[HUN] Embraer KC-390 Millennium

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 768
36 710
113
460859895_8159474547454031_7814493060297918658_n.jpg

460845350_8159469004121252_4104736272496923998_n.jpg

 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 314
100 694
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A mérnök és a pilóta is hangsúlyozta, hogy

az eszköz ízig-vérig megfelel a 21. századi követelményeknek, hiszen a lehető legmodernebb technológiával szerelték fel.

– A megtervezésekor figyelembe vették, hogy minél kevesebb műszaki kiszolgálást igényeljen – tehát minél kevesebb ideig maradjon a földön –, így alapjáraton kicsi időközönként, kéthetente, havonta kell csupán karbantartani – hívta fel a figyelmet egy újabb előnyére Kiss Jenő őrnagy.

Mivel a szállítórepülőgép érkezése hatalmas technológiai ugrásnak számít, erre fel kellett készülnie az azt működtető, üzemeltető és karbantartó állománynak is. Ennek érdekében a repülőgépvezetők, a rakodásvezetők és a fedélzeti rendszerkezelők valamennyien a gép gyártásának helyén, azaz Brazíliában kaptak kiképzést.

A pilóták másfél hónapos intenzív átképzése a földi előkészítésből, illetve a szimulátoros kiképzésből állt, a tényleges repülést azonban már itthon hajtják végre. Ez úgynevezett iskolakörökkel kezdődik, majd ezt útvonalrepülések követik először csak belföldön, ezután külföldön.

Nagyjából két-három hónap múlva már bevethető is lesz a gép a szállítási feladatokra.

Kiss Jenő őrnagy hozzátette, hogy mivel a műszaki állománynak az utolsó csavarig ismernie kell az eszközt, az ő kinti kiképzésük hosszabb volt, négy hónapig tartott.

– A műszaki csapat körülbelül felét fiatalok adják. Azt gondolom, hogy

emberformáló lehetőség számukra, hogy egy ennyire komoly technikával dolgozhatnak
– hangsúlyozta a szolgálatvezető mérnök. Popelyák Péter alezredes szerint valóban nagyon nagy lehetőség, s egyben kihívás is, és bárki büszke lehet arra, hogy ilyen modern technikával szolgálhatja a hazát.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
44 371
85 513
113

"hatótávolsága pedig póttartályokkal szerelve 8500 kilométer."

Itt a tehertérben elhelyezhető póttartályokra gondol, ami a légi utántöltéshez is kell? Vagy a szárny alatti utántöltő konténerek helyére is lehet póttartályokat szerelni és vettek is ilyet?
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and Aladeen

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 008
113
"hatótávolsága pedig póttartályokkal szerelve 8500 kilométer."

Itt a tehertérben elhelyezhető póttartályokra gondol, ami a légi utántöltéshez is kell? Vagy a szárny alatti utántöltő konténerek helyére is lehet póttartályokat szerelni és vettek is ilyet?
Rakteres kontenerekre. Ezek ugyanazok, amelyekkel az air-to-air is megy; állítható, merre menjen a kero.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
44 371
85 513
113
  • Tetszik
Reactions: Venom85

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
3 222
6 296
113
Ezek szerint a jövő év elején valamikor hadrendbe áll. Szerintem ez egy nagy lépés a seregnek, mert egy fontos képességét kapja vissza, ami a szomszédban zajló háború esetleges további eszkalációja miatt akár életbe vágó is lehet. Nem is beszélve a jövőben felmerülő külföldi katonai missziókról és nemzetközi hadgyakorlatokról. A Honvédség szállító kapacitása pedig mostanáig eléggé kérdőjeles volt...Természetesen a 2. gép mielőbbi beérkezése is égetően fontos lenne a folyamatos légi szállítóképesség stabil fenntartásához.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 631
86 943
113
Ezek szerint a jövő év elején valamikor hadrendbe áll. Szerintem ez egy nagy lépés a seregnek, mert egy fontos képességét kapja vissza, ami a szomszédban zajló háború esetleges további eszkalációja miatt akár életbe vágó is lehet. Nem is beszélve a jövőben felmerülő külföldi katonai missziókról és nemzetközi hadgyakorlatokról. A Honvédség szállító kapacitása pedig mostanáig eléggé kérdőjeles volt...Természetesen a 2. gép mielőbbi beérkezése is égetően fontos lenne a folyamatos légi szállítóképesség stabil fenntartásához.
Egy db repülő azért nem egy komplett képesség.
 
  • Tetszik
Reactions: J.G. and gafzhu