Max, egy speciális legfeljebb zlj méretű alegységet tudok elképzelni ,akik tudnak erőszakos vízi átkelést végrehajtani. Ott, ahol esetleg a műszaki erők, ponton hidat akarnak összerakni. Ott lehet annyi kellene, hogy a túlsó partot elfoglaljuk, addig tartsuk, ameddig a híd elkészül és egyéb harcoló erők átkelnek a hídfőben. A szentesi alakulaton belül lehetne egy ilyen harcjárművel vízi átkelésre képes alegység. Viszont önmagában egy IFV , PSZH, nem kell hogy úszóképes legyen nálunk. Mert azokat is elő kell készíteni az átkelésre. Nem úgy megy hogy beleugranak a vízbe harc közben és menetből átkelnek. Olyan a filmeken van csak.
Én egy ilyen előőrs-deszantátkelő századot beintegrálnák a dd felderitő alegységébe.Vagy többet.
És de igen.A menetből úszóképes harcjármű minősités pontosan azt jelenti.A harcjárműnek képesnek kell lennie arra,hogy megállás nélkül belerongyolhasson a vizbe.Egyébként a BMP-1,a BTR80,de még a PSZH-1 is ilyen minősitésű.Ahogy a PT76 és a BTR50 is.Ezek ha
műszakilag megfelelő állapotuak,képesek a menetből való vizi átkelésre.Egyébként a Patria 6x6/AMV úszóképes állapotban szintén ilyen.
Menetből úszóképes azt jelenti,hogy a harcjármű megállás nélkül,a személyzet védett térből való kilépése nélkül képes az úszáshoz szükséges konfigurációt felvenni,az úszáselőkészités menetben tőrténik,harc közben.Ez többnyire azt jelenti,hogy gombnyomásra emelik a hullámtörő lemezt,inditják a vizi hajtóművet (ha van,BMP-1et a lánctalpa hajtotta),és bekapcsolják a fenékszivattyút.
Az,hogy békeidőben,pláne már leamortizált gépekkel mit csinálnak egy gyakorlaton,egy másik sütemény.Harchelyzetben meg ha kiderül,hogy a papiron menetből úszóképes járgány a valóságban úgy úszik,mint a balta nyél nélkül,az a műszaki karbantartás és harcelőkészités problémája.
Ha meg közben lukat lőttek az oldalára,az egy szar ügy.De az már egy sérűlt,csökkent hadműveleti képességű járgány.