MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

A MIG-29 mint harci gép egy csőd (az oroszok a közelébe nem viszik Ukrajnának sem a MIG-29 SzMT-t, sem a MIG-29 Kr/KUBr-t, sem a MIG-35 protókat) az orosz légierőben. Innentől kezdve vagy bezárja a MIG-et az orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorciumhoz (leánykori néven UAC), vagy valami tök felesleges ám de annyi bevételt generáló programot ad neki, ami legalább nullára kihozza a MIG- életbentartását. Úgy tűnik, hogy ez utóbbi történik.

Vannak még Mig-31-es projektjeik is.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider
.


Gyors LMzés:


Egy "testhezálló" üa-tartályt kellene faragniuk, és a MiG-29-család alapvető problémája megoldódna!

Az a "két hajtómű közé teszek egy póttartályt(bármit)" aerodinamikailag egy tragédia: kb. "ledugózza a két hajtómű közötti légáramot, a "szabadon" lévő" (szárnyon pl.) azonos póttank légellenállásának sokszorosár indukálja.

...a'la F-16:

1x1LMF-16NoDV.jpg.pc-adaptive.1280.medium.jpg


...az a szárnytőhöz simuló hosszan elnyúló póttank! Ha csak a kisebb F-16 üa-mennyiségének kétharmadát kapjná, már akkor nagyságrenddel jobban/többre alkalmazható, jelenlegieknél sokkal gépet kapnának, 0,1-0,2Mach csökkenés árán --a kb. 2,2Mach-ból--.


Ahogy máskor is: Szerintem! ;)


U.I.: ha ezzel megvannak, akkor meg kiadnám következő --párhuzamos ? -- feladatnak egy leszállás --alacson sebességű manőverezés- javító/segítő canard/kacsaszárny kifejlesztését!
Van ilyenre sikeres Tu-144-es előzmény,
images

...sikeres Szuhoj alkalmazás a 27-es családban, meg pár-száz a fiókban, amit nem is tudunk...


A nagy leszállósebesség miatt csak papiron --vagy nagy kockázattal-- alkalmazható fűves repteres üzemmód átkerülne a gyakorlatban is meglévő képességek közé, sok fejlődős ügyfél örömére, cserébe adva a brutálka üzemanyag-zabáló 0,1-02M sebességet a feleslegesen sokból: 2,2+Mach.


.
 
Részben a típushoz kapcsolódó hír. A Luhovici repülőgépgyár korábbi igazgatóját elfogták és 9 év börtönbüntetésre ítélték csempészet és hazaárulás vádjával. Mihail Baranov ugyanis az ukrán haderő számára próbált MiG-29-es alkatrészeket csempészni. A volt igazgató a vallomásában beismerte a tettét.
 
Részben a típushoz kapcsolódó hír. A Luhovici repülőgépgyár korábbi igazgatóját elfogták és 9 év börtönbüntetésre ítélték csempészet és hazaárulás vádjával. Mihail Baranov ugyanis az ukrán haderő számára próbált MiG-29-es alkatrészeket csempészni. A volt igazgató a vallomásában beismerte a tettét.


Mire gondolt a szimpatikus fiatalember?
 
Egy Vlagyimir Lukin nevű embert is lecsuktak 170 millió Rubel kreatív felhasználásáért (ő volt az akit kitüntettek nem rég a kurszki határvédelmi építkezések kapcsán).
 
  • Imádom
  • Tetszik
Reactions: senki and zsolti
Egyébként a 29-es nem volt csőd, hanem az idő ment el mellette. Ráadásul azok a modernizációk maradtak el, amellyel potens maradhatot volna a későbbi években. Gondoljuk el, hogy PESA/AESA lokátor, R-77, "igazi" L-F kapacitás és célzókonténer mennyire tette volna potensé a típust, különösen, ha minden változat kapott volna szárny üzemanyag póttartályokat, valamint a korai változatok nemcsak a belső függesztőkön hordozhattak volna BVR rakétát és abból sem az R-27-est...
 
Egyébként a 29-es nem volt csőd, hanem az idő ment el mellette. Ráadásul azok a modernizációk maradtak el, amellyel potens maradhatot volna a későbbi években. Gondoljuk el, hogy PESA/AESA lokátor, R-77, "igazi" L-F kapacitás és célzókonténer mennyire tette volna potensé a típust, különösen, ha minden változat kapott volna szárny üzemanyag póttartályokat, valamint a korai változatok nemcsak a belső függesztőkön hordozhattak volna BVR rakétát és abból sem az R-27-est...
Egy csőd a 29-es. Szeretem mert szép gép és nekünk is volt, de ez nem szabad, hogy befolyásolja az ítélőképességet.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
A csőd nem releváns kifejezés.. Exportra elég szép mennyiség fogyott. Nos ez tehát gazdaságilag nem csőd (ha így nézzük az F-104 is csőd volt)... Harcban nem vált be??? Volt egyetlen konflikus is, ahogy úgy vetették be ahogy annak idején megtervezték. Olyan támogatással, olyan légvédelmi rendszerrel és persze hozzá támogató repülőgépekkel (pld. Szu-27) ? A háborúk konflikusok nagy részében a 29-es volt a "magányos harcos" mint a légvédelem legpontensebb repülőgépe és komplett légierő ellen.. Most persze aki az orosz-ukrán háborúra gondol... Nos mikor készültek és milyen kapacitással rendelkeznek az orosz Sz-30/35 vagy akár a 57??