Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Én ebben nagyon nem lennék biztos. Eleve nagyon kicsi a reakció idő, a paraméterek sem ideálisak, nem erre tervezték egyiket sem. Ilyen alapon a levegő-levegő rakétákat is le tudnák lőni, ami nem igaz.
Hasonlits össze egy amramot egy pac2 és rakétával. Ballisztikus rakétákat is képesek leszedni a megfelelő fázisba repülővel cirkáló rakétákat is stb... Az amram földről leszed hasonló karakterisztikáju fegyvereket. Nasams
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Nem, ennek semmi köze hozzá. Egész egyszerűen a 4.gen. gépek nem képesek arra, hogy egy 5.gen. gépet felfegyverezve kísérgessenek, ha az az 5.gen gép a sajátmaga számára optimális magasságon és sebességgel repül.

A szupercirkáló képesség nem jelenti azt, hogy az az "optimum" és csak ott lehetne közlekedni. Annyit jelent, hogy a 4.-gen gépekhez képest jóval hosszabb távon fenntartható a sebesség. Ennyi.

A gazdaságos utazósebesség ettől még ugyanúgy lehet Mach 0,8 és 0,9 között, mint a többi gépnek, sőt ez igen valószínű.

Egy Su-35, ha nincs bombákkal telerakva, szinte biztos, hogy bőven 8km felett, és M0,8 felett tud gazdaságosan közlekedni.

Az ég világon semmi nem zárja ki, hogy 4 és 5.gen gépek együtt tudjanak dolgozni, kivéve, ha mélyen be kéne repülni Ukrajna fölé, de ilyet tudtommal nem csinálnak.
 
.
Értsd már meg, hogy a paraméterek, kiindulási adatok nagyon nem megfelelőek, ugyanazok.
Nem nem ugyan azok az ami 120c7 földről inditva nem éri el a 2 machot... Míg levegőből indítva 4 mach lazán a max sebessége... Egy ami 120 nak a nasamsba egy amram méretű rakétát amit az inditora indítottak simán le kell szedjen be kell tudnia fogni...
 
A szupercirkáló képesség nem jelenti azt, hogy az az "optimum" és csak ott lehetne közlekedni. Annyit jelent, hogy a 4.-gen gépekhez képest jóval hosszabb távon fenntartható a sebesség. Ennyi.

A gazdaságos utazósebesség ettől még ugyanúgy lehet Mach 0,8 és 0,9 között, mint a többi gépnek, sőt ez igen valószínű.

Egy Su-35, ha nincs bombákkal telerakva, szinte biztos, hogy bőven 8km felett, és M0,8 felett tud gazdaságosan közlekedni.

Az ég világon semmi nem zárja ki, hogy 4 és 5.gen gépek együtt tudjanak dolgozni, kivéve, ha mélyen be kéne repülni Ukrajna fölé, de ilyet tudtommal nem csinálnak.
Nem, de a feladat veszélyes részét amikor a legnagyobb védelemre lehet szüksége úgy repüli le és ezt nem tudja lekövetni a SZU-35Sz.
 
Supportot kapnak (AWACS, ELINT stb) az 5.gen és minden gép, de itt arról van szó, hogy testőrködik egy elavultabb gép egy modernebbnek.

A Szu-57-es Felon belső fegyóhordozójába mindössze 4 raksi + 2 külön rövid hatótávú légiharc raksi fér.

Az ilyen sok, vagy kevés rakományt tud cipelni ?
 
Nem, de a feladat veszélyes részét amikor a legnagyobb védelemre lehet szüksége úgy repüli le és ezt nem tudja lekövetni a SZU-35Sz.

Egyáltalán nem biztos, ez a feladattól függ. Ha több száz km hatótávolságú CM indítás a feladat, semmi szükség rá.

Ha légiharc feladat van, ott van értelme, de itt sem lenne feltétlenül igaz, hogy ne tudnának együtt dolgozni, koordináció kérdése.

Példa:
A Szu-35 géppár megy elől (50+km) és bvr légiharcot kezdeményez. Az ellenség ekkor még csak a Szu-35-ösöket látja, ezért nyerhetőnek gondolja a helyzetet, felveszi a harcot.
Ebbe rondít bele a Mach 2+ nagy magasságban megérkező Szu-57-es, aminek nem is kell túl közel mennie, hatalmas lesz a NEZ a Szu-35-höz képest, ha a arra számolta a bvr harcot az ellenség, nagy szarban lesznek.
(A SC képesség egyik nagy előnye, hogy a Mach 1,5-ből nagyon gyorsan és relatív kevés üzemanyag felhasználásával lesz Mach 2+, ezért a Szu-57-esekek nem "all-in" üzemanyag szempontjából a Mach 2-re gyorsítás, hanem egy a gyakorlatban is kihasználható képesség.)

Csak egy példa, nyilván lehet erről vitatkozni a végtelenségig.
 
A Gripen a legkisebb 4.gen gép a legkisebb terhelhetőséggel, hogy lenne már tisztességes vagy elég?

Minden repcsinek vagy egy autóskártya-adat terhelhetősége.

Láttál te már F-16-ost max terhelhetőséggel repülni ?

Amúgy annak idején én is az F-16-ost választottam volna, és nem is a Gripen-t.

De így, hogy mégis a Gripen mellett döntött a politika, mit lehet velük csinálni ?
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
Minden repcsinek vagy egy autóskártya-adat terhelhetősége.

Láttál te már F-16-ost max terhelhetőséggel repülni ?

Amúgy annak idején én is az F-16-ost választottam volna, és nem is a Gripen-t.

