[HUN] Vadászgépek beszerzése

Mindegyik országnak napokon bellűl lenne ha esetleg konfliktusba kerülnének velük! Ezt az L39-es beszerzést kB hazaárulás kategóriába sorolom!!!!
Gondolkozz el azon, hogy mi kell 2-3 század vadászgéphez! Meg, hogy miért nincsen jelenleg nyugati vadászgépből álló légiflottája Ukrajnának!
Azon is, hogy miért volt most elég, hogy 4 Gripent vegyünk, amikor pont most lépnek be a svédek a NATOba, akiknek van/lesz egy csomó típusazonos gépük letárolva.
Meg azon is, hogy mennyivel olcsóbb ez a forgatókönyv, mint ha azonnal megveszük a 4 gép helyett 14-18 másik Gripent - aminek kb. még további 10-15 év a releváns alkalmazási ideje. Mindehhez, mennyi pénzre van szükség a Honvédség egyéb területein?
Azon is gondolkozz el, hogy mit veszünk még jelenleg a gépek mellé! Miről szólnak a hírek a Gripen üzlet ipari együttműködésére gondolok?
Remélem a nagy közös gondolkodás végére összeállt a kép!
 
Gondolkozz el azon, hogy mi kell 2-3 század vadászgéphez! Meg, hogy miért nincsen jelenleg nyugati vadászgépből álló légiflottája Ukrajnának!
Azon is, hogy miért volt most elég, hogy 4 Gripent vegyünk, amikor pont most lépnek be a svédek a NATOba, akiknek van/lesz egy csomó típusazonos gépük letárolva.
Meg azon is, hogy mennyivel olcsóbb ez a forgatókönyv, mint ha azonnal megveszük a 4 gép helyett 14-18 másik Gripent - aminek kb. még további 10-15 év a releváns alkalmazási ideje. Mindehhez, mennyi pénzre van szükség a Honvédség egyéb területein?
Azon is gondolkozz el, hogy mit veszünk még jelenleg a gépek mellé! Miről szólnak a hírek a Gripen üzlet ipari együttműködésére gondolok?
Remélem a nagy közös gondolkodás végére összeállt a kép!
Ne haragudj, de nekem nem az a kép áll össze, amit Te sugallsz:
kell pilóta oktatás? Kell! csinaltuk valaha is jól? Nem! Van hozza tudásunk? Nincs! Meg tudjuk venni mint szolgáltatást! Igen! Kismillio ilyen lehetoseg van, most éppen a Közel-Kelétem (talán Katar) egyeztettunk erről.
hasznalhatokat ezek a gépek másra? Nem! Van a mostani Gripen flottahoz mindenünk? Nincs. Kevés a Gripen dbszam? Igen.

ezekbol nekem az jön át, hogy Gripent es hozza eszközöket kell(ett volna) venni, a pilóta képzést meg folytatni a NATO keretein belül.
sztem..
 
Gondolkozz el azon, hogy mi kell 2-3 század vadászgéphez! Meg, hogy miért nincsen jelenleg nyugati vadászgépből álló légiflottája Ukrajnának!
Azon is, hogy miért volt most elég, hogy 4 Gripent vegyünk, amikor pont most lépnek be a svédek a NATOba, akiknek van/lesz egy csomó típusazonos gépük letárolva.
Meg azon is, hogy mennyivel olcsóbb ez a forgatókönyv, mint ha azonnal megveszük a 4 gép helyett 14-18 másik Gripent - aminek kb. még további 10-15 év a releváns alkalmazási ideje. Mindehhez, mennyi pénzre van szükség a Honvédség egyéb területein?
Azon is gondolkozz el, hogy mit veszünk még jelenleg a gépek mellé! Miről szólnak a hírek a Gripen üzlet ipari együttműködésére gondolok?
Remélem a nagy közös gondolkodás végére összeállt a kép!
Össze. Csórók vagyunk, mint a templom egere, fele kütyüre sincs pénz a szükséges dolgoknak. És akkor még veszünk repülőgyárat melyet oktatáson kívül másra nem jó gép vásárlásával kell támogatnunk. Mást meg nemigen fog záros határidőn belül gyártani, mert egy új oktatógép kifejlesztése is megfizethetetlen. És pl. F-35 liszenszgyártására felkészítés meg szintúgy. Nekünk. Logikus. Szerintem.
 
