[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 165
33 388
113
az tényleg nincs neki - COINT műveletekben legfeljebb, ahol az RPG-7 meg Dushka jelenti a légvédelem csúcsát.
Nem hiába Afrika az egyik fő célpiac.
De ott se lesz sikeres.Egyrészt a kinai Karakorummal kéne versenyeznie,árban.....
Másrészt a komolyabb turbopopok sokkal jobban megfelelnek a feladatra.Olcsóbb az üzemük,nagyobb a teherbirásuk,hosszabb a repidejük,és kevésbé igényesek a felszállómezőre
De még a Zlin is jobban megfelel egy afrikai törzsi háborúhoz
Az " ellenségképben" vélhetőleg szereplők kezében azért ezen légvédelmi eszközökből meglehetősen korlátozott lehet, ha van egyáltalán. Az Ukrajnába folyó konfliktus jelen szakaszában igen trendi lett a légvédelem működési határáról vagy azon kívül indított irányított fegyver . Amúgy amit Bálint felkínált alternatívaként, mint volt SV ( Grad ) tüzérségi felderítő, igen közel áll a szívemhez ... :)
Megvan az SV-knek is a maguk igen fontos szerepe.
De azért egy komolyab vb pusztitóképessége mind hatókörben,mint csapáserőben jóval nagyobb,mint egy sv tűzgépé.
Szóval ez is kéne,meg az is
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 258
113
értem ... akkor el is engedem a dolgot ... :) ... keresnem kell egy legalább 70 km-ről okos bombát indítani képes, de számunkra nem elérhetetlen ( megfizethetetlen + sokára ) gépet ...

Az " ellenségképben" vélhetőleg szereplők kezében azért ezen légvédelmi eszközökből meglehetősen korlátozott lehet, ha van egyáltalán. Az Ukrajnába folyó konfliktus jelen szakaszában igen trendi lett a légvédelem működési határáról vagy azon kívül indított irányított fegyver . Amúgy amit Bálint felkínált alternatívaként, mint volt SV ( Grad ) tüzérségi felderítő, igen közel áll a szívemhez ... :)

Nem csak a gépek bekerülési költségéből lehetne bevásárolni sorozatvetőből, de a későbbi üzemeltetés is vinni fogja a százmilliókat. Mármint évente, ha rendesen reptetik a gépeket.
Nem mellesleg ezúttal is leírom, hogy egy L-39 árából azért jó pár órát repül egy Gripen.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Nem tudom milyen az ellenség képed, de Ukrajnától Szerbiáig minden szomzédunknak van 70 km-en túlra lövő légvédelmi rendszere - az oroszokról nem is beszélve
Kivéve Szlovákia, Szlovénia, Ausztria, Horvátország.
Szerbiatol Ukrajnaig Románia van még, nekik valóban van rendes legvedelmuk.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Mindegyik országnak napokon bellűl lenne ha esetleg konfliktusba kerülnének velük! Ezt az L39-es beszerzést kB hazaárulás kategóriába sorolom!!!!
Gondolkozz el azon, hogy mi kell 2-3 század vadászgéphez! Meg, hogy miért nincsen jelenleg nyugati vadászgépből álló légiflottája Ukrajnának!
Azon is, hogy miért volt most elég, hogy 4 Gripent vegyünk, amikor pont most lépnek be a svédek a NATOba, akiknek van/lesz egy csomó típusazonos gépük letárolva.
Meg azon is, hogy mennyivel olcsóbb ez a forgatókönyv, mint ha azonnal megveszük a 4 gép helyett 14-18 másik Gripent - aminek kb. még további 10-15 év a releváns alkalmazási ideje. Mindehhez, mennyi pénzre van szükség a Honvédség egyéb területein?
Azon is gondolkozz el, hogy mit veszünk még jelenleg a gépek mellé! Miről szólnak a hírek a Gripen üzlet ipari együttműködésére gondolok?
Remélem a nagy közös gondolkodás végére összeállt a kép!
 

