[HUN] Harckocsibeszerzés

Hozzáteszem és befejezem az agymenésem a témában, hogy nagyon sok dologról írtam csekély 30 éves pályafutásom alatt a mi a Honvédséggel összefüggött. Nem hiszem, hogy sok minősített vagy titkos stb. anyagot tettem volna nyilvánossá. Ugyanakkor írtam - sok-sok marhaságot is - de sok olyan dolgot amelyre annak átlag polgárnak, akit érdekel a hon védelme és a haditechnika stb. segítettem, valamint amit elhallgattak a HM/MH szinten azt leírtam. Ezért pénzt rendkívül keveset kaptam, tegyük hozzá aki ezzel foglalkozik erősen hoby szinten, azok nem ebből fognak megélni. Mármint újságírásból, blogolásból.
Ugyanakkor ellenzékiként mégis kaptam miniszteri elismerést 2022-ben, (nem a most regnáló miniszterről), ahogy néhányan az ide irogató topictársak közül is többen), de Ők kvázi nem ellenzékiként.
Aki itt a kirugásokról írt még, jelzem, hogy erős konfliktus van a jelenlegi munkahelyemen köztem és a munkáltató között, mert biráltam a Face-n Lázár János volt ménesgazdának kinevezett minisztert, aki a nagy pofája mellett a MÁV-Csoportnak és hazánknak több milliárd forint kárt okozott. Ezért el akartak bocsájatani, de mivel én nem ÉKM dolgozó vagyok, a saját cégcsoportról nem írtam negatív kommenteket, és Lázár közszereplő és állampolgári jogon éltem véleménynyilvánítási jogommal, ezt nem sikerültvégig vinni a munkáltatónak. Nos szeptember óta más dolgokkal probálkoznak.. Eddig sikertelenül. A NER gyakorlatilag minden iparágban megvetette magát és jórészt a szervilizmus uralkodik a minisztériumokban, állami intézményekben és a NER által birtokolt gazdasági társaságok jó részében is. Igy a hadseregben és a HM-ben is.
 
A soretes puska egy nagyon szuk hasznu kenyszermegoldas, amivel konnyuloveszrajnak lehet adni nagyon-nagyon korlatozott dronelharitasi kepesseget
Megint az van,hogy a sörétes puska ugyanakkor jó közelharc fegyver is.I vh árokharcaiban éppen úgy bevált,mint Vietnám dzsungeleiben,vagy az iraki városharcokban.
Másik,hogy van 40x46 lőszerben is kötegelt nyillövedék és sörétszelencés lőszer is.Olyan gránátvetők,mint a Milkor M32 ilyen lőszerekkel kiválthatja a sörétes puskát,miközben megtartja a gránátvető funkciót.
Ez viszont eleg hulyesegnek tunik, hogy egy katonai ertelemben veve egyaltalan nem terepjaro kisero jarmuvel lenullazni a harckocsik kivalo terepjaro kepesseget.
Egyrészt a tankok valójában ritkán mennek árkon bokron át,többnyire utakon vonulnak.Mikor árkon-bokron át mennek,egyszerűen levállik a kiséret.
Másrészt a 70 tonnás tankok valójában korántsem olyan jó terepjárók,mint gondoljátok.Ukrajnában pedig látható volt,hogy bizony ahol egy korszerű kerekes harcjármű elakad a sárban,ott a könnyebb orosz hk-k is beleragadnak abba a sárba.70 tonnás nyugati gépek is elakadnak abba a sárban,hiába szélesebb a lánctalpuk.
Szóval ugyan a probléma fentáll,de jóval kisebb,mint gondolod.És a közelfedezet,mit ezek a járművek nyújtani tudnak,sokkal jelentősebb haszon,mint az a néhány alkalom,mikor a könnyű kerekesek leszakadnak a hk-któl.
Persze,jobb lenne egy 6x6,8x8 kerékképletű könnyű kisérő,de azt ki kéne fejleszteni-drága lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Szia,

