Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Hát ha már van egy univerzális torony akkor illene azt használni.
Viszont az öntött, zsebes tornyokat sem kell lenézni.
A T-72B tornya valamivel jobban védett volt (ERA nélkül is), mint a Leopárd 2A4 C pakette.
A T-80U tornya meg az M1A2 szintje volt a 90's években, és a Leopárd 2A5 is csak addig volt jobb, míg a T-80U-n nem számítjuk a K5 védelmét.
Amikor az öntött tornyok gyártását leállították, akkor már az RHA-hoz képest 105%-on jártak erőben!
A T-90A BTK-1-ből hegesztett tornya ezen a téren 110%-ot hozott akkoriban.
Persze az új moduláris torony valószínűleg már a mai 5-600 HB-s acélokból készül (remélem), és akkor az olyan 20-25%-ot is hozhat az RHA-hoz képest. A szakirodalom szerint.
Másik oldalról nézve viszont a torony gyorsan gyártható, egy csomó hegesztés nélkül.
Ráadásul nagy anyagvastagságok esetén is gyártható. E mellet az üregbe azt tesznek amit csak akarnak, akár ERA-t is.
Ha én csinálnék T-80-ast, és az öntés mellet döntenek, akkor simán öntenék egy T-80U toronyformát, elől és hátul is 200-200 mm-s fallal, az üregbe meg Relikt ERA-t tennék, ahogyan a tornyon kívülre is. Tandem ERA lenne. 1 lövésből semmi sem lőné át, amit ma ismerünk. Ebben elég erős a hitem
A második lövés ugyan arra az oldalra már más tészta.... De ez ritka.
A teknőnél meghagynám a 3*50 mm-s acélt (mai 600 HB-st), csak a nehéz üvegszál helyet kerámia habot használnék. Könnyű, repedés álló, és erodálja a kumulatív sugarat elég rendesen. De ha arra nem futja akkor ballisztikus alumíniumot. Olcsóbb mint az üvegszál, KE ellen hatékonyabb, kumulatív ellen ugyan azt tudja. Aztán kívülre relikt, mint most.
Lehetne ott jókat kendácsolni
Ha összehasonlítjuk az amerikai turbinával, mindkettő kb egyforma tömegű, míg a amerikai 250 loerővel erősebb. A program kukázásának egyik fő oka, az áron, üzemanyagfogyasztáson túl, a sokkal kevesebb üzemidő volt a hagyományos dízelmotorhoz képest.Egyedülálló fejlesztés a szovjet tervezőktől, amelyet még mindig nem lehet felülmúlni a világ egyetlen országában sem.
Arról nem beszél, hogy a gázturbina mint harckocsi erőforrás egy zsákutca?Vojennaja Prijomka ma reggeli adása:
Mi lehet bonyolultabb egy repülőgép-hajtóműnél? Sokan azt válaszolnak - rakéta. Valójában ez a T-80 harckocsi gázturbinás motorja. Egyedülálló fejlesztés a szovjet tervezőktől, amelyet még mindig nem lehet felülmúlni a világ egyetlen országában sem. A Zvezda TV-csatorna „Vojennaja Prijomka” sorozatának új filmjét kifejezetten erről szól. A program forgatócsoportja ellátogat a" Kaluga hajtómü" üzembe, ahol ennek a legösszetettebb egységnek a gyártását mutatják be. A nézők megtudhatják, miért készítenek viaszos alkatrészeket a gyárban, és hogyan válnak k acéllá, miért működik a T-80 hűtés nélkül, és miért az amerikai Abrams tank, a T-80 egyetlen versenytársa és a bolygó második gázturbinás hajtómü tulajdonosa.
+1T-80UD obr.1985. Ilyet se láttam még.
Az a jó, hogy végig T-80BVM-ről beszélnek, de felváltva mutogatják a T-90M-mel.
Ez csak a hozzáértőknek tűnik fel. Én nem vagyok az.Az a jó, hogy végig T-80BVM-ről beszélnek, de felváltva mutogatják a T-90M-mel.
Csövesbánat Oroszok, évi 1500 felújított/upgrédelt/új mbt.
A 2023 évben esedékes, felújított és új harckocsik száma 1.500-1.600 db (T-72B3, T-80BV, T-62M/MV). Ebben benne van több száz T-90M, ami új gyártású, mert azek átalakítandó T-90A harckocsikat már legyártották. Az elektronikai berendezések mennyisége a korlátozó tényező, a Sosna-U gyártását fel kell hozni a harckocsik mennyiségére, de a raktárakból nagy mennyiségű, ideiglenesen megfelelő kerülnek vegyesen a felújított harckocsikba. Ezért az adott típusok között is lesz eltérés. Nemcsak a raktárakból kiszállított, hanem a frontról visszakerült harckocsikat is modernizálják.
Én kicsit sokallom ezt a szàmot 7-800 reálisabbnak tűnik. És még az is rengeteg.Csövesbánat Oroszok, évi 1500 felújított/upgrédelt/új mbt.
Nekünk hány éve is rohad az a pár tucat kohószökevény?
Oroszországból beszélünk....Én kicsit sokallom ezt a szàmot 7-800 reálisabbnak tűnik. És még az is rengeteg.