A jégtelenítő rendszer hiánya a H145M-en botrányos, nem is értem, hogy a légügyi hatóság hogyan adhatott ki erre certifikátot...
Egyáltalán hogyan vehettük így át műszakilag?
Sajna a H145 helik érzékenyek a jegesedésre.
![www.ainonline.com](https://www.ainonline.com/cdn-cgi/image/width=1200,format=webp,quality=95/https://backend.ainonline.com/sites/default/files/uploads/2022/11/screen_shot_2022-11-15_at_3.00.07_pm_copy.jpg)
Inlet Barrier Filter Icing Caused Dual Flameout on Norwegian Airbus H145 Air Ambulance Helicopter | AIN
According to Norway’s Accident Investigation Board, ice-clogged inlet barrier filters likely caused the dual flameout on an Airbus H145 helicopter.
![www.ainonline.com](https://www.ainonline.com/images/cnc-images/favicon-32x32.png)
![pilotswhoaskwhy.com](https://pilotswhoaskwhy.com/wp-content/uploads/2024/11/img_0501-1.jpg)
Inlet Barrier Filters + Icing = Engine Flameout x 2? | The Why Spotlight #3
An H145 HEMS helicopter experienced two engine failures in the same mission due to icing in the inlet barrier filters. We take a look at the learning points.
![pilotswhoaskwhy.com](https://i0.wp.com/pilotswhoaskwhy.com/wp-content/uploads/2023/10/A4-6.png?fit=32%2C32&ssl=1)
De úgy tudom, hogy az összes kisebb helikopternél komoly probléma a jegesedés lehetősége, ezért korlátozva is van a jegesedést okozó időjárási körülmények közötti repülésük.
És rotorlapát-jégtelenítő rendszer a mai napig nincs egyetlen könnyű, vagyis 4-4.5 tonnásnál könnyebb helikoptertípuson sem. Szóval ha valaki olyan időjárási körülmények között akar biztonságosan repkedni, amikor a jegesedés erősen valószínű, akkor az AW139 talán a legkisebb tömegű típus jelenleg, amivel ezt megteheti.