[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 581
8 189
113
Hja értem!
Ez a 4 nő 3 gyereket mennyi idő alatt tud kihordani kategória.
Most nem @Terminator -t csesztetném, hanem akik ezt a fonalat felvették.
Ezekből egyetlen releváns informaciót van értelme leszűrni, mégpedig a gépeink átlagos üzemidő terhelését.
De még azt sem feltétlen, mert ugye 2 viszonylag új gépünk van a gépvesztések miatt. Nyilván ahhoz is idő kell, hogy azonos szintre kerüljenek a Grioenek.
A pilóták az első 10 évben aránytalanul keveset repültek.
A pilóták közötti eloszlás sem egyenletes. Mert ugye pont a gépvesztéseket is ez okozta.
Korábban nem volt demo repülés sem, mostanra meg már 2-3 pilóta is csinálja. Na nekik persze úgy is több a repült idejük.
Ráadásul az is fontos lehet, hogy a jelenlegi állomány már nem egyezik meg a korai állománnyal. Azaz akik az első 10 évben repültek, azoknak jóval kevesebb Gripenen töltött idővel távoztak. (A 2 legmagasabb rendfokozatúról tudok csak, de biztosan voltak többen)
Szerintem maradjunk annyiban, hogy mostanra elfogadható szintre kerültek a pilótáink gyakorlottsága. De ezt már le is nyilatkozták.
Te ezt így biztosan, tutira tudod?
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 162
10 905
113
Azt azért ugye ki tudod szamolni, hogy már most sem 14 gépre kell elosztani gépek elhasználtságát, hanem 16-ra?
:oops:

A pilóták szempontjából.
Szerintem a 130-150 óra közötti idő már elfogadható egy normális szimulátor programmal.
A USAF pilótai átlagban nem repülnek 11 órát havonta. Azt, ha jól kiszámolod akkor az nem éri el a 140-et.
Bizonyos helyzetek különben sem gyakorolhatók valós körülmények között. Pl. többszörös vészhelyzetek, de a valós fegyverhasználat sem igazán megoldható - tekintettel a rakéták áraira.
Nem tudom, hogy honnan jött neked ez a 16, de nem feszegetem. Ellenben totál irreleváns, mert nem szervízciklusokról meg a tököm tudja miről van szó, hanem a flotta összes repült órájáról. Tökimindegy, hogy géppel repülték.

Ez a 130-150 óra a magyar pilóták átlaga? Milyen arányban van benne a szimulátor? Amely szimulátor a maga helyén kezelve hasznos, de nem helyettesíti a valódi feladatvégrehajtást. A Szoboszlai sem a sok Fifázástól játszik úgy, ahogy.
 
  • Imádom
Reactions: vasszekely

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 282
14 201
113
Szerintem maradjunk annyiban, hogy mostanra elfogadható szintre kerültek a pilótáink gyakorlottsága. De ezt már le is nyilatkozták.
Szerintem a 130-150 óra közötti idő már elfogadható egy normális szimulátor programmal.
Mert szerinted ennyit repülnek.

Amikor az átlag(ami igen nem az utolsó par èv) gèpenkènt ennèl kevesebb.
Pilótából több van.

Az hogy egy aktív pilóta mit nyilatkozik.
Elfogadható? :D

Huszárhuszár .

Mi a faszt nyilatkozna?o_O
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 053
10 147
113
Nem tudom, hogy honnan jött neked ez a 16, de nem feszegetem. Ellenben totál irreleváns, mert nem szervízciklusokról meg a tököm tudja miről van szó, hanem a flotta összes repült órájáról. Tökimindegy, hogy géppel repülték.

Ez a 130-150 óra a magyar pilóták átlaga? Milyen arányban van benne a szimulátor? Amely szimulátor a maga helyén kezelve hasznos, de nem helyettesíti a valódi feladatvégrehajtást. A Szoboszlai sem a sok Fifázástól játszik úgy, ahogy.
15 a győztes szám. Mivel a lenti gép már nem repül. Azt nem tudom mi lett amúgy a ronccsal, érdekes lett volna kiállítani valahova.

