[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

Becslések szerint legalább 100 000 tonna orosz üzemanyag semmisült meg az ukrán dróncsapások során. A megtámadott üzemanyag-raktárakat eredetileg a biztonság kedvéért a föld alá építették, de pénzmegtakarítás céljából a felszínre helyezték őket. Most lehet, hogy újra el kell mélyíteni őket.

2024 augusztusában ukrán drónok megtámadtak két üzemanyagraktárt az oroszországi rosztovi régióban – „Bázis No. 7" (más néven "Atlasz") a Kamensky kerületben és "Flagman" (korábban "Kavkaz") Proletarszkban. A támadások óriási károkat okoztak.

Az @MT_Anderson által közzétett műholdfotók a Flagman sérülésének mértékét mutatják – 15 üzemanyagtartály megsemmisült, 3 részben megsérült, további 33 állapota pedig ismeretlen. Az Atlaszban legalább 3 tartály megsemmisült.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A létesítmények a Rosrezerv orosz állami ügynökség tulajdonában vannak, az üzemelteti őket, és Oroszország Déli Katonai Körzetének üzemanyag-ellátására szolgálnak. A vasúton szállított repülőgép-üzemanyagot, gázolajat és egyéb gyúlékony és kenőanyagokat tárolnak.

Mindegyik tartály 5000 köbméter üzemanyaggal rendelkezett. A Flagmannek 32, míg az Atlasnak 64 ilyen tartálya volt. A pusztítás mértéke alapján valószínű, hogy Flagmanben 90 000 tonna, az Atlasban pedig további 15 000 tonna üzemanyag semmisült meg.

Ez megegyezik az 1000 Il-76 szállítógéphez vagy a teljes orosz tankflotta legalább 30-szori feltöltéséhez szükséges üzemanyag mennyiségével. A közvetlen pénzügyi veszteségeket több mint 7 milliárd rubelre (77,8 millió dollárra) becsülik csak az üzemanyag miatt, valamint további veszteségeket az elveszett berendezések miatt.

A megrongálódott berendezéseket nem lehet könnyen pótolni, mivel a rosztovi régióban nincs olyan alternatíva, amely kielégíthetné a Déli Katonai Körzet igényeit. Ha nem javíthatók, akkor az üzemanyagot jelentős költséggel más régiókból kell szállítani.

A két üzemanyagraktárt 1962-ben építették a kubai rakétaválság vészhelyzetére reagálva, amikor a szovjet kormány úgy vélte, hogy a NATO-val való háború küszöbön áll. Mivel ezek katonai célpontok lennének, a föld alá temették őket, hogy megvédjék az ellenséges támadásoktól.

A föld alatti tartályokat gyakorlatilag bombabiztosra tervezték, függőleges alacsony hengeres szerkezetekből álltak, beton alappal, betonlappal borítva. Az egyetlen föld feletti elem a tartályok feltöltésére használt szerkezet volt.

Az idő múlásával azonban a földalatti tároló állapota a szikes talaj és a talajvíz beszivárgása miatt leromlott. 2003-ban új vészhelyzeti biztonsági követelményeket vezettek be, amelyeknek egyik létesítmény sem tudott megfelelni. Javításukat és korszerűsítésüket túl költségesnek ítélték.

Ennek eredményeként az Atlas létesítmény 2019-ben a felszínre költözött – új, modern felszerelésű tartályokat vezettek be. A Kaukázus 2000-től hasonló lépést tett, 15 évbe telt, míg elpusztította.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Szinte bizonyosan az ukrán támadási hullám miatt az orosz kormány részben feloldotta a föld alatti üzemanyagtárolás tilalmát. Az újonnan közzétett irányelv mentesíti az orosz védelmi minisztérium és más biztonsági minisztériumok alá tartozó létesítményeket. /vége

Forrás:
https://x.com/ChrisO_wiki/status/1832510338580849104
 
Becslések szerint legalább 100 000 tonna orosz üzemanyag semmisült meg az ukrán dróncsapások során. A megtámadott üzemanyag-raktárakat eredetileg a biztonság kedvéért a föld alá építették, de pénzmegtakarítás céljából a felszínre helyezték őket. Most lehet, hogy újra el kell mélyíteni őket.

