A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

1 milliárd 100 millióból megépítettek 1000 m2 es új objektumot irodaépületet adminisztrációsrészt és 4x1000 m2 es hangárcsarnokokat. az 5. 1000 m2 es csarnok 220 millió... (+120 millió az egészre infláció miatt) ugyan ilyen hangárok vannak minden laktanyába és ezek nem voltak használva 20+ éve.

erről kellene példát venni... és akkor mondja az ember hogy most mi van (vagy lopnak vagy balfaszok a seregnél...) még infákcióval is olcsó...
 
Tatán is ha nem bontással kezdenek hanem a régi csarnokokra rászánnak ennyit. és ilyen színten rendbehozzák meg megépítenek ugyan így egy 1000m2 kiszolgálóépületet. (az új csarnokok töredékéből) majd utánna vagy folyamatába nekiállnak az új csarnokoknak zöldmezőbe ma rnebe lenne minden.)
De itt bontással lett kezdve hogy még véletlen se lehessen aprópénzből felújítani (a bontás költségén felújíthatóak lettek volna a régi hangárok)

örület és gondolkozás hiánya. mert vadi új kell a régi tünjön el.

ha a bontás árából rendbeteszik a régieket és az újakat ugyan úgy mellé épitik zőldmezőbe ma kétszerese lenne a jóállapotú csarnokok száma.

csak ami kaput meghegesztettek zártszelvényből lemezzel leburkolták leszigetelték gyapottal az a garázskapu a honvédségnek nem oké még a régi teknika tárolására sem mert fujjj gyári új kell nem jó ha vállalkozó készíti mert nem neves gyártó és nem kerül 50x esébe. hány millió is volt egy kibaszott kapu?
 
Tatán is ha nem bontással kezdenek hanem a régi csarnokokra rászánnak ennyit. és ilyen színten rendbehozzák meg megépítenek ugyan így egy 1000m2 kiszolgálóépületet. (az új csarnokok töredékéből) majd utánna vagy folyamatába nekiállnak az új csarnokoknak zöldmezőbe ma rnebe lenne minden.)
De itt bontással lett kezdve hogy még véletlen se lehessen aprópénzből felújítani (a bontás költségén felújíthatóak lettek volna a régi hangárok)

örület és gondolkozás hiánya. mert vadi új kell a régi tünjön el.
A faszt már bocs.
10 évvel ezelőtt meg lett nézetve statikussal.... Rozsdált a betonvas a tetőszerkezetben és ment szét a beton körülötte. Az pont nem a felújítandó kategória volt amit ott lebontottak.
 
A faszt már bocs.
10 évvel ezelőtt meg lett nézetve statikussal.... Rozsdált a betonvas a tetőszerkezetben és ment szét a beton körülötte. Az pont nem a felújítandó kategória volt amit ott lebontottak.
akkor plussz 200 millió (ami röhejesen sok lenne ezért)és elég lett volna a tetőszerkezetet lecserélni. monolit betonblokkokból áll az egész.

undorító az egész túlárazás ami a hadseregnél megy. hoztam egy példát egy város rendbevolt képes rakni töredék áron hasonlókat.... és azthinné az ember ott lopnak 220 milióból raktak rendbe egy 1000m2 es hangársort irodák létesültekbenne fűtés közmüvek meg lehet nézni...

akkor ki lopik ??? kalocsa vagy a honvédségnél nincs valami rendbe...

800+ millióból 1000m2 es iroda és kiszolgálópület öltözőkkel vizesblokkokal...
 
A honvédség civil felügyelet alatt áll, a miniszter is civil és politikus. A felelősség az övé, illetve a kormányé. A katonák azt hajtják végre, amire engedélyt kapnak.
Nem tudjuk ki a hibás, de nem lehet mindent a kormányra fogni. Elsősorban a honvédség feladata meghatározni az igényeiket, azokat priorizálni, szakmai útmutatással szolgálni.
 
hogy haditeknikánál megy a vetítés hogy sok milliárd egy eszköz még oké.
hogy egy lecsupaszított g mercedes 5x öse egy luxus kivitelű g mercinek.... aztmondom elhiszem mert talán titán és az drága....
de hogy mezei építkezések és felújítások is többszöröse amikor ugyan azok a cégek ugyan azon alapanyagból dolgoznak. és csak azért mert katonai 20x drágább ott már azért én is vakarom a fejemet. a fél ország rokonságába van legalább egy valaki aki építőiparba dolgozok van rálátása. mindenki látja az unios táblákat az épitkezéseken tisztába lehet lenni az árakkal a netről meg lehet nézni hozzáférhető.
és a honvédségnél a sokszoros túlárazás mégis elpalástolható azzal hogy hát mert különleges ffelhasználás miatt.... amikor ugyan az mint a civil a különleges csak az árazás ami durván sokszoros.
 