Gondolkozz el azon, hogy mi kell 2-3 század vadászgéphez! Meg, hogy miért nincsen jelenleg nyugati vadászgépből álló légiflottája Ukrajnának!
Azon is, hogy miért volt most elég, hogy 4 Gripent vegyünk, amikor pont most lépnek be a svédek a NATOba, akiknek van/lesz egy csomó típusazonos gépük letárolva.
Meg azon is, hogy mennyivel olcsóbb ez a forgatókönyv, mint ha azonnal megveszük a 4 gép helyett 14-18 másik Gripent - aminek kb. még további 10-15 év a releváns alkalmazási ideje. Mindehhez, mennyi pénzre van szükség a Honvédség egyéb területein?
Azon is gondolkozz el, hogy mit veszünk még jelenleg a gépek mellé! Miről szólnak a hírek a Gripen üzlet ipari együttműködésére gondolok?
Remélem a nagy közös gondolkodás végére összeállt a kép!
Összeállt, hogy egy NER-tulajdonba került szarért fizetünk, ami pl. NFTC-hez hasonló programmal kiváltható lett volna?
Ha nem került volna a NER-hez, sose rendeltük volna meg azt a fostalicskát.
Amihez a magyar ipar nem gyárt SEMMIT. Ráadásul “FELDERÍTŐ” változatban is :p:p:p
 
az tényleg nincs neki - COINT műveletekben legfeljebb, ahol az RPG-7 meg Dushka jelenti a légvédelem csúcsát.
Nem hiába Afrika az egyik fő célpiac.
Nem csak Afrika, vegyük észre, hogy a légvédelem kurva drága, és miután szárazra lett szívva filléres - repülő fűnyíró Sahedekkel pl - de ettől még problémát okozó drónokkal az ukrán légvédelem, amire kb. a nyugati világ gyártja/adományozza a légvédelmet már a saját készletből is, meg volt is egy igen tetemes EX Szovjet kiindulási alapjuk is, hogy ŐK is sok esetben letolt gatyával állnak már most is.

Tisztán látszott pl. Avgyijevkánál, meg úgy általában véve az elmúlt fél évben a nagy orosz drón kampány után mennyivel szabadabban tudnak repkedni az orosz helik, pedig csak én a nyilvánosan elismert nyugati MANPADS-ból ami adat elérhető, 10.000 db +-t számoltam össze.

Az ukránoknál van olyan légvédelem, mint a történelemben eddig harcoló védekező félnél nem volt soha. A nyugat nem győzi szállítani nekik, és kiképezni rá a katonákat, és mégis megél a Szu-25/Ka-52, egyre jobban.

Afrikában, de jellemzően sokkal több helyén a világnak meg kellő előkészület után/jól megtervezett útvonalon használható fegyver a mai napig egy könnyű támadógép. Nyakon baszni napalmmal gerillákat dzsindzsában, pont tökéletes.
 
Nem csak Afrika, vegyük észre, hogy a légvédelem kurva drága, és miután szárazra lett szívva filléres - repülő fűnyíró Sahedekkel pl - de ettől még problémát okozó drónokkal az ukrán légvédelem, amire kb. a nyugati világ gyártja/adományozza a légvédelmet már a saját készletből is, meg volt is egy igen tetemes EX Szovjet kiindulási alapjuk is, hogy ŐK is sok esetben letolt gatyával állnak már most is.

Tisztán látszott pl. Avgyijevkánál, meg úgy általában véve az elmúlt fél évben a nagy orosz drón kampány után mennyivel szabadabban tudnak repkedni az orosz helik, pedig csak én a nyilvánosan elismert nyugati MANPADS-ból ami adat elérhető, 10.000 db +-t számoltam össze.

Az ukránoknál van olyan légvédelem, mint a történelemben eddig harcoló védekező félnél nem volt soha. A nyugat nem győzi szállítani nekik, és kiképezni rá a katonákat, és mégis megél a Szu-25/Ka-52, egyre jobban.

