[HUN] Kerekes páncélozott harcjárművek beszerzése

Párhuzamosan két ilyen óriás-projekt meg nem fért bele pénzügyileg...
Nem kellet volna szállodaláncot, meg kastélyokat építeni s belefért volna! Nem akarásnak meg nyögés a vége! Megvettük a Leopárdokat is s lövik széjjel Ukrajnában! Mit érünk velük?
Mutogatjuk a kirakatban s sepregetjük a port róluk! Harctérre kimenni velük vétek, mivel drága volt!
 
Nekünk bármi is lesz, szvsz törekedni kellene a Lynx-el való hasonlóságra, valami ahhoz hasonló (rokon) nagy szériás motor kéne bele. A Hiúz motorjának nincs kistestvére(i)?

Ha jól látom a PARS IV 6x6 is középmotoros, az nem közeli rokona az Alpha-nak. A kérdés, lesz-e Alpha 6x6?
Egyébként mennyire kardinális kérdés ez az orrmotor vs középmotor egy 6x6-nál, amire nem kell nagy torony? A triviális védettségi, szerelhetőségi kérdéseken kívül.
Az orrmotor nyilván orr-nehézzé teszi a gépet, ami okozhat egy rövidebb, 6x6-os gépnél gondokat.
A Patria 6x6 sem orrmotoros, nem?

Ebben teljesen igazad van szerintem. A tömegjárműnél ez előny. Pl. a PARS 6x6-nak hidro-pneumatikus a felfüggesztése. Ez király, ha beülök a Citroenembe és élvezem a komfortot. De ez nem biztos, hogy jó egy kis ország seregében.
Bár a tömegjárműnek szerintem kéne egy rakás NMS.
Liebherrnek van kisebb motorja.
De inkabb a teherautokkal kompatibilis motort kene hasznalni.Esetunkben aMAN a logikus.
Bombi manapsag kompakt jarmunek szamit.Pl belefer a normal kozuti szabvanyba.Megis tobb hasznos helyet ad,mint a nagyobb,de kozepmotoros jarmuvek.Ennek az a jelentosege,hogy igy kivalo platform.Egy hafseregnek nem csak loveszharcjarmu kell,hanem rengeteg fele PSZJ,eszkozhordozo.
SZerintem nekunk olyan jarmu kell,ami praktikus,sokoldalu,olcso,strapabiro...es fent tudjuk tartani.A draga,bonyorult jarmuvekkel meg bekeidoben is uzemeltetesi gondjaink vannak.Mi lrsz akkor haboruban?Nem mindegy,hogy egy jarganyt 5000 (Alpha gyarilag megadott intervalluma),vagy 50ezer km-enkent kell nagyjavitani....Eshpgy azt egy atlag teherauto szerviz is meg tudja e csinalni,vagy dpecialis felkeszultsrgu uzem kell hozza.(ez magara a jarmure vonatkozik,harcrendszerek masik lap).
 
De helyette jött az RM seggnyalás és vitt mindent!
Az RM seggnyalásnak nevezett téma, nem elsősorban katonai választás volt. Az RM a KMW (KNDS) és az AIRBUSz szerződéseket komolyan indikálta, Németország illetve Franciaország megnyerése az illiberális magyar "demokrácia"-t hagyják és ne kaszálják el az EU előtt.. Nos nem igazán jött be. De ezért nem lett pld. Augusta-Westland (Leonardo) helikopter. Harckocsik között nem volt választási lehetőség, GYHJ és PSzH-k viszont ezért nem törökök, finnek stb...
A katonai, műszaki, gazdasági s politikai tényezők egyaránt jelentősek voltak a beszerzés során. A saját gondolatom, hogy a politikai és a gazdasági tényezők jobban befolyásolták a rendeléseket. Az egyik cél a fenti volt, a másik saját üzemek, összeszerelő műhelyek, és a helyi oligarcháknak profit...
 
az a helyzet hogy nehéz dandárt kért a NATO az meg láncos - nem igazán volt opciónk kerekest adni helyette. Párhuzamosan két ilyen óriás-projekt meg nem fért bele pénzügyileg...
Ami azt illeti, a torok hadiipar is kínál legalább anyi lánctalpas platformot, mint a német: Otokar Tulpar, FNSS Kaplan 30, stb ...
 