szasa30

Well-Known Member
2013. augusztus 9.
245
868
93
Gondolkozz el azon, hogy mi kell 2-3 század vadászgéphez! Meg, hogy miért nincsen jelenleg nyugati vadászgépből álló légiflottája Ukrajnának!
Azon is, hogy miért volt most elég, hogy 4 Gripent vegyünk, amikor pont most lépnek be a svédek a NATOba, akiknek van/lesz egy csomó típusazonos gépük letárolva.
Meg azon is, hogy mennyivel olcsóbb ez a forgatókönyv, mint ha azonnal megveszük a 4 gép helyett 14-18 másik Gripent - aminek kb. még további 10-15 év a releváns alkalmazási ideje. Mindehhez, mennyi pénzre van szükség a Honvédség egyéb területein?
Azon is gondolkozz el, hogy mit veszünk még jelenleg a gépek mellé! Miről szólnak a hírek a Gripen üzlet ipari együttműködésére gondolok?
Remélem a nagy közös gondolkodás végére összeállt a kép!
Ne haragudj, de nekem nem az a kép áll össze, amit Te sugallsz:
kell pilóta oktatás? Kell! csinaltuk valaha is jól? Nem! Van hozza tudásunk? Nincs! Meg tudjuk venni mint szolgáltatást! Igen! Kismillio ilyen lehetoseg van, most éppen a Közel-Kelétem (talán Katar) egyeztettunk erről.
hasznalhatokat ezek a gépek másra? Nem! Van a mostani Gripen flottahoz mindenünk? Nincs. Kevés a Gripen dbszam? Igen.

ezekbol nekem az jön át, hogy Gripent es hozza eszközöket kell(ett volna) venni, a pilóta képzést meg folytatni a NATO keretein belül.
sztem..
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 646
113
Gondolkozz el azon, hogy mi kell 2-3 század vadászgéphez! Meg, hogy miért nincsen jelenleg nyugati vadászgépből álló légiflottája Ukrajnának!
Azon is, hogy miért volt most elég, hogy 4 Gripent vegyünk, amikor pont most lépnek be a svédek a NATOba, akiknek van/lesz egy csomó típusazonos gépük letárolva.
Meg azon is, hogy mennyivel olcsóbb ez a forgatókönyv, mint ha azonnal megveszük a 4 gép helyett 14-18 másik Gripent - aminek kb. még további 10-15 év a releváns alkalmazási ideje. Mindehhez, mennyi pénzre van szükség a Honvédség egyéb területein?
Azon is gondolkozz el, hogy mit veszünk még jelenleg a gépek mellé! Miről szólnak a hírek a Gripen üzlet ipari együttműködésére gondolok?
Remélem a nagy közös gondolkodás végére összeállt a kép!
Össze. Csórók vagyunk, mint a templom egere, fele kütyüre sincs pénz a szükséges dolgoknak. És akkor még veszünk repülőgyárat melyet oktatáson kívül másra nem jó gép vásárlásával kell támogatnunk. Mást meg nemigen fog záros határidőn belül gyártani, mert egy új oktatógép kifejlesztése is megfizethetetlen. És pl. F-35 liszenszgyártására felkészítés meg szintúgy. Nekünk. Logikus. Szerintem.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 810
8 751
113
Gondolkozz el azon, hogy mi kell 2-3 század vadászgéphez! Meg, hogy miért nincsen jelenleg nyugati vadászgépből álló légiflottája Ukrajnának!
Azon is, hogy miért volt most elég, hogy 4 Gripent vegyünk, amikor pont most lépnek be a svédek a NATOba, akiknek van/lesz egy csomó típusazonos gépük letárolva.
Meg azon is, hogy mennyivel olcsóbb ez a forgatókönyv, mint ha azonnal megveszük a 4 gép helyett 14-18 másik Gripent - aminek kb. még további 10-15 év a releváns alkalmazási ideje. Mindehhez, mennyi pénzre van szükség a Honvédség egyéb területein?
Azon is gondolkozz el, hogy mit veszünk még jelenleg a gépek mellé! Miről szólnak a hírek a Gripen üzlet ipari együttműködésére gondolok?
Remélem a nagy közös gondolkodás végére összeállt a kép!
Összeállt, hogy egy NER-tulajdonba került szarért fizetünk, ami pl. NFTC-hez hasonló programmal kiváltható lett volna?
Ha nem került volna a NER-hez, sose rendeltük volna meg azt a fostalicskát.
Amihez a magyar ipar nem gyárt SEMMIT. Ráadásul “FELDERÍTŐ” változatban is :p:p:p
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 152
50 320
113
az tényleg nincs neki - COINT műveletekben legfeljebb, ahol az RPG-7 meg Dushka jelenti a légvédelem csúcsát.
Nem hiába Afrika az egyik fő célpiac.
Nem csak Afrika, vegyük észre, hogy a légvédelem kurva drága, és miután szárazra lett szívva filléres - repülő fűnyíró Sahedekkel pl - de ettől még problémát okozó drónokkal az ukrán légvédelem, amire kb. a nyugati világ gyártja/adományozza a légvédelmet már a saját készletből is, meg volt is egy igen tetemes EX Szovjet kiindulási alapjuk is, hogy ŐK is sok esetben letolt gatyával állnak már most is.

