[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

A legnagyobb probléma az L-39-nek az volt, hogy a céget a NER vette meg, így sokan aggódtak, hogy nem minden magyar katonai beszerzés külföldi oligarchák zsebébe folyik. Ez aztán picit csorbult miután állami tulajdonba került a cég.

Ezenfelül az is sokak problémája hogy minek. Fizessük teljes egészében a magyar pilóták képzését külföldi államoknak. Amit a csehek tudnak, nemzetközi pilotaképzés, az nálunk nem lehet. Így nem Kanadában, vagy a jövőben az olaszoknál derülne ki sok-sok dollár vagy euró után, hogy vki vadászpilótának alkalmatlan.

Az is felmerült, hogy xar. Persze ha a csehek F-35 képzésre fogják használni, ez az érv is sokat csorbul.

Minek ennyi kiképzőgép, ha cseheknek 4 elég. Nos sanszosan meg 4 lesz nekik, illetve még további 4-et is belengettek a nemzetközi képzésre.

Marad még kettő.
Minek négy felderítő. Ami még a jövőt zenéje, de biztos xar lesz.

Illetve, minek erre költeni, lehetne másra. Ez mindig minden vitában út, hisz ez mindenre igaz.
70 géptől lesz csak pozitív szaldós a gyártás, csaxólok.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Mármint Bobo akart 24-et rásózni a honvédségre ebből a szarból (akkor még ő volt az aero tulaja) de szerencsére "csak" 12 lett... de még ez is nagyon sok, mert kb majdnem több a kiképző gép, mint a vadász...
Bobó akarta, majd miniszterként már nem??
Vsz ki lett számolva, hogy melyik jön ki olcsóbban (nem az, hogy magadnak akarsz mindent megcsinálni, hanem az, hogy azt a pár pilótát kiküldöd kölföldre amire az MH-nak szüksége van)
Mi van ha nem fogadják a magyar pilótákat mert nem tetszik nekik a rendszer??

Lehetne külföldi haderőt is itthon a magyar helyett állomásoztatni. Lehet olcsóbb???
 
  • Imádom
Reactions: Juvi and Kim Philby
Mi van ha nem fogadják a magyar pilótákat mert nem tetszik nekik a rendszer??
Bármelyik öböl-állam szívesen venné, ha náluk képeztetnénk ki a pilótáinkat.
Ahol a kerozin olcsóbb, mint az ivóvíz...
Lehetne külföldi haderőt is itthon a magyar helyett állomásoztatni. Lehet olcsóbb???
Már a svédek is kiszervezték a pilótaképzést olaszba. Talán ők is meghülyültek?
 
70 géptől lesz csak pozitív szaldós a gyártás, csaxólok.
???
Egyrészt az új NG gyártás, csak a cég tevékenységének harmada.

Másrészt ha leakasztanak egy algériai szintű vevőt, akinek 56 L-39-ese van, a fele aktív, akkor még 1 vagy két közepes vevő kell.

Ha vietnám duplázik, akkor 1 megvan, márpedig ez sanszos. A csehek is vesznek még...
 
Bármelyik öböl-állam szívesen venné, ha náluk képeztetnénk ki a pilótáinkat.
Ahol a kerozin olcsóbb, mint az ivóvíz...

Már a svédek is kiszervezték a pilótaképzést olaszba. Talán ők is meghülyültek?
Pedig a svédeknek van tengerük...Bztos az olaszok hülyültek meg, mert ők fentartják a képzést, ahogy a csehek is. :rolleyes:
 
  • Imádom
Reactions: Juvi and Kim Philby
A legnagyobb probléma az L-39-nek az volt, hogy a céget a NER vette meg, így sokan aggódtak, hogy nem minden magyar katonai beszerzés külföldi oligarchák zsebébe folyik. Ez aztán picit csorbult miután állami tulajdonba került a cég.
Hagyd már abba ezt a hülyeséget kérlek, az a baj ezzel a szarral, hogy sokkal több van, mint kéne (4 bőven elég lett volna) és még arra is csak korlátozottan alkalmas amire vettük...
 
ahogy a csehek is
Még mindig az advanced tréningről beszélünk amit nem tartanak fenn a csehek sem az Európai országok nagyon vastag része. A svédek is advanced tréninget szervezték ki (pedig nekik még kb rentábilis fenntartani mert viszonylag sok a gépük meg légterük, de ezek szerint úgy ítélik meg a olasz képzés jobban megéri)
 
A legnagyobb probléma az L-39-nek az volt, hogy a céget a NER vette meg, így sokan aggódtak, hogy nem minden magyar katonai beszerzés külföldi oligarchák zsebébe folyik. Ez aztán picit csorbult miután állami tulajdonba került a cég.

Ezenfelül az is sokak problémája hogy minek. Fizessük teljes egészében a magyar pilóták képzését külföldi államoknak. Amit a csehek tudnak, nemzetközi pilotaképzés, az nálunk nem lehet. Így nem Kanadában, vagy a jövőben az olaszoknál derülne ki sok-sok dollár vagy euró után, hogy vki vadászpilótának alkalmatlan.

Az is felmerült, hogy xar. Persze ha a csehek F-35 képzésre fogják használni, ez az érv is sokat csorbul.

Minek ennyi kiképzőgép, ha cseheknek 4 elég. Nos sanszosan meg 4 lesz nekik, illetve még további 4-et is belengettek a nemzetközi képzésre.

Marad még kettő.
Minek négy felderítő. Ami még a jövőt zenéje, de biztos xar lesz.

Illetve, minek erre költeni, lehetne másra. Ez mindig minden vitában út, hisz ez mindenre igaz.
Te mindig mindent meg magyarazol…ha le irnank egyszer mi van a haderofejlesztes korul itt sokan sirnanak mint az ujszulott de te meg akkor is vedened oket..na mind1 :)
 
Bobó akarta, majd miniszterként már nem??
Mire miniszter lett már rég meg volt véve....

Mi van ha nem fogadják a magyar pilótákat mert nem tetszik nekik a rendszer??
Akkor megyünk máshova end of story...

Lehetne külföldi haderőt is itthon a magyar helyett állomásoztatni. Lehet olcsóbb???
cat-high.gif
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: fishbed and Kávé
Te mindig mindent meg magyarazol…ha le irnank egyszer mi van a haderofejlesztes korul itt sokan sirnanak mint az ujszulott de te meg akkor is vedened oket..na mind1 :)
Te még mindig fikázol mindent...most ezek nem érvek.

Szal, amit felsoroltam az L-39 ellen annak melyik része nem áll??
Azt hiszem igyekeztem mindent beletenni.
 
Te még mindig fikázol mindent...most ezek nem érvek.

Szal, amit felsoroltam az L-39 ellen annak melyik része nem áll??
Azt hiszem igyekeztem mindent beletenni.
Konkretan ezt a beszerzést fikazom mindig es fogom is mar amikor meg tudtam hogy ala akarjak irni a hajamat teptem…tobbi beszerzest nem max annyit h keves a darabszám a beszerzeseknel es ez jogos kritika.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
Még mindig az advanced tréningről beszélünk amit nem tartanak fenn a csehek sem az Európai országok nagyon vastag része. A svédek is advanced tréninget szervezték ki (pedig nekik még kb rentábilis fenntartani mert viszonylag sok a gépük meg légterük, de ezek szerint úgy ítélik meg a olasz képzés jobban megéri)
Koller azt mondta itthon meg lehet valósítani, csak az utolsó harcászati fázisra mennénk az olaszokhoz.