[HUN] Helikopterbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 625
42 025
113
H145 kivalo gep,de polgari tipus.
Pont ezért polcsó üzemeltetni. Ha az amcsiknak jó az UH-72 Lakota akkor nekük is. BW most vesz ebből baromi sokat ráadásul könnyű harci helinek.
H225 meg egy kifuto tipus.Mihu meg ebben a formaban netto okorseg.
Mi za hogy "kifutó"?!?
Helikopterből semmi igazán újat nem találtak ki évtizedek óta - max elektronika fejlődött, de abból meg top kategóriás a H225M.
Barmi kiforrott típus.
Visszalapozhatsz,1x sem javaltam bur helit (pedig az AH2 egy nagyon potens csataheli).A Mokopa raketat viszont igen,nem csak he!ire.
AH60+S92,illetve a Leonardo sorozatot,es a Mokust,meg a Little Birdet emlegettem.
El tudnak kepzelni egy AH6,AW169M,AW149M,AH60,S92 tipusleosztast.
Vagy AW119/169/149/189+249.Ezek igy logisztikailag egy egyseget is kepeznenek.
Airbus is jó, Leonardo is jó - eléggé egy kutya.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 160
33 381
113
Ha az amcsiknak jó az UH-72 Lakota akkor nekük is. BW most vesz ebből baromi sokat ráadásul könnyű harci helinek.
Amcsik hátországi szállitónak vették.Németek meg réskitöltőnek,mert nem gyártanak más tipust (H135M-el a BW nincs elragadtatva,és a H145nek se örülnek)
Barmi kiforrott típus.
Éppenséggel túlfejlesztett.Ezért vannak az üzemeltetési problémái is.
Airbus is jó, Leonardo is jó - eléggé egy kutya.
Nem,nem az.Airbus két különböző helikoptergyár termékeit kinálja.Leonardo meg egy egységes tipuscsaládot kinál.
Alapvetően még mindig az AH60+H92 párositást tartanám a legjobbnak,amiket lefele sokféleképpen ki lehetne egésziteni.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 160
33 381
113
Érzésre, ha van valóságalapja, akkor talán valami árukapcsolást szeretnénk elérni, hogy az olaszok meg Lynx-et rendszeresítsenek a helikért cserébe.
Ami megint egy nagy ökörség.Lynx NEM MAGYAR TERMÉK.RM seggét nyalnák azzal,ha kapcsolnánk a helivételt az olasz Lynx rendszeresitéshez.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 947
113
Ami megint egy nagy ökörség.Lynx NEM MAGYAR TERMÉK.RM seggét nyalnák azzal,ha kapcsolnánk a helivételt az olasz Lynx rendszeresitéshez.
Ja, csak ezzel nem mi lennénk az egyetlen rendszeresítők megoszlanának a költségek és amíg az olaszoknál felállna a gyártás addig az első pár db Zalából menne...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 166
81 042
113
Érzésre, ha van valóságalapja, akkor talán valami árukapcsolást szeretnénk elérni, hogy az olaszok meg Lynx-et rendszeresítsenek a helikért cserébe.
Az olasz cikk szerint drónok, drónelhárító rendszerek és helikopterek kerültek szóba. Ide jár a Bakonyba a Leonardo éleslövészetre. Illetve azóta az olaszországi pilótaképzést is bejelentették már. Kb. ennyit tudunk az ügyről.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 738
66 367
113
Egyelőre jöjjön ki az új gépek összes kötelező gyermekbetegsége (fémforgácsok az olajrendszerben -> kötelező hiba minden új gépnél és látványos "hisztije" minden jól szenzorozott modern technikának) és alakuljon ki a gyakorlatban is az üzemeltetői-karbantartói rendszer, majd utána nézzük meg, hogy jó döntés volt-e ez a konkrét típus, vagy kell-e még valami fölé is, mint mondjuk a Chinook.

Amúgy nem ördögtől való, hogy a bezzeg-Minyó feladatkörét két típusra bontjuk szét. Egy gyorsabb, agilisebb, modernebb franciára, aminél főleg a SF igények dominálnak és egy nagyobb, erősebb, nehezebb (amúgy szintén agilis) amerikaira, ahol meg a kapacitás a fő faktor.
A Minyókról meg továbbra se mondanék le végleg, hanem a jelenlegieket (vagy újabbakat) civil kontraktorokon keresztül alkalmazná valami NATO-n kívüli paramilitáris nemzeti gárda, vagy bárakármi.
A fantáziátokra bízom.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 902
14 642
113
Egyelőre jöjjön ki az új gépek összes kötelező gyermekbetegsége (fémforgácsok az olajrendszerben -> kötelező hiba minden új gépnél és látványos "hisztije" minden jól szenzorozott modern technikának) és alakuljon ki a gyakorlatban is az üzemeltetői-karbantartói rendszer, majd utána nézzük meg, hogy jó döntés volt-e ez a konkrét típus, vagy kell-e még valami fölé is, mint mondjuk a Chinook.