800
 
  • Tetszik
Reactions: Kávé

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 405
113
Nem tudom, hogy honnan jött neked ez a 16, de nem feszegetem. Ellenben totál irreleváns, mert nem szervízciklusokról meg a tököm tudja miről van szó, hanem a flotta összes repült órájáról. Tökimindegy, hogy géppel repülték.
Olvasd már el, hogy mire válaszolsz!
Ha 2 gépet elvesztettél, és 2 géppel pótoltad azokat, akkor a valaha a Magyar Legierő kötelékében hány gép volt? Csak mert szerintem 16, nem?
Amkor szerinte a most összesített statisztikai számot mennyivel kell elosztani, hogy megtudjuk, mostani gépállomány jelenlegi terhelését.
Persze itt módosít az eredményen, hogy nem vadonat új gépeket kaptunk
Ez a 130-150 óra a magyar pilóták átlaga? Milyen arányban van benne a szimulátor? Amely szimulátor a maga helyén kezelve hasznos, de nem helyettesíti a valódi feladatvégrehajtást. A Szoboszlai sem a sok Fifázástól játszik úgy, ahogy.
Nem. Nem tudunk hivatalos magyar átlagot, de az gondolom neked is logikusan kiszámolható, hogyha a teljes idő alatt 119 óra/gép/évre jön ki az átlag, és azt tudható, hogy az első 10 évben mélyen az átlag alatt repkedtek (akár 100 alatt is), akkor ez a 119 óra a második 8 évben lényegesen nagyobb számra kell kijöjjön.
Abban az ominózus interjúban, amikor számok nélkül a magyar Gripen pilóta nyilatkozott, akkor elmondta, hogy mostanra annyit javult relülések száma, hogy a NATO átlag közelébe került. Emiatt tettem be az USAF számait, mert hiába beszélnek a németek 180 órákról, ha a döntő mennyiséget reptető USAF átlaga 140 alatti. Másrészről azt sem tudjuk, hogy az egyes országok mennyit szimulátoroznak.
Jelenleg a Magyar Légierő képességszintjének szempontjából tök mindegy, hogy 2010-ben mennyit repült az akkori állomány (mert az átlagban az is benne van, és erősen lefelé húzza azt). Most az számit, hogy jelenleg mennyit tudnak repülni.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 162
10 905
113
Olvasd már el, hogy mire válaszolsz!
Ha 2 gépet elvesztettél, és 2 géppel pótoltad azokat, akkor a valaha a Magyar Legierő kötelékében hány gép volt? Csak mert szerintem 16, nem?
Amkor szerinte a most összesített statisztikai számot mennyivel kell elosztani, hogy megtudjuk, mostani gépállomány jelenlegi terhelését.
Persze itt módosít az eredményen, hogy nem vadonat új gépeket kaptunk

Elolvastam. Nem tudom mit hisztizel.azt sem tudom, hogy honnan vetted a 16 gépet.
Egy veszett oda, mert nagytudású főnök úr MiG-29-ként vezette.
Nem értem, hogy milyen számot vársz attól, hogy az össz óraszámot 15-el elosztod. Egyszerre nem repült ennyi gép. Pilótából meg jóval több van, így a gépek számából nem derül ki, hogy egy pilóta mennyit repül. Az új D repült óráit meg nem hiszem, hogy beleszámolták a magyar repült órákba, mert minek?
De biztos én vagyok a hülye, hogy nem értek a fideszes matekhez.


Nem. Nem tudunk hivatalos magyar átlagot, de az gondolom neked is logikusan kiszámolható, hogyha a teljes idő alatt 119 óra/gép/évre jön ki az átlag, és azt tudható, hogy az első 10 évben mélyen az átlag alatt repkedtek (akár 100 alatt is), akkor ez a 119 óra a második 8 évben lényegesen nagyobb számra kell kijöjjön.
Abban az ominózus interjúban, amikor számok nélkül a magyar Gripen pilóta nyilatkozott, akkor elmondta, hogy mostanra annyit javult relülések száma, hogy a NATO átlag közelébe került. Emiatt tettem be az USAF számait, mert hiába beszélnek a németek 180 órákról, ha a döntő mennyiséget reptető USAF átlaga 140 alatti. Másrészről azt sem tudjuk, hogy az egyes országok mennyit szimulátoroznak.
Jelenleg a Magyar Légierő képességszintjének szempontjából tök mindegy, hogy 2010-ben mennyit repült az akkori állomány (mert az átlagban az is benne van, és erősen lefelé húzza azt). Most az számit, hogy jelenleg mennyit tudnak repülni.

