[HUN] Vadászgépek beszerzése

IAI és a Dassault is.Még mindig repülnek Mirage és Kfir gépek.Egyébként az üzleti ajánlat szerint az IAI vállalja a 30 éves élettartamra az alkatrészutánpótlást.
De mivel a sárkány alaptechnológiája még az 50es évek végéről származik,nem nehéz utángyártani/gyártattni se.
A beépitett új technológia meg új.Pl az F414 hajtómű még sokáig gyártásban marad,várhatóan.
Szerintem engedd el ezt a Kfir dolgot. Már Dél-Amerikában is elengedik lassan.;)
 
Szerintem engedd el ezt a Kfir dolgot. Már Dél-Amerikában is elengedik lassan.;)
Logikus a letárolt Gripen C sárkényokra való lecsapás lenne,modernizált formában.
Nincs belőlük annyi,mint letárolt Kfir sárkánybol (Kfirt 93ig gyártották,miközben ekkor már ki volt vonva az aktiv állománybol,az utosó sorozatok egyenesen mentek a gyárbol tartalékba,lekonzerválásra),de úgy sincs pénzünk komolyabb mennyiségre.
Viszont a politika,meg a világ történései lehet,hogy elúsztatják ezt a lehetőséget,és azok a számunkra logikus döntést jelentő sárkányok Ukrajnában kötnek ki......
 
F-35 Lightning II Program Status and Fast Facts - December , 2023

GBV24CRX0AEF-wr
Vagyis 1 hónap alatt átlagolva kb 19 órát repült egy gép.....200+ óra évente.
Mennyit is repültek a magyar Gripenek?
 
Vagyis 1 hónap alatt átlagolva kb 19 órát repült egy gép.....200+ óra évente.
Mennyit is repültek a magyar Gripenek?
Ez azért rossz példa , mert a magyar F-35 egy hajózóra jutó ideje lehet hogy a 100 órát nem érné el , ha lenne ilyen gépünk..... az éves honvédelmi büdzsét apasztaná rendesen!
 
Ez azért rossz példa , mert a magyar F-35 egy hajózóra jutó ideje lehet hogy a 100 órát nem érné el , ha lenne ilyen gépünk..... az éves honvédelmi büdzsét apasztaná rendesen!
Ez inkább csak Kam hülyeségeire volt válasz.
Igen,sajnos az van,hogy nekünk a különben legjobban a pénzét megérő gépre-egyszerűen nincs pénzünk.
 
Ez azért rossz példa , mert a magyar F-35 egy hajózóra jutó ideje lehet hogy a 100 órát nem érné el , ha lenne ilyen gépünk..... az éves honvédelmi büdzsét apasztaná rendesen!
Tekintve, hogy a Pentagon a gépekre 2019-ben ilyen tervezett számokat szeretett volna évente.
F-35A 250óra
F-35B 300óra
F-35C 315óra

A Gripenekre 10 évre a 14 gépre összesen 32.800órát kötöttünk 2016-ban. Állítólag mostanában ezt a számot célozzák is a repülésekkel.
 
Ez inkább csak Kam hülyeségeire volt válasz.
Igen,sajnos az van,hogy nekünk a különben legjobban a pénzét megérő gépre-egyszerűen nincs pénzünk.
Akkor is rossz példa.Nem biztos de benne lehetne pár baleset.Volt dőszak anno amikor költségtakarékossági szempontok miatt anno az éves rep. ídőt lecsökkentették.Had ne írjam a következményeket!Egy helyből felszálló géppel biztos elég lenne csak 100 óra....... évente , aha!
 
Akkor is rossz példa.Nem biztos de benne lehetne pár baleset.Volt dőszak anno amikor költségtakarékossági szempontok miatt anno az éves rep. ídőt lecsökkentették.Had ne írjam a következményeket!Egy helyből felszálló géppel biztos elég lenne csak 100 óra....... évente , aha!
De az a lényeg,hogy de,tudják az F35 vásárlók reptetni a gépeiket,többet mint mi a sokkal olcsóbban üzemeltethető Gripent.
Folytatás meg ismét csak az,hogy sajnos nekünk nincs pénzünk az árát legjobban megérő gépre......Nekünk csak kirakat légirőre van pénzünk-meg szerintem szándék is csak arra van.
Ki legyen pipálva a NATO vállalás,és jol mutasson a propivideón.......
 
