Én nemTudja még valaki követni a Gripen upgrade bejelentéseket?

Én nemTudja még valaki követni a Gripen upgrade bejelentéseket?

Mivel a 2.1 el sem kezdödött , így nagyon nincsen mit! Enyhén szólva is csúszásban van , alsóhangon!
Tavaly volt egy podcast , egy kecskeméti pilótával , amit ő akkor elmondott , az nyílván félhivatalosnak volt vehető!Azóta abból semmi.......Mivel a 2.1 el sem kezdödött , így nagyon nincsen mit! Enyhén szólva is csúszásban van , alsóhangon!
Vagy csak nem verték nagydobra és már rég kész van, mit ahogy a NASMAS is itt volt nyár közepe óta...Tavaly volt egy podcast , egy kecskeméti pilótával , amit ő akkor elmondott , az nyílván félhivatalosnak volt vehető!Azóta abból semmi.......
Lehet hogy igazad van , viszont a történéseket visszaolvasva , szerintem egy helyben járjuk a Kállai- kettőst ; egyedül!!!!!Vagy csak nem verték nagydobra és már rég kész van, mit ahogy a NASMAS is itt volt nyár közepe óta...
Elmúlt 17 évben ezt kipróbálták valamikor nálunk vagy a cseheknél?Azért volt korábban a griff is preferálva és ezt sokszor kihangsúlyozták, mert képes országútról rövid kifutóról felszállni és nem kell neki külön reptér
Ez jó kérdés! A teszteket láttam videón de hazait nem. De tudom hogy a KC-390 eseket is reszben ezért választottuk: rövid kifutó és kb. mindenhol mindenféle körülmények közt felszáll leszállElmúlt 17 évben ezt kipróbálták valamikor nálunk vagy a cseheknél?
Elmúlt 17 évben ezt kipróbálták valamikor nálunk vagy a cseheknél?
Ez a beszélgetés a "beszerzés tippek" topickból lett áthelyezve ide és az előzménye az, hogy az F35B mennyire alkalmas aszfaltozott katonai repterek igénye nélkül is felszállni, ha konfliktusba kerülnénk és első ütemben könnyen (rakétákkal drónokkal) tönkretennék az általános vadászgépek kiszolgálására alkalmas reptereinket.Na,ha valami nincsen kevés az a reptér, max használatba kell venni.
Helyből meg a helikopter száll fel.
Ezzel a géppel több baj is van:Ez a beszélgetés a "beszerzés tippek" topickból lett áthelyezve ide és az előzménye az, hogy az F35B mennyire alkalmas aszfaltozott katonai repterek igénye nélkül is felszállni, ha konfliktusba kerülnénk és első ütemben könnyen (rakétákkal drónokkal) tönkretennék az általános vadászgépek kiszolgálására alkalmas reptereinket.
És a magyar légierő a gripenekkel a KC-390-el a mobilhangárokkal erre nagyon odafigyel.
És úgy tudom kevesebb függesztményt hasznos terhet vagy fegyverzetet is tud hordozniEzzel a géppel több baj is van:
- fegyverterheléssel nem igazán tudnak helyből felszállni, csak rövid nekifutásból
- sokkal drágább üzemeltetni, mint a légierős "A" verziót, mert komplexebb és több a mozgó alkatrész
- Kisebb hatótávja, mert az üzemanyag tartály helyén van az emelő ventillátor
Jelenleg az F-35 beszerzésére sem fogadnák nagy tételben, a B verziónak meg tényleg nulla az esélye.És úgy tudom kevesebb függesztményt hasznos terhet vagy fegyverzetet is tud hordozni
Jelenleg...de ki tudja...talán jön Trump. Akkor mèg úgy volt és számitásba vették.Jelenleg az F-35 beszerzésére sem fogadnák nagy tételben, a B verziónak meg tényleg nulla az esélye.
Nagyon jól szervezettnek és ébernek kell lennie egy ilyen légvédelemnek, mert egy támadó ezt célozza meg elsőként váratlanul, gyorsan, energiát, eszközt, fegyvert, ötletet trükköket nem sajnálva.A kifutópályák szét lövését jól szervezett légvédelemmel lehet megakadályozni.
