A 3. mondatodnál hangosan felröhögtem.Ez mindenhol így van. Vajon mi a megfejtés?
Ha 3-5x annyit képzel, mint az igény, akkor mindig lesz olyan aki repülje a rendelkezésre álló gépeket.
Még csak marasztalni sem kell őket.
Amikor meg szükség van rájuk, akkor legalább lesz hová nyúlni.
Pontosan emiatt vettünk A319-est. Mert a civil szektorból végszükség esetén mindig tudunk átrántani pilótát a gépre.
Ez lenne különben a lényege a tartalékos haderőnek, meg a sorkatonai szolgálatnak is! Legyen egy pool, amiből meríthetünk.
Jelenleg mi van?
Van kb. 18-20 aktív pilótánk, meg még 4-5 (?) már leszerelt. Ha baj van ennyihez tudunk nyúlni.
Az ukránok is jobban állnak, mert legalább nekik volt akit át tudjanak képezni nyugati típusokra.
A honvédségnél cseppet jobban eleresztett légitársaságok is küzdenek HR terén, mint a disznó.
Újabb és újabb bérkövetelések, a Lufthansa (!) alig tudja követni, nem mi…