[HUN] Helikopterbeszerzés

H145 kivalo gep,de polgari tipus.
Pont ezért polcsó üzemeltetni. Ha az amcsiknak jó az UH-72 Lakota akkor nekük is. BW most vesz ebből baromi sokat ráadásul könnyű harci helinek.
H225 meg egy kifuto tipus.Mihu meg ebben a formaban netto okorseg.
Mi za hogy "kifutó"?!?
Helikopterből semmi igazán újat nem találtak ki évtizedek óta - max elektronika fejlődött, de abból meg top kategóriás a H225M.
Barmi kiforrott típus.
Visszalapozhatsz,1x sem javaltam bur helit (pedig az AH2 egy nagyon potens csataheli).A Mokopa raketat viszont igen,nem csak he!ire.
AH60+S92,illetve a Leonardo sorozatot,es a Mokust,meg a Little Birdet emlegettem.
El tudnak kepzelni egy AH6,AW169M,AW149M,AH60,S92 tipusleosztast.
Vagy AW119/169/149/189+249.Ezek igy logisztikailag egy egyseget is kepeznenek.
Airbus is jó, Leonardo is jó - eléggé egy kutya.
 
Ha az amcsiknak jó az UH-72 Lakota akkor nekük is. BW most vesz ebből baromi sokat ráadásul könnyű harci helinek.
Amcsik hátországi szállitónak vették.Németek meg réskitöltőnek,mert nem gyártanak más tipust (H135M-el a BW nincs elragadtatva,és a H145nek se örülnek)
Barmi kiforrott típus.
Éppenséggel túlfejlesztett.Ezért vannak az üzemeltetési problémái is.
Airbus is jó, Leonardo is jó - eléggé egy kutya.
Nem,nem az.Airbus két különböző helikoptergyár termékeit kinálja.Leonardo meg egy egységes tipuscsaládot kinál.
Alapvetően még mindig az AH60+H92 párositást tartanám a legjobbnak,amiket lefele sokféleképpen ki lehetne egésziteni.
 
Érzésre, ha van valóságalapja, akkor talán valami árukapcsolást szeretnénk elérni, hogy az olaszok meg Lynx-et rendszeresítsenek a helikért cserébe.
Ami megint egy nagy ökörség.Lynx NEM MAGYAR TERMÉK.RM seggét nyalnák azzal,ha kapcsolnánk a helivételt az olasz Lynx rendszeresitéshez.
 
Ami megint egy nagy ökörség.Lynx NEM MAGYAR TERMÉK.RM seggét nyalnák azzal,ha kapcsolnánk a helivételt az olasz Lynx rendszeresitéshez.
Ja, csak ezzel nem mi lennénk az egyetlen rendszeresítők megoszlanának a költségek és amíg az olaszoknál felállna a gyártás addig az első pár db Zalából menne...
 
Érzésre, ha van valóságalapja, akkor talán valami árukapcsolást szeretnénk elérni, hogy az olaszok meg Lynx-et rendszeresítsenek a helikért cserébe.
Az olasz cikk szerint drónok, drónelhárító rendszerek és helikopterek kerültek szóba. Ide jár a Bakonyba a Leonardo éleslövészetre. Illetve azóta az olaszországi pilótaképzést is bejelentették már. Kb. ennyit tudunk az ügyről.
 
Egyelőre jöjjön ki az új gépek összes kötelező gyermekbetegsége (fémforgácsok az olajrendszerben -> kötelező hiba minden új gépnél és látványos "hisztije" minden jól szenzorozott modern technikának) és alakuljon ki a gyakorlatban is az üzemeltetői-karbantartói rendszer, majd utána nézzük meg, hogy jó döntés volt-e ez a konkrét típus, vagy kell-e még valami fölé is, mint mondjuk a Chinook.

Amúgy nem ördögtől való, hogy a bezzeg-Minyó feladatkörét két típusra bontjuk szét. Egy gyorsabb, agilisebb, modernebb franciára, aminél főleg a SF igények dominálnak és egy nagyobb, erősebb, nehezebb (amúgy szintén agilis) amerikaira, ahol meg a kapacitás a fő faktor.
A Minyókról meg továbbra se mondanék le végleg, hanem a jelenlegieket (vagy újabbakat) civil kontraktorokon keresztül alkalmazná valami NATO-n kívüli paramilitáris nemzeti gárda, vagy bárakármi.
A fantáziátokra bízom.
 
Egyelőre jöjjön ki az új gépek összes kötelező gyermekbetegsége (fémforgácsok az olajrendszerben -> kötelező hiba minden új gépnél és látványos "hisztije" minden jól szenzorozott modern technikának) és alakuljon ki a gyakorlatban is az üzemeltetői-karbantartói rendszer, majd utána nézzük meg, hogy jó döntés volt-e ez a konkrét típus, vagy kell-e még valami fölé is, mint mondjuk a Chinook.

