Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
1 615
7 008
113
Felkészületlenül érte EU-t a saját hülyeségük:
 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 162
10 619
113
Felkészületlenül érte EU-t a saját hülyeségük:
Jól hangzik az az "eltolt kereslet" c. megoldás, de nem csak okosórával lehet megvalósítani, hanem a már meglévő fogyasztás vezérléssel, lánykori nevén éjszakai áram!
A vezérelt fogyasztók körének bővítésével, jó tarifapolitikával jelentős részét ki lehetne egyenliteni a termelés ingadozásnak!
De ez túl egyszerű és költséghatékony, és nem lehet gigaprofitokat szakítani mint pl. egy szivattyús tározóval.
 

aamen

Well-Known Member
2015. november 28.
1 458
7 267
113
Jól hangzik az az "eltolt kereslet" c. megoldás, de nem csak okosórával lehet megvalósítani, hanem a már meglévő fogyasztás vezérléssel, lánykori nevén éjszakai áram!
meglehetősen adná magát a lehetőség miszerint a terjedőfélben lévő elektromos autózást kellene a vezérelt áram irányába eltolni
de az meg a zöldökörkör szent tehene, nem mer hozzányúlni a politika a kérdéshez
és sorban jönnek ki a szalonokból az autók amik mind jogilag mind technikailag tölthetőek a közönséges 220-ról is
amiből aztán következik hogy amikor a politika néhány év múlva majd a fejéhez kap és rá akarja verni ezekre a jövedéki adót nem lesz rá technikai lehetőség se akkor se ha addigra a politikai akarat meglenne
csak olyan elektromos autót szabadna - most! - engedélyezni európában ami lakossági 220-ról nem tölthető csak valami olyan speciális csatlakozóval aminek a töltési pontjai kontrollálhatóak, bevonhatóak mind a vezérlésbe mind az adóztatásba...
 

Sunlight56

Well-Known Member
2022. március 1.
1 994
16 164
113
meglehetősen adná magát a lehetőség miszerint a terjedőfélben lévő elektromos autózást kellene a vezérelt áram irányába eltolni
de az meg a zöldökörkör szent tehene, nem mer hozzányúlni a politika a kérdéshez
és sorban jönnek ki a szalonokból az autók amik mind jogilag mind technikailag tölthetőek a közönséges 220-ról is
amiből aztán következik hogy amikor a politika néhány év múlva majd a fejéhez kap és rá akarja verni ezekre a jövedéki adót nem lesz rá technikai lehetőség se akkor se ha addigra a politikai akarat meglenne
csak olyan elektromos autót szabadna - most! - engedélyezni európában ami lakossági 220-ról nem tölthető csak valami olyan speciális csatlakozóval aminek a töltési pontjai kontrollálhatóak, bevonhatóak mind a vezérlésbe mind az adóztatásba...
Az adóztatás (fejés) ötlete már al elektromos autókkal egyidős. Ennek a megoldása, hogy a gépben elvileg van egy "feltörhetetlen" kilométer számláló, hackerektől jól levédve. Ez lesz az alapja a km alapú adóztatásnak, nem kell kinlódni az áramba épített különadóval.
Egyenlőre ez csak évek óta tervezet, majd akkor vezetik be ha már a piac eléggé átállt, és így visszaút nincs..
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 329
2 575
113

Sunlight56

Well-Known Member
2022. március 1.
1 994
16 164
113
Van itt anomália másképpen is…


“Dupla áramdíjat fizettet az E.ON két évre visszamenőleg – kisvállalkozók tömegénél borul a könyvelés”

A cikken kívül van valakinek infoja?
Az E.ON és az MVM, a 2022-es katasztrofális áramár emelkedés (jórészt a kötelező Zöld energia átvétel) miatti veszteségeiket próbálják valamilyen módon utólag - behajtani akin csak lehet. A lakosságon nem, mert az be van rezsisztetve 5 Ft áramdíjjal, hát a vállalkozókon verik le a saját egy évre kötött szerződéses veszteséget..

Például a spot nagykereskedelmi ár augusztusra elérte a 198 Ft / kWh beker árat. Ha megnézed a 2022-es számlát akkor ezt jóval olcsóbb nettó áramáron adták akkor, mert ilyen volt a szerződés.. A többi rárakódó sallangot még nem is számoltam.

MVM adatot tudunk körülbelül, 2022 őszére a bevallott vesztesége már 1300 - 1600 milliárd Ft között volt.
A mai napig ezért magas a vállalkozói áramdíj jóval a nemzetközi átlag áramdíjon felül - a veszteségek pótlására.

Amit írsz azt mutatja, hogy mivel az E.On-nak nincs olyan pénzügyi mankója az államtól - most mivel eddig még nem sikerült a veszteségeket pótolni, drasztikus eszközökhöz nyúlt.

Ennek törvényességét minden egyes utólagos áremelési ügy esetében - az ügyfél részéről energiajogásszal kell megvizsgáltatni.

Lehet hogy az MVM is meglépi ezt, majd meglátjuk..
 

Sunlight56

Well-Known Member
2022. március 1.
1 994
16 164
113
meglehetősen adná magát a lehetőség miszerint a terjedőfélben lévő elektromos autózást kellene a vezérelt áram irányába eltolni
de az meg a zöldökörkör szent tehene, nem mer hozzányúlni a politika a kérdéshez
és sorban jönnek ki a szalonokból az autók amik mind jogilag mind technikailag tölthetőek a közönséges 220-ról is
amiből aztán következik hogy amikor a politika néhány év múlva majd a fejéhez kap és rá akarja verni ezekre a jövedéki adót nem lesz rá technikai lehetőség se akkor se ha addigra a politikai akarat meglenne
csak olyan elektromos autót szabadna - most! - engedélyezni európában ami lakossági 220-ról nem tölthető csak valami olyan speciális csatlakozóval aminek a töltési pontjai kontrollálhatóak, bevonhatóak mind a vezérlésbe mind az adóztatásba...
Az elektromos autó eladások brutálisan visszaestek a térségünkben, mert az áram ára felugrott így a megtérüléssel gondok vannak.
Ezért még a TESLA eladások is jelentősen visszaestek.
Ez magával hozza az akkugyártás válságát is a felesleges termelő kapacitásokkal.