Afrikában, de jellemzően sokkal több helyén a világnak meg kellő előkészület után/jól megtervezett útvonalon használható fegyver a mai napig egy könnyű támadógép. Nyakon baszni napalmmal gerillákat dzsindzsában, pont tökéletes.
minden gép több fegyvert vihet mint egy L39 NG 1200 kilója.
És a Bayraktar meg az egészet körberöhögi az ára, repülési ideje és a fasza török rakétákkal/bombákkal.
Kiképzésen túl az L39ng-nek semmi jogosultsága a létre.
És mióta láttam hogy Ghana 6-ot vesz 111 millió dollárért, hát nem is olcsó.
 
minden gép több fegyvert vihet mint egy L39 NG 1200 kilója.
És a Bayraktar meg az egészet körberöhögi az ára, repülési ideje és a fasza török rakétákkal/bombákkal.
Kiképzésen túl az L39ng-nek semmi jogosultsága a létre.
És mióta láttam hogy Ghana 6-ot vesz 111 millió dollárért, hát nem is olcsó.
Total más a kettő. Nyilván van amiben jobb a TB-2, de az az 1200 kg is jóval több mint amit egy deón tud szállítani, s ott pilóta van, ami azonnal tud dönteni a helyszínen, sokszoros utazó sebesség fölény mellett. Én láttam albákat nem egyszer gyakorolni, kurvára nem TB-2 mobilitás, alacsonyan behúz 800-al, rád ürít némi NIR-t, gépagyú blokkból áladást, szór 2 X 500kg bombát, és már tovabb is állt 800 -al.

A TB2 meg ezt nem tudja, hogy egy felkelő sátortábort így legyaluljon mondjuk egy dombon pikk pakk.

Nem mindenhol tudják ezt rögtön egy stingerrel megtorolni, de infracsapda szóró mellett, ezzel a gyors és alacsony profillal végrehajtott rajtaütéssel is sokkal jobb esélyeik vannak, mint egy lassú magasan repkedő drónnak ha van légvédelem mégis.

Ti sokan temettétek a helikoptereket, temetitek a támadó gépeket, szerintem meg hasznosak azok. Jól kell megtervezni a bevetést, pontos felderítési adatokkal, ez már önmagában fél siker!
 
minden gép több fegyvert vihet mint egy L39 NG 1200 kilója.
És a Bayraktar meg az egészet körberöhögi az ára, repülési ideje és a fasza török rakétákkal/bombákkal.
Kiképzésen túl az L39ng-nek semmi jogosultsága a létre.
És mióta láttam hogy Ghana 6-ot vesz 111 millió dollárért, hát nem is olcsó.
Mivel állami cégtől vesszük, ennél olcsóbb nincs.
A Bayraktar másik szalon. Azon hány pilótát tudsz kiképezni?
 
Hm.Erre azért nem vennék mérget.
Elösször is,a NER ugyan kivülről stabilnak néz ki,de valójában egy homokvár.
Másodszor az EU és a NATO is stabilnak néz ki,de valójában az USA jelenti a NATOt,és az USA védernyője teszi lehetővé az EU stabilitását.Márpedig az USA éppen elég súlyos belső problémákkal küzd.Egy lépésre van attol,hogy kifaroljon a számára inkább csak nyűg Europábol,és akkor itt csúnya világ jön.
Szóval HA nem változik semmi,akkor nem várható semmi.De elég egy széllökés,és csúnyán felkavarodhat ez a langyos állóviz.
Eu-ban egyedül Franciák kivételek akik igazán komolyan veszik hogy ütőképes haderejük legyen.Lényegében pontens hadiiparuk is van. Tüzérsegi eszközöket,harci gépeket,harckocsit stb tudnak gyártani nagyrészt hazai komponensekből és fegverzet is van hozzá.Nyílván nem mérhető a "nagyokhoz" a haderejük mérete.Mellékesen jelentős atom "elrettentő erővel rendelkeznek az ország méretéhez képest.Közel 300 atomtöltet.60 ICBM tengeralatjárón,60 ASMP-A szuperszónikus robotrepülőgép.Többi Eu Nato tag nagyrészt valóban "kirakat" hadsereg.És ha "eldurvul" a helyzet Orosz taktikai atomra maximum "ökökrázással" tudnak válaszolna(USA-ra vannak ezen a téren is utalva).
 
Nem csak Afrika, vegyük észre, hogy a légvédelem kurva drága, és miután szárazra lett szívva filléres - repülő fűnyíró Sahedekkel pl - de ettől még problémát okozó drónokkal az ukrán légvédelem, amire kb. a nyugati világ gyártja/adományozza a légvédelmet már a saját készletből is, meg volt is egy igen tetemes EX Szovjet kiindulási alapjuk is, hogy ŐK is sok esetben letolt gatyával állnak már most is.