Ez irreleváns.
 
  • Imádom
Reactions: vasszekely

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 405
113
Mert szerinted ennyit repülnek.

Amikor az átlag(ami igen nem az utolsó par èv) gèpenkènt ennèl kevesebb.
Pilótából több van.

Az hogy egy aktív pilóta mit nyilatkozik.
Elfogadható? :D

Huszárhuszár .

Mi a faszt nyilatkozna?o_O
Nem nyilatkozott óraszámokat, de azt elmondta, hogy a számok már a NATO átlag köré mozdultak.
Múltkor különben kiszámoltam, hogy a csehek sokkal többet reptetik a gépeiket, de pl. svéd gépek átlagos éves terhelése valahol a magyar környékén van.
Miért lenne különben több pilóta?
Jelentős volt a 18 év alatt a távozók száma is.
Pl. Múltkor pont egy olyan pilóta köszöntötte Szíjjártót a Falconba szálláskor, aki "valahogy" fent felejtette a Gripenes felvarróit a pilóta overálon.
Nyilván Falcon pilótaként már nem aktív a Gripenen.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 405
113
Ritkán szoktam egyetérteni @kelepisti -vel, de olvassátok már el, és értelmezzétek már, hogy mit írt:
De ez csak átlag. Az évente repült órák, erősen eltérhetnek. (Lásd pld. amikor a tiltások miatt csak a keszi repülhetett szinte. A hajózó állomány sem kapta meg éveken keresztül még a NATO minimumot sem. Az évenkénti gép/repült óra adna igazán valami hitelesebb képet. Meg aztán a mi volt, az kevésbé számít a mi van... nál.
Pontosan ugyan arról írt amiről én is.
Egyszerűen külön kell venni a gépek - messze nem konstans - terhelését, meg a jelenleg aktív pilóta állomány éves repülési lehetőségeit.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 282
14 201
113
Nem nyilatkozott óraszámokat, de azt elmondta, hogy a számok már a NATO átlag köré mozdultak.
Múltkor különben kiszámoltam, hogy a csehek sokkal többet reptetik a gépeiket, de pl. svéd gépek átlagos éves terhelése valahol a magyar környékén van.
Miért lenne különben több pilóta?
Jelentős volt a 18 év alatt a távozók száma is.
Pl. Múltkor pont egy olyan pilóta köszöntötte Szíjjártót a Falconba szálláskor, aki "valahogy" fent felejtette a Gripenes felvarróit a pilóta overálon.
Nyilván Falcon pilótaként már nem aktív a Gripenen.
25-26 pilótát terveztek a kezdetekkor.

20 kb reális most is.
Annyi illik a szolgálatok, bap miatt.
Most nincs időn csoportkèpet, cikket előkeresni.

Mennyit repül más ország állománya, az szerintem meg részben összehasonlításnak jó.
Főleg svédországban gondolnám több kiképzési repülésre alkalmasabb légtér van, így a repült órák színvonala sem biztos, hogy ugyanaz.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 139
73 701
113
A 14 gép egy korábbi hivatalos közlés szerint minden évben 2000 órát repül. Ha a legutóbbi hivatalosan bejelentett óraszámhoz évente hozzáadunk kétezret akkor pont annyi jön ki, mint amennyit most "írtak", de a 30 ezer óra eléréséről nem volt még hivatalos bejelentés.

Váratlan meghibásodások persze lehetnek, de a gépek időszakos karbantartásai ütemezve vannak, ezért a gépek használata ehhez van igazítva. Ebből esetleg kettő lóghat ki nagyon, a hasraszállt 30-as a soron kívüli nagyjavítása miatt, és az összetört 42-es pótlására érkezett 44-es. Ez a két gép soha nem repült egyszerre, így bár technikailag 15 gépünk volt, a repült idő mégis csak 14 gépre oszlik el.