Nem a kifutókon van a hangsúly hanem egész infrastruktúrán.A kifutópályákat amúgy is órák alatt ki lehet javítani.
Igen, ezért jó ha van olyan gép ami alkalmas nem csak reptéren bevetésre indulni és működni.A vadászgépek szétlövése sokkal jobb ötlet mint magát a pályát rombolni.
Pontosan!!! És ez nagyon hasznos főleg Magyarország számára.Az autópályás üzemeltetésnek is inkább az az értelme, hogy nem tudhatják hol vannak a gépek tárolva, mert két felszállás között betolják őket a fák közé egy random autópálya szakaszon.
Ez a gép alapvetően teljesen másra lett tervezve, kifejlesztve és rendszeresítve...de a képességei miatt (talán még a tervezőik sem gondolnák) pont beleillik egy deffenzív stratégiába. Egy konfliktus esetén főleg, ha eleve több reptéren vannak állomásoztatva Taszár, Pápa, Kecskemét (az hogy Kecsón egy kupacban áll minden az a legrosszabb dolog szerintem ami létezik) ami egy első hullám után megmarad belőlük azt géppáronként az északi országrész domborzatát kihasználva (én azt katonai szempontból mint a "sziklát" kialakitanám mobil hangár, fegyver/rakétakonténer és mobil radarállomásokkal és légvedelemmel egy valódi erőddé) el lehet rejteni, mobilhangárokkal kiszolgálni és bevetésre küldeni. Onnantól az ellenfélnek kibaszott nehéz dolga lesz: "Hol van az ellenséges légierő?? Még mindig bombáznak is (F35) minket és nem tudunk legifölényt kialakítani ráadásul lopakodó technológiával rendelkeznek! ...BÁRHOL lehetnek!Jelenleg...de ki tudja...talán jön Trump. Akkor mèg úgy volt és számitásba vették.
Nagyon jól szervezettnek és ébernek kell lennie egy ilyen légvédelemnek, mert egy támadó ezt célozza meg elsőként váratlanul, gyorsan, energiát, eszközt, fegyvert, ötletet trükköket nem sajnálva.
Nem a kifutókon van a hangsúly hanem egész infrastruktúrán.
Igen, ezért jó ha van olyan gép ami alkalmas nem csak reptéren bevetésre indulni és működni.
Pontosan!!! És ez nagyon hasznos főleg Magyarország számára.
Elmúlt 17 évben ezt kipróbálták valamikor nálunk vagy a cseheknél?
Ott ahol ez működik előre erre a célra tervezett és kialakított útszakaszok vannak. Ahol meg van tervezve előre a logisztika. Nálunk ilyen szakasz nincsen, ezért autópályás üzem sincsen.Miért, nálunk másképp működne, mint mint a svédeknek? Ugyan olyan gépek, ugyan olyan eszközök és körülmények kellenek.
Egyedül az lenne a kérdés, hogy a Honvédség képes-e erre?
Milyen logisztikát akarsz odaszervezni? Ha a földi személyzet tudja a dolgát, akkor a logisztika 2 teherautót jelent. Egy sima platósat, meg egy tartálykocsit.Ott ahol ez működik előre erre a célra tervezett és kialakított útszakaszok vannak. Ahol meg van tervezve előre a logisztika. Nálunk ilyen szakasz nincsen, ezért autópályás üzem sincsen.
Jó, tudom, hogyne.Milyen logisztikát akarsz odaszervezni? Ha a földi személyzet tudja a dolgát, akkor a logisztika 2 teherautót jelent. Egy sima platósat, meg egy tartálykocsit.
Az utakon pont nem kell semmit változtatni. Ha van mobil refueling & rearming raj, az elintézi az egészet. Gyanítom, ez utóbbi nincsen a MHnel.Ott ahol ez működik előre erre a célra tervezett és kialakított útszakaszok vannak.
Láttál Te már magyar mellékutat? Hány olyan szakasz van nálunk, ami legalább 1,5 km hosszan egyenes, megfelelő a minősége, és nincs az út mellet közvetlenül fa?Az utakon pont nem kell semmit változtatni. Ha van mobil refueling & rearming raj, az elintézi az egészet. Gyanítom, ez utóbbi nincsen a MHnel.

A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..