[HUN] Vadászgépek beszerzése

Legtöbb NATO országban sem repülnek többet.
Oroszoknál háború előtt 80 óra sem volt az átlag...
Pilóták repidejerol beszélsz,itt meg gepenkenti ido van.Mivel tobb pilota van,mint gep,pilotankken meg rosszabb a helyzet.
Regen az volt a fáma,hogy a minimalis repkepesseg fentartasahoz kell monimum 80 ora pilotankken....Kb snnyira is jon ki nalunk is,ha van masfelszeres pilotaallomany a gepekre.
Jol kikepzett pilota 200 ora felett kezdodik....Pilota,nem gép.(Tobbfeladatos gépeknél)
 
De ez csak átlag. Az évente repült órák, erősen eltérhetnek. (Lásd pld. amikor a tiltások miatt csak a keszi repülhetett szinte. A hajózó állomány sem kapta meg éveken keresztül még a NATO minimumot sem. Az évenkénti gép/repült óra adna igazán valami hitelesebb képet. Meg aztán a mi volt, az kevésbé számít a mi van... nál.
 
Pilóták repidejerol beszélsz,itt meg gepenkenti ido van.Mivel tobb pilota van,mint gep,pilotankken meg rosszabb a helyzet.
Regen az volt a fáma,hogy a minimalis repkepesseg fentartasahoz kell monimum 80 ora pilotankken....Kb snnyira is jon ki nalunk is,ha van masfelszeres pilotaallomany a gepekre.
Jol kikepzett pilota 200 ora felett kezdodik....Pilota,nem gép.(Tobbfeladatos gépeknél)
180 óra a NATO elvárás, amit már az USAF sem teljesít. Nekik talán 140 órára jön ki egy vadászpilóta. Nyilván egy tanker/bombázó pilóta többet repül.
 
180 óra a NATO elvárás, amit már az USAF sem teljesít. Nekik talán 140 órára jön ki egy vadászpilóta. Nyilván egy tanker/bombázó pilóta többet repül.
Nem azt irtam,jogy mennyit teljesitenek.Azt,hogy mennyi kéne ahoz,hogy jol képzett tobbfeladatos harci pilotak legyenek.
No persze ahoz nem az kell,hogy csak úgy repulgessenek,hanem harcfeladatokat gyakoroljanak.
Az más kerdes,hogy mindenütt sparen van.
 
Nem azt irtam,jogy mennyit teljesitenek.Azt,hogy mennyi kéne ahoz,hogy jol képzett tobbfeladatos harci pilotak legyenek.
No persze ahoz nem az kell,hogy csak úgy repulgessenek,hanem harcfeladatokat gyakoroljanak.
Az más kerdes,hogy mindenütt sparen van.
Értettem. De az a 200 óra a régi gépekre és a régi szimulátorokra vonatkozott.
Meg lehet én vagyok a hülye, de szerintem ha közeleg a baj majd egy év alatt felpörgetik a rendszert, addig az a jó, ha vannak akikkel fel lehet pörgetni. Nyilván aki megy a Baltikumba, az rákészül rendesen.
Mellesleg 14 gépnek nem kell többfeladatosnak lenni, egyhez is kevés.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
Értettem. De az a 200 óra a régi gépekre és a régi szimulátorokra vonatkozott.
Meg lehet én vagyok a hülye, de szerintem ha közeleg a baj majd egy év alatt felpörgetik a rendszert, addig az a jó, ha vannak akikkel fel lehet pörgetni. Nyilván aki megy a Baltikumba, az rákészül rendesen.
Mellesleg 14 gépnek nem kell többfeladatosnak lenni, egyhez is kevés.
Akkor tőled is megkérdezem: Most honnan került elő ez a "nem repülnek eleget a pilóták" ügy? o_O
 
Értettem. De az a 200 óra a régi gépekre és a régi szimulátorokra vonatkozott.
Meg lehet én vagyok a hülye, de szerintem ha közeleg a baj majd egy év alatt felpörgetik a rendszert, addig az a jó, ha vannak akikkel fel lehet pörgetni. Nyilván aki megy a Baltikumba, az rákészül rendesen.
Mellesleg 14 gépnek nem kell többfeladatosnak lenni, egyhez is kevés.
90 es evekben nyugaton mar voltak igen jo szimulatorok.
Es a tenyleges repulest a legjobb szimulator se tudja teljesen ki altani.
Pont forditva.Kis legieronek nincs gepallomanya specializalt feladatu szazadok fenntartására.Mindenkinek tobbfeladatu felkeszitest kene kapnia.
 
