[BIZTPOL] Nyugat-Európa és Észak-Európa (Európai Unió)

Két UK aknavadász hajó egymásnak ment Bahreinben.
Amikor az egyik percben még a Royal Navy kapitányaként sötétkékben feszítesz a hídon, a következőben pedig már a yorki Ouse folyó sétahajójának a kormányát pörgeted tweed zakóban… :D
 
Az EU-s folklórral ellentétben nem lenne nagy visszaesés. Ha megnézed Magyarország GDP-növekedését EU előtt és EU után, nincs semmi javulás. Akkor meg mi pluszt kapott Magyarország az EU-tól?! Ráadásul az EU amikor összebasz valamit, minden 5-10 évben, akkor úgyis esni kezd a GDP. A britek példája nem számít, ott azért lettek problémák, mert nem maradt aki dolgozzon bizonyos ágazatokban.
Szerinted itt maradna?
 
Csak nem engednék be a nem-EU-konform termékeket, járműveket, és ugyanúgy meg kéne elelnünk a szabályaiknak, már csak a piacuk súlya miatt, de legalább még az előnyeiről is lemanadnánk esetleg. Mint pl. vámmentesség, made in EUcímke. Amik miatt ide hozzák a gyárakat, nem Szerbiába.
Mert akkor az EU gazdaságával integrációt buktad, fizetheted a vámot, szopatják a polgáraid, árucikkei a határon, stb.
És szopatjuk őket mi is cserébe. Nem tudom észrevetted e hol fekszik Magyarország! A rajtunk keresztülvezető infrastruktúra nélkül lábon van lőve az EU környező negyede.

Nincs miért aggódni, egy jól szervezett kilépés sétagalopp lenne.
 
És szopatjuk őket mi is cserébe. Nem tudom észrevetted e hol fekszik Magyarország! A rajtunk keresztülvezető infrastruktúra nélkül lábon van lőve az EU környező negyede.

Nincs miért aggódni, egy jól szervezett kilépés sétagalopp lenne.
Kárpátalja EU-ba be, Slovákoknál megépül a K-NY-i autópálya EU pénzből 3 év alatt, Szerbia hirtelen EU-ba be, minket le se szarnak a szerbek, mert oda kezd dőlni a lé, K-Ny-i autópálya ott is megépül, és csoki. Ha van akarat, pikk-pakk meg leszünk kerülve.
 
Szerinted itt maradna?
Arányaiban sokkal kevesebb a vendégmunkás mint a briteknél, ha ugyanolyan százalékban esnek ki sokkal kisebb hatása van a gazdaságra. Ráadásul a magyarországi vendégmunkások kis része EU-s állampolgár, így nem változna a munakerőimport tekintetében, hogy EU tag vagy sem. Persze lenne hatása meg lenne szopatás, de most is megy a szopatás és az agyelszívás.
Ha magát az agyelszívást nézem és a munkaerő kiáramlását, kevés károsabb dolog van a keleti tagokra mint az EU, kb csak egy háború múlná felűl.
 
Arányaiban sokkal kevesebb a vendégmunkás mint a briteknél, ha ugyanolyan százalékban esnek ki sokkal kisebb hatása van a gazdaságra. Ráadásul a magyarországi vendégmunkások kis része EU-s állampolgár, így nem változna a munakerőimport tekintetében, hogy EU tag vagy sem. Persze lenne hatása meg lenne szopatás, de most is megy a szopatás és az agyelszívás.
Ha magát az agyelszívást nézem és a munkaerő kiáramlását, kevés károsabb dolog van a keleti tagokra mint az EU, kb csak egy háború múlná felűl.
Máshogy fogalmazok: Szerinted én szuverén éhbérért, munkanélküli segélyért, munka nélkül akarnék büszke lenni kollégákkal együtt, vagy a gyárral együtt szedném a sátorfám, és megtanulnék alapszinten mondjuk olaszul, svédül inkább egy év alatt, vagy USA-ba , Nagy-Britanniába költöznék a picsába inkább? A mérnöki, K+F befektetések amik a gyárakhoz kapcsolódnak rövid úton csomagolnának. Maradnának a jogászok meg a jobbágyok. A 90-es éveket elég volt egyszer végignézni gyerekként.
 
Máshogy fogalmazok: Szerinted én szuverén éhbérért, munkanélküli segélyért, munka nélkül akarnék büszke lenni kollégákkal együtt, vagy a gyárral együtt szedném a sátorfám, és megtanulnék alapszinten mondjuk olaszul, svédül inkább egy év alatt, vagy USA-ba , Nagy-Britanniába költöznék a picsába inkább? A mérnöki, K+F befektetések amik a gyárakhoz kapcsolódnak rövid úton csomagolnának. Maradnának a jogászok meg a jobbágyok. A 90-es éveket elég volt egyszer végignézni gyerekként.
Mindenki nem ment el a 90-es években, aki maradt az meg boldogult. A második nagy lelépés meg az EU-ba való belépéssel jött, amikor még könnyebbé vált lelépni. Persze meg lehet magyarázni, hogy ezer szállal kötődik Magyarország az EU-hoz és emiatt nehéz kilépni belőle, de a szopatásokat és a tagság egyéb árait is ideje lenne figyelembe venni, hogy az mibe kerűl az országnak. Úgy már lehet mást mutatnának a számok.
 
