A legnagyobb probléma az L-39-nek az volt, hogy a céget a NER vette meg, így sokan aggódtak, hogy nem minden magyar katonai beszerzés külföldi oligarchák zsebébe folyik. Ez aztán picit csorbult miután állami tulajdonba került a cég.
Ezenfelül az is sokak problémája hogy minek. Fizessük teljes egészében a magyar pilóták képzését külföldi államoknak. Amit a csehek tudnak, nemzetközi pilotaképzés, az nálunk nem lehet. Így nem Kanadában, vagy a jövőben az olaszoknál derülne ki sok-sok dollár vagy euró után, hogy vki vadászpilótának alkalmatlan.
Az is felmerült, hogy xar. Persze ha a csehek F-35 képzésre fogják használni, ez az érv is sokat csorbul.
Minek ennyi kiképzőgép, ha cseheknek 4 elég. Nos sanszosan meg 4 lesz nekik, illetve még további 4-et is belengettek a nemzetközi képzésre.
Marad még kettő.
Minek négy felderítő. Ami még a jövőt zenéje, de biztos xar lesz.
Illetve, minek erre költeni, lehetne másra. Ez mindig minden vitában út, hisz ez mindenre igaz.