EMBT (European Main Battle Tank) / MGCS (Main Ground Combat System)

Viszont mindketten figyelmen kívül hagytok egy igen fontos kérdést. Mégpedig, hogy a Leopard vonalba azért fektet mindenki, mert nincs kész típus, amit azonnal lehetne rendelni. De a még komolyabb gond a Leopard vonal tömegének kérdése.
Ott nincs másik opció. Márpedig 70+ tonnával csak hirtelen felindulásból fog bárki is harckocsit rendelni a következő 40-50 évre. A többiek meg szépen lehajolnak a 55-60 tonnás nextgen. opcióra.
Az AX nagy mértékű fogyókúrán fog átesni.
 
Az ilyen.
Viszont párduc esetében nekem egy kérdésem van igazán: le tudnak e viszonylag gyorsan - mondjuk 27ig - rakni az asztalra egy vállalható tömegű, az a8-nal lényegesen olcsóbb, értelmes passzív és aktív védelemmel rendelkező harckocsit opcionális 130as loveggel.
Ha igen, úgy meglehet a piaci résük.
Ha nem, akkor csak kibaxtak főleg a franciákkal.
Nem.
 
Az AX nagy mértékű fogyókúrán fog átesni.
A gond az, hogy tudtommal jelentős változtatáson csak a torony fog átesni, ez viszont a harckocsi alap felépítésén, dimenzióin nem módosít. Így az alap méretek meghatározzák a páncélozandó felületet, és emiatt olyan nagy súlycsökkenést nem fognak tudni elérni. A tapasztalatok meg azt mutatják, hogy az akna elleni védelmet nem nagyon lehet túltolni.
Nem gondolom, hogy a KMW jelentősen változtatna az alap filozófián (sok páncél) így szerintem nem igazán esélyes, hogy be tudnának menni 60t alá.
 
A gond az, hogy tudtommal jelentős változtatáson csak a torony fog átesni, ez viszont a harckocsi alap felépítésén, dimenzióin nem módosít. Így az alap méretek meghatározzák a páncélozandó felületet, és emiatt olyan nagy súlycsökkenést nem fognak tudni elérni. A tapasztalatok meg azt mutatják, hogy az akna elleni védelmet nem nagyon lehet túltolni.
Nem gondolom, hogy a KMW jelentősen változtatna az alap filozófián (sok páncél) így szerintem nem igazán esélyes, hogy be tudnának menni 60t alá.
Most 72 tonna a legnehezebb Leopard 2, ha lemennek 65-re már az is sokat ér.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and endre
A gond az, hogy tudtommal jelentős változtatáson csak a torony fog átesni, ez viszont a harckocsi alap felépítésén, dimenzióin nem módosít. Így az alap méretek meghatározzák a páncélozandó felületet, és emiatt olyan nagy súlycsökkenést nem fognak tudni elérni. A tapasztalatok meg azt mutatják, hogy az akna elleni védelmet nem nagyon lehet túltolni.
Nem gondolom, hogy a KMW jelentősen változtatna az alap filozófián (sok páncél) így szerintem nem igazán esélyes, hogy be tudnának menni 60t alá.
Hát a KF-51 is kb 60 harci súllyal, szóval kb helyben vagyunk.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
A gond az, hogy tudtommal jelentős változtatáson csak a torony fog átesni, ez viszont a harckocsi alap felépítésén, dimenzióin nem módosít. Így az alap méretek meghatározzák a páncélozandó felületet, és emiatt olyan nagy súlycsökkenést nem fognak tudni elérni. A tapasztalatok meg azt mutatják, hogy az akna elleni védelmet nem nagyon lehet túltolni.
Nem gondolom, hogy a KMW jelentősen változtatna az alap filozófián (sok páncél) így szerintem nem igazán esélyes, hogy be tudnának menni 60t alá.
Nem is kell 60 tonna alá menni…
 
Dehogynem. Az olaszok újratervezésénél is dedikált cél, hogy alatta maradjanak. A dél amerikai országok esetén is kizáró ok a bőven 50t feletti méret.
De nyilvánvalóan az amerikaiak sem véletlenül indultak el az M10 Booker irányába.
Nem dél-amerikában vagyunk
Olaszoknak nagyon nem céljuk hogy MBT fronton alatta maradjanak ( Leo2A8 beszerzés is ezt mutatja)
Amiknál meg nem valóban nem véletlen a Booker de az sem hogy jön az abrams X :)
 
Nem dél-amerikában vagyunk
Olaszoknak nagyon nem céljuk hogy MBT fronton alatta maradjanak ( Leo2A8 beszerzés is ezt mutatja)
Amiknál meg nem valóban nem véletlen a Booker de az sem hogy jön az abrams X :)
Egyrészt az olaszok az A8-at azért rendelték, mert ezt tudják leemelni jelenleg a polcról. Jelenleg itt tűzoltásról van szó. De nem véletlenül maradnak a nextgen fejlesztésnél is.
Ezen kívül, az Abrams X koncepciója pont erről szól, hogy maximum 60t-ból kell kihozni mindent.
Emiatt dobták a SEPv4-et is.
Meg lennék lepve, ha a KMW-nek összejönne, hogy a jelenlegi méretekben beférnének ez alá.
 
Miert csinálna magának konkurenciát az RM? No meg ott van az is, hogy az RM egyedül áll a Kf51-ben annak minden rizikójával ellenben azEMBT-vel.
Mbt 70 vagy a francia-német projekt az amx30 leváltására aminek a vége a leclerc lett, ugyan ez lesz a sorsa az embt-nek is...
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
Egyrészt az olaszok az A8-at azért rendelték, mert ezt tudják leemelni jelenleg a polcról. Jelenleg itt tűzoltásról van szó. De nem véletlenül maradnak a nextgen fejlesztésnél is.
Ezen kívül, az Abrams X koncepciója pont erről szól, hogy maximum 60t-ból kell kihozni mindent.
Emiatt dobták a SEPv4-et is.
Meg lennék lepve, ha a KMW-nek összejönne, hogy a jelenlegi méretekben beférnének ez alá.
Ember nélküli torony
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger