[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Nem, autocad-ben, ami szintén két kattintás.
és után ráküldöd a nyomtatóra és kiesik 45 tonnás Lynx? :D

Ez nem így működik! Meg kell építeni, más alkatrészek kellhetnek, ezt le kell tárgyalni, le kell szerződni a szállítókkal. Meg k. sok tesztelés is kellhet, megváltozhat a torony tömegeloszlása, esetleg szoftver módosítás az tűzvezető rendszerben, mert pl. a másik oldalról nézi a célt a hőkamera.
Simán hónapok ha nem évek!
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek and dudi
Ha már a világ összes pénzét kifizetjük csilivili fegyverekre, azokat illene a lehető legjobban kivitelezni.
A fegyverekre még csak-csak elmegy valahol, de a kifejlesztésükre rááldozott pénzek vajon visszajönnek valaha?
A Lynxből legalább vásárolunk némi mennyiséget, de a Pantherből, a Gidrán aknavetős változatából... vajon mennyi lesz, és mikor?
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek and J.G.
A fegyverekre még csak-csak elmegy valahol, de a kifejlesztésükre rááldozott pénzek vajon visszajönnek valaha?
A Lynxből legalább vásárolunk némi mennyiséget, de a Pantherből, a Gidrán aknavetős változatából... vajon mennyi lesz, és mikor?
Egyrészt a Lynxbol tudjuk, hogy jön még, szerintem minimum meg1x ennyi, de inkább több, marmint hosszú távon (8-10 év alatt); én azon sem lepődnék meg, ha végül olyan árra menne le, hogy nem is lenne 8x8 IFV sohasem. Mondjuk 2030-ra lenne valami olcsó, modern, tömeggyartott 6x6 APC szallitasra dögivel, de harci feladatokra Gidran és tsai alapú kerekes dolgok, meg Lynxek és arra épített láncos variációk, ezekből szintén jó sok, valamint párszáz hk. Potkívánok, 3-4 kasztnival megoldottak mindent, ráadásul a Lynx addigra már egy modern 8x8-nál is olcsóbban vagy egyárban jönne onnantól.
 
Egyrészt a Lynxbol tudjuk, hogy jön még, szerintem minimum meg1x ennyi, de inkább több, marmint hosszú távon (8-10 év alatt); én azon sem lepődnék meg, ha végül olyan árra menne le, hogy nem is lenne 8x8 IFV sohasem. Mondjuk 2030-ra lenne valami olcsó, modern, tömeggyartott 6x6 APC szallitasra dögivel, de harci feladatokra Gidran és tsai alapú kerekes dolgok, meg Lynxek és arra épített láncos variációk, ezekből szintén jó sok, valamint párszáz hk. Potkívánok, 3-4 kasztnival megoldottak mindent, ráadásul a Lynx addigra már egy modern 8x8-nál is olcsóbban vagy egyárban jönne onnantól.
Már new yorkban is legalizáltàk a marist?
 
Egyrészt a Lynxbol tudjuk, hogy jön még, szerintem minimum meg1x ennyi, de inkább több, marmint hosszú távon (8-10 év alatt); én azon sem lepődnék meg, ha végül olyan árra menne le, hogy nem is lenne 8x8 IFV sohasem. Mondjuk 2030-ra lenne valami olcsó, modern, tömeggyartott 6x6 APC szallitasra dögivel, de harci feladatokra Gidran és tsai alapú kerekes dolgok, meg Lynxek és arra épített láncos variációk, ezekből szintén jó sok, valamint párszáz hk. Potkívánok, 3-4 kasztnival megoldottak mindent, ráadásul a Lynx addigra már egy modern 8x8-nál is olcsóbban vagy egyárban jönne onnantól.
A Lynx sosem lesz egy árban egy török 8x8-assal, de tán még a Patriáéval sem...
 