Tisztán látszott pl. Avgyijevkánál, meg úgy általában véve az elmúlt fél évben a nagy orosz drón kampány után mennyivel szabadabban tudnak repkedni az orosz helik, pedig csak én a nyilvánosan elismert nyugati MANPADS-ból ami adat elérhető, 10.000 db +-t számoltam össze.

Az ukránoknál van olyan légvédelem, mint a történelemben eddig harcoló védekező félnél nem volt soha. A nyugat nem győzi szállítani nekik, és kiképezni rá a katonákat, és mégis megél a Szu-25/Ka-52, egyre jobban.

Afrikában, de jellemzően sokkal több helyén a világnak meg kellő előkészület után/jól megtervezett útvonalon használható fegyver a mai napig egy könnyű támadógép. Nyakon baszni napalmmal gerillákat dzsindzsában, pont tökéletes.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Nem csak Afrika, vegyük észre, hogy a légvédelem kurva drága, és miután szárazra lett szívva filléres - repülő fűnyíró Sahedekkel pl - de ettől még problémát okozó drónokkal az ukrán légvédelem, amire kb. a nyugati világ gyártja/adományozza a légvédelmet már a saját készletből is, meg volt is egy igen tetemes EX Szovjet kiindulási alapjuk is, hogy ŐK is sok esetben letolt gatyával állnak már most is.

Tisztán látszott pl. Avgyijevkánál, meg úgy általában véve az elmúlt fél évben a nagy orosz drón kampány után mennyivel szabadabban tudnak repkedni az orosz helik, pedig csak én a nyilvánosan elismert nyugati MANPADS-ból ami adat elérhető, 10.000 db +-t számoltam össze.

Az ukránoknál van olyan légvédelem, mint a történelemben eddig harcoló védekező félnél nem volt soha. A nyugat nem győzi szállítani nekik, és kiképezni rá a katonákat, és mégis megél a Szu-25/Ka-52, egyre jobban.

Afrikában, de jellemzően sokkal több helyén a világnak meg kellő előkészület után/jól megtervezett útvonalon használható fegyver a mai napig egy könnyű támadógép. Nyakon baszni napalmmal gerillákat dzsindzsában, pont tökéletes.
minden gép több fegyvert vihet mint egy L39 NG 1200 kilója.
És a Bayraktar meg az egészet körberöhögi az ára, repülési ideje és a fasza török rakétákkal/bombákkal.
Kiképzésen túl az L39ng-nek semmi jogosultsága a létre.
És mióta láttam hogy Ghana 6-ot vesz 111 millió dollárért, hát nem is olcsó.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 152
50 320
113
minden gép több fegyvert vihet mint egy L39 NG 1200 kilója.
És a Bayraktar meg az egészet körberöhögi az ára, repülési ideje és a fasza török rakétákkal/bombákkal.
Kiképzésen túl az L39ng-nek semmi jogosultsága a létre.
És mióta láttam hogy Ghana 6-ot vesz 111 millió dollárért, hát nem is olcsó.
Total más a kettő. Nyilván van amiben jobb a TB-2, de az az 1200 kg is jóval több mint amit egy deón tud szállítani, s ott pilóta van, ami azonnal tud dönteni a helyszínen, sokszoros utazó sebesség fölény mellett. Én láttam albákat nem egyszer gyakorolni, kurvára nem TB-2 mobilitás, alacsonyan behúz 800-al, rád ürít némi NIR-t, gépagyú blokkból áladást, szór 2 X 500kg bombát, és már tovabb is állt 800 -al.

A TB2 meg ezt nem tudja, hogy egy felkelő sátortábort így legyaluljon mondjuk egy dombon pikk pakk.

Nem mindenhol tudják ezt rögtön egy stingerrel megtorolni, de infracsapda szóró mellett, ezzel a gyors és alacsony profillal végrehajtott rajtaütéssel is sokkal jobb esélyeik vannak, mint egy lassú magasan repkedő drónnak ha van légvédelem mégis.

