T-80

Vojennaja Prijomka ma reggeli adása:

Mi lehet bonyolultabb egy repülőgép-hajtóműnél? Sokan azt válaszolnak - rakéta. Valójában ez a T-80 harckocsi gázturbinás motorja. Egyedülálló fejlesztés a szovjet tervezőktől, amelyet még mindig nem lehet felülmúlni a világ egyetlen országában sem. A Zvezda TV-csatorna „Vojennaja Prijomka” sorozatának új filmjét kifejezetten erről szól. A program forgatócsoportja ellátogat a" Kaluga hajtómü" üzembe, ahol ennek a legösszetettebb egységnek a gyártását mutatják be. A nézők megtudhatják, miért készítenek viaszos alkatrészeket a gyárban, és hogyan válnak k acéllá, miért működik a T-80 hűtés nélkül, és miért az amerikai Abrams tank, a T-80 egyetlen versenytársa és a bolygó második gázturbinás hajtómü tulajdonosa.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Hát ha már van egy univerzális torony akkor illene azt használni.
Viszont az öntött, zsebes tornyokat sem kell lenézni.
A T-72B tornya valamivel jobban védett volt (ERA nélkül is), mint a Leopárd 2A4 C pakette.
A T-80U tornya meg az M1A2 szintje volt a 90's években, és a Leopárd 2A5 is csak addig volt jobb, míg a T-80U-n nem számítjuk a K5 védelmét.
Amikor az öntött tornyok gyártását leállították, akkor már az RHA-hoz képest 105%-on jártak erőben!
A T-90A BTK-1-ből hegesztett tornya ezen a téren 110%-ot hozott akkoriban.
Persze az új moduláris torony valószínűleg már a mai 5-600 HB-s acélokból készül (remélem), és akkor az olyan 20-25%-ot is hozhat az RHA-hoz képest. A szakirodalom szerint.

Másik oldalról nézve viszont a torony gyorsan gyártható, egy csomó hegesztés nélkül.
Ráadásul nagy anyagvastagságok esetén is gyártható. E mellet az üregbe azt tesznek amit csak akarnak, akár ERA-t is.
Ha én csinálnék T-80-ast, és az öntés mellet döntenek, akkor simán öntenék egy T-80U toronyformát, elől és hátul is 200-200 mm-s fallal, az üregbe meg Relikt ERA-t tennék, ahogyan a tornyon kívülre is. Tandem ERA lenne. 1 lövésből semmi sem lőné át, amit ma ismerünk. Ebben elég erős a hitem :D
A második lövés ugyan arra az oldalra már más tészta.... De ez ritka.
A teknőnél meghagynám a 3*50 mm-s acélt (mai 600 HB-st), csak a nehéz üvegszál helyet kerámia habot használnék. Könnyű, repedés álló, és erodálja a kumulatív sugarat elég rendesen. De ha arra nem futja akkor ballisztikus alumíniumot. Olcsóbb mint az üvegszál, KE ellen hatékonyabb, kumulatív ellen ugyan azt tudja. Aztán kívülre relikt, mint most.
Lehetne ott jókat kendácsolni :D

Az RHA egyenértékre be tudnád tenni a szakirodalmi forrást?
 
EVUK6is.jpg

FhikLUp.jpg

mEGSkeH.jpg
 
Egyedülálló fejlesztés a szovjet tervezőktől, amelyet még mindig nem lehet felülmúlni a világ egyetlen országában sem.
Ha összehasonlítjuk az amerikai turbinával, mindkettő kb egyforma tömegű, míg a amerikai 250 loerővel erősebb. A program kukázásának egyik fő oka, az áron, üzemanyagfogyasztáson túl, a sokkal kevesebb üzemidő volt a hagyományos dízelmotorhoz képest.
Lehet most sikerült csak elérni olyan üzemidőt, amit már a sereg kielégítőnek tart.
 
Vojennaja Prijomka ma reggeli adása:

Mi lehet bonyolultabb egy repülőgép-hajtóműnél? Sokan azt válaszolnak - rakéta. Valójában ez a T-80 harckocsi gázturbinás motorja. Egyedülálló fejlesztés a szovjet tervezőktől, amelyet még mindig nem lehet felülmúlni a világ egyetlen országában sem. A Zvezda TV-csatorna „Vojennaja Prijomka” sorozatának új filmjét kifejezetten erről szól. A program forgatócsoportja ellátogat a" Kaluga hajtómü" üzembe, ahol ennek a legösszetettebb egységnek a gyártását mutatják be. A nézők megtudhatják, miért készítenek viaszos alkatrészeket a gyárban, és hogyan válnak k acéllá, miért működik a T-80 hűtés nélkül, és miért az amerikai Abrams tank, a T-80 egyetlen versenytársa és a bolygó második gázturbinás hajtómü tulajdonosa.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Arról nem beszél, hogy a gázturbina mint harckocsi erőforrás egy zsákutca?
 
+1
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
1680168122_256836389_0_90_3289_1734_1920x0_80_0_0_7104793a60a4d1f72aa4a1dd717bab54.jpg

0bb53a2a66e14ef52b0523b41a8e188398650dd3_1032.jpg.webp-portal

ria_8201011hr_a85.jpg

404565_O.jpg

tass_53679426_f08.jpg

A 2023 évben esedékes, felújított és új harckocsik száma 1.500-1.600 db (T-72B3, T-80BV, T-62M/MV). Ebben benne van több száz T-90M, ami új gyártású, mert azek átalakítandó T-90A harckocsikat már legyártották. Az elektronikai berendezések mennyisége a korlátozó tényező, a Sosna-U gyártását fel kell hozni a harckocsik mennyiségére, de a raktárakból nagy mennyiségű, ideiglenesen megfelelő kerülnek vegyesen a felújított harckocsikba. Ezért az adott típusok között is lesz eltérés. Nemcsak a raktárakból kiszállított, hanem a frontról visszakerült harckocsikat is modernizálják.
 
1680168122_256836389_0_90_3289_1734_1920x0_80_0_0_7104793a60a4d1f72aa4a1dd717bab54.jpg

0bb53a2a66e14ef52b0523b41a8e188398650dd3_1032.jpg.webp-portal

ria_8201011hr_a85.jpg

404565_O.jpg

tass_53679426_f08.jpg

A 2023 évben esedékes, felújított és új harckocsik száma 1.500-1.600 db (T-72B3, T-80BV, T-62M/MV). Ebben benne van több száz T-90M, ami új gyártású, mert azek átalakítandó T-90A harckocsikat már legyártották. Az elektronikai berendezések mennyisége a korlátozó tényező, a Sosna-U gyártását fel kell hozni a harckocsik mennyiségére, de a raktárakból nagy mennyiségű, ideiglenesen megfelelő kerülnek vegyesen a felújított harckocsikba. Ezért az adott típusok között is lesz eltérés. Nemcsak a raktárakból kiszállított, hanem a frontról visszakerült harckocsikat is modernizálják.
Csövesbánat Oroszok, évi 1500 felújított/upgrédelt/új mbt.
Nekünk hány éve is rohad az a pár tucat kohószökevény?