Mondom, ez egy csapdahelyzet.
Ha maradtunk volna az EU-n kívül, kevesebbet buktunk volna mostanra, mintha most lépnénk ki amiatt, amivé az EU lett.
Ezt az erróziót akkor nem tudhattuk előre, így beléptünk valamibe, ami akkor egyedüli jó ötletnek tűnt.
Mostanra, ha még mindig EU-n kívül lennénk és még úgy is, hogy mindenki megkerült minket és csak nálunk nincs még befektetés és standardizáció, sem volna olyan rossz a helyzetünk a belépéskor, mint amilyen rossz lenne most, ha ki kellene kerülni.
Ha nem léptünk volna be az EU-ba és emiatt mindenki körbeautózna minket, nem kellett volna úgy leépítenünk az önellátásunkat, ami miatt értékesebb piac lennénk a csatlakozási tárgyalásokon, mint amivé válnánk most, ha ex-EU tagként kéne gondoskodni magunkról.
 
A baj az, hogy már bennvagyunk (a szar...) az EU-ban.
a baj az, hogy Gyurcsányék nem voltak bátrak, vagy leginkább, hogy ők voltak akkro hatalmon,mikor beléptünk mi si, meg amikor beléptek a románok.

Magyar autonómiát feltételként kellett volna szabni, és igenis élni a vétóval, ha nem történik meg pl.
Aztán a Lisszaboni szerződést is vétózni a picsába. Ha mi is beleállunk, akkor lehet meg lett volna a kritikus tömeg.
Lisszaboni szerződés nélkül elég jól ellennénk, nem lenne 7es cikkely meg Európai Egyesült Államokat megcélzó politikai unió.

Orbánig a vétó az ilyen papírra leírt szép dolog volt, ami azért van, hogy megnyugtasson mindenkit, hogy nem történhet olyan, amit nem akar valaki, de igazából soha meg ne próbáljon vele élni senki, mert akkor kap a pofájára.
 
Máshogy fogalmazok: Szerinted én szuverén éhbérért, munkanélküli segélyért, munka nélkül akarnék büszke lenni kollégákkal együtt, vagy a gyárral együtt szedném a sátorfám, és megtanulnék alapszinten mondjuk olaszul, svédül inkább egy év alatt, vagy USA-ba , Nagy-Britanniába költöznék a picsába inkább? A mérnöki, K+F befektetések amik a gyárakhoz kapcsolódnak rövid úton csomagolnának. Maradnának a jogászok meg a jobbágyok. A 90-es éveket elég volt egyszer végignézni gyerekként.

Csak ki ne löttyintsd a kávét odakint.
 
Kárpátalja EU-ba be, Slovákoknál megépül a K-NY-i autópálya EU pénzből 3 év alatt, Szerbia hirtelen EU-ba be, minket le se szarnak a szerbek, mert oda kezd dőlni a lé, K-Ny-i autópálya ott is megépül, és csoki. Ha van akarat, pikk-pakk meg leszünk kerülve.
Ez most komoly,mert viccnek ölég szar!kárpátalja?Szét szedik fuckrajnát?Mi lett z eddigi dumával?Tóth impérium? Fico vezetése alatt?He?Milyen pénzt fog kapni,ilyen lyogállllamisági de facto ficit alatt?Szerbia?Eddig le sem szarták öket,rajtunk kivül.Miért változna?Nem Baerblökiék akarták a közel múltban meg büntetni öket?Ez a pikk-pakk legalább olyan messzire van a valóságtól ,mint a nyugatól a VALÓDI jogállamiság v a korrektség.
 
a baj az, hogy Gyurcsányék nem voltak bátrak, vagy leginkább, hogy ők voltak akkro hatalmon,mikor beléptünk mi si, meg amikor beléptek a románok.

Magyar autonómiát feltételként kellett volna szabni, és igenis élni a vétóval, ha nem történik meg pl.
Aztán a Lisszaboni szerződést is vétózni a picsába. Ha mi is beleállunk, akkor lehet meg lett volna a kritikus tömeg.
Lisszaboni szerződés nélkül elég jól ellennénk, nem lenne 7es cikkely meg Európai Egyesült Államokat megcélzó politikai unió.

Orbánig a vétó az ilyen papírra leírt szép dolog volt, ami azért van, hogy megnyugtasson mindenkit, hogy nem történhet olyan, amit nem akar valaki, de igazából soha meg ne próbáljon vele élni senki, mert akkor kap a pofájára.
Orbánig?
Nyilván Orbán miatt nem schengeni tag még mindig Romulánia és Dobrevföld.
 
A Volkswagen-csoport azt tervezi, hogy több mint 20 év után leállítja az autók gyártását drezdai gyárában, és elbocsátja a munkavállalókat a zwickaui üzemben, Németország fő elektromos járműgyárában (2022-ben 6500 ID.3-as elektromos jármű készült itt), miután az országbsn a támogatások fokozatos megszüntetése az elektromos járművek iránti kereslet visszaeséséhez vezetett. Mintegy 2000 alkalmazott sorsa továbbra is bizonytalan.

Milyen érdekes hír. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy a Volkswagen márciusban bejelentette, hogy az Egyesült Államok déli részében 4000 munkahelyet biztosító elektromos járműveket gyártó üzemet épít. A projekt várhatóan kétmilliárd dollárba kerül, és az első autók 2026-ban gördülnek le a futószalagról. Az Egyesült Államok komoly támogatásokkal vonzotta az autógyártót.

Világos példája Németország dezindusztrializációjának az Egyesült Államok érdekében. Ennek eredményeként az Államoknak marad az ipar, Németországnak pedig Scholz, Bärbock és a migránsok.