Egyrészt a Lynxbol tudjuk, hogy jön még, szerintem minimum meg1x ennyi, de inkább több, marmint hosszú távon (8-10 év alatt); én azon sem lepődnék meg, ha végül olyan árra menne le, hogy nem is lenne 8x8 IFV sohasem. Mondjuk 2030-ra lenne valami olcsó, modern, tömeggyartott 6x6 APC szallitasra dögivel, de harci feladatokra Gidran és tsai alapú kerekes dolgok, meg Lynxek és arra épített láncos variációk, ezekből szintén jó sok, valamint párszáz hk. Potkívánok, 3-4 kasztnival megoldottak mindent, ráadásul a Lynx addigra már egy modern 8x8-nál is olcsóbban vagy egyárban jönne onnantól.
Ohm, nem egeszen.
 
Egyrészt a Lynxbol tudjuk, hogy jön még, szerintem minimum meg1x ennyi, de inkább több, marmint hosszú távon (8-10 év alatt); én azon sem lepődnék meg, ha végül olyan árra menne le, hogy nem is lenne 8x8 IFV sohasem. Mondjuk 2030-ra lenne valami olcsó, modern, tömeggyartott 6x6 APC szallitasra dögivel, de harci feladatokra Gidran és tsai alapú kerekes dolgok, meg Lynxek és arra épített láncos variációk, ezekből szintén jó sok, valamint párszáz hk. Potkívánok, 3-4 kasztnival megoldottak mindent, ráadásul a Lynx addigra már egy modern 8x8-nál is olcsóbban vagy egyárban jönne onnantól.
A tudjuk hogy majd jon az is azert keplegeny mert igeny volna ra de akarat nem hiszem.
Apc talan lesz 10-15 ev mulva azt az otletet hogy full ifv legyen nem mondok el nagy titkot felvetettek de ha lesz btr modernizacio akkor az a terv kuka
Az ifv soha nem lesz olyan olcso mint egy apc gyarthatnak legyarthanak belole itthon belole annyit mint egen a csillag akkorse fogjak sokkal olcsobban adni.
 
Egyrészt a Lynxbol tudjuk, hogy jön még, szerintem minimum meg1x ennyi, de inkább több, marmint hosszú távon (8-10 év alatt); én azon sem lepődnék meg, ha végül olyan árra menne le, hogy nem is lenne 8x8 IFV sohasem. Mondjuk 2030-ra lenne valami olcsó, modern, tömeggyartott 6x6 APC szallitasra dögivel, de harci feladatokra Gidran és tsai alapú kerekes dolgok, meg Lynxek és arra épített láncos variációk, ezekből szintén jó sok, valamint párszáz hk. Potkívánok, 3-4 kasztnival megoldottak mindent, ráadásul a Lynx addigra már egy modern 8x8-nál is olcsóbban vagy egyárban jönne onnantól.
Szerintem nagyon optimista vagy.
Lynxből valószínűleg lesz több, de ha már dupla annyi lenne 8-10 éven belül, amennyi rendelve van, akkor szerintem kimaxoltuk a lehetőségeket.
Kellenek a kerekesek is. Nem minden út, híd bírja el a láncosokat, a kerekesek gyorsabbak is, olcsóbbak is (nem Boxer kategóriára gondolok), főleg a 6X6-osok, és hát az sem árt, ha lesz egy olyan típus is, ami úszni is tud. A BTR utánra, vagy mellé, ha az egyszer menne tartalékba.
Persze sok a ha, és kevés a pénz, ami ezekre van szánva.
Párszáz hk.? Viccelsz?
2 zászlóalj Panthernél többet nem hiszem, hogy életszerű volna bele képzelni a jövőbe, de még így is optimista voltam.
 
A haderőfejlesztési program során, ami 2016-ban indult, ma 2024 van, és azok a nehézeszközök lettek megrendelve, amik. Nos ezek meg viszonylag az elején, már 2020-ra aláírt szerződéssel voltak. Ezért a hosszú távon 8-10 év... Ez csak abban az esetben lenne igaz, ha
  • jelenlegi politikai erő van hatalmon,
  • van fenyegetettség érzett (pld. van Orosz-Ukrán háború)
  • a 2%-ot nem tudnánk ennél fontosabb dolgokra elkölteni (drónok, légelhárító és páncéltörő rakéták stb.) -- egyébként a kerekes járművek fontosabbak és a gyártónak tök mindegy, hogy a páncéltestre lánctalpakat, vagy kerekeket szerelnek hazai gyártósoron (kisarkítva)
  • lesz-e egyáltalán pénz és akarat a Zrinyi program folytatására... (napjainkban az eddig elérteket mentjük, nehony visszamondják.. kevés a lőszer, halad-halad a kiképzés, de picsádba köldő magánmissziók csökkentik erőteljesen majd a honvédelmi büdzsét
Szóval nem kevéssé vagyok optimista a nehézfegyverzet és szállítójárművek cseréjében... 2016-tól, 2022-ig jóval nagyobb egyetértés és szakmaiság folyt a beszerzések területén mint a legutolsó országgyülési választás óta. Utána, oligarcha került a HM élére, és abból él, hogy hetene bejelenti amit már régen megrendeltünk, meg átnevezni az alakulatokat, megfosztja tapasztalt főtisztektől a sereget..
 