Induljunk el másik irányból. Menny repült időt vettünk a Gripenekhez 2026-ig? 16.800óra (2003-ban) +16.000óra (2012-ban) + 4.000 (2018-ban?)= 36.800 óra?
Ha most 30.000-nél tartanak, akkor még 2 év alatt 2026 márciusáig 6.800 órát kellene hogy repüljenek hogy kirepüljék a kifizetett időt, azaz 2000 helyett 3400 órát évente... ami valószínűleg a karbantartási kapacitások miatt nem lehetséges.
Lehetne mondani hogy jön még +2 gép 2025-ben és még +2 2026-ban, de a 2026-ban érkező 2 gép óraszáma valószínnűleg már csak nagyon kis mértékben vagy nem is fog beleszámítani a 2026-ig vett óraszámba. Az is valószínű hogy a +2 géppel együtt sem fognak 2 év alatt összesen 6800 órát repülni.

Hogy mennyit akarnak repülni utána a 2026-2036 időszakban, arról semmilyen információnk sincs, de úgy tűnik hogy az eddig megvett 36.800 órából is át fog még csúszni valamennyi (arányosan kb. 2000 óra) a 2026 márciusa utáni időszakra. Miért nem sikerül elérni 2026-ig a kb. 8 évvel ezelőtt betervezett összóraszámot? Amikor a +4000 órás kiegészítést megvették, akkor valamennyivel több mint kétezer órát repültek a gépek évente hogy behozzák az időarányos lemaradásukat és azt mondták hogy azért kell ez a +4000 óra hogy 2026-ig minden évre maradjon évente kétezer óra. De nem jön ki a matek... hacsak úgy nem hogy már akkor számoltak a +4 géppel. Számolástól függően kb. 125 órát repül egy gép évente átlagosan, ami 4*125óra=500 óra évente, ami 8 év alatt kb. 4000 óra. Ha arányosan számoljuk, akkor kb. a (14+4=)18 gép is úgy aránylik a 14 géphez, mint az évi (2000+500=)2500 óra a 2000 órához. És ha az eltolt beérkezéssel számolva minden évben hozzáadtunk volna a kb. +500 óra repült időt, akkor most időaráyosan kb. pont ott tartanánk ahol kellene.
Ha 2024-ben megérkezett volna a 4 gép, akkor 2026 márciusáig 2 év alatt kb. 1000 órát repülhettek volna. Azaz igy sem lett volna kirepülve a 2026-ig vett repült idő. Mivel a +4000 órát a az összetört gépek pótlása után vették, biztos hogy nem a balesetek miatti repülési tilalom miatt halmozódott fel ez a le nem repült idő. Persze az is lehet hogy rosszul emlékszem valamelyik számra vagy nem is 30 ezer óránál tartanak most és akkor már össze is dőlt a kis elméletem....
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 405
113
Ha 2024-ben megérkezett volna a 4 gép, akkor 2026 márciusáig 2 év alatt kb. 1000 órát repülhettek volna. Azaz igy sem lett volna kirepülve a 2026-ig vett repült idő. Mivel a +4000 órát a az összetört gépek pótlása után vették, biztos hogy nem a balesetek miatti repülési tilalom miatt halmozódott fel a le nem repült idő. Persze az is lehet hogy rosszul emlékszem valamelyik számra vagy nem is 30 ezer óránál tartanak most és akkor már össze is dőlt a kis elméletem....
Az első 10 évben közelében nem voltunk az eredeti 16800-as óraszámak. Az új szerződést nem azért írták alá, mert elfogyott a keret (a szerződés egyik változása is az volt, hogy továbbvihető legyen a fel nem használt keret), hanem mert véget ért a szerződés időtartama. És akkor ehhez add még hozzá a leállított kiképzési időszakot. A balesetek óta egész biztosan nem 2000 órát repked el a flotta évente, hanem jóval többet.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 139
73 701
113
Az első 10 évben közelében nem voltunk az eredeti 16800-as óraszámak. Az új szerződést nem azért írták alá, mert elfogyott a keret (a szerződés egyik változása is az volt, hogy továbbvihető legyen a fel nem használt keret), hanem mert véget ért a szerződés időtartama. És akkor ehhez add még hozzá a leállított kiképzési időszakot. A balesetek óta egész biztosan nem 2000 órát repked el a flotta évente, hanem jóval többet.
2012-ben volt az a szerződésmódosítás, ami lehetővé tette hogy 2016 utánra átvigyék az addig le nem repült időt. Hende valószínűleg úgy számolt hogy ezért lesz bőven elég 2026-ig a 32.800 óra. De a lemaradást kb 2018-ra ledolgozták és ezért kellet venni a plusz órákat, hogy maradjon még elég 2026-ig. Legalábbis ez volt a "hivatalos" indoklás. Kb. 2020-ig többször is bejelentették a repült összóraszámokat, így elég jól lehetett követni hogy kb. hol tart a flotta.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 405
113
De a lemaradást kb 2018-ra ledolgozták és ezért kellet venni a plusz órákat, hogy maradjon még elég 2026-ig. Legalábbis ez volt a "hivatalos" indoklás. Kb. 2020-ig többször is bejelentették a repült összóraszámokat, így elég jól lehetett követni hogy kb. hol tart a flotta.
...és pont ez az, ami mutatja, hogy jelentősen emeltek a pilóták kiképzési óraszámain a balesetek következtében is.
2018 óta volt 2 BAP, és 2025-ben megint megyünk.
Az egész hiszti onnan indult, hogy nem repülnek eleget a Gripen pilótáink.
Az utolsó BAP-on 304 óra ment a 4 gépbe 3 hónap alatt.
Ebben a tempóban a 14 gépünk összesen egy év alatt több mint 4200 órát repült volna.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 139
73 701
113
...és pont ez az, ami mutatja, hogy jelentősen emeltek a pilóták kiképzési óraszámain a balesetek következtében is.
2018 óta volt 2 BAP, és 2025-ben megint megyünk.
Az egész hiszti onnan indult, hogy nem repülnek eleget a Gripen pilótáink.
Az utolsó BAP-on 304 óra ment a 4 gépbe 3 hónap alatt.
4 hónap alatt.
Ebben a tempóban a 14 gépünk összesen egy év alatt több mint 4200 órát repült volna.
4 gép 4 hónap 304 óra => 14 gép 12 hónap 3192 óra.
De nem repültek ennyit, mert eközben itthon meg az alatt a 4 hónap alatt szinte semmi nem történt, mert a 4-5 gép kinn volt a Baltikumban, 2+2 gép a hazai készültség, a többi gép meg általában kisebb időszakos karbantartáson volt hogy tudják a baltikumi gépeket váltani. Ezért kellett a +4 gép, ami az elcsúszott megrendelés miatt a következő balti kitelepülésre pont nem fog még ideérni, így még 2025-ben sem oldja meg ezt a problémát. Ráadásul svédországi éleslövészet is lesz 2025-ben, ha jól emlékszem.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 162
10 905
113
4 hónap alatt.

