[HUN] Embraer KC-390 Millennium

Nem az a kérdés hogy a típus, a brazíl gép Brazíliában tud-e, hanem hogy a magyar gép tud-e... azaz vettek-e hozzá ilyen kiegészítőket? A tegnapi nyilatkozatokban nem említették.
A
  • légi utántöltő és utántölthetőség (AAR),
  • a sima hordágyrendszer (70 fő/gép) ill.
  • az egyedülálló intenzív betegellátásra alkalmas egység az Intensive Care Unit (ICU), ami biztos (2 szett fér egy gépbe, ez 4 súlyosan sérült főnek elég).
Hogy ez utóbbi mennyire teljesen vagy részben azonos az Airbuson alkalmazottal az passz, de ezzel elvileg mi rendelkezünk majd először a tipus történetében.
Aztán lehet, hogy csak igy néz ki :p :
49758365436_5d8e8482cb_c.jpg

Viccet félretéve, tűzoltásról magyar viszonylatban sosem volt szó.
 
A
  • légi utántöltő és utántölthetőség (AAR),
  • a sima hordágyrendszer (70 fő/gép) ill.
  • az egyedülálló intenzív betegellátásra alkalmas egység az Intensive Care Unit (ICU), ami biztos (2 szett fér egy gépbe, ez 4 súlyosan sérült főnek elég).
Hogy ez utóbbi mennyire teljesen vagy részben azonos az Airbuson alkalmazottal az passz, de ezzel elvileg mi rendelkezünk majd először a tipus történetében.
Aztán lehet, hogy csak igy néz ki :p :
49758365436_5d8e8482cb_c.jpg

Viccet félretéve, tűzoltásról magyar viszonylatban sosem volt szó.
Nyilván nem volt róla szó idáig soha, de jó tudni, hogy a gyártó kifejlesztett egy működő rendszert hozzá, amit később van mód integrálni a magyar gépekre is.
 
A
  • légi utántöltő és utántölthetőség (AAR),
  • a sima hordágyrendszer (70 fő/gép) ill.
  • az egyedülálló intenzív betegellátásra alkalmas egység az Intensive Care Unit (ICU), ami biztos (2 szett fér egy gépbe, ez 4 súlyosan sérült főnek elég).
Hogy ez utóbbi mennyire teljesen vagy részben azonos az Airbuson alkalmazottal az passz, de ezzel elvileg mi rendelkezünk majd először a tipus történetében.
Aztán lehet, hogy csak igy néz ki :p :
49758365436_5d8e8482cb_c.jpg

Viccet félretéve, tűzoltásról magyar viszonylatban sosem volt szó.
Ha ilyen vagy még durcább nyarak lesznek mint az idei (már pedig ez az irány) akkor előbb utóbb meg kell venni hozzá a tűzoltó rendszert is..

A KC390-be beépíthető MAFFS II rendszer közel 12 köbméter vizet képes kijuttatni, míg helikoptereink ennek ötödét-hatodát vihetik...
 
A magyar KC flottának legalább 4-6 gépesnek kell lennie, saját kis-közepes szintű ipari karbantartói bázissal
Ez már megvalósult/meg fog valósulni...

 
Ez már megvalósult/meg fog valósulni...

Erre már lehet alapozni
 
Remélem tüzet is tud majd oltani, mert egyre többször lesz rá szükség. Ma, meg tegnap már nyugodtan dolgozhatott volna itt vas megyében az erdőtűzön. Ahogy dolgozattak volna a helikopterek is... Valyon miért nem jöttek oltani??? (A tüz amúgy meg mindíg ég, de már kontrolláltabban)
Nagyobb tűz/káreseteknél:

Mivel kevés a bevethető egység (elsősorban létszám, másodsorban műszaki okok miatt), ezért a fokozatot a lehető legkisebb szinten kell tartani, mert sokszor kimegy a pk. minősíti a fokozatot.. majd jön a telefon - nem a rádió , ami folyamatosan rögzítve van - , hogy nincs elég eszköz, állomány ezért csak akkor legyen azon a szinten, ha muszáj .. ne emelj még fokozatot csak ha tényleg valami hatalmas geba* van, mert ha odaküldi az igényelt erőket, akkor 1 hatalmas terület marad védelem nélkül. Ezzel párhuzamosan elkezdik hivogatni az önkéntes tűzoltókat, hogy tudnak-e menni segíteni.. ha igen milyen erővel, meddig addig kellene a hivatásosoknak állni a sarat és lehetőség szerint lassítani a terjedést / védeni a fontos veszélyeztetett területeket. Nálunk az ilyen nagy kiterjedésű tüzek ritkák, ezért nincs meg rá a megfelelő mennyiségű és minőségi eszközök, amivel sokkal hatékonyabban lehetne beavatkozni (sok önkéntesnek van, mert az ő felszerelésüket nem csak az állam veszi meg). Aztán ha nem sikerül és belátják, hogy tényleg gáz van, akkor emelik a fokozatot (addigra már sokszor ott vannak az önkéntes erők) és ha velük sem megy belátható időn belül, akkor van az, hogy külső segítséget kérnek. Mert egyébként sokan "ciki"nek gondolják, illetve félnek hogy rákérdeznek, miért nem tudtátok megoldani. (Nem a helyszínen lévők a "hülyék".) Van 1 fokozatossági sorrend, ami alapján lehet kérni dolgokat, a helikopter elég magasan van abban hierarchiában. Az megint egy más kérdés, hogy ki és mikor kéri az MH segítségét és ők mit tudnak adni. Elsősorban földi úton kell a tüzet eloltani és azt át is kell nézni, hogy valóban sikerült -e, amit a kopáterről nem igazán lehet, nem is az a dolga.

Egyébként ha visszakeresel korábbi nagy szabadtéri tüzekre akkor láthatsz olyan helyeket pl. Ferihegy környékén, amikor a reptéri tűzoltóság járműveit (ami elvileg nem nagyon hagyhatná el a kerítést, bár itt belemagyarázható), de sokszor a rendőrségi vízágyú is dolgozott / dolgozik.

Az nem bambibacket, hanem Bambi bucket, nem?
Én is úgy tudom.

Ha ilyen vagy még durcább nyarak lesznek mint az idei (már pedig ez az irány) akkor előbb utóbb meg kell venni hozzá a tűzoltó rendszert is..

A KC390-be beépíthető MAFFS II rendszer közel 12 köbméter vizet képes kijuttatni, míg helikoptereink ennek ötödét-hatodát vihetik...
Eddig kevésbé volt indokolt, idén már észrevehetőbbek a nagyobb kiterjedésű bonyolultabb tüzek + a létszámhiány miatt is bőven indokolt lehet. Csak kérdés, mikor lesz rá szabad gép, illetve azt sem szabad elfelejteni, hogy azért nem mindenhol alkalmazható a légi tűzoltás. De ahol lehet használni, ott tuti hatékony.
 
Ezen a héten kezdődik a Magyar Légierő C-390-es hadrendbe lépése (EIS). Az Embraer azzal a céllal, hogy kiemelkedő műszaki támogatást nyújtson a repülőgép számára, biztosítja, hogy az ügyfél követelményei teljesüljenek a zökkenőmentes üzembe helyezés és a benchmark küldetés teljesítési aránya érdekében. Az üzemeltető meghallgatásával és igényeinek megértésével magasan képzett csapatunk minden helyzetben támogatást nyújt, páratlan szolgáltatási színvonal mellet
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.