Űrkutatás

NASA bejelentette a Crew9 indítás csúszását min Szept. 24-re, szóval ebben igaza volt az Arstechnica forrásának, ezt megadom!


A Boeing esetében ez a Starliner re igaz, de érdemes nem el felejteni a Boeing Space nem csak ezt a programot futtatja.
Kapásból ott az X37B űrsikló, de ugye ök építettek a Delta raketát es jelenleg az SLS core részt is. A ULA-ban társtulajdonosak a Lockheedel, ez építi az Atlas és az új Vulcan rakétákat. De benne vannak a Gateway programban is. Ők voltak az ISS építésének fővállalkozója is, valamint a műholdas állami de a kereskedelmi szegmensben is erősek eszközeik megbízhatóak, főleg a kommunikációs műholdakban vannak a toppon, és ezek mind zsíros és sikeres programok, szóval azért annyira lesajnálni sem kell a Boeing-ot.
A Starliner kálváriája persze kínos blama.
A Boeing egy katasztrofa. A zulles akkor kezdodott, amikor "osszeolvadtak" a McDonnell Douglasszal (ami egyebkent maga is a McDonnel es a Douglas hazassagabol szuletett 1967-ben) - valojaban az utobbiak ugyvedjei meg konyveloi kerultek a fo poziciokba, es azonnal nekialltak kiherelni az addigi korrekt, buszke mernok-megkozelitesu Boeinget. Mindenhol jott a sporolas, kiskapuk, gatlastalan hamisitasok, QA minimalizalasa stb.
Ez ment vagy 20-25 evig, aztan latvanyos kovetkezmenyei lettek, lasd Boeing csodkozeli helyzetet es tobbszaz ember halalat, vilagmeretu kopkodesuket stb.
Konkretan a csodtol az mentette meg, hogy a defense szektorbol dobtak nekik egy valag megrendelest a lobbistaik nyomasara, hogy nehogy bedoljon a reszveny.
Szanalmas az egesz ceg.
Ez a mostani inkomopetens benazas mar az elmult 20+ evnek az egyenes kovetkezmenye, elerte a rohadas a space divisiont is, az ertelmes, tehetseges PMek, mernokok elmentek a fenebe mashova, ahol nem a sporolas a prioritas.
 
A Boeing egy katasztrofa. A zulles akkor kezdodott, amikor "osszeolvadtak" a McDonnell Douglasszal (ami egyebkent maga is a McDonnel es a Douglas hazassagabol szuletett 1967-ben) - valojaban az utobbiak ugyvedjei meg konyveloi kerultek a fo poziciokba, es azonnal nekialltak kiherelni az addigi korrekt, buszke mernok-megkozelitesu Boeinget. Mindenhol jott a sporolas, kiskapuk, gatlastalan hamisitasok, QA minimalizalasa stb.
Ez ment vagy 20-25 evig, aztan latvanyos kovetkezmenyei lettek, lasd Boeing csodkozeli helyzetet es tobbszaz ember halalat, vilagmeretu kopkodesuket stb.
Konkretan a csodtol az mentette meg, hogy a defense szektorbol dobtak nekik egy valag megrendelest a lobbistaik nyomasara, hogy nehogy bedoljon a reszveny.
Szanalmas az egesz ceg.
Ez a mostani inkomopetens benazas mar az elmult 20+ evnek az egyenes kovetkezmenye, elerte a rohadas a space divisiont is, az ertelmes, tehetseges PMek, mernokok elmentek a fenebe mashova, ahol nem a sporolas a prioritas.
Igen-igen így van, és még csak 36x hallottuk..
Ugyanakkor ez leginkább a repülős részlege igaz.
A Boeing Space részlege például sokat profitált a McDonall Douglas űripari képességéből. Konkrétan fokozat beszállítói voltak a Saturn rakétának ők épitették a későbbi Delta II rakétát majd ugye onnan jön a Boeing Delta, ők építették a USA első űrállomását a Skylab-ot, ebből később ugyancsak profitált az ISS építésekor a Boeing.
Van olyan nagy és kiterjedt a Boeing, hogy nem lehet a külön iparági szektorokat simán egy kalap alá vonni. Fentebb pedig vázoltam már a jelenleg is sikeresen futó Boeing Space programokat.
 
Igen-igen így van, és még csak 36x hallottuk..
Ugyanakkor ez leginkább a repülős részlege igaz.
A Boeing Space részlege például sokat profitált a McDonall Douglas űripari képességéből. Konkrétan fokozat beszállítói voltak a Saturn rakétának ők épitették a későbbi Delta II rakétát majd ugye onnan jön a Boeing Delta, ők építették a USA első űrállomását a Skylab-ot, ebből később ugyancsak profitált az ISS építésekor a Boeing.
Van olyan nagy és kiterjedt a Boeing, hogy nem lehet a külön iparági szektorokat simán egy kalap alá vonni. Fentebb pedig vázoltam már a jelenleg is sikeresen futó Boeing Space programokat.
Pont ellenkezoleg. Amerikai multiknal minden top-down, nincs 'kulonutas reszleg' es hasonlok, es az evtizedek alatt a rot elert mindenhova.
 
Pont ellenkezoleg. Amerikai multiknal minden top-down, nincs 'kulonutas reszleg' es hasonlok, es az evtizedek alatt a rot elert mindenhova.
Bizonyára. - ezt nem tudom, csak jeleztem, hogy a Starliner nagy figyelmet kapó fiaskója mellett futnak probléma mentes jól működő Boeing űr projektek.
 


ralyDSaY
 
Ugyan már kezdem unni a Starliner Saga-t, főleg azt, hogy hirtelen mindenki vidáman köpködi a Boeing-ot olyan is aki egyébként az Űrkutatás felé sem néz. A sokadik Boeing fikázó cikk (megj. peraze nem alaptalanúl) mellé azért ide raknám Scott videóját a dologról mert tesz pár érdekes, kevésbé mainstream megállapítást.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az egyik ilyen észrevétel technológiai jellegű. A legutóbb nyilvánosságrá hozott azon részlet, hogy a Boeing mérnökei szerint a meghibásodást valószínűleg a meghajtó rendszer vagy annak belső teflon bevonatának levállása idézhette elő. A Starliner fúvókái pedig nem házon belüli Boeing termék, hanem az Aerojet Rocketdyne beszállító terméke. Persze a felelőség így is főként a Boeing-ot terheli, de azért mindjárt kissé más megvilágításba helyezi a dolgot.

A másik észrevétel pedig Politikai jellegű. Arról van szó, hogy Kamala Harris Vice president jelenleg vezetője a Nemzeti Space Council- nak. A tanács feladata, a nemzeti űrpolitikával és stratégiával kapcsolatos, az ország űrtevékenysége vonatkozó javaslatok és tanácsok kidolgozása az elnök számára.
Vagyis ugyan direktben nem ő vezeti a NASA-t, de ebbéli szerepe okán bárminemű kormanyzati/NASA hiba rá is rossz fényt vetne. És ugye Novemberben elnök választás, szóval megengedhetlen a legkisebb kockázat vállalás is a NASA-tól. Ezért az elhúzódó dönteshozatal annak ellenére, hogy a Boeing szerint alkalmas az űrhajó az emberes vissza térésre.
Számositva a Nasa protokoll az erre vonatkozó meghibásodási kalkulációt 1:270-nél húzza meg.

Mindenképp érdekes körülmény..
 
Tapasztalatlan munkások által épített Boeing rakéták – NASA
A Boeing eredetileg azt ígérte, hogy 2021 februárjára átadja a felső fokozatot, most pedig ragaszkodik ahhoz, hogy 2027 áprilisára elkészül. A költségek időközben az egekbe szöktek, a NASA becslése szerint 2028-ra 2,8 milliárd dollárba fog kerülni, ami több mint kétszerese a Boeing 2017-es 962 millió dolláros becslésének.
 