Amúgy nem ördögtől való, hogy a bezzeg-Minyó feladatkörét két típusra bontjuk szét. Egy gyorsabb, agilisebb, modernebb franciára, aminél főleg a SF igények dominálnak és egy nagyobb, erősebb, nehezebb (amúgy szintén agilis) amerikaira, ahol meg a kapacitás a fő faktor.
A Minyókról meg továbbra se mondanék le végleg, hanem a jelenlegieket (vagy újabbakat) civil kontraktorokon keresztül alkalmazná valami NATO-n kívüli paramilitáris nemzeti gárda, vagy bárakármi.
A fantáziátokra bízom.
Ez lenne aztán az igazi káosz!
5 helikopter-típus egy ilyen kis ország légierejében???

Ha lenne Csinúk, akkor már felesleges lenne a Mi-17.
Meg kellett volna tartani a Mi-17-eket, sőt még hozzávásárolni a cseh, horvát és afgán Mi-171 készletekből, amikor ezek még rendelkezésre álltak.
 
Ez lenne aztán az igazi káosz!
5 helikopter-típus egy ilyen kis ország légierejében???

Ha lenne Csinúk, akkor már felesleges lenne a Mi-17.
Meg kellett volna tartani a Mi-17-eket, sőt még hozzávásárolni a cseh, horvát és afgán Mi-171 készletekből, amikor ezek még rendelkezésre álltak.
Az ötféle helikopter típus párhuzamos üzeme és az ország mérete közt nincs valós összefüggés. A feladatkör a lényeg.
Én amúgy sem hiszek a "logisztikai rémálom" nevű hangzatos kifogásban. Ez csak egy ócska bullshit.
Logisztikai rémálom akár egyetlen típussal is összehozható, mert "nemakarásnak nyögés a vége".

Nagyon jól el lehet ketyegni több típussal is egyszerre, a 70-es, 80-as években a VSz és a NATO is vígan elvolt a többtípusos légierőkkel, mert megvolt a megfelelően szervezett és ennek megfelelően komolyan is vett üzemeltetői-ipari háttér, mint rendszer. És itt a rendszeren van a hangsúly.
A többnemzetiségű beszállítói háttér pedig politikai érdek, különösen olyan kompországoknak, mint mi is vagyunk.

Arról nem is beszélve, hogy én azt mondtam, a Minyó kikerülne félig külsős üzemeltetői rendszerbe, így maradna csak a zömében német H145M, a francia H225M a német-francia Airbus-tól és az echte amerikai Chinook a Boeing-től.
És a Minyó megtartása miatt továbbra sem szakadnánk el teljesen az orosztól, így nem nézne a leendő újgenerációs műszakis a cirill betűkre meg a metrikus szerszámokra, mint borjú az új kapura, ha egyszer majd újra lehet az oroszokkal barátkozni.
És a Mi-8-as platform eleve egy potens valami, kár lenne kidobni.
 
Az ötféle helikopter típus párhuzamos üzeme és az ország mérete közt nincs valós összefüggés. A feladatkör a lényeg.
Én amúgy sem hiszek a "logisztikai rémálom" nevű hangzatos kifogásban. Ez csak egy ócska bullshit.
Logisztikai rémálom akár egyetlen típussal is összehozható, mert "nemakarásnak nyögés a vége".

Nagyon jól el lehet ketyegni több típussal is egyszerre, a 70-es, 80-as években a VSz és a NATO is vígan elvolt a többtípusos légierőkkel, mert megvolt a megfelelően szervezett és ennek megfelelően komolyan is vett üzemeltetői-ipari háttér, mint rendszer. És itt a rendszeren van a hangsúly.
A többnemzetiségű beszállítói háttér pedig politikai érdek, különösen olyan kompországoknak, mint mi is vagyunk.

Arról nem is beszélve, hogy én azt mondtam, a Minyó kikerülne félig külsős üzemeltetői rendszerbe, így maradna csak a zömében német H145M, a francia H225M a német-francia Airbus-tól és az echte amerikai Chinook a Boeing-től.
És a Minyó megtartása miatt továbbra sem szakadnánk el teljesen az orosztól, így nem nézne a leendő újgenerációs műszakis a cirill betűkre meg a metrikus szerszámokra, mint borjú az új kapura, ha egyszer majd újra lehet az oroszokkal barátkozni.
És a Mi-8-as platform eleve egy potens valami, kár lenne kidobni.

