[HUN] Vadászgépek beszerzése

Most én vagyok a hülye, hogy nem értem minek vizionáltok a majdani 5G gépek mellé még pulsszba új tipusnak a T50-et, amikor még itt lesznek a Gripenjeink is?!
azok egyelőre 36-ig lesznek itt - bizonyosan. Aztán majd kiderül van-e bennük még elég repóra illetve akarják-e tovvább repülni őket.
FA-50 ötlet tényleg nagyon távoli és hipotetikus. Csupán felvetettem hogy ha KF-21 lenne a befutó 5G-s gép 8-10 év múlva, akkor mellé venni egy csomagban ezt a gépet esetleg megfontolandó lehet. Azt sem mondom, hogy szükségszerű...
 
A századaink mérete mindig a pénztárcánktól függ. ;)

Lehet hogy csak 16 db 5G-s gépre futja, de hogy nelegyünk teljesen letolt gatyával érdemes lehet egy olcsó 4G-s gépet is tenni mellé - pláne ha egy helyről rendelhető a kettő.
Pl. FA-50 - sok feladatot el tudna látni kiképzéstől kezdve a légi rendőrködésen át a földi csapásmérésig.
Sok ország meg tartja a 4G-s gépeket is az 5G mellett. Gripenek 40-ig is elrepkedhetnek mondjuk, de aztán valami más kell a helyére.

Jó lett volna a L-39NG helyett a potensebb T-50-es venni...
Lassan eljutottatok a már x éve mondogatom kétgépes légirőhöz.....
Egyébként a Kfir elött az FA50 együléses változatát irtam a támogató gép szerepére,és kétüléses gépeket oktató-REH-dronirányitó szerepkörre.
Csakhát még mindig nincs együléses FA50 könnyűvadász.IAI a Kfir NGvel meg olyan gépet igért,ami jóval nagyobb teljesitményű,mint az FA50 könnyűvadász.
Különben mostanában a Boeing-SAAB páros is emleget egy lehetséges együléses könnyűvadász változatú RedHawkot.......
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
azok egyelőre 36-ig lesznek itt - bizonyosan. Aztán majd kiderül van-e bennük még elég repóra illetve akarják-e tovvább repülni őket.
FA-50 ötlet tényleg nagyon távoli és hipotetikus. Csupán felvetettem hogy ha KF-21 lenne a befutó 5G-s gép 8-10 év múlva, akkor mellé venni egy csomagban ezt a gépet esetleg megfontolandó lehet. Azt sem mondom, hogy szükségszerű...
Értem. Nos, ahogy én látom az ütem ahogy használják aszerint még bőven lessz benne, de ha kell is nagyjavitás, valszeg az is olcsóbb lessz mint új gépek beszerzése+rendszeresítése.

De további jó beszélgetést kívánok azt megvitatni itt 2024-ben, hogy mit kellene majd venni 2036 utánra..
 
Én lámpák őrzőjével abban egyetértek hogy a gripen földi csapásmérésre kíváló.
Igazábol a milyeink,de úgy általában a C nem.Ha meg van terhelve,drasztikussan csökken a repteljesitménye.Ráadásul a milyeinknek még a gyengébb A szárnyai vannak.
 
De további jó beszélgetést kívánok azt megvitatni itt 2024-ben, hogy mit kellene majd venni 2036 utánra..
Ha nagyon szigorúan vesszük a topik témáját akkor a következő 4-5 évre be is lehetne zárni: 2028-2030 nem valószínű hogy komolyan felmerül a váltótípus beszerzésének elindítása.
 
Ha nagyon szigorúan vesszük a topik témáját akkor a következő 4-5 évre be is lehetne zárni: 2028-2030 nem valószínű hogy komolyan felmerül a váltótípus beszerzésének elindítása.
Mivel ahogy láttuk Gripen eseteben is így a jövőbeli típus vásárlása is szinte biztos, hogy politikai döntès lessz elsősorban ès nem azon fog múlni, hogy az egyes tipusok autoskártya szerinti összehasonlításban hogy végeznek, szóval Igen, kb ennyi értelme ezen rugózni.

De nem akarom elrontani a beszélgetést a realitassal, szóval csak hajrá! ;)
 
Ha nagyon szigorúan vesszük a topik témáját akkor a következő 4-5 évre be is lehetne zárni: 2028-2030 nem valószínű hogy komolyan felmerül a váltótípus beszerzésének elindítása.
Hm.Erre azért nem vennék mérget.
Elösször is,a NER ugyan kivülről stabilnak néz ki,de valójában egy homokvár.
Másodszor az EU és a NATO is stabilnak néz ki,de valójában az USA jelenti a NATOt,és az USA védernyője teszi lehetővé az EU stabilitását.Márpedig az USA éppen elég súlyos belső problémákkal küzd.Egy lépésre van attol,hogy kifaroljon a számára inkább csak nyűg Europábol,és akkor itt csúnya világ jön.
Szóval HA nem változik semmi,akkor nem várható semmi.De elég egy széllökés,és csúnyán felkavarodhat ez a langyos állóviz.
 