Ti sokan temettétek a helikoptereket, temetitek a támadó gépeket, szerintem meg hasznosak azok. Jól kell megtervezni a bevetést, pontos felderítési adatokkal, ez már önmagában fél siker!
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 713
113
minden gép több fegyvert vihet mint egy L39 NG 1200 kilója.
És a Bayraktar meg az egészet körberöhögi az ára, repülési ideje és a fasza török rakétákkal/bombákkal.
Kiképzésen túl az L39ng-nek semmi jogosultsága a létre.
És mióta láttam hogy Ghana 6-ot vesz 111 millió dollárért, hát nem is olcsó.
Mivel állami cégtől vesszük, ennél olcsóbb nincs.
A Bayraktar másik szalon. Azon hány pilótát tudsz kiképezni?
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 148
5 956
113
Hm.Erre azért nem vennék mérget.
Elösször is,a NER ugyan kivülről stabilnak néz ki,de valójában egy homokvár.
Másodszor az EU és a NATO is stabilnak néz ki,de valójában az USA jelenti a NATOt,és az USA védernyője teszi lehetővé az EU stabilitását.Márpedig az USA éppen elég súlyos belső problémákkal küzd.Egy lépésre van attol,hogy kifaroljon a számára inkább csak nyűg Europábol,és akkor itt csúnya világ jön.
Szóval HA nem változik semmi,akkor nem várható semmi.De elég egy széllökés,és csúnyán felkavarodhat ez a langyos állóviz.
Eu-ban egyedül Franciák kivételek akik igazán komolyan veszik hogy ütőképes haderejük legyen.Lényegében pontens hadiiparuk is van. Tüzérsegi eszközöket,harci gépeket,harckocsit stb tudnak gyártani nagyrészt hazai komponensekből és fegverzet is van hozzá.Nyílván nem mérhető a "nagyokhoz" a haderejük mérete.Mellékesen jelentős atom "elrettentő erővel rendelkeznek az ország méretéhez képest.Közel 300 atomtöltet.60 ICBM tengeralatjárón,60 ASMP-A szuperszónikus robotrepülőgép.Többi Eu Nato tag nagyrészt valóban "kirakat" hadsereg.És ha "eldurvul" a helyzet Orosz taktikai atomra maximum "ökökrázással" tudnak válaszolna(USA-ra vannak ezen a téren is utalva).
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 165
33 388
113
Nem csak Afrika, vegyük észre, hogy a légvédelem kurva drága, és miután szárazra lett szívva filléres - repülő fűnyíró Sahedekkel pl - de ettől még problémát okozó drónokkal az ukrán légvédelem, amire kb. a nyugati világ gyártja/adományozza a légvédelmet már a saját készletből is, meg volt is egy igen tetemes EX Szovjet kiindulási alapjuk is, hogy ŐK is sok esetben letolt gatyával állnak már most is.

Tisztán látszott pl. Avgyijevkánál, meg úgy általában véve az elmúlt fél évben a nagy orosz drón kampány után mennyivel szabadabban tudnak repkedni az orosz helik, pedig csak én a nyilvánosan elismert nyugati MANPADS-ból ami adat elérhető, 10.000 db +-t számoltam össze.

Az ukránoknál van olyan légvédelem, mint a történelemben eddig harcoló védekező félnél nem volt soha. A nyugat nem győzi szállítani nekik, és kiképezni rá a katonákat, és mégis megél a Szu-25/Ka-52, egyre jobban.

Afrikában, de jellemzően sokkal több helyén a világnak meg kellő előkészület után/jól megtervezett útvonalon használható fegyver a mai napig egy könnyű támadógép. Nyakon baszni napalmmal gerillákat dzsindzsában, pont tökéletes.
IOMAX-Archangel-02-692x360.png
siai-marchetti-sf260-550ebfa4-fbe6-4569-8f46-acf715c6ec0-resize-750.jpg
xoGtxs9.jpeg

2a74c8cfe3ab104d2f57125f7e54bd52.jpg
IMG_1935-1.jpg

Nem L39 kell Afrikába.Ahol meg komolyabb légierő van,ott se L39 kell.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 713
113
Össze. Csórók vagyunk, mint a templom egere, fele kütyüre sincs pénz a szükséges dolgoknak. És akkor még veszünk repülőgyárat melyet oktatáson kívül másra nem jó gép vásárlásával kell támogatnunk. Mást meg nemigen fog záros határidőn belül gyártani, mert egy új oktatógép kifejlesztése is megfizethetetlen. És pl. F-35 liszenszgyártására felkészítés meg szintúgy. Nekünk. Logikus. Szerintem.
Az NG gyártása csak egy része, harmada, az AV tevékenységének. Bár felfutó fázisban van.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 152
50 320
113
Na ránéztem azért konkrétan, a TB-2 tud szállítani 150kg hasznos terhet, 130km/h utazó sebességgel, a L-39NG meg 1350kg-ot 900+km/h max sebességgel, az utazó ott is lehet kb. 700-800 km/h.