Amúgy nem ördögtől való, hogy a bezzeg-Minyó feladatkörét két típusra bontjuk szét. Egy gyorsabb, agilisebb, modernebb franciára, aminél főleg a SF igények dominálnak és egy nagyobb, erősebb, nehezebb (amúgy szintén agilis) amerikaira, ahol meg a kapacitás a fő faktor.
A Minyókról meg továbbra se mondanék le végleg, hanem a jelenlegieket (vagy újabbakat) civil kontraktorokon keresztül alkalmazná valami NATO-n kívüli paramilitáris nemzeti gárda, vagy bárakármi.
A fantáziátokra bízom.
Ez lenne aztán az igazi káosz!
5 helikopter-típus egy ilyen kis ország légierejében???

Ha lenne Csinúk, akkor már felesleges lenne a Mi-17.
Meg kellett volna tartani a Mi-17-eket, sőt még hozzávásárolni a cseh, horvát és afgán Mi-171 készletekből, amikor ezek még rendelkezésre álltak.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 738
66 367
113
Ez lenne aztán az igazi káosz!
5 helikopter-típus egy ilyen kis ország légierejében???

Ha lenne Csinúk, akkor már felesleges lenne a Mi-17.
Meg kellett volna tartani a Mi-17-eket, sőt még hozzávásárolni a cseh, horvát és afgán Mi-171 készletekből, amikor ezek még rendelkezésre álltak.
Az ötféle helikopter típus párhuzamos üzeme és az ország mérete közt nincs valós összefüggés. A feladatkör a lényeg.
Én amúgy sem hiszek a "logisztikai rémálom" nevű hangzatos kifogásban. Ez csak egy ócska bullshit.
Logisztikai rémálom akár egyetlen típussal is összehozható, mert "nemakarásnak nyögés a vége".

Nagyon jól el lehet ketyegni több típussal is egyszerre, a 70-es, 80-as években a VSz és a NATO is vígan elvolt a többtípusos légierőkkel, mert megvolt a megfelelően szervezett és ennek megfelelően komolyan is vett üzemeltetői-ipari háttér, mint rendszer. És itt a rendszeren van a hangsúly.
A többnemzetiségű beszállítói háttér pedig politikai érdek, különösen olyan kompországoknak, mint mi is vagyunk.

Arról nem is beszélve, hogy én azt mondtam, a Minyó kikerülne félig külsős üzemeltetői rendszerbe, így maradna csak a zömében német H145M, a francia H225M a német-francia Airbus-tól és az echte amerikai Chinook a Boeing-től.
És a Minyó megtartása miatt továbbra sem szakadnánk el teljesen az orosztól, így nem nézne a leendő újgenerációs műszakis a cirill betűkre meg a metrikus szerszámokra, mint borjú az új kapura, ha egyszer majd újra lehet az oroszokkal barátkozni.
És a Mi-8-as platform eleve egy potens valami, kár lenne kidobni.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 256
113
Az ötféle helikopter típus párhuzamos üzeme és az ország mérete közt nincs valós összefüggés. A feladatkör a lényeg.
Én amúgy sem hiszek a "logisztikai rémálom" nevű hangzatos kifogásban. Ez csak egy ócska bullshit.
Logisztikai rémálom akár egyetlen típussal is összehozható, mert "nemakarásnak nyögés a vége".

Nagyon jól el lehet ketyegni több típussal is egyszerre, a 70-es, 80-as években a VSz és a NATO is vígan elvolt a többtípusos légierőkkel, mert megvolt a megfelelően szervezett és ennek megfelelően komolyan is vett üzemeltetői-ipari háttér, mint rendszer. És itt a rendszeren van a hangsúly.
A többnemzetiségű beszállítói háttér pedig politikai érdek, különösen olyan kompországoknak, mint mi is vagyunk.

Arról nem is beszélve, hogy én azt mondtam, a Minyó kikerülne félig külsős üzemeltetői rendszerbe, így maradna csak a zömében német H145M, a francia H225M a német-francia Airbus-tól és az echte amerikai Chinook a Boeing-től.
És a Minyó megtartása miatt továbbra sem szakadnánk el teljesen az orosztól, így nem nézne a leendő újgenerációs műszakis a cirill betűkre meg a metrikus szerszámokra, mint borjú az új kapura, ha egyszer majd újra lehet az oroszokkal barátkozni.
És a Mi-8-as platform eleve egy potens valami, kár lenne kidobni.