Tisztán látszott pl. Avgyijevkánál, meg úgy általában véve az elmúlt fél évben a nagy orosz drón kampány után mennyivel szabadabban tudnak repkedni az orosz helik, pedig csak én a nyilvánosan elismert nyugati MANPADS-ból ami adat elérhető, 10.000 db +-t számoltam össze.

Az ukránoknál van olyan légvédelem, mint a történelemben eddig harcoló védekező félnél nem volt soha. A nyugat nem győzi szállítani nekik, és kiképezni rá a katonákat, és mégis megél a Szu-25/Ka-52, egyre jobban.

Afrikában, de jellemzően sokkal több helyén a világnak meg kellő előkészület után/jól megtervezett útvonalon használható fegyver a mai napig egy könnyű támadógép. Nyakon baszni napalmmal gerillákat dzsindzsában, pont tökéletes.
IOMAX-Archangel-02-692x360.png
siai-marchetti-sf260-550ebfa4-fbe6-4569-8f46-acf715c6ec0-resize-750.jpg
xoGtxs9.jpeg

2a74c8cfe3ab104d2f57125f7e54bd52.jpg
IMG_1935-1.jpg

Nem L39 kell Afrikába.Ahol meg komolyabb légierő van,ott se L39 kell.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Össze. Csórók vagyunk, mint a templom egere, fele kütyüre sincs pénz a szükséges dolgoknak. És akkor még veszünk repülőgyárat melyet oktatáson kívül másra nem jó gép vásárlásával kell támogatnunk. Mást meg nemigen fog záros határidőn belül gyártani, mert egy új oktatógép kifejlesztése is megfizethetetlen. És pl. F-35 liszenszgyártására felkészítés meg szintúgy. Nekünk. Logikus. Szerintem.
Az NG gyártása csak egy része, harmada, az AV tevékenységének. Bár felfutó fázisban van.
 
Na ránéztem azért konkrétan, a TB-2 tud szállítani 150kg hasznos terhet, 130km/h utazó sebességgel, a L-39NG meg 1350kg-ot 900+km/h max sebességgel, az utazó ott is lehet kb. 700-800 km/h.

Ebben az egy tonna feletti fegyverterhelésben 5 pontra összesen mehet Hydra blokkok, Mk.82 buta, GBU-82 12 irányított Paveway II, de még SDB is mehet, géppuska konténerek + plusz Sidewinderek.

Szóval ezzel a lesajnált géppel akár nagy értékű harci helit, vagy akár pont TB-2-es drónt is le lehet vadászni.

De szar...
 
IOMAX-Archangel-02-692x360.png
siai-marchetti-sf260-550ebfa4-fbe6-4569-8f46-acf715c6ec0-resize-750.jpg
xoGtxs9.jpeg

2a74c8cfe3ab104d2f57125f7e54bd52.jpg
IMG_1935-1.jpg

Nem L39 kell Afrikába.Ahol meg komolyabb légierő van,ott se L39 kell.
Nekem a turbo propokkal sincs semmi bajom!

DE ha te egy Super Tucanoban szeretnél lenni, mikor én mondjuk az ellenfél oldalon L-39 NZ-ben csüccsenek épp, 2 Sidewinderrel, géppuska konténerekkkel, az is a TE bajod lenne inkább, nem az enyém. Egy TB-2 meg totál esélytelen mindenre egy ilyen szituban.

S még egyszer, a világ legtöbb helyén nem Ukrán szintű légvédelem van, ami megörökölt egy gigászi kezdő csomagot a Szovjetuniótól, meg 2 éve tolja a nyugat körömszakadtáig.

Sok helyre bőven jó az az L-39 NG.
 
Mivel állami cégtől vesszük, ennél olcsóbb nincs.
A Bayraktar másik szalon. Azon hány pilótát tudsz kiképezni?
 
Nem csak Afrika, vegyük észre, hogy a légvédelem kurva drága, és miután szárazra lett szívva filléres - repülő fűnyíró Sahedekkel pl - de ettől még problémát okozó drónokkal az ukrán légvédelem, amire kb. a nyugati világ gyártja/adományozza a légvédelmet már a saját készletből is, meg volt is egy igen tetemes EX Szovjet kiindulási alapjuk is, hogy ŐK is sok esetben letolt gatyával állnak már most is.

