Hajjajaj!
Ha már az NFTC-vel példálozol, akkor nem ártott volna utánanézni, hogy ebből mennyi van sugárhajtású gépen, és mit kell csinálni. És akkor ne is ecseteljük, hogy mennyiben tér el a kanadai és a magyar légtér egymástól.
Nem tudom mire vélni a kirohanásodat.
Egy század pilótáit nem egyszerre kell képezni, nem csak pilóta kell és évekkel előre kell gondolkozni.
Ha most tudják, hogy több gépet akarnak, majd, akkor már most el lehet kezdeni a pilótaképzést, ki ehet küldeni őket más NATO tagállamokhoz is, és mire itt lesznek az újabb Gripenek, addigra lesz rá pilóta is.
Egyébként hány olyan pilótája van a Honvédségnek, akinek van szakszója L-39 NG-re? Hát oktatói?
Ha egy-egy albatroszból nem lehet kihozni átlag 140-180 órát évente, akkor meg valahol komoly gondok vannak.
Mert hogy most az a realitás, hogy 4 új gép lesz, tökmindegy, hogy mit mondott egy már nyugdíjas tábornok. Egyáltalán jó lesz a következő típushoz, (ami mi is lesz?) az L-39 NG?
Az, hogy a csehek egy rakat L-159-et tartottak hadrendben nem viszonyítási alap. Legyártattak az Aeroval egy rahedlit, aztán kezdeni kellett vele valamit.
Ezek fényében javaslom, hogy konzultálj a lovasoktatóddal, mert elég magas a ló.