Hm.Erre azért nem vennék mérget.
Elösször is,a NER ugyan kivülről stabilnak néz ki,de valójában egy homokvár.
Másodszor az EU és a NATO is stabilnak néz ki,de valójában az USA jelenti a NATOt,és az USA védernyője teszi lehetővé az EU stabilitását.Márpedig az USA éppen elég súlyos belső problémákkal küzd.Egy lépésre van attol,hogy kifaroljon a számára inkább csak nyűg Europábol,és akkor itt csúnya világ jön.
Szóval HA nem változik semmi,akkor nem várható semmi.De elég egy széllökés,és csúnyán felkavarodhat ez a langyos állóviz.
Akkor sem tudunk leakasztani egy új flottát gyorsan. Ha néhány éven belül kell még vadászgép, akkor svédektől kell még gépeket kunyerálni bármi más legalább +5 év lenne...
 
  • Tetszik
Reactions: efott1974
Akkor sem tudunk leakasztani egy új flottát gyorsan. Ha néhány éven belül kell még vadászgép, akkor svédektől kell még gépeket kunyerálni bármi más legalább +5 év lenne...
Kivéve a Kfir NG,amit az IAI aláirástol számitott 2 éven belül leszállitott 24 gép lehetőséggel hirdetett.....Szépséghibája,hogy nincs hozzá oktatóváltozat az üzleti vállalásban,mert azokbol kifogytak,újra kell gyártani őket,ami tovább tart mint az NG átépités.
Ahogy most kinéz a helyzet,a svéd gépeket meg el fogja nyelni Ukraina.
Egyébként most éppen mennyi az FA50 ára,és mennyire igérik a 15 éve készülő együléses változatot?
 
Kivéve a Kfir NG,amit az IAI aláirástol számitott 2 éven belül leszállitott 24 gép lehetőséggel hirdetett.....Szépséghibája,hogy nincs hozzá oktatóváltozat az üzleti vállalásban,mert azokbol kifogytak,újra kell gyártani őket,ami tovább tart mint az NG átépités.
Ahogy most kinéz a helyzet,a svéd gépeket meg el fogja nyelni Ukraina.
Egyébként most éppen mennyi az FA50 ára,és mennyire igérik a 15 éve készülő együléses változatot?
Meglehetősen outsider vagyok a témában, bár a katonai repülést érdeklődéssel követem. Mi a helyzet a nagy dirrel-durral bejelentett AERO Vodochody tulajdonrész vásárlással ? Tudom, az L-39 NG korlátozottan lenne alkalmas számunkra ( rendészeti feladatra pl. pont nem, a sebesség meg nem léte miatt ) , de talán a legkönnyebben hozzáférhető, ha a tulajdonrész feljogosít minket erre egyáltalán. Ahogy nézem, egy-két dolog azért függeszthető rá, ami tűztámogató szerepben, főleg nagyobb számban alkalmazva ezért adna képesség pluszt légierőnknek. Nem beszélve a gondolom alacsonyabb üzemeltetési költségről, amivel kiképző-készségfenntartó szerepben is működhetne.

( ah, most látom : rendeltünk 8 db kiképző és 4 db felderítő változatot, 2024 - 2028 közötti beérkezéssel _ lehetne ez kicsit több is ... )
 
Meglehetősen outsider vagyok a témában, bár a katonai repülést érdeklődéssel követem. Mi a helyzet a nagy dirrel-durral bejelentett AERO Vodochody tulajdonrész vásárlással ? Tudom, az L-39 NG korlátozottan lenne alkalmas számunkra ( rendészeti feladatra pl. pont nem, a sebesség meg nem léte miatt ) , de talán a legkönnyebben hozzáférhető, ha a tulajdonrész feljogosít minket erre egyáltalán. Ahogy nézem, egy-két dolog azért függeszthető rá, ami tűztámogató szerepben, főleg nagyobb számban alkalmazva ezért adna képesség pluszt légierőnknek. Nem beszélve a gondolom alacsonyabb üzemeltetési költségről, amivel kiképző-készségfenntartó szerepben is működhetne.

( ah, most látom : rendeltünk 8 db kiképző és 4 db felderítő változatot, 2024 - 2028 közötti beérkezéssel _ lehetne ez kicsit több is ... )
12 darabot rendeltünk belőle, idén hozzák az első pár darabot.
 
ah, most látom : rendeltünk 8 db kiképző és 4 db felderítő változatot, 2024 - 2028 közötti beérkezéssel _ lehetne ez kicsit több is ... )
Még sok is!
Kiképzőnek még elmegy, de felderíteni, hogy fog aktív légvédelem mellett nulla önvédelmi képességgel az eléggé kérdéses. Egy MANPADS vagy gépágyú is simán lelövi, a komolyabb légvédelmi rendszerekről nem is beszélve.
Légi felderíteni ma már műholddal meg drónokkal érdemes csak - utóbbiakat is lelövik, de olcsóak és nem hal bele senki.

Ezzel az egész felderítő gép koncepcióval eléggé "múltban ragadtak"...