van ilyenből mint kalocsán vagy 30 az országba szétszórva. inflációval számolva ne 1,3 milliárd legyen a végösszeg hanem legyen 2 milliárd (de ebbe akkor egy üzemanyagtöltő állomás rendbetételeének is bele kell hogy férjen meg kisméretű lőszertárolónak) ami kb 3 db földbeásott vasbeton téglatest némi dróttal lekerítve meg a kitermelt föéd egy részével töltés rakva)

lofasz összeg és bő egy század napi munkát tud végezni. állandó építményekbe polir telephellyel ahol közel egy ezred harcjármű és egyéb gépjármű állománya eltárolható az utolsó hyluxig és javítható karbantartható.... 2 milliárd ft... hozzácsapnak még 200 milliót és tele lehet rakni konténerekkel mozgósítás esetére.

röhej összeg...

nem pénz nincs ami van f.szul van elköltve.... lehet írni hogy de nem. ott van a kalocsai ellen példa hogy márpedig lehet.... még +1000 m2 es iroda épület is építhető mellé...mindennel is...
 
  • Tetszik
Reactions: bel
annyi kelett ehhez hogy egy kalocsai paprikanapra az eggyik sörsátorba 2x3 fős csoportokba odahívni a vállalkozókat és előző héten engedélyezni nekik hogy bejárják a terepet felmérjenek. és ott adjanak ajánlatokat műszaki tartalommal egymás melett űlve úgy hogy tudják hogy utánuk jön egy másik csoport 3 fővel vagy elöttük jött egy 3 fős csoport ajánlatokkal.

röpködnek ám a minuszok.

2x1 óra. és aztán a kiválasztottak megvannak kérve tegyenek nyilvános ajánlatot a többi ha ezek ára alá tud menni azonos műszaki tartalommal megtehetik ha nem fölösleges probálkozniuk +1.5 óra korábban saját szemmel felmérni felbecsülni bejárni meg leíratni hogy hova kb mi kellene.

aztán ha bélabácsi hallja a szomszéd padon ülve az ajánlatokat hadd halja nincs abba semmi baj még a véleménye is ki van kérve ha olyan adott pontra az ajánlat hogy jól lehet belőlle kijönni.
 
Ez egy több évtizedes probléma, ami nem csak azzal kezdődött, hogy a Mig-29-eseket a szabad ég alatt tárolták, hanem hogy már az elődeik is (21-esek) szabad ég alatt voltak.

Nem csodálkoznék, ha a honvédség már azok tárolását is meg tudta volna oldani saját főből is. Szakértő, munkáskéz, gép, alapanyagot is össze tudtak volna hozni önerőből. Csak ők is bénák voltak. Mint a politikusok, akik tojtak mindenre. Meg a nép, amelyik nincs igénye rá.
 
Amúgy!!!
Nekem van megoldásom a tartalékos állomány elhelyezésének problémájára.
BESZÁLLÁSOLÁS!!! Mindenki aki ész nélkül, mindegy milyen csak sok legyen alapon tartalékos erőt akar, az kap otthonra egy rajt és azonnal megoldódik a tartalékisok infrastruktúrális problémája.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Megjöttek a gépek a horvátokhoz.
(vegyük észre, irigykedve, hogy egyből az új hangárokba tudnak beállni)
És ezzel a pozitívumokat el is mondtad.
Használt gépeket vettek és még pár évig mi Gripenjeink védik az olaszokkal közösen a horvát légteret. Olyan előrelátó és bölcs volt a horvát vezetés, hogy leamortizálta a saját flottát, de újat nem szerzett be.
 
Amúgy!!!
Nekem van megoldásom a tartalékos állomány elhelyezésének problémájára.
BESZÁLLÁSOLÁS!!! Mindenki aki ész nélkül, mindegy milyen csak sok legyen alapon tartalékos erőt akar, az kap otthonra egy rajt és azonnal megoldódik a tartalékisok infrastruktúrális problémája.
költségvetési kerekítési hibából meg lehetne oldani a tartalékos rendszer elhelyezését és objektumait ha annyira nagy a gáz több évre elosztva.

ott a kalocsai példa meghoztam.

de ottvannak a konténer bázisok a határvédelmi bázisok. meghosztam.

mind2be van munkám. tisztába vagyok a költségekkel csak az akarat hiányzik. látom mennyiért épülnek könnyűszerkezetes csarnokok csak idén 2 őt huztak fel a városba amerrre futniszoktam látom a műszaki tartalmat... olyan összegekről beszélünk amit zseből ki kéne tudni fizetni....

lehet vicceskedni a probléma itt még mindig vagy vagy vagy lopás van vagy balfaszság.
 