2024 augusztusában ukrán drónok megtámadtak két üzemanyagraktárt az oroszországi rosztovi régióban – „Bázis No. 7" (más néven "Atlasz") a Kamensky kerületben és "Flagman" (korábban "Kavkaz") Proletarszkban. A támadások óriási károkat okoztak.

Az @MT_Anderson által közzétett műholdfotók a Flagman sérülésének mértékét mutatják – 15 üzemanyagtartály megsemmisült, 3 részben megsérült, további 33 állapota pedig ismeretlen. Az Atlaszban legalább 3 tartály megsemmisült.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A létesítmények a Rosrezerv orosz állami ügynökség tulajdonában vannak, az üzemelteti őket, és Oroszország Déli Katonai Körzetének üzemanyag-ellátására szolgálnak. A vasúton szállított repülőgép-üzemanyagot, gázolajat és egyéb gyúlékony és kenőanyagokat tárolnak.

Mindegyik tartály 5000 köbméter üzemanyaggal rendelkezett. A Flagmannek 32, míg az Atlasnak 64 ilyen tartálya volt. A pusztítás mértéke alapján valószínű, hogy Flagmanben 90 000 tonna, az Atlasban pedig további 15 000 tonna üzemanyag semmisült meg.

Ez megegyezik az 1000 Il-76 szállítógéphez vagy a teljes orosz tankflotta legalább 30-szori feltöltéséhez szükséges üzemanyag mennyiségével. A közvetlen pénzügyi veszteségeket több mint 7 milliárd rubelre (77,8 millió dollárra) becsülik csak az üzemanyag miatt, valamint további veszteségeket az elveszett berendezések miatt.

A megrongálódott berendezéseket nem lehet könnyen pótolni, mivel a rosztovi régióban nincs olyan alternatíva, amely kielégíthetné a Déli Katonai Körzet igényeit. Ha nem javíthatók, akkor az üzemanyagot jelentős költséggel más régiókból kell szállítani.

A két üzemanyagraktárt 1962-ben építették a kubai rakétaválság vészhelyzetére reagálva, amikor a szovjet kormány úgy vélte, hogy a NATO-val való háború küszöbön áll. Mivel ezek katonai célpontok lennének, a föld alá temették őket, hogy megvédjék az ellenséges támadásoktól.

A föld alatti tartályokat gyakorlatilag bombabiztosra tervezték, függőleges alacsony hengeres szerkezetekből álltak, beton alappal, betonlappal borítva. Az egyetlen föld feletti elem a tartályok feltöltésére használt szerkezet volt.

Az idő múlásával azonban a földalatti tároló állapota a szikes talaj és a talajvíz beszivárgása miatt leromlott. 2003-ban új vészhelyzeti biztonsági követelményeket vezettek be, amelyeknek egyik létesítmény sem tudott megfelelni. Javításukat és korszerűsítésüket túl költségesnek ítélték.

Ennek eredményeként az Atlas létesítmény 2019-ben a felszínre költözött – új, modern felszerelésű tartályokat vezettek be. A Kaukázus 2000-től hasonló lépést tett, 15 évbe telt, míg elpusztította.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Szinte bizonyosan az ukrán támadási hullám miatt az orosz kormány részben feloldotta a föld alatti üzemanyagtárolás tilalmát. Az újonnan közzétett irányelv mentesíti az orosz védelmi minisztérium és más biztonsági minisztériumok alá tartozó létesítményeket. /vége

Forrás:
https://x.com/ChrisO_wiki/status/1832510338580849104



Az már valami,100 000 tonna,Oroszország,a tavalyi adatok szerint,napi 600 000 hordó nyersolajat exportált,az olyan 94 millió liter,annak a súlya cirka 80 000 000 tonna,tehát elveszett a napi export mennyiség 8%-a,ugye kb 365 nap van egy évben.
Szóval most aztán elkapták az Oroszokat keményen...
 
