Az FA-50 simán tudná ciipelni az ICE BAKER-t és a Rampage-t! Pl.Földi csapásméresre jobb a drón/tüzérség.
Kiképzésre meg a kétszemélyes gép.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Az FA-50 simán tudná ciipelni az ICE BAKER-t és a Rampage-t! Pl.Földi csapásméresre jobb a drón/tüzérség.
Kiképzésre meg a kétszemélyes gép.
azok egyelőre 36-ig lesznek itt - bizonyosan. Aztán majd kiderül van-e bennük még elég repóra illetve akarják-e tovvább repülni őket.Most én vagyok a hülye, hogy nem értem minek vizionáltok a majdani 5G gépek mellé még pulsszba új tipusnak a T50-et, amikor még itt lesznek a Gripenjeink is?!
Az előbbi nem tudom mi. De két ilyen árából f35 jön ki, háromból két Gripen.Az FA-50 simán tudná ciipelni az ICE BAKER-t és a Rampage-t! Pl.
Az ICE BREAKER!Az FA-50 simán tudná ciipelni az ICE BAKER-t és a Rampage-t! Pl.
Lassan eljutottatok a már x éve mondogatom kétgépes légirőhöz.....A századaink mérete mindig a pénztárcánktól függ.
Lehet hogy csak 16 db 5G-s gépre futja, de hogy nelegyünk teljesen letolt gatyával érdemes lehet egy olcsó 4G-s gépet is tenni mellé - pláne ha egy helyről rendelhető a kettő.
Pl. FA-50 - sok feladatot el tudna látni kiképzéstől kezdve a légi rendőrködésen át a földi csapásmérésig.
Sok ország meg tartja a 4G-s gépeket is az 5G mellett. Gripenek 40-ig is elrepkedhetnek mondjuk, de aztán valami más kell a helyére.
Jó lett volna a L-39NG helyett a potensebb T-50-es venni...
Ez nem mindig igaz.Mondj egy dront,tüzérségi rakétát a számunkra releváns tipusok közül,ami képes egy Mk84 légibomba pusztitó képességére...Földi csapásméresre jobb a drón/tüzérség.
Kiképzésre meg a kétszemélyes gép.
Értem. Nos, ahogy én látom az ütem ahogy használják aszerint még bőven lessz benne, de ha kell is nagyjavitás, valszeg az is olcsóbb lessz mint új gépek beszerzése+rendszeresítése.azok egyelőre 36-ig lesznek itt - bizonyosan. Aztán majd kiderül van-e bennük még elég repóra illetve akarják-e tovvább repülni őket.
FA-50 ötlet tényleg nagyon távoli és hipotetikus. Csupán felvetettem hogy ha KF-21 lenne a befutó 5G-s gép 8-10 év múlva, akkor mellé venni egy csomagban ezt a gépet esetleg megfontolandó lehet. Azt sem mondom, hogy szükségszerű...
Igazából a "kis" koreai jobban terhelhető.Én lámpák őrzőjével abban egyetértek hogy a gripen földi csapásmérésre kíváló.
Igazábol a milyeink,de úgy általában a C nem.Ha meg van terhelve,drasztikussan csökken a repteljesitménye.Ráadásul a milyeinknek még a gyengébb A szárnyai vannak.Én lámpák őrzőjével abban egyetértek hogy a gripen földi csapásmérésre kíváló.
Ha nagyon szigorúan vesszük a topik témáját akkor a következő 4-5 évre be is lehetne zárni: 2028-2030 nem valószínű hogy komolyan felmerül a váltótípus beszerzésének elindítása.De további jó beszélgetést kívánok azt megvitatni itt 2024-ben, hogy mit kellene majd venni 2036 utánra..
Mivel ahogy láttuk Gripen eseteben is így a jövőbeli típus vásárlása is szinte biztos, hogy politikai döntès lessz elsősorban ès nem azon fog múlni, hogy az egyes tipusok autoskártya szerinti összehasonlításban hogy végeznek, szóval Igen, kb ennyi értelme ezen rugózni.Ha nagyon szigorúan vesszük a topik témáját akkor a következő 4-5 évre be is lehetne zárni: 2028-2030 nem valószínű hogy komolyan felmerül a váltótípus beszerzésének elindítása.
