[HUN] Helikopterbeszerzés

A végkövetkeztetéseddel nem értek egyet:
Ha ekkora karbantartási igénye van a digitális éra helikoptereinek, plusz minden haszonhelikopterhez 2 harci kell a biztosításhoz, plusz bevetésük olyan feltételekhez kötött, amelyeket amúgy sem tudunk teljesíteni (légimuralom kivívása, legvédelem felszámolása), akkor hagyjuk a fenébe az egészet.
Kizárólag hátországbéli feladatokra szabad pár darabot megtartani, ennyi.
Bírlak nagyon, de ez a képzetet hogy a helis képességet ami amúgy is jó indulattal mondható közepesnek osztályozási szinten meg ebből adjunk el olyan szinten felnyimja az agyvizem amire a 99-es szar fos opelom nem képes a délutáni dugóban a lagymanyosin…
 
Nem véletlenül erőltettük az AW149 és AW101-es párost kaptunk volna gyárat még a helyszínről is ment a diskurálás. Ugyan a hírekben a AW139-ről hallhattatok. Gripen szindróma 2.0 győzött a politikai akarat nem jött be semmilyen téren láthatjuk a katonai és politikai eredményét.
Az akkori olasz korrupciós botrányos bukott meg a dolog.
 
Bírlak nagyon, de ez a képzetet hogy a helis képességet ami amúgy is jó indulattal mondható közepesnek osztályozási szinten meg ebből adjunk el olyan szinten felnyimja az agyvizem amire a 99-es szar fos opelom nem képes a délutáni dugóban a lagymanyosin…
Nem kell komolyan venni, vakon van a témában és akkora baromságokat ismételget hogy nem is értem mit keres itt.
 
Az akkori olasz korrupciós botrányos bukott meg a dolog.
Egyébként az előadás technikai részleteivel kapcsolatos dolgokat nem szeretnéd nekünk "virágnyelven" megerősiteni vagy ép cáfolni? Mégis csak Neked van lehetőséged simogatni ezeket a vasakat? :rolleyes:
Olyan krisss-esen, "af@szt", "álmodban", stb módban is elég, témakörök szerint...:oops:
Nagy segitség volna a magyar családoknak, határon innen és túl! :)
 
Nem véletlenül erőltettük az AW149 és AW101-es párost kaptunk volna gyárat még a helyszínről is ment a diskurálás. Ugyan a hírekben a AW139-ről hallhattatok. Gripen szindróma 2.0 győzött a politikai akarat nem jött be semmilyen téren láthatjuk a katonai és politikai eredményét.
Az előadó bele is kavarodott a számozásba, mert 239-et is mondott...
 
Az akkori olasz korrupciós botrányos bukott meg a dolog.
Ha jól emlékszem, kb. 12 évvel ezelőtt azt írták itt néhányan hogy az AW139 típusképzés már be is volt tervezve az adott évre, annyira biztos volt az AW119 - AW139 páros. Aztán jött a gyártó indiai korrupciós ügye és a 2014-es választosok előtt már nem merték megkockáztatni a politikusok.
 
Tele van a net télen a hegyek között tevékenykedő 145-ösökkel. Képek, videók. Csak mi voltunk olyan kretének, hogy jégtelenítő rendszer nélkül vettük? És a Norvégiától vett 135 mentőhelikopterekkel mi lehet? Ha azokban van, akkor a 145-höz is kell, hogy létezzen.
ÁÁ a norvégokban biztos nincs...!:D Amúgy utána is T3akat vettek úgyhogy biztos fapad...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Meglepő is lenne ha ebben az országban a korrupció bárminek is akadálya lenne... :p
Egyébként nem korrupció volt ebben az esetben.
Hasonló szitu csak kicsit bonyolultabb ,mint a Gripen esete anno. Mi F18-at akartunk kompromisszumként F16 letárgyalva apu meg a végén csavarként Gripen. Mondjuk az ott “büdös” szitu volt az illetékes államtitkárt ki is mentették a MÁV egyik cégébe vezetőként aki Kaposvári :) véletlenül még mindig ingatlant üzemeltet egy kaposvári cég a honvédségnél sok véletlen van na :)
 
Egyébként nem korrupció volt ebben az esetben.
Hasonló szitu csak kicsit bonyolultabb ,mint a Gripen esete anno. Mi F18-at akartunk kompromisszumként F16 letárgyalva apu meg a végén csavarként Gripen. Mondjuk az ott “büdös” szitu volt az illetékes államtitkárt ki is mentették a MÁV egyik cégébe vezetőként aki Kaposvári :) véletlenül még mindig ingatlant üzemeltet egy kaposvári cég a honvédségnél sok véletlen van na :)
Ez a "véletlenek országa"! :D
Valahogy véletlen mindig ugyanaz a néhány ezer ember jár jól...
 
