[HUN] Vadászgépek beszerzése

Hogyne tudnánk megvenni. De srácok!
Lehet az, hogy egy jelenleg hiánynak számító nagy hozzáadott értékű szolgáltatást nem máshol akarunk megvenni, amikor ennyire nincs pénz?
Esetleg az fel sem merül bennetek, hogy netalán ebből szintén üzletet lehet csinálni?
Valahogy a jelen nyomorban nem igazán vigasztal, hogy esetleg 20 év múlva jobb lesz, ezt hallom 30 éve rendszertől függetlenül. De valahogy a gazdagok mindig gazdagodnak a szegények meg szegényednek, a közszolgálatok meg nyomorognak. Szvsz.
 
Baszki, Kínában kereskedelmi pilótáknak havi 20 ezer dollárt fizettek pár éve, Európából özönlenek oda.
Szerinted?
Akkor nem gondolod, hogy jó ötlet a pilóta képzés?
A 3. mondatodnál hangosan felröhögtem.

A honvédségnél cseppet jobban eleresztett légitársaságok is küzdenek HR terén, mint a disznó.
Újabb és újabb bérkövetelések, a Lufthansa (!) alig tudja követni, nem mi…
Akkor miért gondolod, hogy marasztalni kellene őket?
A kamionsofőr piacon mi a helyzet?
Ott mi a megoldás?
Mindenki magának képez kamionsofőrt - gyakorlatilag korlátlanul.
Megtartani nem tudja, akkor legalább tanulmányi szerződéssel megtartja amíg vissza nem jön a képzés ára. Aztán mindenki azt csinál, amit akar.
Ha erre a civil szektorban már rájöttek, akkor vajon a magyar Honvédség miért nem tudja ezt az elvet alkalmazni. Ráadásul neki megvan az az előnye, hogy amikor nagy a szükség, akkor beránthat minden tartalékost.
 
Ez mindenhol így van. Vajon mi a megfejtés?
Ha 3-5x annyit képzel, mint az igény, akkor mindig lesz olyan aki repülje a rendelkezésre álló gépeket.
Még csak marasztalni sem kell őket.
Amikor meg szükség van rájuk, akkor legalább lesz hová nyúlni.
Pontosan emiatt vettünk A319-est. Mert a civil szektorból végszükség esetén mindig tudunk átrántani pilótát a gépre.
Ez lenne különben a lényege a tartalékos haderőnek, meg a sorkatonai szolgálatnak is! Legyen egy pool, amiből meríthetünk.
Jelenleg mi van?
Van kb. 18-20 aktív pilótánk, meg még 4-5 (?) már leszerelt. Ha baj van ennyihez tudunk nyúlni.
Az ukránok is jobban állnak, mert legalább nekik volt akit át tudjanak képezni nyugati típusokra.
Az A319 azèrt is lett vève.
Meg azèrt is mert egy csomó missziós dolog megoldható vele, olcsóbban mint egy katonai gèppel.

Legtöbbször ugyanolyan biztonságban.

Vityeszt más kormánydelegációkat lehet vele vinni( ez nem nerezès egy pillanatig semmi negatív èrzès nincs bennem emiatt, szerintem is így logikus)


Az l 39-nek meg annyi haszna lessz mint règen a keletnèmetektől kapottaknak.
Ezzel egèszítik ki a repidőt a pilótáknak.

Hogy mi mennyire fogunk kèpezni, :rolleyes: legyen igazad.
 
Akkor nem gondolod, hogy jó ötlet a pilóta képzés?

Akkor miért gondolod, hogy marasztalni kellene őket?
A kamionsofőr piacon mi a helyzet?
Ott mi a megoldás?
Mindenki magának képez kamionsofőrt - gyakorlatilag korlátlanul.
Megtartani nem tudja, akkor legalább tanulmányi szerződéssel megtartja amíg vissza nem jön a képzés ára. Aztán mindenki azt csinál, amit akar.
Ha erre a civil szektorban már rájöttek, akkor vajon a magyar Honvédség miért nem tudja ezt az elvet alkalmazni. Ráadásul neki megvan az az előnye, hogy amikor nagy a szükség, akkor beránthat minden tartalékost.
Jó ötlet, de még jobb ötlet lenne megtartani tudni őket.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Az A319 azèrt is lett vève.
Meg azèrt is mert egy csomó missziós dolog megoldható vele, olcsóbban mint egy katonai gèppel.

Legtöbbször ugyanolyan biztonságban.

Vityeszt más kormánydelegációkat lehet vele vinni( ez nem nerezès egy pillanatig semmi negatív èrzès nincs bennem emiatt, szerintem is így logikus)


Az l 39-nek meg annyi haszna lessz mint règen a keletnèmetektől kapottaknak.
Ezzel egèszítik ki a repidőt a pilótáknak.

Hogy mi mennyire fogunk kèpezni, :rolleyes: legyen igazad.
Semmi bajom az Airbusokkal.
 
