[HUN] Vadászgépek beszerzése

Na,ha valami nincsen kevés az a reptér, max használatba kell venni.
Helyből meg a helikopter száll fel.
Ez a beszélgetés a "beszerzés tippek" topickból lett áthelyezve ide és az előzménye az, hogy az F35B mennyire alkalmas aszfaltozott katonai repterek igénye nélkül is felszállni, ha konfliktusba kerülnénk és első ütemben könnyen (rakétákkal drónokkal) tönkretennék az általános vadászgépek kiszolgálására alkalmas reptereinket.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

És a magyar légierő a gripenekkel a KC-390-el a mobilhangárokkal erre (rövid kifutó, autóútról szélsőséges körülmények közt bevethetőség) nagyon odafigyel.
 
Ez a beszélgetés a "beszerzés tippek" topickból lett áthelyezve ide és az előzménye az, hogy az F35B mennyire alkalmas aszfaltozott katonai repterek igénye nélkül is felszállni, ha konfliktusba kerülnénk és első ütemben könnyen (rakétákkal drónokkal) tönkretennék az általános vadászgépek kiszolgálására alkalmas reptereinket.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

És a magyar légierő a gripenekkel a KC-390-el a mobilhangárokkal erre nagyon odafigyel.
Ezzel a géppel több baj is van:
  • fegyverterheléssel nem igazán tudnak helyből felszállni, csak rövid nekifutásból
  • sokkal drágább üzemeltetni, mint a légierős "A" verziót, mert komplexebb és több a mozgó alkatrész
  • Kisebb hatótávja, mert az üzemanyag tartály helyén van az emelő ventillátor
 
Ezzel a géppel több baj is van:
  • fegyverterheléssel nem igazán tudnak helyből felszállni, csak rövid nekifutásból
  • sokkal drágább üzemeltetni, mint a légierős "A" verziót, mert komplexebb és több a mozgó alkatrész
  • Kisebb hatótávja, mert az üzemanyag tartály helyén van az emelő ventillátor
És úgy tudom kevesebb függesztményt hasznos terhet vagy fegyverzetet is tud hordozni
 
És úgy tudom kevesebb függesztményt hasznos terhet vagy fegyverzetet is tud hordozni
Jelenleg az F-35 beszerzésére sem fogadnák nagy tételben, a B verziónak meg tényleg nulla az esélye.
A kifutópályák szét lövését jól szervezett légvédelemmel lehet megakadályozni. A kifutópályákat amúgy is órák alatt ki lehet javítani.
A vadászgépek szétlövése sokkal jobb ötlet mint magát a pályát rombolni. Az autópályás üzemeltetésnek is inkább az az értelme, hogy nem tudhatják hol vannak a gépek tárolva, mert két felszállás között betolják őket a fák közé egy random autópálya szakaszon.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Jelenleg az F-35 beszerzésére sem fogadnák nagy tételben, a B verziónak meg tényleg nulla az esélye.
Jelenleg...de ki tudja...talán jön Trump. Akkor mèg úgy volt és számitásba vették.

A kifutópályák szét lövését jól szervezett légvédelemmel lehet megakadályozni.
Nagyon jól szervezettnek és ébernek kell lennie egy ilyen légvédelemnek, mert egy támadó ezt célozza meg elsőként váratlanul, gyorsan, energiát, eszközt, fegyvert, ötletet trükköket nem sajnálva.

A kifutópályákat amúgy is órák alatt ki lehet javítani.
Nem a kifutókon van a hangsúly hanem egész infrastruktúrán.

A vadászgépek szétlövése sokkal jobb ötlet mint magát a pályát rombolni.
Igen, ezért jó ha van olyan gép ami alkalmas nem csak reptéren bevetésre indulni és működni.

Az autópályás üzemeltetésnek is inkább az az értelme, hogy nem tudhatják hol vannak a gépek tárolva, mert két felszállás között betolják őket a fák közé egy random autópálya szakaszon.
Pontosan!!! És ez nagyon hasznos főleg Magyarország számára.
 