Én a Minyók, illetve a Mi-17-ek további üzemeltetésében akkor látnék fantáziát, ha a két volt zavarót is lábra állítják, és kapnak egy jelentős modernizációt.
Kíváncsi vagyok, hogy a HForce-ot hogyan lehetne rájuk hegeszteni?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 738
66 367
113
Én a Minyók, illetve a Mi-17-ek további üzemeltetésében akkor látnék fantáziát, ha a két volt zavarót is lábra állítják, és kapnak egy jelentős modernizációt.
Kíváncsi vagyok, hogy a HForce-ot hogyan lehetne rájuk hegeszteni?
Én nem eröltetnék ilyeneket. Nem kell egy adott típusnak mindent is tudnia. A nyugati harcrendszerek maradjanak a nyugati vasak sajátjai, sőt, csak a német-francia gépeké. Az amerikai vasra se kell HForce. A diverzitás jó dolog.
A Minyókat külön servezet alatt üzemeltetném, mondtam, amolyan nemzeti gárda, vagy ilyesmi, civil kontraktorok, ex-katonák, megvan ennek a világban bejáratott módja. Nem kell feltalálni a melegvizet.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 337
96 705
113
Saját blog szösszenetem szinte minden nyilvános forrásból. Szubjektív. Nyugodtam fikázzátok vagy kövezzetek meg.

Helikopteres fegyvernem a Haderőfejlesztési Programban - hogy is állunk?
Ha Koller Olaszországban lesz védelmi attasé az erősítheti az olasz harci heli beszerzést...

20200617_mh-86_-szolnok-helikopter-bazis-1-2.jpg
satrak2.jpg



2024. végéig a többi Mi-17 is leállításra kerül.

Ebben nem vagyok biztos, az egyik kiment Boszniába egy 145-ös társaságában.

A H145M jelenleg egyetlen működő fegyverzete az 5 db Nexter NC621 gépágyú konténerbe épített 20mm-es tűzfegyverek. Nos ez rendkívül csekély légitámogatás, még akkor is, ha ismeretlen mennyiségű, de blogger szerint 20 alatti számú fegyverállvány is beszerzésre került 7,62mm-es FN MAG géppuskákhoz, amellyel az elhúzott ajtókból lehet tüzelni


Ehhez nem kellene felturbózni fegyverekkel?? 145-ös a különlegesekkel nem menne ki??

A CAS hiánya problémát okozna háborús helyzet e. A Csádi Köztársaságba küldendő 200 fős magyar kontingens légi támogatása is magyar helikopterekkel, tervek szerint Mi-24P-kel történne. Ezekből négyet szállítanának az Afrikai Országba valószínűleg a Pápán állomásozó Heavy Airlift Wing – Nehéz Légiszállító Ezred, C-17A Globamaster III. szállítórepülőgépek igénybevételével.

Lezuhant 145. Pótlásról hallani?
Egy helikopter sajnos humán faktor hiba miatt megsemmisült és a három hajózó hősi halált halt a lezuhant forgószárnyasban.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 166
81 042
113
Ha Koller Olaszországban lesz védelmi attasé az erősítheti az olasz harci heli beszerzést...
Nem a NATO olaszországi központjába ment?
Az hogy egy év alatt a vadászgépes után egy helikopteres, aki után egy légvédelmis lett a megbízott parancsnok, az nem inkább a légvédelmis dolgok prioritását vetíti előre a következő hónappokra?
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 625
42 025
113
Nem a NATO olaszországi központjába ment?
Az hogy egy év alatt a vadászgépes után egy helikopteres, aki után egy légvédelmis lett a megbízott parancsnok, az nem inkább a légvédelmis dolgok prioritását vetíti előre a következő hónappokra?
Mert amíg Koller volt a parancsnok a helikoptereket vettünk?
 
  • Tetszik
Reactions: efott1974

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 292
113
hááát peeersze nyilván ezért :D :rolleyes::rolleyes:
mindenki feladatot hajt végre. amikor neked felajánlanak egy beosztást azt azért teszik mert megvan hozzá a szakmai konpetenciád... ami következményébe nagy valószínűséggel sikeresen el fogod tudni végezni a rádbízott munkát... úgy csinálsz mintha te nem így lennél...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 136
130 338
113
mindenki feladatot hajt végre. amikor neked felajánlanak egy beosztást azt azért teszik mert megvan hozzá a szakmai konpetenciád... ami következményébe nagy valószínűséggel sikeresen el fogod tudni végezni a rádbízott munkát... úgy csinálsz mintha te nem így lennél...
Ezt hívják elméletnek, ami sajnos elég sokszor félrecsúszik a kies kis honvédségünkben és ezért van annyi dilettáns hülye döntési pozícióban....

De Koller és Lőrincz mozgatása köszönő viszonyban nincs azzal, hogy milyen feladatról van szó és mit kell majd végrehajtani.
Az meg, hogy mit mesélsz be magadnak az ügyben hát már a te reszortod...