Tisztán látszott pl. Avgyijevkánál, meg úgy általában véve az elmúlt fél évben a nagy orosz drón kampány után mennyivel szabadabban tudnak repkedni az orosz helik, pedig csak én a nyilvánosan elismert nyugati MANPADS-ból ami adat elérhető, 10.000 db +-t számoltam össze.

Az ukránoknál van olyan légvédelem, mint a történelemben eddig harcoló védekező félnél nem volt soha. A nyugat nem győzi szállítani nekik, és kiképezni rá a katonákat, és mégis megél a Szu-25/Ka-52, egyre jobban.

Afrikában, de jellemzően sokkal több helyén a világnak meg kellő előkészület után/jól megtervezett útvonalon használható fegyver a mai napig egy könnyű támadógép. Nyakon baszni napalmmal gerillákat dzsindzsában, pont tökéletes.
Egyenlőre nincs "szárazva" szívva bár tény jelentős veszteségeik voltak(köztük) 2 Patriot indító.Köszönhetően annak hogy a fronthoz viszonylag közel viszik őket hogy "elkapjanak" 1-1 FAB-ozó Su34/35 gépet.Hogy ez mennyire volt eddig sikeres "homály " fedi.Ami igazolható A50(vagy Il76) lelövése ez se fog konkrétan soha kiderülni.A többi 15 körüli Su34/35 ről se már ha nem "kamu".Ha találnak el gépet és nem kerül fel róla fénykép akkor soha nem fogja elismerni egyik fél se veszteségnek amiket saját terület felett talál el az ellenfél légvédelme.Ami viszont biztos egyenlőre mélységi csapásokat nem hajtanak végre az Orosz légierő gépei és ennek nyomós oka is van.
 
Nekem a turbo propokkal sincs semmi bajom!

DE ha te egy Super Tucanoban szeretnél lenni, mikor én mondjuk az ellenfél oldalon L-39 NZ-ben csüccsenek épp, 2 Sidewinderrel, géppuska konténerekkkel, az is a TE bajod lenne inkább, nem az enyém. Egy TB-2 meg totál esélytelen mindenre egy ilyen szituban.

S még egyszer, a világ legtöbb helyén nem Ukrán szintű légvédelem van, ami megörökölt egy gigászi kezdő csomagot a Szovjetuniótól, meg 2 éve tolja a nyugat körömszakadtáig.

Sok helyre bőven jó az az L-39 NG.
A kis Albádat úgy szedik le akár egy Iglával, ami sokaknak van, mint a szaros alsóneműt…
 
Egyenlőre nincs "szárazva" szívva bár tény jelentős veszteségeik voltak(köztük) 2 Patriot indító.Köszönhetően annak hogy a fronthoz viszonylag közel viszik őket hogy "elkapjanak" 1-1 FAB-ozó Su34/35 gépet.Hogy ez mennyire volt eddig sikeres "homály " fedi.Ami igazolható A50(vagy Il76) lelövése ez se fog konkrétan soha kiderülni.A többi 15 körüli Su34/35 ről se már ha nem "kamu".Ha találnak el gépet és nem kerül fel róla fénykép akkor soha nem fogja elismerni egyik fél se veszteségnek amiket saját terület felett talál el az ellenfél légvédelme.Ami viszont biztos egyenlőre mélységi csapásokat nem hajtanak végre az Orosz légierő gépei és ennek nyomós oka is van.
A szárazra szívás nem azt jelenti az én megfogalmazásomban hogy NINCS, hanem az hogy nincs elég - főleg elég helyen - egy 1000km-es frontszakaszon légvédelmi rakétája az ukránoknak.

Ez meg nem fényképen, lelőtt roncsok bizonyítékán dől el, hanem azon hogy napi szinten látom és láttam az elmúlt hónapokban hogy gond nélkül tolják az orosz Ka-52/Mi-28-asok meg Szu-25-ösök szakmányban a CAS-t pl. Avgyijevka környékén is, aztán csak nem akarnak elfogyni, s csinálják tovább.