Én a Minyók, illetve a Mi-17-ek további üzemeltetésében akkor látnék fantáziát, ha a két volt zavarót is lábra állítják, és kapnak egy jelentős modernizációt.
Kíváncsi vagyok, hogy a HForce-ot hogyan lehetne rájuk hegeszteni?
 
Én a Minyók, illetve a Mi-17-ek további üzemeltetésében akkor látnék fantáziát, ha a két volt zavarót is lábra állítják, és kapnak egy jelentős modernizációt.
Kíváncsi vagyok, hogy a HForce-ot hogyan lehetne rájuk hegeszteni?
Én nem eröltetnék ilyeneket. Nem kell egy adott típusnak mindent is tudnia. A nyugati harcrendszerek maradjanak a nyugati vasak sajátjai, sőt, csak a német-francia gépeké. Az amerikai vasra se kell HForce. A diverzitás jó dolog.
A Minyókat külön servezet alatt üzemeltetném, mondtam, amolyan nemzeti gárda, vagy ilyesmi, civil kontraktorok, ex-katonák, megvan ennek a világban bejáratott módja. Nem kell feltalálni a melegvizet.
 
Saját blog szösszenetem szinte minden nyilvános forrásból. Szubjektív. Nyugodtam fikázzátok vagy kövezzetek meg.

Helikopteres fegyvernem a Haderőfejlesztési Programban - hogy is állunk?
Ha Koller Olaszországban lesz védelmi attasé az erősítheti az olasz harci heli beszerzést...

20200617_mh-86_-szolnok-helikopter-bazis-1-2.jpg
satrak2.jpg



2024. végéig a többi Mi-17 is leállításra kerül.

Ebben nem vagyok biztos, az egyik kiment Boszniába egy 145-ös társaságában.

A H145M jelenleg egyetlen működő fegyverzete az 5 db Nexter NC621 gépágyú konténerbe épített 20mm-es tűzfegyverek. Nos ez rendkívül csekély légitámogatás, még akkor is, ha ismeretlen mennyiségű, de blogger szerint 20 alatti számú fegyverállvány is beszerzésre került 7,62mm-es FN MAG géppuskákhoz, amellyel az elhúzott ajtókból lehet tüzelni


Ehhez nem kellene felturbózni fegyverekkel?? 145-ös a különlegesekkel nem menne ki??

A CAS hiánya problémát okozna háborús helyzet e. A Csádi Köztársaságba küldendő 200 fős magyar kontingens légi támogatása is magyar helikopterekkel, tervek szerint Mi-24P-kel történne. Ezekből négyet szállítanának az Afrikai Országba valószínűleg a Pápán állomásozó Heavy Airlift Wing – Nehéz Légiszállító Ezred, C-17A Globamaster III. szállítórepülőgépek igénybevételével.

Lezuhant 145. Pótlásról hallani?
Egy helikopter sajnos humán faktor hiba miatt megsemmisült és a három hajózó hősi halált halt a lezuhant forgószárnyasban.
 
Ha Koller Olaszországban lesz védelmi attasé az erősítheti az olasz harci heli beszerzést...
Nem a NATO olaszországi központjába ment?
Az hogy egy év alatt a vadászgépes után egy helikopteres, aki után egy légvédelmis lett a megbízott parancsnok, az nem inkább a légvédelmis dolgok prioritását vetíti előre a következő hónappokra?
 
Nem a NATO olaszországi központjába ment?
Az hogy egy év alatt a vadászgépes után egy helikopteres, aki után egy légvédelmis lett a megbízott parancsnok, az nem inkább a légvédelmis dolgok prioritását vetíti előre a következő hónappokra?
Mert amíg Koller volt a parancsnok a helikoptereket vettünk?
 
  • Tetszik
Reactions: efott1974
hááát peeersze nyilván ezért :D :rolleyes::rolleyes:
mindenki feladatot hajt végre. amikor neked felajánlanak egy beosztást azt azért teszik mert megvan hozzá a szakmai konpetenciád... ami következményébe nagy valószínűséggel sikeresen el fogod tudni végezni a rádbízott munkát... úgy csinálsz mintha te nem így lennél...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
mindenki feladatot hajt végre. amikor neked felajánlanak egy beosztást azt azért teszik mert megvan hozzá a szakmai konpetenciád... ami következményébe nagy valószínűséggel sikeresen el fogod tudni végezni a rádbízott munkát... úgy csinálsz mintha te nem így lennél...
Ezt hívják elméletnek, ami sajnos elég sokszor félrecsúszik a kies kis honvédségünkben és ezért van annyi dilettáns hülye döntési pozícióban....

De Koller és Lőrincz mozgatása köszönő viszonyban nincs azzal, hogy milyen feladatról van szó és mit kell majd végrehajtani.
Az meg, hogy mit mesélsz be magadnak az ügyben hát már a te reszortod...