[HUN] Embraer KC-390 Millennium

460859895_8159474547454031_7814493060297918658_n.jpg

460845350_8159469004121252_4104736272496923998_n.jpg

 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A mérnök és a pilóta is hangsúlyozta, hogy

az eszköz ízig-vérig megfelel a 21. századi követelményeknek, hiszen a lehető legmodernebb technológiával szerelték fel.

– A megtervezésekor figyelembe vették, hogy minél kevesebb műszaki kiszolgálást igényeljen – tehát minél kevesebb ideig maradjon a földön –, így alapjáraton kicsi időközönként, kéthetente, havonta kell csupán karbantartani – hívta fel a figyelmet egy újabb előnyére Kiss Jenő őrnagy.

Mivel a szállítórepülőgép érkezése hatalmas technológiai ugrásnak számít, erre fel kellett készülnie az azt működtető, üzemeltető és karbantartó állománynak is. Ennek érdekében a repülőgépvezetők, a rakodásvezetők és a fedélzeti rendszerkezelők valamennyien a gép gyártásának helyén, azaz Brazíliában kaptak kiképzést.

A pilóták másfél hónapos intenzív átképzése a földi előkészítésből, illetve a szimulátoros kiképzésből állt, a tényleges repülést azonban már itthon hajtják végre. Ez úgynevezett iskolakörökkel kezdődik, majd ezt útvonalrepülések követik először csak belföldön, ezután külföldön.

Nagyjából két-három hónap múlva már bevethető is lesz a gép a szállítási feladatokra.

Kiss Jenő őrnagy hozzátette, hogy mivel a műszaki állománynak az utolsó csavarig ismernie kell az eszközt, az ő kinti kiképzésük hosszabb volt, négy hónapig tartott.

– A műszaki csapat körülbelül felét fiatalok adják. Azt gondolom, hogy

emberformáló lehetőség számukra, hogy egy ennyire komoly technikával dolgozhatnak
– hangsúlyozta a szolgálatvezető mérnök. Popelyák Péter alezredes szerint valóban nagyon nagy lehetőség, s egyben kihívás is, és bárki büszke lehet arra, hogy ilyen modern technikával szolgálhatja a hazát.
 

"hatótávolsága pedig póttartályokkal szerelve 8500 kilométer."

Itt a tehertérben elhelyezhető póttartályokra gondol, ami a légi utántöltéshez is kell? Vagy a szárny alatti utántöltő konténerek helyére is lehet póttartályokat szerelni és vettek is ilyet?
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and Aladeen
"hatótávolsága pedig póttartályokkal szerelve 8500 kilométer."

Itt a tehertérben elhelyezhető póttartályokra gondol, ami a légi utántöltéshez is kell? Vagy a szárny alatti utántöltő konténerek helyére is lehet póttartályokat szerelni és vettek is ilyet?
Rakteres kontenerekre. Ezek ugyanazok, amelyekkel az air-to-air is megy; állítható, merre menjen a kero.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85
Ezek szerint a jövő év elején valamikor hadrendbe áll. Szerintem ez egy nagy lépés a seregnek, mert egy fontos képességét kapja vissza, ami a szomszédban zajló háború esetleges további eszkalációja miatt akár életbe vágó is lehet. Nem is beszélve a jövőben felmerülő külföldi katonai missziókról és nemzetközi hadgyakorlatokról. A Honvédség szállító kapacitása pedig mostanáig eléggé kérdőjeles volt...Természetesen a 2. gép mielőbbi beérkezése is égetően fontos lenne a folyamatos légi szállítóképesség stabil fenntartásához.
 
Ezek szerint a jövő év elején valamikor hadrendbe áll. Szerintem ez egy nagy lépés a seregnek, mert egy fontos képességét kapja vissza, ami a szomszédban zajló háború esetleges további eszkalációja miatt akár életbe vágó is lehet. Nem is beszélve a jövőben felmerülő külföldi katonai missziókról és nemzetközi hadgyakorlatokról. A Honvédség szállító kapacitása pedig mostanáig eléggé kérdőjeles volt...Természetesen a 2. gép mielőbbi beérkezése is égetően fontos lenne a folyamatos légi szállítóképesség stabil fenntartásához.
Egy db repülő azért nem egy komplett képesség.
 
  • Tetszik
Reactions: J.G. and gafzhu