Ebben az egy tonna feletti fegyverterhelésben 5 pontra összesen mehet Hydra blokkok, Mk.82 buta, GBU-82 12 irányított Paveway II, de még SDB is mehet, géppuska konténerek + plusz Sidewinderek.

Szóval ezzel a lesajnált géppel akár nagy értékű harci helit, vagy akár pont TB-2-es drónt is le lehet vadászni.

De szar...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 152
50 320
113
IOMAX-Archangel-02-692x360.png
siai-marchetti-sf260-550ebfa4-fbe6-4569-8f46-acf715c6ec0-resize-750.jpg
xoGtxs9.jpeg

2a74c8cfe3ab104d2f57125f7e54bd52.jpg
IMG_1935-1.jpg

Nem L39 kell Afrikába.Ahol meg komolyabb légierő van,ott se L39 kell.
Nekem a turbo propokkal sincs semmi bajom!

DE ha te egy Super Tucanoban szeretnél lenni, mikor én mondjuk az ellenfél oldalon L-39 NZ-ben csüccsenek épp, 2 Sidewinderrel, géppuska konténerekkkel, az is a TE bajod lenne inkább, nem az enyém. Egy TB-2 meg totál esélytelen mindenre egy ilyen szituban.

S még egyszer, a világ legtöbb helyén nem Ukrán szintű légvédelem van, ami megörökölt egy gigászi kezdő csomagot a Szovjetuniótól, meg 2 éve tolja a nyugat körömszakadtáig.

Sok helyre bőven jó az az L-39 NG.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 810
8 751
113
Mivel állami cégtől vesszük, ennél olcsóbb nincs.
A Bayraktar másik szalon. Azon hány pilótát tudsz kiképezni?
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 148
5 956
113
Nem csak Afrika, vegyük észre, hogy a légvédelem kurva drága, és miután szárazra lett szívva filléres - repülő fűnyíró Sahedekkel pl - de ettől még problémát okozó drónokkal az ukrán légvédelem, amire kb. a nyugati világ gyártja/adományozza a légvédelmet már a saját készletből is, meg volt is egy igen tetemes EX Szovjet kiindulási alapjuk is, hogy ŐK is sok esetben letolt gatyával állnak már most is.

Tisztán látszott pl. Avgyijevkánál, meg úgy általában véve az elmúlt fél évben a nagy orosz drón kampány után mennyivel szabadabban tudnak repkedni az orosz helik, pedig csak én a nyilvánosan elismert nyugati MANPADS-ból ami adat elérhető, 10.000 db +-t számoltam össze.

Az ukránoknál van olyan légvédelem, mint a történelemben eddig harcoló védekező félnél nem volt soha. A nyugat nem győzi szállítani nekik, és kiképezni rá a katonákat, és mégis megél a Szu-25/Ka-52, egyre jobban.

Afrikában, de jellemzően sokkal több helyén a világnak meg kellő előkészület után/jól megtervezett útvonalon használható fegyver a mai napig egy könnyű támadógép. Nyakon baszni napalmmal gerillákat dzsindzsában, pont tökéletes.
Egyenlőre nincs "szárazva" szívva bár tény jelentős veszteségeik voltak(köztük) 2 Patriot indító.Köszönhetően annak hogy a fronthoz viszonylag közel viszik őket hogy "elkapjanak" 1-1 FAB-ozó Su34/35 gépet.Hogy ez mennyire volt eddig sikeres "homály " fedi.Ami igazolható A50(vagy Il76) lelövése ez se fog konkrétan soha kiderülni.A többi 15 körüli Su34/35 ről se már ha nem "kamu".Ha találnak el gépet és nem kerül fel róla fénykép akkor soha nem fogja elismerni egyik fél se veszteségnek amiket saját terület felett talál el az ellenfél légvédelme.Ami viszont biztos egyenlőre mélységi csapásokat nem hajtanak végre az Orosz légierő gépei és ennek nyomós oka is van.