Tapasztalatlan munkások által épített Boeing rakéták – NASA
A Boeing eredetileg azt ígérte, hogy 2021 februárjára átadja a felső fokozatot, most pedig ragaszkodik ahhoz, hogy 2027 áprilisára elkészül. A költségek időközben az egekbe szöktek, a NASA becslése szerint 2028-ra 2,8 milliárd dollárba fog kerülni, ami több mint kétszerese a Boeing 2017-es 962 millió dolláros becslésének.
Az Exploration fokozatra nem volt 2021-es ígéret, hiszen csak 2020 decemberében teljesítette végleges Critical Design Review -t.
Ami a költségeket illeti speciel ez nem a Boeing sajátja, így működik szinte a teljes hadipart kiszolgáló Tech szektor.
Mi sem tudunk egy úszó csarnokot vagy egy Futball stadiont eredeti keret költségen belül felépíteni, a rakéta technológia meg egy fokkal magasabb színvonal.
Az SLS Holdra szállás meg több okból is csúszni látszik. Még a kanyarban sincs a SpaceX hold lander, illetve a módosított rakétához épülő új kiszolgáló torony is késik.
A 2. Core részt meg pont nemrég leszállitották..
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
2024-et írunk. A spacex gennyesre keresi magát és sikert, sikerre halmoz, a boeing meg a szart kenegeti és bizonygatja hogy az bizony arany, az űrhajósok meg az űrben várják a sikeres földet érés majdani időpontját. Nem teljesen boldog mosollyal az arcon.
ez is csak egy vödör csavar
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
permaxcompcrop2023small.jpg
perrad-1.jpg


A láthatóság miatt " a Perseidák hétfő éjjel éri el maximumát.

Ahogy már megszokhattuk, augusztus 12-én vagy 13-án láthatjuk a Perseidák meteorraj legtöbb hullócsillagát. Idén a maximum 12-én kora délutánra esik, tehát sötétedés után irány a szabad ég alá, hétfőről keddre virradóan láthatjuk a legtöbb hullócsillagot."

A hajnalban keleti égbolton a fényes Jupitert könnyű felismerni, mellette közel a Mars bolygó.


 
Tapasztalatlan munkások által épített Boeing rakéták – NASA
A Boeing eredetileg azt ígérte, hogy 2021 februárjára átadja a felső fokozatot, most pedig ragaszkodik ahhoz, hogy 2027 áprilisára elkészül. A költségek időközben az egekbe szöktek, a NASA becslése szerint 2028-ra 2,8 milliárd dollárba fog kerülni, ami több mint kétszerese a Boeing 2017-es 962 millió dolláros becslésének.
Erről beszéltem feljebb. Kiszorították a szakembereket, mert a ktgcsokkentes lett a prioritás az elmúlt 30 évben.
 
Erről beszéltem feljebb. Kiszorították a szakembereket, mert a ktgcsokkentes lett a prioritás az elmúlt 30 évben.
Meg pár hónapja volt egy csomó hír arról, h a Böing a színes társadalom jegyében kirúgott csomó fehér munkavállalót és törekszik arra, hogy a melósok legalább 30%-a színesbőrü legyen, és/vagy meleg +mindenféle LMBTQ member...
csomó szakembert is kirúgtak ez miatt...a régi dolgozók, szakemberek kiakadtak és tíltakoztak, aztán befejezték, mert azt mondták ők is ki lesznek rúgva...ennyit a Böingről, mekkora királyok...valóban azok voltak.... eddig
 
Nem találtam meg a teljes filmet, az elejéből valamennyi hiányzik, de attól még ez is nagyon jó. A film címe "Cosmodrome: a hidegháború öröksége"
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Még augusztus 6-án indított útnak Kína 18 db. G60 műholdat, amely az első sorozata annak a rendszernek, amely lényegében az amerikai SpaceX cég Starlink rendszerének kínai megfelelője lesz.

g60-start.jpg


A Perseidák kapcsán jutott eszembe az élmény: a 18 műhold füzére augusztus 7-én, 21:12 és 21:14 között látványosan vonult át Magyarország fölött, nyugat-északnyugati irányból kelet-délkelet felé. Az apró fénypontok egymástól nagyjából egyenlő távolságra, viszonylag szórtan haladtak el. (Képet sajnos nem találtam róluk.)