Ha ezenkívül még egyéb megkötéseket raknak ezekre az autókra - végképp fejre fog állni a piac.

Emlékezzetek, a gázra való lakossági átálláskor a gázfűtés negyede volt a fával szénnekl való fűtésnek. Megvárták, mig mindenki átáll a gázra - utána fellökték üzleti szintre a gázt. Ugyanez lesz az elektromos autózással is - csak most már a távoli ködös jövőbe tünt ennek végrehajtása a magas Zöld áram ár hatására.
 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 162
10 619
113
meglehetősen adná magát a lehetőség miszerint a terjedőfélben lévő elektromos autózást kellene a vezérelt áram irányába eltolni
de az meg a zöldökörkör szent tehene, nem mer hozzányúlni a politika a kérdéshez
és sorban jönnek ki a szalonokból az autók amik mind jogilag mind technikailag tölthetőek a közönséges 220-ról is
amiből aztán következik hogy amikor a politika néhány év múlva majd a fejéhez kap és rá akarja verni ezekre a jövedéki adót nem lesz rá technikai lehetőség se akkor se ha addigra a politikai akarat meglenne
csak olyan elektromos autót szabadna - most! - engedélyezni európában ami lakossági 220-ról nem tölthető csak valami olyan speciális csatlakozóval aminek a töltési pontjai kontrollálhatóak, bevonhatóak mind a vezérlésbe mind az adóztatásba...
Csak amíg ez a megoldás eléri a hálózat stabilitása szempontjából szükséges nagyságrendet, addig igen sokat kell bővíteni a hálozatot.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Sunlight56

Well-Known Member
2022. március 1.
1 994
16 164
113
nézzük:
az idei jövedéki adó bevétel 1.677 mrd ft lesz
ha ez kiesik akkor nem ötletelés kérdése hogy pótolni kell valahonnan
egyszerűen ez túl sok pénz
Khmm lövésem sincs, hogy lehetne ezt a gazdasági folyamatot visszafordítani. Bármihez nyúlsz adót vagy bármi költséget emelsz - az még gyorsítja a bukást. Ne felejtsük el, a bukás előtt az eddig élt politikus vezetők mindíg a háborúkban látták a "végső" megoldást.

Energiaügyben a napelemek szélgenerátorok helyett atomerőművet és víztározókat kellett volna építeni, de a teljes nagyfesz hálózat bővítésével és rekonstrukciójával együtt - már vagy 30 éve.. Igy a CO2 szent kibocsájtás terve sem sérült volna (szerintem is gazdaságilag kár a szinte legfontosabb ipari nyersanyagot erőműben és autókban elégetni).

Gondolom a "mind megfővünk " mumussal lehetett a népet ijesztéssel errefelé hajtani mert észérvekkel hogy pld a ruha, az összes műanyag gyógyszer, vegyipari termék melyben szén és/vagy hidrogén van - földgázból készül - az senkit nem hat meg a mai "egyszer élünk" szemléletű világban csak arra törekedne mindenki hogy az utolsó liter földgáz az övé lehessen..
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 406
4 104
113
Érdekesség képpen...
https://www.portfolio.hu/uzlet/2024...anyasz-egy-egesz-varos-futeset-ellatja-694527
"Sokan kritizálják a bitcoint, mivel a hálózat működtetéséhez jelentős mennyiségű energiára van szükség, amelyet a bányászok használnak fel a tranzakciók feldolgozásához. A Marathon Digital nevű bitcoin bányász cég azonban megtalálta a módját, hogy a bitcoin-bányászat során keletkező hőt újrahasznosítsa és ezzel egy egész település fűtését megoldja."
Bizonyos éghajlaton win-win szituációt és fenntarthatóságot hozhat...
 
  • Dühítő
Reactions: Kim Philby

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 716
4 088
113
Érdekesség képpen...
https://www.portfolio.hu/uzlet/2024...anyasz-egy-egesz-varos-futeset-ellatja-694527
"Sokan kritizálják a bitcoint, mivel a hálózat működtetéséhez jelentős mennyiségű energiára van szükség, amelyet a bányászok használnak fel a tranzakciók feldolgozásához. A Marathon Digital nevű bitcoin bányász cég azonban megtalálta a módját, hogy a bitcoin-bányászat során keletkező hőt újrahasznosítsa és ezzel egy egész település fűtését megoldja."
Bizonyos éghajlaton win-win szituációt és fenntarthatóságot hozhat...
Szia,

Mitol win-win szituacio es fenntarthatosag az arammal futes?

Nyilvan eloszor el kell egetni a szenet, az igy keletkezett ho kb 40%-abol lesz aram, amit aztan fel lehet hasznalni "fenntarthatoan" es "hatekonyan" a futesre.

Ennel sokkal fenntarthatobb lenne azzal a szennel futeni (modern kalyhaval, amibol nem forro fust tavozik, regi neven cserepkalyha).
 

Yorg

Active Member
2017. április 21.
115
248
43
 

Yorg

Active Member
2017. április 21.
115
248
43
  • Hűha
Reactions: Nemerson