Nehézipar a hadiipar szolgálatában

Hétfőn átveszi a Liberty
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.



Arcpirító,hogy nem képesek a saját oligarcháink egy ilyet megvenni,é üzemeltetni,az állam meg ellátni megrendelésekkel ,botrány.
Ahogy az is, hogy annó külföldi kézbe kerülhetett.
 
Arcpirító,hogy nem képesek a saját oligarcháink egy ilyet megvenni,é üzemeltetni,az állam meg ellátni megrendelésekkel ,botrány.
Ahogy az is, hogy annó külföldi kézbe kerülhetett.
Ha átvennénk esélyünk se lenne a piacra kimenni, azonnal kiszorítanának a kínaiak meg az indiaiak. Így egyszerűbb ha beengedjük őket szövetségesként. ;)
 
Nem őszinte a mosolyom....
A Kínai acéllal szinte lehetetlen versenyezni. Évek óta hozzánk is a gyárba az öntvények Kínából meg Koreából jönnek. A ThyssenKrupp is évek óta árulja az acél üzletágát de kutyának nem kell:

Indiai meg Brazil vevőben reménykednek. India vevő jelölt azóta cáfolta, hogy érdekelné a dolog. Ez a zöld áram meg zöld acél dolog kb megpecsételte Európába az acélgyártás sorsát. Átállni egy acélműnek óriási beruházás, de minek tennéd meg ha nem tudod kitermelni? Pont emiatt gondolkoznak most mindenféle co kótán meg büntető vámon… persze ettől meg az EU-n belül nem lesz olcsóbb a termék… de ki akarják szorítani az ázsiaiakat. Az meg hogy te hogyan fogsz zöld acélból gyártott autót venni kutyát nem érdekli…
 
Ebben az a nagyon jó technológiai fejlődés hogy nem probléma a leállás mert nincs kokszosító rész amit ha leállítanak összeomlik. Na meg nem kell hozzá szén (olyan nagy mennyiségben) csak áram. Azért ez egy jobb technológia sokkal sok előnnyel.
A kokszolo megmarad (az egyik) , de nem saját célra termel, hanem eladásra. Nagy az igény rá, vasöntödék viszik mint a cukrot.
A folyékony fázis jó része megszűnik, vele együtt a tömörítőmű is (zsugorító, de hagyjuk.. )
Marad a FAM (folyamatos acélöntő mű) és azt szolgálja ki majd az új elektro (ívfényes) kemence (ék).
Kinai gyártás, jövőre megjöhet.

A kohókat bontják, úgy is csak az egyik megy " takarék lángon" a másik meg teljesen tropa.
Igazából ami megy az is kuka gyakorlatilag.

Amit bontanak az megy az elektro kemencékbe mint hulladék.
Lesz bőven anyag.

Cél az autóipar, IATF 16949 tanúsítás.
 
Ebben az a nagyon jó technológiai fejlődés hogy nem probléma a leállás mert nincs kokszosító rész amit ha leállítanak összeomlik. Na meg nem kell hozzá szén (olyan nagy mennyiségben) csak áram. Azért ez egy jobb technológia sokkal sok előnnyel.
meg kurva nagy beruházási igénnyel..... no és megfelelő helyi szakember gárdával, mert az elmúlt 5-10 bizonytalan év miatt k.va sokan leléptek és főleg a mobilisabb, fiatalabb gárdából..... (van ismeretségem, mert volt osztálytársam a meleghengersor üzemvezetője, mérnök kollégám meg onnan menekült ide Fehérvárra)..... szóval optimista vagy, de a körülmények erre az átállásra nagyon nem egyszerűek....
 
  • Tetszik
Reactions: endre
A kokszolo megmarad (az egyik) , de nem saját célra termel, hanem eladásra. Nagy az igény rá, vasöntödék viszik mint a cukrot.
A folyékony fázis jó része megszűnik, vele együtt a tömörítőmű is (zsugorító, de hagyjuk.. )
Marad a FAM (folyamatos acélöntő mű) és azt szolgálja ki majd az új elektro (ívfényes) kemence (ék).
Kinai gyártás, jövőre megjöhet.

A kohókat bontják, úgy is csak az egyik megy " takarék lángon" a másik meg teljesen tropa.
Igazából ami megy az is kuka gyakorlatilag.

Amit bontanak az megy az elektro kemencékbe mint hulladék.
Lesz bőven anyag.

Cél az autóipar, IATF 16949 tanúsítás.
Ez utóbbi pedig pontosan mit jelent? Milyen autóipari beszállításra lesz alkalmas?
 
Ez utóbbi pedig pontosan mit jelent? Milyen autóipari beszállításra lesz alkalmas?
Hidegen hengerelt lemez présüzemekhez.
De hogy Tier1 / 2 beszállító legyél kell az IATF 16949 tokkal vonoval.
Volt már egy nekifutás, de hatalmas volt a belső ellenállás...

70 év ósdi kommenista kerékkötő "hagyományát" kellene legyőzni, meg a számolatlanul létező érdekeket és pénzpumpákat...fusikat...

De ugye új tulajdonos és nem maffia, mint az ukran aztán az orosz...hanem szakmai befektető.
 