S ezt asszem nem kell magyarázni innentől, ha ukrajna nem tudja ezt megakadályozni már, valamint szakmányban sírnak hogy tüzérségi lőszer, és LÉGVÉDELMI rakéta kell nekik, az oroszok meg ott zümmögnek a frontvonal felett folyamatosan, akkor egy random közel keleti, afrikai, dél amerikai ország se tudna mindenhova hosszú távon légvédelmet rakni az értékes katonai, ipari célpontok, logisztikai bázisok mellé.
 
A kis Albádat úgy szedik le akár egy Iglával, ami sokaknak van, mint a szaros alsóneműt…
Vagy nem. Pont annyi esélye van mint egy Szu-25-nek hogy eltalálják, se több, se kevesebb. Az tény, hogy nem olyan páncélozott, ha találatot kap a Szu-25-nek még lehet egy kis esélye hogy kihordja szárnyon és hazatér, az Albának nem.


Csak ha figyeltél volna, azt írtam és ez a lényeg, hogy nem mindenhol van ám jelen olyan nagy számban Igla/Stinger, hogy alapvetésként minden rajban/szakaszban legyen. Tudom hihetetlen, de ezek az eszközök igen drágák.


Nekünk pl. csak hogy ne menjün messzire, NINCS.
 
A szárazra szívás nem azt jelenti az én megfogalmazásomban hogy NINCS, hanem az hogy nincs elég - főleg elég helyen - egy 1000km-es frontszakaszon légvédelmi rakétája az ukránoknak.

Ez meg nem fényképen, lelőtt roncsok bizonyítékán dől el, hanem azon hogy napi szinten látom és láttam az elmúlt hónapokban hogy gond nélkül tolják az orosz Ka-52/Mi-28-asok meg Szu-25-ösök szakmányban a CAS-t pl. Avgyijevka környékén is, aztán csak nem akarnak elfogyni, s csinálják tovább.

S ezt asszem nem kell magyarázni innentől, ha ukrajna nem tudja ezt megakadályozni már, valamint szakmányban sírnak hogy tüzérségi lőszer, és LÉGVÉDELMI rakéta kell nekik, az oroszok meg ott zümmögnek a frontvonal felett folyamatosan, akkor egy random közel keleti, afrikai, dél amerikai ország se tudna mindenhova hosszú távon légvédelmet rakni az értékes katonai, ipari célpontok, logisztikai bázisok mellé.
Ahogy nagyrészt az Ukrán "nirező"Su25 ösöket,Mi35-ösöket se fogja el az Orosz légvédelem.Nyílván ők is közelebb vihetnék az S300/S400 ütegeiket a fronthoz vagy csapatlégvédelmi eszközöket.De amekkora "drónsűrűség" van abban a távolságba ahonnan már el tudnák fogni őket könnyen hasonlóan járnának mint a mozgás közben "elkapott" Patriot.Vagy ahogy ez a nemrég "elkapott" Orosz BUK indító.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nem véletlen hogy 200 vagy még közelebb is megközelítették a Frontvonalat az Orosz A50-esek hogy felderítsék ezeket e gépeket amiért viszont 1-2 gép elvesztésével "fizettek".
Ami egyik oldalon se megoldott ezek a "filléres" öngyilkos,felderítő drónok elleni hatékony védelem.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Vagy nem. Pont annyi esélye van mint egy Szu-25-nek hogy eltalálják, se több, se kevesebb. Az tény, hogy nem olyan páncélozott, ha találatot kap a Szu-25-nek még lehet egy kis esélye hogy kihordja szárnyon és hazatér, az Albának nem.


Csak ha figyeltél volna, azt írtam és ez a lényeg, hogy nem mindenhol van ám jelen olyan nagy számban Igla/Stinger, hogy alapvetésként minden rajban/szakaszban legyen. Tudom hihetetlen, de ezek az eszközök igen drágák.


Nekünk pl. csak hogy ne menjün messzire, NINCS.
Mert mi hülye módon lemondtunk róla, ahogy szinte a teljes nehézfegyverzetről.

Máshol nem ilyen hülyék, még a dzsungelben sem, Igla, Sztrela és társai sok helyen vannak közkézen, nem is értem, miről beszélsz.
Ennek a szarnak nincs radarja, a vicces felderítő változat pedig a Wescamet használja majd. Mint egy átlagos drón. Csak ha a drónt lelövik, ott pilóta nincs veszélyben.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Nemerson