4 gép 4 hónap 304 óra => 14 gép 12 hónap 3192 óra.
De nem repültek ennyit, mert eközben itthon meg az alatt a 4 hónap alatt szinte semmi nem történt, mert a 4-5 gép kinn volt a Baltikumban, 2+2 gép a hazai készültség, a többi gép meg általában kisebb időszakos karbantartáson volt hogy tudják a baltikumi gépeket váltani. Ezért kellett a +4 gép, ami az elcsúszott megrendelés miatt a következő balti kitelepülésre pont nem fog még ideérni, így még 2025-ben sem oldja meg ezt a problémát. Ráadásul svédországi éleslövészet is lesz 2025-ben, ha jól emlékszem.

De nem érted, hogy ha másképp lenne, akkor másképp lenne? :D :D
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 139
73 701
113
Mesterséges intelligencia-fókuszú kiválósági központ : A tervekre még korai lenne részletesebben kitérni, de a Saab több technológiai területen is együttműködik a magyar kormánnyal, és támogatja Magyarország vadászgép-képességének fejlesztését" – a többi között ezt válaszolta lapunknak a Gripen vadászgépeket is gyártó svéd Saab sajtóosztálya...

A nagy hallgatást korábban katonai forrásaink azzal magyarázták, hogy a központ létrehozása „meglehetősen embrionális” állapotban van. Olyannyira, hogy – mint arról beszámoltunk – a parlament honvédelmi és rendészeti bizottságában is csak a kormányfő sajtótájékoztatójából értesültek a megállapodásról.

 
  • Vicces
Reactions: pöcshuszár