[HUN] Embraer KC-390 Millennium

_mg_9461.jpg


A gép önvédelmi rendszerei. Középen egy rakéta indítás jelző rendszer, ennek a két oldalán a világos szürke körök a radar besugárzás jelző rendszer részei:
_mg_9502.jpg


Lézeres besugárzásjelző:
_mg_9505.jpg

_mg_9509.jpg
 
Tök jó, hogy érzékeli hogy baj van, de hol vannak rajta az ellentevékenységet végző rendszerek?
Dipol, infracsapda szóró, esetleg DIRCM?
Ezeket látja valaki rajta?
 
Tök jó, hogy érzékeli hogy baj van, de hol vannak rajta az ellentevékenységet végző rendszerek?
Dipol, infracsapda szóró, esetleg DIRCM?
Ezeket látja valaki rajta?

A szórók le vannak lemezelve, ha éppen nincs benne töltet, ahogy a Gripeneken se látod állandóan. A futóműgondolába vannak, a kerék "ajtó" előtt látsz 2 téglalapot. DIRCM meg..... :rolleyes:

d559c76183d04598ebc151be62d559f9.jpg
 
Bocsánat az amatőr kérdésért:
A KC-390 elvileg tudna légi utántöltőként is szolgálni. A kérdésem az, hogy az ehhez szükséges eszközök a mi gépeinknek is részei? Továbbá a személyzet kiképzése ezt is tartalmazta?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Köszönöm, de ebből még nem világos, hogy a mi gépeink és személyzetunk már most alkalmas rá, vagy valamit meg kell még venni, képezni, ...
Megvettük hozzá az utántöltő podot. Fizikailag is nálunk van-e már, azt nem tudjuk - majd figyelni kell a fotókat.
A személyzet ez irányú képzettségéről nincs infó tudtommal.
A légi utántöltés inkább a vadászgéppilótáknak nagyobb kihívás: a tanker-gép csak egyenletes sebességgel stabilan repül és kiengedi a csövet. A vadászgép pilótának kell bele találni a kosárba...
Szóval sztem tudják ezt KC pilótáink, mert az ő részükben nincs nagy ördöngösség.
 
Remélem tüzet is tud majd oltani, mert egyre többször lesz rá szükség. Ma, meg tegnap már nyugodtan dolgozhatott volna itt vas megyében az erdőtűzön. Ahogy dolgozattak volna a helikopterek is... Valyon miért nem jöttek oltani??? (A tüz amúgy meg mindíg ég, de már kontrolláltabban)
 
Megvettük hozzá az utántöltő podot. Fizikailag is nálunk van-e már, azt nem tudjuk - majd figyelni kell a fotókat.
A személyzet ez irányú képzettségéről nincs infó tudtommal.
A légi utántöltés inkább a vadászgéppilótáknak nagyobb kihívás: a tanker-gép csak egyenletes sebességgel stabilan repül és kiengedi a csövet. A vadászgép pilótának kell bele találni a kosárba...
Szóval sztem tudják ezt KC pilótáink, mert az ő részükben nincs nagy ördöngösség.
Nem egészen. A pilóták mögött van egy állás, ott ül az (gondolom, egyikuk), aki a podot ill. fuel streamet iranyitja. Volt erről videó is, keress vissza.
 
Nem egészen. A pilóták mögött van egy állás, ott ül az (gondolom, egyikuk), aki a podot ill. fuel streamet iranyitja. Volt erről videó is, keress vissza.
A technikus (loadmaster?) lehet hogy ezt kezeli, de az nem a piloták dolga: ők csak próbálna kiszámíthatóan repülni
 
Remélem tüzet is tud majd oltani, mert egyre többször lesz rá szükség. Ma, meg tegnap már nyugodtan dolgozhatott volna itt vas megyében az erdőtűzön. Ahogy dolgozattak volna a helikopterek is... Valyon miért nem jöttek oltani??? (A tüz amúgy meg mindíg ég, de már kontrolláltabban)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nem az a kérdés hogy a típus, a brazíl gép Brazíliában tud-e, hanem hogy a magyar gép tud-e... azaz vettek-e hozzá ilyen kiegészítőket? A tegnapi nyilatkozatokban nem említették.