Hm.Erre azért nem vennék mérget.Ha nagyon szigorúan vesszük a topik témáját akkor a következő 4-5 évre be is lehetne zárni: 2028-2030 nem valószínű hogy komolyan felmerül a váltótípus beszerzésének elindítása.
Akkor sem tudunk leakasztani egy új flottát gyorsan. Ha néhány éven belül kell még vadászgép, akkor svédektől kell még gépeket kunyerálni bármi más legalább +5 év lenne...Hm.Erre azért nem vennék mérget.
Elösször is,a NER ugyan kivülről stabilnak néz ki,de valójában egy homokvár.
Másodszor az EU és a NATO is stabilnak néz ki,de valójában az USA jelenti a NATOt,és az USA védernyője teszi lehetővé az EU stabilitását.Márpedig az USA éppen elég súlyos belső problémákkal küzd.Egy lépésre van attol,hogy kifaroljon a számára inkább csak nyűg Europábol,és akkor itt csúnya világ jön.
Szóval HA nem változik semmi,akkor nem várható semmi.De elég egy széllökés,és csúnyán felkavarodhat ez a langyos állóviz.
Kivéve a Kfir NG,amit az IAI aláirástol számitott 2 éven belül leszállitott 24 gép lehetőséggel hirdetett.....Szépséghibája,hogy nincs hozzá oktatóváltozat az üzleti vállalásban,mert azokbol kifogytak,újra kell gyártani őket,ami tovább tart mint az NG átépités.Akkor sem tudunk leakasztani egy új flottát gyorsan. Ha néhány éven belül kell még vadászgép, akkor svédektől kell még gépeket kunyerálni bármi más legalább +5 év lenne...
Mivel nincs kész, így ára sincs...Egyébként most éppen mennyi az FA50 ára,és mennyire igérik a 15 éve készülő együléses változatot?
Meglehetősen outsider vagyok a témában, bár a katonai repülést érdeklődéssel követem. Mi a helyzet a nagy dirrel-durral bejelentett AERO Vodochody tulajdonrész vásárlással ? Tudom, az L-39 NG korlátozottan lenne alkalmas számunkra ( rendészeti feladatra pl. pont nem, a sebesség meg nem léte miatt ) , de talán a legkönnyebben hozzáférhető, ha a tulajdonrész feljogosít minket erre egyáltalán. Ahogy nézem, egy-két dolog azért függeszthető rá, ami tűztámogató szerepben, főleg nagyobb számban alkalmazva ezért adna képesség pluszt légierőnknek. Nem beszélve a gondolom alacsonyabb üzemeltetési költségről, amivel kiképző-készségfenntartó szerepben is működhetne.Kivéve a Kfir NG,amit az IAI aláirástol számitott 2 éven belül leszállitott 24 gép lehetőséggel hirdetett.....Szépséghibája,hogy nincs hozzá oktatóváltozat az üzleti vállalásban,mert azokbol kifogytak,újra kell gyártani őket,ami tovább tart mint az NG átépités.
Ahogy most kinéz a helyzet,a svéd gépeket meg el fogja nyelni Ukraina.
Egyébként most éppen mennyi az FA50 ára,és mennyire igérik a 15 éve készülő együléses változatot?
12 darabot rendeltünk belőle, idén hozzák az első pár darabot.Meglehetősen outsider vagyok a témában, bár a katonai repülést érdeklődéssel követem. Mi a helyzet a nagy dirrel-durral bejelentett AERO Vodochody tulajdonrész vásárlással ? Tudom, az L-39 NG korlátozottan lenne alkalmas számunkra ( rendészeti feladatra pl. pont nem, a sebesség meg nem léte miatt ) , de talán a legkönnyebben hozzáférhető, ha a tulajdonrész feljogosít minket erre egyáltalán. Ahogy nézem, egy-két dolog azért függeszthető rá, ami tűztámogató szerepben, főleg nagyobb számban alkalmazva ezért adna képesség pluszt légierőnknek. Nem beszélve a gondolom alacsonyabb üzemeltetési költségről, amivel kiképző-készségfenntartó szerepben is működhetne.
( ah, most látom : rendeltünk 8 db kiképző és 4 db felderítő változatot, 2024 - 2028 közötti beérkezéssel _ lehetne ez kicsit több is ... )
Még sok is!ah, most látom : rendeltünk 8 db kiképző és 4 db felderítő változatot, 2024 - 2028 közötti beérkezéssel _ lehetne ez kicsit több is ... )