Egyrészt a Lynxbol tudjuk, hogy jön még, szerintem minimum meg1x ennyi, de inkább több, marmint hosszú távon (8-10 év alatt); én azon sem lepődnék meg, ha végül olyan árra menne le, hogy nem is lenne 8x8 IFV sohasem. Mondjuk 2030-ra lenne valami olcsó, modern, tömeggyartott 6x6 APC szallitasra dögivel, de harci feladatokra Gidran és tsai alapú kerekes dolgok, meg Lynxek és arra épített láncos variációk, ezekből szintén jó sok, valamint párszáz hk. Potkívánok, 3-4 kasztnival megoldottak mindent, ráadásul a Lynx addigra már egy modern 8x8-nál is olcsóbban vagy egyárban jönne onnantól.
Ezt nem tudjuk, csupán a te vágyad.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
Itt a válasz. Többmillió eurós fejlesztési költség és másfél év a különbség egy olyan problémval ami amúgy effektíve nem probléma.
Hát legyen.
Én akkor is szégyelném magam a Rheinmetall mérnökei helyében, hogy ennyit tudnak.
Itt felvetődött egy másik opció is, hogy legalább nyitott búvóval vezetni tudjon a sofőr, ha kiszállni nem is lehet 12 óránál álló toronnyal, mégpedig az oldalra kifordotható ajtó, mint a leopard-on.
Az is sok millió és több év? Szerintem ez egyszerű igénytelenség, amiért nem oldják meg.
Semmilyen drága dolognál nem tolerálnám a hasonló félmegoldásokat, márpedig egy új ifv az luxuscikk.
De persze ez csak egy vélemény.
 
Hát legyen.
Én akkor is szégyelném magam a Rheinmetall mérnökei helyében, hogy ennyit tudnak.
Itt felvetődött egy másik opció is, hogy legalább nyitott búvóval vezetni tudjon a sofőr, ha kiszállni nem is lehet 12 óránál álló toronnyal, mégpedig az oldalra kifordotható ajtó, mint a leopard-on.
Az is sok millió és több év? Szerintem ez egyszerű igénytelenség, amiért nem oldják meg.
Semmilyen drága dolognál nem tolerálnám a hasonló félmegoldásokat, márpedig egy új ifv az luxuscikk.
De persze ez csak egy vélemény.
ami kívülről csak egy tükrözésnek tűnik, az belülről nem az, mert a benn levő alkatrészek nem feltétlen/mind tükrözhetőek, emiatt jóval nagyobb munka, mint gondolnátok, mivel általában eléggé ki van centizve, hogy minden elférjen, plusz minősítve, tesztelve van, az sok sok sok plusz munka. Ha nem fizetjük (és várjuk) ki, nem fogják puszira megcsinálni.
 
ami kívülről csak egy tükrözésnek tűnik, az belülről nem az, mert a benn levő alkatrészek nem feltétlen/mind tükrözhetőek, emiatt jóval nagyobb munka, mint gondolnátok, mivel általában eléggé ki van centizve, hogy minden elférjen, plusz minősítve, tesztelve van, az sok sok sok plusz munka. Ha nem fizetjük (és várjuk) ki, nem fogják puszira megcsinálni.
Az ausztrál tesztekre egyszer már megcsinálták. Azzal a toronnyal volt az egyetlen eddig nyílvánosságra hozott spike indítás is.
Ha kellett is volna fejleszteni rajta, azt sem a legelejétől, ahogy te leírtad.