Ok, de miért nem Boeing? Hiszen abból is lett volna bőven eladó.Az A319 azèrt is lett vève.
Meg azèrt is mert egy csomó missziós dolog megoldható vele, olcsóbban mint egy katonai gèppel.
Legtöbbször ugyanolyan biztonságban.
Vityeszt más kormánydelegációkat lehet vele vinni( ez nem nerezès egy pillanatig semmi negatív èrzès nincs bennem emiatt, szerintem is így logikus)
Nincs ezzel gond. Egy második század Gripen, valamint mindkét század potens felfegyverzése számításaim szerint olyan 1,5-2Mrd USD körül mozgott volna.Az l 39-nek meg annyi haszna lessz mint règen a keletnèmetektől kapottaknak.
Ezzel egèszítik ki a repidőt a pilótáknak.
Hogy mi mennyire fogunk kèpezni, legyen igazad.
Ehelyett a jelenlegi "low budget" Gripen+L39NG kombó fegyverzettel nagyon durva ráhagyással is ki kell jöjjön 6-800M USD-ből.
ÍGy marad 700-1200M USD megtakarítás arra, hogy bármilyen másik területen elköltsék.
A jelenlegi pilóta állomány - a saját bevallása szerint is - megfelelő mennyiséget repül (persze abból sosem elég, de ezt egy aktív pilóta nyilatkozta múltkor egy podcastban). Tehát az nem indokolja a kiképző gépek beszerzését. Nem nagyon van más oka ilyen beszerzésnek, mint hogy egyszerűen több pilótát akarunk
folyamatosan képezni.
Még egyszer visszatérek az osztrák mintára.
Amikor megvették a EF2000-eket, akkor is tartottak egy kiképző századot, akik folyamatosan SAAB 105-ön repkedtek. Akár jó sokáig is.