Ami azt illeti, a torok hadiipar is kínál legalább anyi lánctalpas platformot, mint a német: Otokar Tulpar, FNSS Kaplan 30, stb ...
RM ipari ajánlata akkor kiemelkedően volt az export kilátás lehetőségével. Törökök nem igazán akarják, hogy mi bármit is exportáljunk a cuccaikból, max saját magunknak gyárthatjuk...
 
RM ipari ajánlata akkor kiemelkedően volt az export kilátás lehetőségével. Törökök nem igazán akarják, hogy mi bármit is exportáljunk a cuccaikból, max saját magunknak gyárthatjuk...
Ne feledjük a fejlesztő központokat. Talán a legértékesebb részei a csomagnak. Ahogy kinéz, és amerre halad Európa népessége, egyre nagyobb jelentőségűek lesznek ezek a keleti cégbázisok.
 
Ne feledjük a fejlesztő központokat. Talán a legértékesebb részei a csomagnak. Ahogy kinéz, és amerre halad Európa népessége, egyre nagyobb jelentőségűek lesznek ezek a keleti cégbázisok.
Miért? mi többen leszünk itt "keleten"? :D
K. gyorsan ki fogunk halni mi is...vagy nem tudom mire gondolsz.

Amúgy meg fene tudja ezek a "kutatóbázisok" mennyi hasznoz hoznak...
 
Miért? mi többen leszünk itt "keleten"? :D
K. gyorsan ki fogunk halni mi is...vagy nem tudom mire gondolsz.

Amúgy meg fene tudja ezek a "kutatóbázisok" mennyi hasznoz hoznak...
Többen nem, de az a káosz, ami nyugaton közelít, azt elkerülhetjük.
A haszon nem a pénz, hanem a tudás, a szervezeti kultúra. A győri Audi mit hozott? Mérnök generációk nevelkednek ki, összefonódik az oktatással. Korábban nem létező know-how kerül országon belülre.
De nézzük fordítva pl.
A BASF elköltözik N.o.-ból, ott már bezárhatják a vegyipari szakokat. Egy-két emberöltő és eltűnik (helyben) a most még meglévő vegyipari tudás. Az új szakembereket már Kínában és az USA-ban fogják képezni, ahova költöznek a gyárak.
A veszprémi egyetem régen vegyipari egyetem volt, ma már nem is tudom van-e vegyipari szakirány.
A tudást nehéz megszerezni, de gyorsan el tud tűnni. A szervezetek viszont magukkal tudják vinni.
A németek még fel sem fogták, hogy mekkora sebeket ütöttek a nemzetgazdaságukon. Amit és amíg lehet, menteni kell belőle!
 
Többen nem, de az a káosz, ami nyugaton közelít, azt elkerülhetjük.
A haszon nem a pénz, hanem a tudás, a szervezeti kultúra. A győri Audi mit hozott? Mérnök generációk nevelkednek ki, összefonódik az oktatással. Korábban nem létező know-how kerül országon belülre.!
Saját termékeink nem igazán lettek belőle.
Nagyon várnám már, hogy legyen magas hozzáadott értékű export termékünk, de valahogy mindig más cuccait akarjuk összeszerelni. Az aksi gyárakból még annyi hasznunk sincs mint a német autóiparból: mindent Kínából hoznak, és nagyon figyelnek rá nehogy bárki is kitanulja tőlük know-how-t.

