Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

Szerintem mindenki épített, akinek plutóniumos atombombája van, vagy akartak csinálni, az első atomreaktor is grafitos volt. De azt most nem tudom, hogy "polgári" energiatermelésre használták-e valahol a Szu.-n kívül.
nem, mert Windscal "csak" tenyészreaktor volt.
 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu
Felkészületlenül érte EU-t a saját hülyeségük:
 
Felkészületlenül érte EU-t a saját hülyeségük:
Jól hangzik az az "eltolt kereslet" c. megoldás, de nem csak okosórával lehet megvalósítani, hanem a már meglévő fogyasztás vezérléssel, lánykori nevén éjszakai áram!
A vezérelt fogyasztók körének bővítésével, jó tarifapolitikával jelentős részét ki lehetne egyenliteni a termelés ingadozásnak!
De ez túl egyszerű és költséghatékony, és nem lehet gigaprofitokat szakítani mint pl. egy szivattyús tározóval.
 
Jól hangzik az az "eltolt kereslet" c. megoldás, de nem csak okosórával lehet megvalósítani, hanem a már meglévő fogyasztás vezérléssel, lánykori nevén éjszakai áram!
meglehetősen adná magát a lehetőség miszerint a terjedőfélben lévő elektromos autózást kellene a vezérelt áram irányába eltolni
de az meg a zöldökörkör szent tehene, nem mer hozzányúlni a politika a kérdéshez
és sorban jönnek ki a szalonokból az autók amik mind jogilag mind technikailag tölthetőek a közönséges 220-ról is
amiből aztán következik hogy amikor a politika néhány év múlva majd a fejéhez kap és rá akarja verni ezekre a jövedéki adót nem lesz rá technikai lehetőség se akkor se ha addigra a politikai akarat meglenne
csak olyan elektromos autót szabadna - most! - engedélyezni európában ami lakossági 220-ról nem tölthető csak valami olyan speciális csatlakozóval aminek a töltési pontjai kontrollálhatóak, bevonhatóak mind a vezérlésbe mind az adóztatásba...
 
meglehetősen adná magát a lehetőség miszerint a terjedőfélben lévő elektromos autózást kellene a vezérelt áram irányába eltolni
de az meg a zöldökörkör szent tehene, nem mer hozzányúlni a politika a kérdéshez
és sorban jönnek ki a szalonokból az autók amik mind jogilag mind technikailag tölthetőek a közönséges 220-ról is
amiből aztán következik hogy amikor a politika néhány év múlva majd a fejéhez kap és rá akarja verni ezekre a jövedéki adót nem lesz rá technikai lehetőség se akkor se ha addigra a politikai akarat meglenne
csak olyan elektromos autót szabadna - most! - engedélyezni európában ami lakossági 220-ról nem tölthető csak valami olyan speciális csatlakozóval aminek a töltési pontjai kontrollálhatóak, bevonhatóak mind a vezérlésbe mind az adóztatásba...
Az adóztatás (fejés) ötlete már al elektromos autókkal egyidős. Ennek a megoldása, hogy a gépben elvileg van egy "feltörhetetlen" kilométer számláló, hackerektől jól levédve. Ez lesz az alapja a km alapú adóztatásnak, nem kell kinlódni az áramba épített különadóval.
Egyenlőre ez csak évek óta tervezet, majd akkor vezetik be ha már a piac eléggé átállt, és így visszaút nincs..
 
Van itt anomália másképpen is…


“Dupla áramdíjat fizettet az E.ON két évre visszamenőleg – kisvállalkozók tömegénél borul a könyvelés”

A cikken kívül van valakinek infoja?
Az E.ON és az MVM, a 2022-es katasztrofális áramár emelkedés (jórészt a kötelező Zöld energia átvétel) miatti veszteségeiket próbálják valamilyen módon utólag - behajtani akin csak lehet. A lakosságon nem, mert az be van rezsisztetve 5 Ft áramdíjjal, hát a vállalkozókon verik le a saját egy évre kötött szerződéses veszteséget..

Például a spot nagykereskedelmi ár augusztusra elérte a 198 Ft / kWh beker árat. Ha megnézed a 2022-es számlát akkor ezt jóval olcsóbb nettó áramáron adták akkor, mert ilyen volt a szerződés.. A többi rárakódó sallangot még nem is számoltam.

MVM adatot tudunk körülbelül, 2022 őszére a bevallott vesztesége már 1300 - 1600 milliárd Ft között volt.
A mai napig ezért magas a vállalkozói áramdíj jóval a nemzetközi átlag áramdíjon felül - a veszteségek pótlására.

Amit írsz azt mutatja, hogy mivel az E.On-nak nincs olyan pénzügyi mankója az államtól - most mivel eddig még nem sikerült a veszteségeket pótolni, drasztikus eszközökhöz nyúlt.

Ennek törvényességét minden egyes utólagos áremelési ügy esetében - az ügyfél részéről energiajogásszal kell megvizsgáltatni.

Lehet hogy az MVM is meglépi ezt, majd meglátjuk..
 
meglehetősen adná magát a lehetőség miszerint a terjedőfélben lévő elektromos autózást kellene a vezérelt áram irányába eltolni
de az meg a zöldökörkör szent tehene, nem mer hozzányúlni a politika a kérdéshez
és sorban jönnek ki a szalonokból az autók amik mind jogilag mind technikailag tölthetőek a közönséges 220-ról is
amiből aztán következik hogy amikor a politika néhány év múlva majd a fejéhez kap és rá akarja verni ezekre a jövedéki adót nem lesz rá technikai lehetőség se akkor se ha addigra a politikai akarat meglenne
csak olyan elektromos autót szabadna - most! - engedélyezni európában ami lakossági 220-ról nem tölthető csak valami olyan speciális csatlakozóval aminek a töltési pontjai kontrollálhatóak, bevonhatóak mind a vezérlésbe mind az adóztatásba...
Az elektromos autó eladások brutálisan visszaestek a térségünkben, mert az áram ára felugrott így a megtérüléssel gondok vannak.
Ezért még a TESLA eladások is jelentősen visszaestek.
Ez magával hozza az akkugyártás válságát is a felesleges termelő kapacitásokkal.

Ha ezenkívül még egyéb megkötéseket raknak ezekre az autókra - végképp fejre fog állni a piac.

Emlékezzetek, a gázra való lakossági átálláskor a gázfűtés negyede volt a fával szénnekl való fűtésnek. Megvárták, mig mindenki átáll a gázra - utána fellökték üzleti szintre a gázt. Ugyanez lesz az elektromos autózással is - csak most már a távoli ködös jövőbe tünt ennek végrehajtása a magas Zöld áram ár hatására.
 
meglehetősen adná magát a lehetőség miszerint a terjedőfélben lévő elektromos autózást kellene a vezérelt áram irányába eltolni
de az meg a zöldökörkör szent tehene, nem mer hozzányúlni a politika a kérdéshez
és sorban jönnek ki a szalonokból az autók amik mind jogilag mind technikailag tölthetőek a közönséges 220-ról is
amiből aztán következik hogy amikor a politika néhány év múlva majd a fejéhez kap és rá akarja verni ezekre a jövedéki adót nem lesz rá technikai lehetőség se akkor se ha addigra a politikai akarat meglenne
csak olyan elektromos autót szabadna - most! - engedélyezni európában ami lakossági 220-ról nem tölthető csak valami olyan speciális csatlakozóval aminek a töltési pontjai kontrollálhatóak, bevonhatóak mind a vezérlésbe mind az adóztatásba...
Csak amíg ez a megoldás eléri a hálózat stabilitása szempontjából szükséges nagyságrendet, addig igen sokat kell bővíteni a hálozatot.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
nézzük:
az idei jövedéki adó bevétel 1.677 mrd ft lesz
ha ez kiesik akkor nem ötletelés kérdése hogy pótolni kell valahonnan
egyszerűen ez túl sok pénz
Khmm lövésem sincs, hogy lehetne ezt a gazdasági folyamatot visszafordítani. Bármihez nyúlsz adót vagy bármi költséget emelsz - az még gyorsítja a bukást. Ne felejtsük el, a bukás előtt az eddig élt politikus vezetők mindíg a háborúkban látták a "végső" megoldást.

Energiaügyben a napelemek szélgenerátorok helyett atomerőművet és víztározókat kellett volna építeni, de a teljes nagyfesz hálózat bővítésével és rekonstrukciójával együtt - már vagy 30 éve.. Igy a CO2 szent kibocsájtás terve sem sérült volna (szerintem is gazdaságilag kár a szinte legfontosabb ipari nyersanyagot erőműben és autókban elégetni).

Gondolom a "mind megfővünk " mumussal lehetett a népet ijesztéssel errefelé hajtani mert észérvekkel hogy pld a ruha, az összes műanyag gyógyszer, vegyipari termék melyben szén és/vagy hidrogén van - földgázból készül - az senkit nem hat meg a mai "egyszer élünk" szemléletű világban csak arra törekedne mindenki hogy az utolsó liter földgáz az övé lehessen..
 
Érdekesség képpen...
https://www.portfolio.hu/uzlet/2024...anyasz-egy-egesz-varos-futeset-ellatja-694527
"Sokan kritizálják a bitcoint, mivel a hálózat működtetéséhez jelentős mennyiségű energiára van szükség, amelyet a bányászok használnak fel a tranzakciók feldolgozásához. A Marathon Digital nevű bitcoin bányász cég azonban megtalálta a módját, hogy a bitcoin-bányászat során keletkező hőt újrahasznosítsa és ezzel egy egész település fűtését megoldja."
Bizonyos éghajlaton win-win szituációt és fenntarthatóságot hozhat...
 
  • Dühítő
Reactions: Kim Philby
Érdekesség képpen...
https://www.portfolio.hu/uzlet/2024...anyasz-egy-egesz-varos-futeset-ellatja-694527
"Sokan kritizálják a bitcoint, mivel a hálózat működtetéséhez jelentős mennyiségű energiára van szükség, amelyet a bányászok használnak fel a tranzakciók feldolgozásához. A Marathon Digital nevű bitcoin bányász cég azonban megtalálta a módját, hogy a bitcoin-bányászat során keletkező hőt újrahasznosítsa és ezzel egy egész település fűtését megoldja."
Bizonyos éghajlaton win-win szituációt és fenntarthatóságot hozhat...
Szia,

Mitol win-win szituacio es fenntarthatosag az arammal futes?

Nyilvan eloszor el kell egetni a szenet, az igy keletkezett ho kb 40%-abol lesz aram, amit aztan fel lehet hasznalni "fenntarthatoan" es "hatekonyan" a futesre.

Ennel sokkal fenntarthatobb lenne azzal a szennel futeni (modern kalyhaval, amibol nem forro fust tavozik, regi neven cserepkalyha).
 
 
Egyenes beszéd