Valahogy a jelen nyomorban nem igazán vigasztal, hogy esetleg 20 év múlva jobb lesz, ezt hallom 30 éve rendszertől függetlenül. De valahogy a gazdagok mindig gazdagodnak a szegények meg szegényednek, a közszolgálatok meg nyomorognak. Szvsz.
Így van! Szarjunk bele az egészbe!
Tessék szépen minden héten halat követelni, de ha esetleg van olcsón háló, azt szarjuk le, mert úgy is van aki nálunk profibban halászik!
 
L39 pont az a kategória,amit kicsit is fejlettebb helyen kihagynak már manapság.Zlin kategórián megtanitják repülni a tanoncot,majd átteszik egy nagy teljesitményű turbopopra.Onnan meg az L39nél nagyobb teljesitményű jetre,ami már a vadászra késziti elő az aspiránst.Leonardo is a sikereit az M346al éri el,az Alba kategóriás M345 a nyakán maradt.
 
Így van! Szarjunk bele az egészbe!
Tessék szépen minden héten halat követelni, de ha esetleg van olcsón háló, azt szarjuk le, mert úgy is van aki nálunk profibban halászik!
Vagy csak ne raboljuk ki a nyomorgókat egyben nem csesszük el a pénzüket feleslegesen. Az olcsó háló jöhetne nyugodtan olcsón, de mi vagy az olcsó hálóra költünk sokat vagy drága hálóra még többet.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Vagy csak ne raboljuk ki a nyomorgókat egyben nem csesszük el a pénzüket feleslegesen. Az olcsó háló jöhetne nyugodtan olcsón, de mi vagy az olcsó hálóra költünk sokat vagy drága hálóra még többet.
Itt az a fő gond, hogy vettünk egy halót egy gecinagy lyukkal olcsó helyett drágán és páran meg akarják magyarázni, hogy az nem lyuk hanem csak ilyen a szövése és amúgy is itt akkora halak vannak, hogy egyébként se fér ki rajta.
 
Az A319 azèrt is lett vève.
Meg azèrt is mert egy csomó missziós dolog megoldható vele, olcsóbban mint egy katonai gèppel.

Legtöbbször ugyanolyan biztonságban.

Vityeszt más kormánydelegációkat lehet vele vinni( ez nem nerezès egy pillanatig semmi negatív èrzès nincs bennem emiatt, szerintem is így logikus)
Ok, de miért nem Boeing? Hiszen abból is lett volna bőven eladó. :cool:
Az l 39-nek meg annyi haszna lessz mint règen a keletnèmetektől kapottaknak.
Ezzel egèszítik ki a repidőt a pilótáknak.

Hogy mi mennyire fogunk kèpezni, :rolleyes: legyen igazad.
Nincs ezzel gond. Egy második század Gripen, valamint mindkét század potens felfegyverzése számításaim szerint olyan 1,5-2Mrd USD körül mozgott volna.
Ehelyett a jelenlegi "low budget" Gripen+L39NG kombó fegyverzettel nagyon durva ráhagyással is ki kell jöjjön 6-800M USD-ből.
ÍGy marad 700-1200M USD megtakarítás arra, hogy bármilyen másik területen elköltsék.
A jelenlegi pilóta állomány - a saját bevallása szerint is - megfelelő mennyiséget repül (persze abból sosem elég, de ezt egy aktív pilóta nyilatkozta múltkor egy podcastban). Tehát az nem indokolja a kiképző gépek beszerzését. Nem nagyon van más oka ilyen beszerzésnek, mint hogy egyszerűen több pilótát akarunk
folyamatosan képezni.
Még egyszer visszatérek az osztrák mintára.
Amikor megvették a EF2000-eket, akkor is tartottak egy kiképző századot, akik folyamatosan SAAB 105-ön repkedtek. Akár jó sokáig is.
 
Itt az a fő gond, hogy vettünk egy halót egy gecinagy lyukkal olcsó helyett drágán és páran meg akarják magyarázni, hogy az nem lyuk hanem csak ilyen a szövése és amúgy is itt akkora halak vannak, hogy egyébként se fér ki rajta.
Mondasz egy olcsóbb sugárhajtású kiképző gépet, amit ráadásul a szövetségi rendszerünk enged is megvenni?
(nyilván azért írtam az utóbbi kitételt, mert mindjárt előjön pár okos a kínai típusokkal!
:oops:
)
Csak mert az oly gyakran a levegőből előkapott M346-ról meg a T/FA-50-ről tudható, hogy Gripen C árában mozognak.
 
Mondasz egy olcsóbb sugárhajtású kiképző gépet, amit ráadásul a szövetségi rendszerünk enged is megvenni?
(nyilván azért írtam az utóbbi kitételt, mert mindjárt előjön pár okos a kínai típusokkal!
:oops:
)
Csak mert az oly gyakran a levegőből előkapott M346-ról meg a T/FA-50-ről tudható, hogy Gripen C árában mozognak.
A legolcsóbb ha annyit veszel amennyire valóban szükséged van és nem ragaszkodsz a besült projektekben meghatározott számokhoz meg tromfolsz egy rá még egyszer annyit egy eleve működésképtelen koncepcióval.

Vagyis nem faszságokra költöd a pénzed.