KF-21 Boramae / KF-X / IF-X (KAI, Dél-Korea)

Jogos,mea culpa,az F-35-nél valóban így van. Mentségemre had hozzak fel annyit, hogy azért a Lightning II A,B és C alverziója jelentősen különbözik egymástól, és az A eleve a kezdetektől merevcsöves, a B és C pedig hajlékonycsöves töltésre lett tervezve. Hogy érthetően,és lehetőleg helyesen fogalmazzak, eredetileg is arra akartam kilyukadni,hogy pl. F-35 A-t próbálhatsz töltőcsonkkal rendelni, ilyen opció nincs, ahogy F-16-nál sem, de pl. Rafale-ból meg nincs boomos. Szóval adott típusnál nincs sehol opció, hogy merev, vagy hajlékony csöves utántöltés legyen, ha boomos F-35-öt akarsz, akkor csak az A jöhet szóba, ha hajlékonycsöves kell akkor vehetsz B-t, variálási lehetőség nincs. Meglátjuk hogy a koreaiak fejlesztenek-e majd töltőcsonkos verziót a KF-21-ből, de hogy nem egy max egy-két tucat gépes megrendelés miatt fognak ennek nekiállni, abban teljesen biztos vagyok, ahogy senki más sem fog boomos gépet átmókolni csak azért, mert nekünk lesz két hajlékonycsöves utántöltésre képes KC-390-ünk.
Ezért fogalmaztam úgy, hogy ha elfér, és a rajzasztaltól dzámoltak vele, akkor szerintem lehetséges. Úgy gondolom, hogy pl az először szolgálatba álló KF-21Aaz belpiacos, boomos. Akár rendelhető is. Viszont közben van egy KF-21B, ami annyiban tér el, hogy kosaras.
Ehhez persze kell, hogy épüljön belőle prototípus, amit be is repülnek. Ha csak makettként fog létezni, amit opcióként kínálnak, viszont a megrendelőnek kell kifizetnie a protót és berepülést, az erősen korlátoznia fogja.
 
  • Tetszik
Reactions: Chima3ra
Seoul clears production of first 20 KF-21s...

The KF-21 production approval spans the years 2024-2028 and is valued at W7.9 trillion ($5.8 billion), according to the DAPA.

The number of aircraft involved is not stated, but South Korean media reports quote DAPA officials as saying that the contract covers 20 examples – half the number of airframes that KAI hoped for in the initial production lot.

Reports suggest that DAPA wants more tests before contracting the second batch of 20 jets, particularly related to the fighter’s indigenously developed active electronically scanned array (AESA) radar, as well as its air-to-air missile capabilities.

Officials, however, say that the staggered approach to obtaining the first 40 jets will not affect the programme’s timeline. The Republic of Korea Air Force (ROKAF) expects to receive the first KF-21 in the second half of 2026 and to operate 120 by 2032. Powered by two GE Aerospace F414 engines, the KF-21 will replace the ROKAF’s McDonnell Douglas F-4s and Northrop F-5s.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
Seoul clears production of first 20 KF-21s...

The KF-21 production approval spans the years 2024-2028 and is valued at W7.9 trillion ($5.8 billion), according to the DAPA.

The number of aircraft involved is not stated, but South Korean media reports quote DAPA officials as saying that the contract covers 20 examples – half the number of airframes that KAI hoped for in the initial production lot.

Reports suggest that DAPA wants more tests before contracting the second batch of 20 jets, particularly related to the fighter’s indigenously developed active electronically scanned array (AESA) radar, as well as its air-to-air missile capabilities.

Officials, however, say that the staggered approach to obtaining the first 40 jets will not affect the programme’s timeline. The Republic of Korea Air Force (ROKAF) expects to receive the first KF-21 in the second half of 2026 and to operate 120 by 2032. Powered by two GE Aerospace F414 engines, the KF-21 will replace the ROKAF’s McDonnell Douglas F-4s and Northrop F-5s.
Kíváncsi vagyok, hogy ebből a katyvasz cikkből te mit szűrtél le!
 

Dél-Korea 120 darab KAI KF-21 Boromae lopakodó vadászgépet vásárol 2032-ig​

Na ezért kérdeztem rá @Terminator -nál, hogy az általa berakott se füle se farka cikkből mi volt értelmezhető... :oops:
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Jakarta seeks to cut KF-21 financial commitment by 62%...

Jakarta wants to reduce its share of the KF-21 development costs to W600 billion ($442 million), a third of the W1.6 trillion – or 20% of development costs – it originally pledged in 2015, according to South Korea’s official Yonhap news agency. The new payment proposal is about 62% less than Jakarta’s original commitment.

 
Nem az üvegkupola a lényeg, hanem, hogy nem csigaszemekkel rendelkezünk.
A térlátás akkor működik jól, ha a célpontot mindkét szemeddel kb. ugyan úgy látod. Ha be vagy szíjjazva az ülésbe, akkor nem fogod tudni teljesen oldalra fordítani a szemedet. Ergo a 2 szemed nagyon máképp lát.
Próbálj meg egy tűt magad előtt befűzni, meg vagy oldalra nyújtott karral.
Emiatt szoktak az űrhajók dokkoló egységeibe kamerát szerelni, hogy könyebb legyen pozícionálni a pilótának.
Ráadásul a kosaras utántöltés még félelmetes is, mert ha elhibázod, vagy kap egy nagyobb légörvényt a gép közben, akkor a kosár bemozog, és nagyon gyorsan felkoppan a kabintetőre.
Egész más az, ha az orrot éri az ütés, mintha a fejed mellett az "üvegkupolát".
A Viper-en a csonk is egy utólagos, exportigényeket kielégítő megoldás. Kényszer.

Hát nem tudom a mai technika mellett mi akadálya lenne egy "tankolókamerának" a csonkon, aminek a képét ki lehetne vetíteni akár a HUD-ra tankoláskor...
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya
Hát nem tudom a mai technika mellett mi akadálya lenne egy "tankolókamerának" a csonkon, aminek a képét ki lehetne vetíteni akár a HUD-ra tankoláskor...
Nem akkora problema ez am. Ha megnezed, vegig a fighter kontrollalja az egeszet:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Itt kozeliben latni, ahogy rarepul:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
Diehl Defence’s IRIS-T short-range air-to-air missile has been fired for the first time as guided missile from KAI’s KF-21...
 
2024. június 25-én a Korea Aerospace Industries (KAI), a dél-koreai repülőgépipari óriás hatalmas, 1,96 billió von (1,41 milliárd dollár) értékű szerződést kötött a Defense Acquisition Program Administration (DAPA)-val. Ez az ambiciózus szerződés jelzi a következő generációs KF-21 vadászgép gyártásának megkezdését, amelynek célja Dél-Korea önálló védelmi képességeinek fejlesztése A szerződés 20 darab KF-21 repülőgép gyártását írja elő, beleértve a logisztikai támogatást a műszaki kézikönyvek és a megfelelő képzési programok biztosításához
 
Hanwha to build 40 F414 engines for first batch of KF-21s...

South Korea’s Defense Acquisition Program Administration (DAPA) contracted Hanwha Aerospace to produce engines for the first batch of Korea Aerospace Industries (KAI) KF-21 fighters. Running from 2024-2027, the agreement will see Hanwha Aerospace produce 40 F414 engines under licence from GE Aerospace, says the Korean company. It says the contract is “valued around $401 million”, and also includes manuals and on-site technical support.

In line with government plans for an indigenous fighter engine, Hanwha will develop an engine with a thrust of 15,000lb (66.8kN) that will power Block III examples of the KF-21 in the second half of the 2030s.


 
Korea Aerospace Industries has started mass production of the KF-21 fighter, with the first production aircraft set to enter service at the end of 2026...

The initial production contracts cover 20 aircraft, and the production period is from 2024-27. The DAPA values the contracts at W2.63 trillion ($1.9 billion).
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and enzo