Miért?Úgy látom, hogy csak kínlódnak ezzel a típussal.
De a darabszámok azért őket igazolják.Próbálják eladni nagy nehezen, de a gyártó országokon kívül csak Ausztriának sikerült elsózni jó vastag korrupcióval, meg azoknak az arab országoknak, amik amúgy is bármit megvesznek.
Darabszám és darabszám közt is van különbség.De a darabszámok azért őket igazolják.
Azt auért ne gondoljuk, hogy nem nyereséges még így is az EF2000 a gyártó számára.Darabszám és darabszám közt is van különbség.
Nem mindegy, hogy egy gépet a négy gyártó rendel meg inkább, vagy a külső vevő fizeti a zsírosabb összeget.
Az előbbi esetben ugyanis az állam a jóárasított belső biznisznél lényegében csak az egyik zsebéből rakja át a pénzt a másikba.
A Eurofighter esetében az 589 darab legyártott gépből 472-t a négy gyártó rendelt meg. A csak és kizárólag a franciák által gyártott Rafale esetében a hazai megrendelés idáig 180 darab (ez lehet, hogy most már felment 192-re), míg a külföldi rendelésszám már 284-re nőtt.
Az, hogy mi nyereséges és mi nem, az kreatív könyvelés és politika dolga. Ez ingoványos terep, mondhatni szürke zóna.Azt auért ne gondoljuk, hogy nem nyereséges még így is az EF2000 a gyártó számára.
A kapitalizmusból kiindulva szerintem kijelenthetjük, hogy pénzügyileg azért megérte.Az, hogy mi nyereséges és mi nem, az kreatív könyvelés és politika dolga. Ez ingoványos terep, mondhatni szürke zóna.
Viszont az is csaknem 500 fighter, amit maguknak fizettek ki, nem külső cégnek. Plusz megmaradt a képesség, az ipar stb.Darabszám és darabszám közt is van különbség.
Nem mindegy, hogy egy gépet a négy gyártó rendel meg inkább, vagy a külső vevő fizeti a zsírosabb összeget.
Az előbbi esetben ugyanis az állam a jóárasított belső biznisznél lényegében csak az egyik zsebéből rakja át a pénzt a másikba.
A Eurofighter esetében az 589 darab legyártott gépből 472-t a négy gyártó rendelt meg. A csak és kizárólag a franciák által gyártott Rafale esetében a hazai megrendelés idáig 180 darab (ez lehet, hogy most már felment 192-re), míg a külföldi rendelésszám már 284-re nőtt.
Nyilvánvaló.Viszont az is csaknem 500 fighter, amit maguknak fizettek ki, nem külső cégnek. Plusz megmaradt a képesség, az ipar stb.
Persze, ez is egyértelmű.Nyilvánvaló.
De a dolog mostanra úgy áll, hogy a franciák e téren jobb arányokkal bírnak.
Maga az EF konzorcium ötlete a kihívások megosztása és az erőforrások egységesítése, amivel a Dassaultnál, a SAAB-nál, de talán még a Lockheed-nél is nagyobb entitás jöhetett létre.
Papíron tehát jobb összeadni, ami van, mint magányosan küzdeni.
Csakhogy az igények és képességek összefésülése több bürokráciát szül, mint amennyit lebontana, a tagországok eltérő potenciáljával és rezsijével összehangolni és leosztani a várható nyereséget a folyamatosan változó tagországi nemzetbiztonsági politika mellett szinte lehetetlen.
Röviden: a közös ló esete.
Az, hogy folyamatosan változó elképzelések mellett nagy nehezen kiizzadnak egy platformot, majd a tagországok folytonosan variálják a rendelendő darabszámokat és azokhoz találják ki utólag a különféle képességeket, elvárásokat, majd ehhez a helyzethez keresnek külső megrendelőket is, sokkal több járulékos és felesleges költséget okoz, mintha egy gyártó, egy elképzelés mentén haladna, lépésről, lépésre.
Ami az angoloknál doktrínális kérdés, az a németeknél technológiai, ami a németeknél gyártási kérdés, az a spanyoloknál munkaszervezési, de ugyanez az olaszoknál már költségvetési, és visszafele.
Ez a baja a Eurofighternek, hogy a hangzatos előnye, az valójában a hátránya. Ami pénzt a résztvevők a projektre ráköltöttek, abból a Lockheed F-22-est csinált, igaz, a franciák Rafale-ja is közel ugyanilyen drága, de az egykézben összpontosított gyártás-értékesítés miatt mára a Rafale több helyre kerül eladásra, mint a Typhoon. Mert sokkal gyorsabban működik a francia üzleti modell.
	Igen, de most az Airbus elkezdte nyomni, hogy további rendelés szükséges kben 2030-tól durva leépítés és hadiipari képességvesztés lesz.Viszont az is csaknem 500 fighter, amit maguknak fizettek ki, nem külső cégnek. Plusz megmaradt a képesség, az ipar stb.
Majd az ukránoknak rendelnek vagy 100-at és akkor elszüttyöghet még a gyár pár évig...Igen, de most az Airbus elkezdte nyomni, hogy további rendelés szükséges kben 2030-tól durva leépítés és hadiipari képességvesztés lesz.

A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..