Jelenleg...de ki tudja...talán jön Trump. Akkor mèg úgy volt és számitásba vették.


Nagyon jól szervezettnek és ébernek kell lennie egy ilyen légvédelemnek, mert egy támadó ezt célozza meg elsőként váratlanul, gyorsan, energiát, eszközt, fegyvert, ötletet trükköket nem sajnálva.


Nem a kifutókon van a hangsúly hanem egész infrastruktúrán.


Igen, ezért jó ha van olyan gép ami alkalmas nem csak reptéren bevetésre indulni és működni.


Pontosan!!! És ez nagyon hasznos főleg Magyarország számára.
Ez a gép alapvetően teljesen másra lett tervezve, kifejlesztve és rendszeresítve...de a képességei miatt (talán még a tervezőik sem gondolnák) pont beleillik egy deffenzív stratégiába. Egy konfliktus esetén főleg, ha eleve több reptéren vannak állomásoztatva Taszár, Pápa, Kecskemét (az hogy Kecsón egy kupacban áll minden az a legrosszabb dolog szerintem ami létezik) ami egy első hullám után megmarad belőlük azt géppáronként az északi országrész domborzatát kihasználva (én azt katonai szempontból mint a "sziklát" kialakitanám mobil hangár, fegyver/rakétakonténer és mobil radarállomásokkal és légvedelemmel egy valódi erőddé) el lehet rejteni, mobilhangárokkal kiszolgálni és bevetésre küldeni. Onnantól az ellenfélnek kibaszott nehéz dolga lesz: "Hol van az ellenséges légierő?? Még mindig bombáznak is (F35) minket és nem tudunk legifölényt kialakítani ráadásul lopakodó technológiával rendelkeznek! ...BÁRHOL lehetnek!
 
Miért, nálunk másképp működne, mint mint a svédeknek? Ugyan olyan gépek, ugyan olyan eszközök és körülmények kellenek.
Egyedül az lenne a kérdés, hogy a Honvédség képes-e erre?
Ott ahol ez működik előre erre a célra tervezett és kialakított útszakaszok vannak. Ahol meg van tervezve előre a logisztika. Nálunk ilyen szakasz nincsen, ezért autópályás üzem sincsen.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba and bel
Ott ahol ez működik előre erre a célra tervezett és kialakított útszakaszok vannak. Ahol meg van tervezve előre a logisztika. Nálunk ilyen szakasz nincsen, ezért autópályás üzem sincsen.
Milyen logisztikát akarsz odaszervezni? Ha a földi személyzet tudja a dolgát, akkor a logisztika 2 teherautót jelent. Egy sima platósat, meg egy tartálykocsit.
 
Milyen logisztikát akarsz odaszervezni? Ha a földi személyzet tudja a dolgát, akkor a logisztika 2 teherautót jelent. Egy sima platósat, meg egy tartálykocsit.
Jó, tudom, hogyne.
A svédeknél ezek a repterek utakkal vannak összekötve egy-egy központi repülő bázissal.

A finneknél meg háborúban ~200 katona települne ki egy-egy ilyen helyszínre, de a békében is több tucatnyi kell.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Az utakon pont nem kell semmit változtatni. Ha van mobil refueling & rearming raj, az elintézi az egészet. Gyanítom, ez utóbbi nincsen a MHnel.
Láttál Te már magyar mellékutat? Hány olyan szakasz van nálunk, ami legalább 1,5 km hosszan egyenes, megfelelő a minősége, és nincs az út mellet közvetlenül fa?

Szinte mindenhol fák szegélyezik a magyar utakat. Ott ahol van olyan erdős rész, ami alkalmas a kiszolgáló egységek elrejtésére, lesz fa az út mellett is. Persze viszonylag gyorsan ki lehet vágni a fákat, csak akkor meg elég egyértelmű lesz, hogy melyik útszakaszt akarod ilyen célokra használni. És nyílegyenes szakasz is kevés van, mert a mellékutak vonalát legtöbb helyen az határozza meg, hogy merre ment az ökrös szekér ezelőtt 3-400 évvel. :D