Nem tudjuk ki a hibás, de nem lehet mindent a kormányra fogni. Elsősorban a honvédség feladata meghatározni az igényeiket, azokat priorizálni, szakmai útmutatással szolgálni.
Ne viccelj már.
14 éve egy társaság van hatalmon, ha valami rosszul működik, az az ő hibájuk, Senki másra nem kell kenni, csak oda. Ha a honvédségben olyan vezetők ülnek, akik nem tudják meghatározni mit akarnak, az kinek a hibája? ki nevezte ki őket, te vagy én vagy a kormány?
Ha a cégvezető olyan buszsofőrt küld Montenegróba innen, aki nem tud vezetni, az kinek a hibája? Tessék jó vezetőket választani, olyan rendszert létrehozni ahol nem (csak) a felfelé nyalás számít, hanem az is hogy legyen véleménye, és azt merje is elmondani. A hülye mémeteken röhögünk hogy a Pumáknak csak az 20-30-40 százaléka (tökéletesen) bevethető, de vajon nálunk mi az arány? Röhögünk azon, hogy nem bevethető csak a vadászgépeik 25-30 százaléka, meg a CH-53-ak is milyen rosszak már, de nálunk a miniszter úr kiad ilyet hogy mi a gépek rendelkezésre állása, számon lehet rajta kérni? Kiáll és azt mondja, hogy : "BTR-80-ak 65 százalékában indul be a motor, 30 százalékából kannibalizáltuk az optikát. A H-145-ök 80 százalékos rendelkezésre állást tudnak, a H225-öt sajnos csak 35 százalékot tud, itt kérünk kártérítést a gyártótól" - mert ugye, ha nem beszélhetsz arról hogy szart vettél, nehéz lesz kártérítését kilincselni, mert még kiderül hogy titkolózol. Ez a következmények nélküliségének hatása, amit kin kérjünk számon, ha nem a kormányon?
Gyurcsány Ferenc egy dutyiba való majom, de mégsem ő öntözi Gyuribával a cukrosvizet a benzintartályokba.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

csak neked @dudi hogy vicceskedni lehessen. az a baj hogy nem vicces hogy folyoik a pénz a túlárazások miatt
 
Ne viccelj már.
14 éve egy társaság van hatalmon, ha valami rosszul működik, az az ő hibájuk, Senki másra nem kell kenni, csak oda. Ha a honvédségben olyan vezetők ülnek, akik nem tudják meghatározni mit akarnak, az kinek a hibája? ki nevezte ki őket, te vagy én vagy a kormány?
Ha a cégvezető olyan buszsofőrt küld Montenegróba innen, aki nem tud vezetni, az kinek a hibája? Tessék jó vezetőket választani, olyan rendszert létrehozni ahol nem (csak) a felfelé nyalás számít, hanem az is hogy legyen véleménye, és azt merje is elmondani. A hülye mémeteken röhögünk hogy a Pumáknak csak az 20-30-40 százaléka (tökéletesen) bevethető, de vajon nálunk mi az arány? Röhögünk azon, hogy nem bevethető csak a vadászgépeik 25-30 százaléka, meg a CH-53-ak is milyen rosszak már, de nálunk a miniszter úr kiad ilyet hogy mi a gépek rendelkezésre állása, számon lehet rajta kérni? Kiáll és azt mondja, hogy : "BTR-80-ak 65 százalékában indul be a motor, 30 százalékából kannibalizáltuk az optikát. A H-145-ök 80 százalékos rendelkezésre állást tudnak, a H225-öt sajnos csak 35 százalékot tud, itt kérünk kártérítést a gyártótól" - mert ugye, ha nem beszélhetsz arról hogy szart vettél, nehéz lesz kártérítését kilincselni, mert még kiderül hogy titkolózol. Ez a következmények nélküliségének hatása, amit kin kérjünk számon, ha nem a kormányon?
Gyurcsány Ferenc egy dutyiba való majom, de mégsem ő öntözi Gyuribával a cukrosvizet a benzintartályokba.
OFF
No offense!
Csak kérés: légyszi figyeljünk oda, hogy a Honvédség az nagy "H"!
Én aztán végképp nem vagyok nyelvtannáci (!!!) de ez mindig zavarja a szemem.
ON
Különben meg kampány van! Hajrá!
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and alali77