[HUN] Embraer KC-390 Millennium

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 125
34 331
113
460859895_8159474547454031_7814493060297918658_n.jpg

460845350_8159469004121252_4104736272496923998_n.jpg

 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 202
96 141
113

A mérnök és a pilóta is hangsúlyozta, hogy

az eszköz ízig-vérig megfelel a 21. századi követelményeknek, hiszen a lehető legmodernebb technológiával szerelték fel.

– A megtervezésekor figyelembe vették, hogy minél kevesebb műszaki kiszolgálást igényeljen – tehát minél kevesebb ideig maradjon a földön –, így alapjáraton kicsi időközönként, kéthetente, havonta kell csupán karbantartani – hívta fel a figyelmet egy újabb előnyére Kiss Jenő őrnagy.

Mivel a szállítórepülőgép érkezése hatalmas technológiai ugrásnak számít, erre fel kellett készülnie az azt működtető, üzemeltető és karbantartó állománynak is. Ennek érdekében a repülőgépvezetők, a rakodásvezetők és a fedélzeti rendszerkezelők valamennyien a gép gyártásának helyén, azaz Brazíliában kaptak kiképzést.

A pilóták másfél hónapos intenzív átképzése a földi előkészítésből, illetve a szimulátoros kiképzésből állt, a tényleges repülést azonban már itthon hajtják végre. Ez úgynevezett iskolakörökkel kezdődik, majd ezt útvonalrepülések követik először csak belföldön, ezután külföldön.

Nagyjából két-három hónap múlva már bevethető is lesz a gép a szállítási feladatokra.

Kiss Jenő őrnagy hozzátette, hogy mivel a műszaki állománynak az utolsó csavarig ismernie kell az eszközt, az ő kinti kiképzésük hosszabb volt, négy hónapig tartott.

– A műszaki csapat körülbelül felét fiatalok adják. Azt gondolom, hogy

emberformáló lehetőség számukra, hogy egy ennyire komoly technikával dolgozhatnak
– hangsúlyozta a szolgálatvezető mérnök. Popelyák Péter alezredes szerint valóban nagyon nagy lehetőség, s egyben kihívás is, és bárki büszke lehet arra, hogy ilyen modern technikával szolgálhatja a hazát.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 738
80 134
113
  • Tetszik
Reactions: Loken and Aladeen

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 151
12 499
113
"hatótávolsága pedig póttartályokkal szerelve 8500 kilométer."

Itt a tehertérben elhelyezhető póttartályokra gondol, ami a légi utántöltéshez is kell? Vagy a szárny alatti utántöltő konténerek helyére is lehet póttartályokat szerelni és vettek is ilyet?
Rakteres kontenerekre. Ezek ugyanazok, amelyekkel az air-to-air is megy; állítható, merre menjen a kero.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 695
4 907
113
Ezek szerint a jövő év elején valamikor hadrendbe áll. Szerintem ez egy nagy lépés a seregnek, mert egy fontos képességét kapja vissza, ami a szomszédban zajló háború esetleges további eszkalációja miatt akár életbe vágó is lehet. Nem is beszélve a jövőben felmerülő külföldi katonai missziókról és nemzetközi hadgyakorlatokról. A Honvédség szállító kapacitása pedig mostanáig eléggé kérdőjeles volt...Természetesen a 2. gép mielőbbi beérkezése is égetően fontos lenne a folyamatos légi szállítóképesség stabil fenntartásához.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 155
83 713
113
Ezek szerint a jövő év elején valamikor hadrendbe áll. Szerintem ez egy nagy lépés a seregnek, mert egy fontos képességét kapja vissza, ami a szomszédban zajló háború esetleges további eszkalációja miatt akár életbe vágó is lehet. Nem is beszélve a jövőben felmerülő külföldi katonai missziókról és nemzetközi hadgyakorlatokról. A Honvédség szállító kapacitása pedig mostanáig eléggé kérdőjeles volt...Természetesen a 2. gép mielőbbi beérkezése is égetően fontos lenne a folyamatos légi szállítóképesség stabil fenntartásához.
Egy db repülő azért nem egy komplett képesség.
 
  • Tetszik
Reactions: J.G. and gafzhu