Akkor tőled is megkérdezem: Most honnan került elő ez a "nem repülnek eleget a pilóták" ügy? o_O
Ügy?

Bár ha leosztod a pilótaszámot a repült idővel, kb ez rajzolódik ki.

Már ha azt gondoljuk hogy az èvi kb 80 óra kevès.

De ehhez illene tudni a BAPos repült időt is.
Mert bár az is repidő, de kicsit máshogy èrtèkelendő.

Mindenesetre szerintem egy többfeladatos gèpnèl kicsit kevès.

Majd ha megèrkezik a +4 ez azèrt juvul.
Az l39-ek is a repidőn javítanak majd. Mègha az nem is ugyanaz lessz.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
Honnan vannak most ezek a számok?
“Almost half of the Luftwaffe’s pilots were unable to meet NATO’s target of 180 flight hours last year because their aircraft were grounded by maintenance issues,” according to Britain’s Daily Telegraph newspaper. Only 512 of the air force’s 875 pilots met the number of required flight hours, German officials told government Bundestag legislators.


The number of flight hours are closer to 75% or 50%, or between 70 and 120 hours, of what is considered the normal rate for NATO nations. Based on admissions by the VKS, flight hours for bomber crews are considerably under the 150-hour mark considered to be the standard for adequate performance in NATO air fleets

 
  • Tetszik
Reactions: Halfdan and endre
Ügy?

Bár ha leosztod a pilótaszámot a repült idővel, kb ez rajzolódik ki.

Már ha azt gondoljuk hogy az èvi kb 80 óra kevès.

De ehhez illene tudni a BAPos repült időt is.
Mert bár az is repidő, de kicsit máshogy èrtèkelendő.

Mindenesetre szerintem egy többfeladatos gèpnèl kicsit kevès.

Majd ha megèrkezik a +4 ez azèrt juvul.
Az l39-ek is a repidőn javítanak majd. Mègha az nem is ugyanaz lessz.
De milyen repült órát osztasz pilótaszámra? Vagy lemaradtam valami frissen kijött infóról?
 
De milyen repült órát osztasz pilótaszámra? Vagy lemaradtam valami frissen kijött infóról?
Ezen megy a diskurzus:

Állítólag a Gripenek most érték el összesítve a 30 ezer repült órát... szinte napra pontosan 18 évvel első gépek megérkezése után.

14 gép, 18 év, 30.000 óra

119 óra/év/gép átlagosan
1667 óra/év átlagosan
2143 óra/gép a 18 év alatt összesen átlagosan
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Ezen megy a diskurzus:
Hja értem!
Ez a 4 nő 3 gyereket mennyi idő alatt tud kihordani kategória.
Most nem @Terminator -t csesztetném, hanem akik ezt a fonalat felvették.
Ezekből egyetlen releváns informaciót van értelme leszűrni, mégpedig a gépeink átlagos üzemidő terhelését.
De még azt sem feltétlen, mert ugye 2 viszonylag új gépünk van a gépvesztések miatt. Nyilván ahhoz is idő kell, hogy azonos szintre kerüljenek a Grioenek.
A pilóták az első 10 évben aránytalanul keveset repültek.
A pilóták közötti eloszlás sem egyenletes. Mert ugye pont a gépvesztéseket is ez okozta.
Korábban nem volt demo repülés sem, mostanra meg már 2-3 pilóta is csinálja. Na nekik persze úgy is több a repült idejük.
Ráadásul az is fontos lehet, hogy a jelenlegi állomány már nem egyezik meg a korai állománnyal. Azaz akik az első 10 évben repültek, azoknak jóval kevesebb Gripenen töltött idővel távoztak. (A 2 legmagasabb rendfokozatúról tudok csak, de biztosan voltak többen)
Szerintem maradjunk annyiban, hogy mostanra elfogadható szintre kerültek a pilótáink gyakorlottsága. De ezt már le is nyilatkozták.
 
Az l39-ek is a repidőn javítanak majd. Mègha az nem is ugyanaz lessz.

Messze nem ugyan az. Csak a hozzá nem értők átverésére jó. Olyan, mint Gokarton gyakorolni F1-re.

De még azt sem feltétlen, mert ugye 2 viszonylag új gépünk van a gépvesztések miatt. Nyilván ahhoz is idő kell, hogy azonos szintre kerüljenek a Grioenek.

Attól még a flotta összes repült óraszáma nem változik!

mostanra elfogadható szintre kerültek a pilótáink gyakorlottsága. De ezt már le is nyilatkozták.

Mármint kinek elfogadható? És ugye az elfogadható az csak egy fokkal jobb, mint az elfogadhatatlan.
 
  • Tetszik
Reactions: J.G. and Rferi66
Hja értem!
Ez a 4 nő 3 gyereket mennyi idő alatt tud kihordani kategória.
Most nem @Terminator -t csesztetném, hanem akik ezt a fonalat felvették.
Ezekből egyetlen releváns informaciót van értelme leszűrni, mégpedig a gépeink átlagos üzemidő terhelését.
De még azt sem feltétlen, mert ugye 2 viszonylag új gépünk van a gépvesztések miatt. Nyilván ahhoz is idő kell, hogy azonos szintre kerüljenek a Grioenek.
A pilóták az első 10 évben aránytalanul keveset repültek.
A pilóták közötti eloszlás sem egyenletes. Mert ugye pont a gépvesztéseket is ez okozta.
Korábban nem volt demo repülés sem, mostanra meg már 2-3 pilóta is csinálja. Na nekik persze úgy is több a repült idejük.
Ráadásul az is fontos lehet, hogy a jelenlegi állomány már nem egyezik meg a korai állománnyal. Azaz akik az első 10 évben repültek, azoknak jóval kevesebb Gripenen töltött idővel távoztak. (A 2 legmagasabb rendfokozatúról tudok csak, de biztosan voltak többen)
Szerintem maradjunk annyiban, hogy mostanra elfogadható szintre kerültek a pilótáink gyakorlottsága. De ezt már le is nyilatkozták.
Edesfaxom....
30k osztva 14el.Ennyi a truvaj.Es kijun az egy gepre juto AZLAGOS reppido.
Gepek osszesitett reppideje osutva a pilotak atlagolt szamaval,es kijon egy pilotara juto atlagos repido.
Ezen csak ront,hogy kivallasztott diszszemle pilotak propi celbol elvesznek repidot az atlag rovására.De ezt pontos kimutatasok hianyaban nem tudjuk pontossan megmondani,hogy hany reporat jelent.
Szarecsenmosdstasnak is kenear valami hatart szabni....
 
  • Tetszik
Reactions: bel and ravenlord
Attól még a flotta összes repült óraszáma nem változik!
Azt azért ugye ki tudod szamolni, hogy már most sem 14 gépre kell elosztani gépek elhasználtságát, hanem 16-ra?
:oops:
Mármint kinek elfogadható? És ugye az elfogadható az csak egy fokkal jobb, mint az elfogadhatatlan.
A pilóták szempontjából.
Szerintem a 130-150 óra közötti idő már elfogadható egy normális szimulátor programmal.
A USAF pilótai átlagban nem repülnek 11 órát havonta. Azt, ha jól kiszámolod akkor az nem éri el a 140-et.
Bizonyos helyzetek különben sem gyakorolhatók valós körülmények között. Pl. többszörös vészhelyzetek, de a valós fegyverhasználat sem igazán megoldható - tekintettel a rakéták áraira.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Hja értem!
Ez a 4 nő 3 gyereket mennyi idő alatt tud kihordani kategória.
Most nem @Terminator -t csesztetném, hanem akik ezt a fonalat felvették.
Ezekből egyetlen releváns informaciót van értelme leszűrni, mégpedig a gépeink átlagos üzemidő terhelését.
De még azt sem feltétlen, mert ugye 2 viszonylag új gépünk van a gépvesztések miatt. Nyilván ahhoz is idő kell, hogy azonos szintre kerüljenek a Grioenek.
A pilóták az első 10 évben aránytalanul keveset repültek.
A pilóták közötti eloszlás sem egyenletes. Mert ugye pont a gépvesztéseket is ez okozta.
Korábban nem volt demo repülés sem, mostanra meg már 2-3 pilóta is csinálja. Na nekik persze úgy is több a repült idejük.
Ráadásul az is fontos lehet, hogy a jelenlegi állomány már nem egyezik meg a korai állománnyal. Azaz akik az első 10 évben repültek, azoknak jóval kevesebb Gripenen töltött idővel távoztak. (A 2 legmagasabb rendfokozatúról tudok csak, de biztosan voltak többen)
Szerintem maradjunk annyiban, hogy mostanra elfogadható szintre kerültek a pilótáink gyakorlottsága. De ezt már le is nyilatkozták.
Te ezt így biztosan, tutira tudod?