Ezekben teljesen egyetertek.
A soretes puska egy nagyon szuk hasznu kenyszermegoldas, amivel konnyuloveszrajnak lehet adni nagyon-nagyon korlatozott dronelharitasi kepesseget, ami azert a 0-nal tobb; kb. mintha tamado harkocsiezredet akarnank megallitani nehany K-100-as kezigranattal.
Jelenleg a sörétes lőfegyver szinte az egyetlen hatásos hard-kill elhárító eszköz a drónok ellen a lövészeknél.
Illetve láttam még tubusból indítható ellen-drónt is, ki tudja hova fejlődik a kard és pajzs viszony.
Egyrészt a tankok valójában ritkán mennek árkon bokron át,többnyire utakon vonulnak.Mikor árkon-bokron át mennek,egyszerűen levállik a kiséret.
Másrészt a 70 tonnás tankok valójában korántsem olyan jó terepjárók,mint gondoljátok.Ukrajnában pedig látható volt,hogy bizony ahol egy korszerű kerekes harcjármű elakad a sárban,ott a könnyebb orosz hk-k is beleragadnak abba a sárba.70 tonnás nyugati gépek is elakadnak abba a sárban,hiába szélesebb a lánctalpuk.
Szóval ugyan a probléma fentáll,de jóval kisebb,mint gondolod.És a közelfedezet,mit ezek a járművek nyújtani tudnak,sokkal jelentősebb haszon,mint az a néhány alkalom,mikor a könnyű kerekesek leszakadnak a hk-któl.
Persze,jobb lenne egy 6x6,8x8 kerékképletű könnyű kisérő,de azt ki kéne fejleszteni-drága lenne.
Egyetértve, de ilyen fedezetnek igazán kiváló lenne a Wiesel-1... :cool::rolleyes:
 
Hozzáteszem és befejezem az agymenésem a témában, hogy nagyon sok dologról írtam csekély 30 éves pályafutásom alatt a mi a Honvédséggel összefüggött. Nem hiszem, hogy sok minősített vagy titkos stb. anyagot tettem volna nyilvánossá. Ugyanakkor írtam - sok-sok marhaságot is - de sok olyan dolgot amelyre annak átlag polgárnak, akit érdekel a hon védelme és a haditechnika stb. segítettem, valamint amit elhallgattak a HM/MH szinten azt leírtam. Ezért pénzt rendkívül keveset kaptam, tegyük hozzá aki ezzel foglalkozik erősen hoby szinten, azok nem ebből fognak megélni. Mármint újságírásból, blogolásból.
Ugyanakkor ellenzékiként mégis kaptam miniszteri elismerést 2022-ben, (nem a most regnáló miniszterről), ahogy néhányan az ide irogató topictársak közül is többen), de Ők kvázi nem ellenzékiként.
Aki itt a kirugásokról írt még, jelzem, hogy erős konfliktus van a jelenlegi munkahelyemen köztem és a munkáltató között, mert biráltam a Face-n Lázár János volt ménesgazdának kinevezett minisztert, aki a nagy pofája mellett a MÁV-Csoportnak és hazánknak több milliárd forint kárt okozott. Ezért el akartak bocsájatani, de mivel én nem ÉKM dolgozó vagyok, a saját cégcsoportról nem írtam negatív kommenteket, és Lázár közszereplő és állampolgári jogon éltem véleménynyilvánítási jogommal, ezt nem sikerültvégig vinni a munkáltatónak. Nos szeptember óta más dolgokkal probálkoznak.. Eddig sikertelenül. A NER gyakorlatilag minden iparágban megvetette magát és jórészt a szervilizmus uralkodik a minisztériumokban, állami intézményekben és a NER által birtokolt gazdasági társaságok jó részében is. Igy a hadseregben és a HM-ben is.
Ezzel eszem ágában sincs vitatkozni és kurvára gáz, hogy ide jutott az ország :(
Sajnálom, hogy ilyen helyzetbe kerültél
 
No azért annyit közbeszólnék, hogy a DB Cargo flottája nem a mienk. Itt a magyar házikészítésű kocsikról volt szó. Egyébként a ténylegesen ezt gyártó cégnek a prospektusát 1x még 2018-19 környékén megkaptam és továbbadtam a HM illetékeseinek egy rendezvényen.. Megrendelés nem történt. Az általános szállításokat végzi a Rail Cargo, meg a német és a másik másik társaság, amely gyakorlatilag nemzeti társaságok szövetsége (magyar, szlovák, román, lengyel, osztrák).. A Leo2A7-est egyik sem fogja szállítani és talán a Pzh2000-est sem. Erre speciális kocsik vannak. (Igen a DB-nek is, meg egy magántársaságnak is). A spec vasúti kocsi képe

https://military-technology.blog.hu/2024/12/04/ahol_tesztelik_a_leopardokat_wtd41_tier a blogbejegyzésben van, igaz kicsiben. De más képet nem raktam ki róla, nem véletlenül.

Köszönöm a közbeszólást, de ez így nem pontos.

A pontos az, hogy egyáltalán nincs magyartulajdonú vasúti kocsi. Kérdés, hogy szükség van-e rá.

Jelenleg a GySEV Cargo-t kivéve nincs állami vasúti teherfuvarozás Magyarországon. GySEV Cargonak meg konténerszállító kocsija van, E kocsik és talán H kocsik saját tulajdonban, a többi mind bérelt.

A Rail Cargo Hungaria osztrák állami cég, a régi magyar áűllami tulajdonú kocsik is ebben a társaságban voltak.

A DB Cargo flottájának is egy jó része bérelt kocsi.

Más részről rengeteg vasúti kocsi bérbeadó és lízingcég van Európában, a kocsik jó részét is tőlük bérlik, vagy hosszabb távra lízingelik, még a nagyok is (pl. DB, RCA/RCH). Ez több százezres vasúti kocsi flottát jelent, köztük nem kevés a rakoncás pőrekocsi 50-70 t közötti kiterheléssel D tengelyosztály mellett. Nagyon sok cégnél ott vannak a korábbi állami cégek által eladott harckocsiszállítók, pőrekocsik. A jelzésük sem különleges, az S fősorozatjelbe tartozik az egy részük (pl. Smps, Smms, Samms, Sammp, stb...), másik részük meg az R fősorozatba (pl. Rimms, Rs, Res, Rmmns).

Teljesség igénye nélkül:

AX Bennet: https://www.axbenet.sk/content/wagons/00_5898_S21_1 ax.pdf https://www.axbenet.sk/content/wagons/00_5898_S21_1 ax.pdf
VTG: Snps https://www.vtg.com/hiring/our-fleet/f42196d Rmmnss https://www.vtg.com/hiring/our-fleet/f43126d
ERMEWA: Rs https://www.ermewa.com/en/wagons/rs-r80-2/
Rail cargo: Sammp https://rch.railcargo.com/dam/jcr:b8778ccc-f041-4f87-aa9a-f7b9316926db/4821_Sammp_DE.pdf https://rch.railcargo.com/hu/dam/jcr:e5afaf95-8bd7-4c23-8b6a-f89573b88af2/4-sz-kezikonyv.pdf

Én ezért nem tartom jó ötletnek, hogy új kocsikat vegyünk. Az MH szállítási feladatait bőven el lehet látni, szerintem kiírnak adott idpőszakra tendert (célszerű 2-3 évre) amin megveresenyeztetik a vasúttársaságokat, és előírják, hogy hány darab milyen kiterhelésű vasúti kocsival kell rendelkezésre állniuk.

Ha meg vészhelyzet van, akkor az állam úgyis rekvirál magának vasúti kocsit, és akkor már nemcsak a fenti S és R kocsik lesznek jók, hanem bármi is, mint az ukránoknál, akik a magas oldalfalú nyitott kocsiban is szállítanak haditechnikát (mert ez áll rendelkezésre mindehol hatalmas darabszámban).
 
Köszönöm a közbeszólást, de ez így nem pontos.

A pontos az, hogy egyáltalán nincs magyartulajdonú vasúti kocsi. Kérdés, hogy szükség van-e rá.

Jelenleg a GySEV Cargo-t kivéve nincs állami vasúti teherfuvarozás Magyarországon. GySEV Cargonak meg konténerszállító kocsija van, E kocsik és talán H kocsik saját tulajdonban, a többi mind bérelt.

A Rail Cargo Hungaria osztrák állami cég, a régi magyar áűllami tulajdonú kocsik is ebben a társaságban voltak.

A DB Cargo flottájának is egy jó része bérelt kocsi.

Más részről rengeteg vasúti kocsi bérbeadó és lízingcég van Európában, a kocsik jó részét is tőlük bérlik, vagy hosszabb távra lízingelik, még a nagyok is (pl. DB, RCA/RCH). Ez több százezres vasúti kocsi flottát jelent, köztük nem kevés a rakoncás pőrekocsi 50-70 t közötti kiterheléssel D tengelyosztály mellett. Nagyon sok cégnél ott vannak a korábbi állami cégek által eladott harckocsiszállítók, pőrekocsik. A jelzésük sem különleges, az S fősorozatjelbe tartozik az egy részük (pl. Smps, Smms, Samms, Sammp, stb...), másik részük meg az R fősorozatba (pl. Rimms, Rs, Res, Rmmns).

Teljesség igénye nélkül:

AX Bennet: https://www.axbenet.sk/content/wagons/00_5898_S21_1 ax.pdf https://www.axbenet.sk/content/wagons/00_5898_S21_1 ax.pdf
VTG: Snps https://www.vtg.com/hiring/our-fleet/f42196d Rmmnss https://www.vtg.com/hiring/our-fleet/f43126d
ERMEWA: Rs https://www.ermewa.com/en/wagons/rs-r80-2/
Rail cargo: Sammp https://rch.railcargo.com/dam/jcr:b8778ccc-f041-4f87-aa9a-f7b9316926db/4821_Sammp_DE.pdf https://rch.railcargo.com/hu/dam/jcr:e5afaf95-8bd7-4c23-8b6a-f89573b88af2/4-sz-kezikonyv.pdf

Én ezért nem tartom jó ötletnek, hogy új kocsikat vegyünk. Az MH szállítási feladatait bőven el lehet látni, szerintem kiírnak adott idpőszakra tendert (célszerű 2-3 évre) amin megveresenyeztetik a vasúttársaságokat, és előírják, hogy hány darab milyen kiterhelésű vasúti kocsival kell rendelkezésre állniuk.

Ha meg vészhelyzet van, akkor az állam úgyis rekvirál magának vasúti kocsit, és akkor már nemcsak a fenti S és R kocsik lesznek jók, hanem bármi is, mint az ukránoknál, akik a magas oldalfalú nyitott kocsiban is szállítanak haditechnikát (mert ez áll rendelkezésre mindehol hatalmas darabszámban).
Egyetértünk, hogy szövetségi rendszerben abszolút nem szükséges magyar tulajdonú harckocsiszállító teherkocsi, mert ezek nincsenek elsősorban Europában amely pld. a Leo2A7-est is hurcolnák. Igen A magáncégeknek van,amit felsoroltál, de nem mindegyiknek. Azért sem szükséges mert kvázi magyar teherfuvarozó cég sincs, lévén az üzletágat eladtuk. A magáncégek pedig nem rendelkeznek sem nagyszámú, se speciális kocsikkal. Bár egy NER céget alapítva sok millióval kitömve nemzetbiztonsági érdekre hivatkozva, újabb aranybányát lehetne nyitni (nem nekünk)..
 
Ezzel eszem ágában sincs vitatkozni és kurvára gáz, hogy ide jutott az ország :(
Sajnálom, hogy ilyen helyzetbe kerültél
Köszönöm, de én problémám csak egy porszemnyi kis szelet, ahogy most egyre több ellenzéki politikust fosztanak meg képviselői helyükről, olyan "bűncselekmények" miatt, ahol sem anyagi kár nem keletkezett, sem emberek esetében semmilyen sérülés.
Fekete Győr András, Varjú László stb.
 
Szükség van ugyan hk szállitásra képes vasuti kocsikra,de hadműveleti szempontbol fontosabbak a legalább közepes mértékben terepképes hk szállitó nyerges szerelvények.
Még mindig nem tudatosult,hogy mennyire gyorsan kopik a lánctalp,és fogy el egy nehéz láncos harcjármű hajtásláncának javitásközi üzemideje.
Qrvanagyongyorsan.
 
Nagyon jól tudod, hogy sok-sok nem igazán publikus adatokhoz jutunk mi is (ti még többhöz). akár képekkel, akár beszélgetéssel stb. mindig lyukas minden rendszer. Azonban nem hiszem, hogy nem értesz egyet abban, hogy 2022-től megváltozott a beszerzésekkel, a propagandával, a haderő vezetésével és a "civil" sajtóval kapcsolatos viszony akár HM akár MH szinten. Mondhatni túlzott szervilis hányinger.
Arról beszélünk, hogy krisss és én itt nem mond el olyat amit nem szabad és jó lenne ha ezt nem tennéd szóvá (ahogy megtetted).
 
Jelenleg a sörétes lőfegyver szinte az egyetlen hatásos hard-kill elhárító eszköz a drónok ellen a lövészeknél.
Illetve láttam még tubusból indítható ellen-drónt is, ki tudja hova fejlődik a kard és pajzs viszony.

Egyetértve, de ilyen fedezetnek igazán kiváló lenne a Wiesel-1... :cool::rolleyes:
Leírtam már párszor, hogy a sörétes max arra jó, hogy megnyugtasd magad, csak valamiért képtelen vagy elfogadni.
 
Videók sokasága cáfolja állításodat.
Meg nem véletlenül terjed el az orosz hadseregben és nyugaton is kezdik felszerelni a katonákat, például a belga beszerzés.
Ukrán katonák török gyártmányú sörétes puskákat használnak az FPV drónok ellen