Az már valami,100 000 tonna,Oroszország,a tavalyi adatok szerint,napi 600 000 hordó nyersolajat exportált,az olyan 94 millió liter,annak a súlya cirka 80 000 000 tonna,tehát elveszett a napi export mennyiség 8%-a,ugye kb 365 nap van egy évben.
Szóval most aztán elkapták az Oroszokat keményen...
Szerintem egy kicsit elkeveredtél a mértékegységekben. :-) Jobban megnézve a számaid sem jók.
 
  • Tetszik
Reactions: Hortator
Az orosz finomító kapacitás kb napi 6.5 millió hordó.
Ha mindenből gázolajat készítenének akkor ez kb napi 340000 tonna finomított termék, ha benzinnel számolunk akkor kb 300000 tonna.
Tehát ha nem nyersolaj semmisült meg, akkor a 100000 tonna finomított termék kb az orosz kapacitás 7 órányi termelése.

Ez még mindig szúnyogcsípés kategória.
 
Igen. Kivéve, ha a emiatt a fronton levő alakulatoknak nem jut elég üzemanyag. Ott 1-2 napi fennakadás is okozhat komoly problémát. A nehéz technika szomjas jószág. :)
Ezzel egyetértek úgy, hogy a front közeli források elvesztése esetében valóban komoly kiesést eredményezhet. Távoli depók megsemmisülése jóval kevésbé érezhető.
 
Igazad van. Egy helyen nem váltottam át a hordót tonnára. A 2-3 órányi alapanyag a helyes.
Tárolókapacitás semmisült meg nem termelő. Tök mind1 mennyit termelsz, ha nincs hová rakni. Az nem működik, hogy a termelő üzemből a végfelhasználóhoz. Persze, van hová rakniuk, de ki fogja bírni az orosz logisztika nevetés nélkül, hogy azok a tárolókapacitások amiknek a feladata az ukrán háború ellátása jelentős mértékben csökkentek. Olyan ez mint amikor hátrébb kellett pakulniuk a teljes logisztikájuk a HIMARS-ok miatt. Azt is megoldják, csak egy nem ideális helyzetet kell fenntartaniuk.
 
Teljesen véletlen nem dolga az orosz haditengerészetnek és partiőrségnek ezeket megakadályozni? Amert a tengei aknák amióta léteznek bizonybizony elsodródnak.

Nem ez lenne a nato elitklubb román tagozatának haditengerészetének és partiőrségének feladata, hogy ezeket megakadályozza? Hallod ha te vagy az átlag kovács kettő tizedes akkor nagy baj van :(
 
Teljesen véletlen nem dolga az orosz haditengerészetnek és partiőrségnek ezeket megakadályozni? Amert a tengei aknák amióta léteznek bizonybizony elsodródnak.
Hogyan lehet egy vízben sodrodó aknát észrevenni egy hatalmas területen? Román, bollgár partiőrség miért nem vette észre? Ezen országok partjaira is sodort ukrán aknát a víz. Sőt még a Boszporuszba is.
 
Hogyan lehet egy vízben sodrodó aknát észrevenni egy hatalmas területen? Román, bollgár partiőrség miért nem vette észre? Ezen országok partjaira is sodort ukrán aknát a víz. Sőt még a Boszporuszba is.
Egy Szocsi kaliberű üdülőváros közelében azért illik.
 
Egy Szocsi kaliberű üdülőváros közelében azért illik.
Kénytelen leszel megelégedni azzal a magyarázattal, hogy Oo parti védelme Bulgária és Románia szintjén van. Pont. :cool:

------------------------------------------------------------------------
Néhány szó az orosz patriotizmusról:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.