A kokszolo megmarad (az egyik) , de nem saját célra termel, hanem eladásra. Nagy az igény rá, vasöntödék viszik mint a cukrot.
A folyékony fázis jó része megszűnik, vele együtt a tömörítőmű is (zsugorító, de hagyjuk.. )
Marad a FAM (folyamatos acélöntő mű) és azt szolgálja ki majd az új elektro (ívfényes) kemence (ék).
Kinai gyártás, jövőre megjöhet.

A kohókat bontják, úgy is csak az egyik megy " takarék lángon" a másik meg teljesen tropa.
Igazából ami megy az is kuka gyakorlatilag.

Amit bontanak az megy az elektro kemencékbe mint hulladék.
Lesz bőven anyag.

Cél az autóipar, IATF 16949 tanúsítás.
Az új elektrokemencét már meg is rendelték? Mert a sajtóban csak azt írták, hogy tárgyalnak róla. Azt tudod, hogy mekkora lesz a kapacitása? 150 tonnából elég komoly kapacitást ki lehet hozni. Vagy lehet hogy kettő lesz?
 
Arcpirító,hogy nem képesek a saját oligarcháink egy ilyet megvenni,é üzemeltetni,az állam meg ellátni megrendelésekkel ,botrány.
Ahogy az is, hogy annó külföldi kézbe kerülhetett.
Hja kérem, ahhoz szakértelem kéne...
Meg matematikusnak tessünk lenni :)
 
meg kurva nagy beruházási igénnyel..... no és megfelelő helyi szakember gárdával, mert az elmúlt 5-10 bizonytalan év miatt k.va sokan leléptek és főleg a mobilisabb, fiatalabb gárdából..... (van ismeretségem, mert volt osztálytársam a meleghengersor üzemvezetője, mérnök kollégám meg onnan menekült ide Fehérvárra)..... szóval optimista vagy, de a körülmények erre az átállásra nagyon nem egyszerűek....
A beruházás már lebeszélt dolog a kínaiakkal meg az indiaiakkal. Én is beszéltem kohász volt szobatársakkal, örülnek neki végre acélban is lesz itthon normális technikai színvonalon lévő cég. Szerintem e miatt sokan fognak vissza is menni meg maradni is dunaújvárosban.
 
A beruházás már lebeszélt dolog a kínaiakkal meg az indiaiakkal. Én is beszéltem kohász volt szobatársakkal, örülnek neki végre acélban is lesz itthon normális technikai színvonalon lévő cég. Szerintem e miatt sokan fognak vissza is menni meg maradni is dunaújvárosban.
Kohászat szobatársak...?
Újváros vagy Miskolc?
 
Az új elektrokemencét már meg is rendelték? Mert a sajtóban csak azt írták, hogy tárgyalnak róla. Azt tudod, hogy mekkora lesz a kapacitása? 150 tonnából elég komoly kapacitást ki lehet hozni. Vagy lehet hogy kettő lesz?
Van egy kemence amit a kínaiak másnak gyártottak, de mégsem kell.
Az indiánok ezt stoppolták le a Vajműnek.
Terveznek egy másodikat is, mert a FAM hoz kell az acél...
 
Van egy kemence amit a kínaiak másnak gyártottak, de mégsem kell.
Az indiánok ezt stoppolták le a Vajműnek.
Terveznek egy másodikat is, mert a FAM hoz kell az acél...
Egy 150 tonnás kemencéről volt szó a hírekben. Egy ekkora modern UHP kemence évi 1-1,5 millió tonna acélt tud előállítani. Már ekkora kapacitáshoz kérdés hogy honnan lesz alapanyag, kétszer ekkorához meg pláne. Erről van infód, hogy ezt hogyan gondolják?
 
Egy 150 tonnás kemencéről volt szó a hírekben. Egy ekkora modern UHP kemence évi 1-1,5 millió tonna acélt tud előállítani. Már ekkora kapacitáshoz kérdés hogy honnan lesz alapanyag, kétszer ekkorához meg pláne. Erről van infód, hogy ezt hogyan gondolják?
Jó kérdés. Én azt hallottam vagy olvastam valahol, hogy a hulladékból. Nem viszik el az olaszok, hanem itt lesz feldolgozva. Ha van valakinek infója, akkor jöhet.
 
Egy 150 tonnás kemencéről volt szó a hírekben. Egy ekkora modern UHP kemence évi 1-1,5 millió tonna acélt tud előállítani. Már ekkora kapacitáshoz kérdés hogy honnan lesz alapanyag, kétszer ekkorához meg pláne. Erről van infód, hogy ezt hogyan gondolják?

150 tonna nem nagy valami a kohászatban, pláne egy vasműben...

De a FAM hoz folyamatosan kell a folyékony acél, (két üst fordító villán, közbenső medence/üst) ezért KELL két ivfenyes kemence...

Ha olvaszt majd ötvözik benne az acélt, akkor nem ad órákig önteni való folyékony acélt.

Utána sokat, de ez meg erősen szakaszos üzem, ami nem túl jó a FAM nak.

Kíváncsi vagyok ezzel mit kezdenek...

Hulladékvasal megy most is az acélmü részben: nyersvas a kohóból és hulladekvas kintről.
Utána jön a karbon kiégetése oxigénnel, majd ötvözés, csapolás az üstbe.
(Jó esetben, mert volt már olyan is hogy a kedves acelgyártó másnaposan bealudt és felriadva rácsapolt a sinekre... üst meg sehol....Szegény Bendegúz, isten nyugosztalja! LFS! )