. úgy alakulnak az eladások/szállítások/gyártás, ahogy korábban tervezték.
Akkor ez a svedekkel meg is lenne, ugye?
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 449
37 259
113
Se AN-t se IL-t nem tudsz venni (legalábbis európában) a háború miatt, és így, hogy vetélytársak esnek ki, nagyobb az esélye a KC390-nek
Mert bárkinél is felmerült a NATO-ban hogy orosz vagy ukrán gépet vegyen?
Ezek sosem voltak alternatívák!

Ügyes volt az EMBRAER, amikor a kiöregedő Herculesek piacára célzott és hülye volt a LM, aki meg nem tett semmit Hercules leváltására. Az AIRBUS is rámehetett volna erre a szegmensre (C295-nél nagyobb de A400-nál kisebb gépre), de ők is kihagyták.
Az egyetlen korszerű típus ebben a 22-23 tonnás hasznos teherbírású méretben jelenleg a KC-390.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
4 212
7 500
113
Mert bárkinél is felmerült a NATO-ban hogy orosz vagy ukrán gépet vegyen?
Ezek sosem voltak alternatívák!

Ügyes volt az EMBRAER, amikor a kiöregedő Herculesek piacára célzott és hülye volt a LM, aki meg nem tett semmit Hercules leváltására. Az AIRBUS is rámehetett volna erre a szegmensre (C295-nél nagyobb de A400-nál kisebb gépre), de ők is kihagyták.
Az egyetlen korszerű típus ebben a 22-23 tonnás hasznos teherbírású méretben jelenleg a KC-390.
Nem csak a NATO van a világon, és igen, a megörökölt Antonov simán játékos lehetett volna, ha nem lopják azt is szanaszét az ukránok már az önálló országuk első 15-20 évben.

Az Embraert ill abrazol államot dicséri, hogy a Boeing, járvány stb ellenére is kitartott a project mellett, és most elkezdett beérni a gyümölcse.
Ehhez persze kellett a Lockheed primitiv arroganciaja is hogy drágább egy Hercules, mint ez a nagyobb, erősebb, gyorsabb és modernebb, olcsóbban üzemeltethető gép, mert így lassan bezárják magukat a specifikusan turboprop rampas szállítót kereső ügyfelek piacára, ami jóval kisebb, mint a régi Herculesek keg Transallokat cserélő piac...
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 254
11 131
113
Se AN-t se IL-t nem tudsz venni (legalábbis európában) a háború miatt, és így, hogy vetélytársak esnek ki, nagyobb az esélye a KC390-nek

Nem csak a NATO van a világon, és igen, a megörökölt Antonov simán játékos lehetett volna, ha nem lopják azt is szanaszét az ukránok már az önálló országuk első 15-20 évben.

Az Embraert ill abrazol államot dicséri, hogy a Boeing, járvány stb ellenére is kitartott a project mellett, és most elkezdett beérni a gyümölcse.
Ehhez persze kellett a Lockheed primitiv arroganciaja is hogy drágább egy Hercules, mint ez a nagyobb, erősebb, gyorsabb és modernebb, olcsóbban üzemeltethető gép, mert így lassan bezárják magukat a specifikusan turboprop rampas szállítót kereső ügyfelek piacára, ami jóval kisebb, mint a régi Herculesek keg Transallokat cserélő piac...

Pedig biztos, hogy tök sokan állnak sorba Airbus A400M-ért is. :D
 
  • Vicces
Reactions: perceptron

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 940
75 229
113
Hivatalosan megkezdodtek a tárgyalások az Embraerrel:


Czech Republic selects the Embraer C-390 Millennium as its next medium military transport aircraft...

Czech Republic intends to acquire two aircraft that will significantly increase its airlift capacity, allowing the Czech Army to perform missions such as air transport, air assault operations, aerial resupply, medical evacuation, humanitarian aid, air-to-air refueling and firefighting with these aircraft.

C-390-Czech-Air-Force-In-The-Sky_low-resolution-website.jpg
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 449
37 259
113

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 551
5 211
113
  • Tetszik
Reactions: Loken and Aladeen

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 449
37 259
113
Az A400 -ból 100+ van Európában, és még 50+ rendelés. Persze ha nem a darabszám, hanem az számít hogy hány országban rendszeresítették akkor lehet a legelterjedtebb.
Az A400 tök más kategória. Aki csak Herkulest üzemeltetett annak nem kell A400, mert kisebb géppel is ellátta a feladatait. Akinek meg A400 mellett voltak Herculesei (pl. németek), azoknak is kellhet egy gép a pótlásukra.
Szóval az üzemeltető országok számát tekintve biztos hogy le fogja nyomni a KC-390 a A400-ast. Európában sok kisebb ország van akinek a brazil gép az ideális méretű szállító gép.