De így, hogy mégis a Gripen mellett döntött a politika, mit lehet velük csinálni ?
A Gripen nem képes elvinni egy F-16 átlag fegyverzetét. Nem véletlen a terhelhetőség növelése volt az prioritás az E-nél, még az amúgy sem acélos repülési teljesítmény is gyengébb lett, csakhogy nőjön a terhelhetőség.
 
A Gripen nem képes elvinni egy F-16 átlag fegyverzetét. Nem véletlen a terhelhetőség növelése volt az prioritás az E-nél, még az amúgy sem acélos repülési teljesítmény is gyengébb lett, csakhogy nőjön a terhelhetőség.

Hülye kérdésként, mi a reális legnagyobb teher, amit az F-16-osra függesztenek ?

4 x 1000 kg-os LGB ?

vagy akár 2000 kg-os ?

És robotrepülőből, mint a SLAM-ER / JASSM-ER, mennyit cipelhet a Falcon, és a Gripen ?


Az köztudott, hogy a Gripen a politika által kierőszakolt típus, de mit tudunk ez ellen tenni ?
 
Ha nem az a gép tüzel rá amelyikre indítottak és attól eltérő pozícióban van akkor egy patriothoz való rakéta nem egy nehéz célpont egy r77 esnek ahogy az amramnak sem lenne az.
Butaságokat írsz. Vadászgépek nem lövik le a rájuk/oltalmazott gépekre indított rakétákat. Idejük és lehetőségük sincs rá.
Ha nem aktív radaros a rakéta akkor már a rakéta indítása előtt vijjog a besugarzasjelzo
DCS-ben maximum, illetve azoknál a régi rendszereknél, amiket ott modelleznek. Az aktív radarnak ehhez végképp semmi köze, az csak az végső pár km-en, pár másodpercen belül működik. Akkor már mindegy.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Butaságokat írsz. Vadászgépek nem lövik le a rájuk/oltalmazott gépekre indított rakétákat. Idejük és lehetőségük sincs rá.

DCS-ben maximum, illetve azoknál a régi rendszereknél, amiket ott modelleznek. Az aktív radarnak ehhez végképp semmi köze, az csak az végső pár km-en, pár másodpercen belül működik. Akkor már mindegy.
A magukra indított rakétát biztos nem. De más célpontra indította más szögből simán képes leszedni semmi fizikai korlátja nincs ennek. Pláne nagyméretű föld levegő rakéták esetében. Hogy erre nem nagyon van példa az többek között annak is köszönhető hogy a légi fegyverzet az utóbbi években lépett annyit elorre hogy ilyenre képes legyen.
Dcs hez nem értek nem játszom semmilyen számítógépes játékkal már évek óta buta vagy retro játékokat leszámítva másfél évtizede idén 1 X TW ztem kb 1 órát tavaj kb 3 órát tw ztem és kb ugyanennyit játszottam Wot al... Nem érdekelnek a játékok amit akarok azt inkább élőben csinálom.
 
Hülye kérdésként, mi a reális legnagyobb teher, amit az F-16-osra függesztenek ?

4 x 1000 kg-os LGB ?

vagy akár 2000 kg-os ?

És robotrepülőből, mint a SLAM-ER / JASSM-ER, mennyit cipelhet a Falcon, és a Gripen ?


Az köztudott, hogy a Gripen a politika által kierőszakolt típus, de mit tudunk ez ellen tenni ?
Nézd már meg mi fér rá egyszerre egy 8 és egy 11 függesztőpontos gépre az ég szerelmére.
 
Hülye kérdésként, mi a reális legnagyobb teher, amit az F-16-osra függesztenek ?

4 x 1000 kg-os LGB ?

vagy akár 2000 kg-os ?

És robotrepülőből, mint a SLAM-ER / JASSM-ER, mennyit cipelhet a Falcon, és a Gripen ?


Az köztudott, hogy a Gripen a politika által kierőszakolt típus, de mit tudunk ez ellen tenni ?
Nem a max terhelhetőség a lényeg, hanem a felfüggesztők száma, és így a variálhatóság. A Gripen E-nél sem az volt az igazán fontos, hogy a terhelhetőséget növeljék, hanem a felfüggesztők számát. Pl egy F-16-os célmegjelölő+2 póttartály+4 AAM mellett még vihet csapásmérő fegyverzetet. Ez taljesen átlagos, használt konfig a gépnél.

shutterstock_2288767335_169.jpg
 
Nézd már meg mi fér rá egyszerre egy 8 és egy 11 függesztőpontos gépre az ég szerelmére.

Abban kivételesen egyetértünk, hogy az F-16-os Falcon lett volna az értelmes választás annak idején.

De mi mit tehetünk itt a fórumon, ha a politika az teljesen máshogy dönt ?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
A Szu-57-es Felon belső fegyóhordozójába mindössze 4 raksi + 2 külön rövid hatótávú légiharc raksi fér.

Az ilyen sok, vagy kevés rakományt tud cipelni ?
Válasszuk ketté a kérdést.
A Szu-57 a belső térben hordozza ezt a fegyverzetet. Mellette a külső pilonokon is hordozhat plusz fegyverzetet, ami nem kevés, főleg ha as kettő összeadódik.
A 5.gen alatti repülőgépek, pl. a Gripen akármelyik verziója csak külső pilonokon tud fegyverzetet hordozni. Ráadásul külső konfigurációban a Gripen kevesebbet is tud, mint a Szu-57, amelynek a hordozható fegyverzet össztömege akár 10.000kg is lehet.