A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Tudtad, hogy a közel 18 tonnás PTSZ-M közepes lánctalpas úszógépkocsi akár 10 tonna terhet vagy 70 főt is képes szállítani vízen?

434838910_817090020457134_7014254807331329745_n.jpg
435900603_817090023790467_3363494345298156110_n.jpg
434760912_817090133790456_5008036968586342326_n.jpg
Ezeknek a gépeknek ki van nézve valamiféle váltó típus vagy nem igen létezik európai megfelelője?
 
Ezeknek a gépeknek ki van nézve valamiféle váltó típus vagy nem igen létezik európai megfelelője?

Van ilyen:

Meg van valami nagyon hasonló török dolog is, FNNS Samur néven.

Én speciel a törököt néztem ki.

Ilyen PTSZ-M -et lehetne innoválni egy kiválósági központban.
 
Ezeknek a gépeknek ki van nézve valamiféle váltó típus vagy nem igen létezik európai megfelelője?
Nincs európai megfelelője, guruló pontonhíd elemek vannak európában. Légpárnás esetleg a LCAC, de az egy batár jószág vagy a régen kivont LARC.
Nem volt véletlen, hogy a KEHOP pályázaton felújítottunk párat...
Meg kellene szerezni a licenszét és gyártani ami a csövön kifér, hasonló sincs a natoban.
 
Konkrétan ilyen nincs még egy ha jól tudom - a kerekes M3 meg OTTER áll hozzá a legközelebb. Utóbbi érdemes lenne megvenni a törököktől...
Ezt a járgányt meg érdemes minél tovább rendszerben tartani...

Van ilyen:

Meg van valami nagyon hasonló török dolog is, FNNS Samur néven.

Én speciel a törököt néztem ki.

Ilyen PTSZ-M -et lehetne innoválni egy kiválósági központban.
A Török Otter nem a Német M3 liszenc változata?
 
Nincs európai megfelelője, guruló pontonhíd elemek vannak európában. Légpárnás esetleg a LCAC, de az egy batár jószág vagy a régen kivont LARC.
Nem volt véletlen, hogy a KEHOP pályázaton felújítottunk párat...
Meg kellene szerezni a licenszét és gyártani ami a csövön kifér, hasonló sincs a natoban.
Az USMC AAV7 gépei ami hasonló, de azok zárt felépitményesek, és nem "pickup" mint PTSZ-M. Esetleg cserébe AAV, de korban az se fitalabb.

1280px-170606-N-PF515-398_%2834973155842%29.jpg
 
  • Hűha
Reactions: Aladeen
Az USMC AAV7 gépei ami hasonló, de azok zárt felépitményesek, és nem "pickup" mint PTSZ-M. Esetleg cserébe AAV, de korban az se fitalabb.

1280px-170606-N-PF515-398_%2834973155842%29.jpg
Szerintem a 2 gèp nagyon nem hasonlít.

Hiszen az orosz azèrt csinálta a ptszt hogy jarműveket, utánpótlást szállítson vele vizeken át.

Ez meg egy partraszálló jármű.
 
Mondjuk a PTSZ jármű, meg valami hasonló, a Katasztrófavédelemnek sem ártana, ha lenne nekik. Inkább el tudom képzelni ott is még, mert elég sok folyónk van, ami bizony megvadul, ha jön az árvíz. Ott jól jönne bármikor is, ha nem csak a Honvédségnek lenne ilyesmi. Igaz, ha baj van, úgyis a Honvédséget rángatják azonnal elő.
 
Mondjuk a PTSZ jármű, meg valami hasonló, a Katasztrófavédelemnek sem ártana, ha lenne nekik. Inkább el tudom képzelni ott is még, mert elég sok folyónk van, ami bizony megvadul, ha jön az árvíz. Ott jól jönne bármikor is, ha nem csak a Honvédségnek lenne ilyesmi. Igaz, ha baj van, úgyis a Honvédséget rángatják azonnal elő.
van a katasztrófavédelemnek is ptsz e
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Nincs európai megfelelője, guruló pontonhíd elemek vannak európában. Légpárnás esetleg a LCAC, de az egy batár jószág vagy a régen kivont LARC.
Nem volt véletlen, hogy a KEHOP pályázaton felújítottunk párat...
Meg kellene szerezni a licenszét és gyártani ami a csövön kifér, hasonló sincs a natoban.
+1
Vagy ha a licensz nem megszerezhető, akkor pofátlanul lekoppi—- innoválni, ahogy @borisz írta.

Én el tudnék képzelni belőle felépítményes, meg pótos verziót is, mint a Vityaz, a kockacuki szerepkörben, logisztikai járműnek. Sőt, tüzérségi ágyú is mehetne a hátára, úszik(!), plusz a kerekesnél valószínűleg stabilabb is lenne, meg terepjáróbb is.
Tessék, piaci rés.