  • Szomorú
Reactions: bel
Amit feszegetsz , nos van benne igazságod , de én úgy gondolom hogy szándék / akarat lenne viszont , akarat / pénz , nincsen/ kevés van!
 
Akkor is rossz példa.Nem biztos de benne lehetne pár baleset.Volt dőszak anno amikor költségtakarékossági szempontok miatt anno az éves rep. ídőt lecsökkentették.Had ne írjam a következményeket!Egy helyből felszálló géppel biztos elég lenne csak 100 óra....... évente , aha!
Végezz már el egy másik osztást is! Ezalatt az 1 hónap alatt mennyi repidő jutott egy pilótára? :rolleyes:
 
Azt hogy pl. a kecskeméti gripen pilótáknak mennyi az éves rep ídő kiszabat , itt senki sem tudja , hacsak nem benfentes!A másik hogy egy hajózó a reá engedélyezett rep. ídőt mennyire repüli ki , az soktényezős.
Csakhogy ez egy nagy elemes statisztika. Lényegtelen, hogy 1-1 pilóta éppen nemátalakító műtét miatt nem tudott repülni.
Azt se felejtsük el, hogy 980 rendszerben lévő gép majdnem 70%-az amerikai haderő üzemelteti. Mindig is ők a legtöbbet reptető üzemeltetők.
Azaz az ő számaik erősen felfelé húzzák a teljes állomány számait.
 
Számolj 14 géppel , f-35-s , legyen ideális 1,5- szeres feltöltès , legyen 1 repült óra 35000 $ , csak a könnyebbség miatt az éves 1 főre jutó rep ídő legyen 130 óra , akkor egy hajózó minimálisan : 4550 000 $ repül el egy év alatt , 21 hajózó ~96 000000 $! Én ezzel kapcsolatban írtam, hozzáteszem , az összeg nyílván több dologból áll össze.
 
A repülőknél is a politika adja a hátszelet, nagyon nagy a nyomásgyakorlás ...ott van befolyásoló tényezőknek a svéd-magyar NATO huza-vona, ha független a kormányzattól a gripenek gyártása, ha nem, meg ott van a közelgő Trump, aki úgy lobbizott az F35-el mint Pappi a KF-el...szinte rábeszélte az országokra mint, ahogy David Cornstein tette itt is...szóval célszerű megvárni 2024 végét.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
A repülőknél is a politika adja a hátszelet, nagyon nagy a nyomásgyakorlás ...ott van befolyásoló tényezőknek a svéd-magyar NATO huza-vona, ha független a kormányzattól a gripenek gyártása, ha nem, meg ott van a közelgő Trump, aki úgy lobbizott az F35-el mint Pappi a KF-el...szinte rábeszélte az országokra mint, ahogy David Cornstein tette itt is...szóval célszerű megvárni 2024 végét.
És Papi beszállt a német F-35 gyártásba, Ha sokáig húzzák a svédek a megegyezést és Washingtonban fordul a szél a végén dobbantunk.
30-40 német gépre kapott részben helyi gyártást az RM, annyi a megrendelés.
Nah, most ha emellé teszed. 50-60 cseh és magyar gépet, melléálmodva az RM-AV-t ide is dobhatnak csontot.
 
És Papi beszállt a német F-35 gyártásba, Ha sokáig húzzák a svédek a megegyezést és Washingtonban fordul a szél a végén dobbantunk.
30-40 német gépre kapott részben helyi gyártást az RM, annyi a megrendelés.
Nah, most ha emellé teszed. 50-60 cseh és magyar gépet, melléálmodva az RM-AV-t ide is dobhatnak csontot.
Te aztán mersz nagyokat álmodni! :D
Elég sok a "ha..." ebben kommentben. Amúgy az a baj az amcsikkal Orbán szempontjából, hogy ott rendszeresen váltják egymást a kormányok és tuti hogy mire ezek a gépek ideérnének már nem Trump lenne az elnök - valszeg már nem is élne.
Meg k. drága is mind megvenni, mind üzemeltetni. Amíg másnak nincs 5G-s vadászgépe a környéken, addig nem nekünk sem indokolt.
2035 előtt a románoknak sem lehet F-35, mert tele a gyártó sor melóval + még meg sem rendelték.