Meglepő is lenne ha ebben az országban a korrupció bárminek is akadálya lenne... :p
A másik dolog amire akkor sokat hivatkoztak, hogy nincs pénz, mert csődben van az ország. Az olaszokkal akkor meg lett kötve egy államközi szerződés haditechnika átadására, mindenki várta hogy mi lesz bejelentve (C-27, helikopter, Freccia/Centauro hazai gyártással?), de nem lett semmiből semmi.
 
A másik dolog amire akkor sokat hivatkoztak, hogy nincs pénz, mert csődben van az ország. Az olaszokkal akkor meg lett kötve egy államközi szerződés haditechnika átadására, mindenki várta hogy mi lesz bejelentve (C-27, helikopter, Freccia/Centauro hazai gyártással?), de nem lett semmiből smmmi.
Ez a nincs penz a halalom, arra van penz amire akarjak itt legtöbbször a szándék hianyzik.
Lehet olyan szerzodeseket kotni ami kedvezoek is nem mindig kell bele ulni az ubiba szarazon. :D
 
Eg
Ez a "véletlenek országa"! :D
Valahogy véletlen mindig ugyanaz a néhány ezer ember jár jól...
Egyébként azt elmondhatom,hogy, most,olyan fehér a honvédség működése talán, mint még soha, ez a cég valamiért “bent ragadt” . Viszont nem félreérteni amit mondok, de ami az MSZP-SZDSZ időkben volt Jézus atya Úristen na az nem volt semmi…. Csak a hülye nem látta inkurrenciánál stb….
 
Eg

Egyébként azt elmondhatom,hogy, most,olyan fehér a honvédség működése talán, mint még soha, ez a cég valamiért “bent ragadt” . Viszont nem félreérteni amit mondok, de ami az MSZP-SZDSZ időkben volt Jézus atya Úristen na az nem volt semmi…. Csak a hülye nem látta inkurrenciánál stb….
A módja és az érintett területek változtak (pl. ahogy mondod MH nem annyira pálya nekik), a mértéke viszont jóval nagyobb lett (sztem) - de ez OFF topik.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
Eg

Egyébként azt elmondhatom,hogy, most,olyan fehér a honvédség működése talán, mint még soha, ez a cég valamiért “bent ragadt” . Viszont nem félreérteni amit mondok, de ami az MSZP-SZDSZ időkben volt Jézus atya Úristen na az nem volt semmi…. Csak a hülye nem látta inkurrenciánál stb….
Úgy ahogy mondod!
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek
Az akkori olasz korrupciós botrányos bukott meg a dolog.
Az AW139 projektban félig-meddig aktív szerepet vállaltam, abban a tekintetben, hogy voltunk ki Olaszországban is a helikopterrel kapcsolatban valamint Szliacson repülőnapon direkt számunkra mutatták be az Olaszok. Az AW (most Leonardo) nem jelentett volna rosszabb műszaki, harci-technikai képességekkel ellátott forgószárnyasokat, mint az Airbussal. Igen az Olasz korrupciós botrány állította meg egyik részről az üzletet, aztán az Airbus meg azért nyert elsősorban, mert Francia-Német (tehát az EU fő államai) és a regnáló hatalom azt hitte, hogy ezekért a gazdasági (és valljuk meg politikai) megrendelésekért a két EU nagyhatalom eltekint az illiberális demokráciától, az UNI értékrendjeitől eltérő kormányzati nézetektől, a különutas orosz politikától. (Kínait azért nem írok, mert az elsősorban az Orosz-Ukrán háború után lett fontos az EU ellenes Brüsszelező kormányzatnak, hogy különféle kölcsönökkel és beruházásokkal a saját és baráti oligarcák pénzigényét megteremtse. Ezért van most arab út, lett türktanács stb. Sztóval minden más csak ne EU.. És most Oroszország és Kína helyett kurva gyors váltással USA, (amely bizony látja, hogy közben még 1000 szállal vagyunk Kína és Oroszország felé elkötelezve.. Valamint EU és NATO tagok lévén sem mentesülhetünk amit kiosz Amerika Európának.
Bocs, de eddig vezetett az olasz botrány magyarázata. Még annyi, hogy új helikoptereket nem fogunk venni és igazából el sem fogjuk Őket adni.. Remélhetjük, hogy a H225M üzemeletetési költségei és karbantartási igénye csökkeni fog, mert még az életciklusuk elején járnak, a folyamatok sem kerültek teljesen kialakításra, a gyermekbetegségek is kijönnek, valamint ne felejtsük el az infrastruktúra most épült mint a veszedelem - de 2-3 éves késéssel...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Tumpek