A németek az atomenergia elvetésével szivatták meg magukat nagyon: ha 70%-a az áramnak abból lett volna mint a franciáknál, akkor alig lett volna hatása az orosz gáz kiesésének.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and LMzek 2.0
Hagyjuk már ezt a civil motoros hülyeséget. Harcjárművet veszünk, a harcértéke a legfontosabb szempont. Ha nem tudjuk üzemeltetni a kellő harcértékű típust, akkor nagyon komolyan el kell gondolkozni a logisztikai rendszer alkalmasságán és alkalmassá kell tennei a modern kihívásokra, de olyan hülyeséget nem szabad csinálni, hogy lejjebbadunk a harcértékből csak azért, hogy üzemeltetni tudjuk a típust. Nem gombhoz választunk kabátot!
 
Hagyjuk már ezt a civil motoros hülyeséget. Harcjárművet veszünk, a harcértéke a legfontosabb szempont. Ha nem tudjuk üzemeltetni a kellő harcértékű típust, akkor nagyon komolyan el kell gondolkozni a logisztikai rendszer alkalmasságán és alkalmassá kell tennei a modern kihívásokra, de olyan hülyeséget nem szabad csinálni, hogy lejjebbadunk a harcértékből csak azért, hogy üzemeltetni tudjuk a típust. Nem gombhoz választunk kabátot!
CV90ben eppen ugy egy kamionmotor katonai valtozata van,mint mondjuk a Patriaban.
Korulmenyeinkhez es lehetosegeinkhez kellene harceszkpzt vallasztani,nem egy elkepzelt nemletezo vilaghoz.
 
CV90ben eppen ugy egy kamionmotor katonai valtozata van,mint mondjuk a Patriaban.
Korulmenyeinkhez es lehetosegeinkhez kellene harceszkpzt vallasztani,nem egy elkepzelt nemletezo vilaghoz.
A haditechnika amióta világ a világ egyre bonyolultabb (es nem is lesz egyszerűbb), az egy infantilis válasz erre a kihívásra, hogy mi majd okosba egyszerűsítünk rajta azért, mert ez sokkal könnyebb, mint megfelelni a kihívásoknak. Vagy jól csinálsz valamit, vagy magyarosan (a szó rossz értelmében). Jól és magyarosan nem lehet. Szóval lehet itt olcsó Jánoskodni, de annak olyan is lesz az eredménye.
 
Ez mondjuk teljesen igaz!
Az egész Z2026-ot egy olcsóbb 8x8 Ifv/apc licenszgyártással (pl Pars) kellett volna kezdeni minimum 500-600 darabos mennyiségben, gépágyús, aknavetős, löveges stb felépítményekkel. Ez egy olyan mobilis, potens alapot adott volna a szárazföldi erőnknek amire már lehetett volna alapozni..
F@szt! Dél-Koreával kellett volna összebútorozni.
 
A haditechnika amióta világ a világ egyre bonyolultabb (es nem is lesz egyszerűbb), az egy infantilis válasz erre a kihívásra, hogy mi majd okosba egyszerűsítünk rajta azért, mert ez sokkal könnyebb, mint megfelelni a kihívásoknak. Vagy jól csinálsz valamit, vagy magyarosan (a szó rossz értelmében). Jól és magyarosan nem lehet. Szóval lehet itt olcsó Jánoskodni, de annak olyan is lesz az eredménye.
Bombi nem magyarosch valasz,hanem korulmenyekre adott valasz.Egyszeruen egy mas tervezesi filozofia.
Egyebkent felsuereltsegtol fugg,hogy milyen tuzerot,harcerteket ad.
Az meg egy hulyrseg,hogy csak egyfele megoldas van,a legdragabb.
Es a Bombi egyaltalan noncs egyedul ezzel a tervezesi filozofoaval.PARS SCOUT is ugyan ez,csak kozepmotoros konstrukcio.Griffon,VAB is hasonlo filozofia.PMPV,Patria 6x6,stb,egy rakat hasonlo gep van.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány