[HUN] Lánctalpas gyalogsági harcjárművek beszerzése

Bocsánat hülyeséget írtam a 35x228mm HEI-T lőszerről!!! Nem 43,5g robbanóanyag van benne!!!
 
A legtöbb IFV a 30 mm-es AP meg APDS lövedékeket állja szemből - az orosz BMP-k meg BTR-ek még ezt sem!
A Lynxekhez használt APFSDS-T lőszerek 100+ mm RHA átütő képességükkel elég sokáig elegendőek lesznek IFV-k ellen. Majd kb. 20 év múlva lesz egy ugrade-program és akkor át lehet őket szerelni 35-re vagy 50-re - ami akkor épp korszerű és elterjedt lesz.
Sajnos a Lance 2 torony nem legóalkatrész - ha egyszer már 30 millissel vettük, akkor az úgy is marad.
Utólag már nem változtatható.
Egy új, 50 mm-es torony pedig ~10 M €.
Megbízható forrásból...
 
Az Rm utolsó eladott saját típusa a TAM volt és azóta szültek már pár dolgot ami egy gyártelep sarkában rohad szóval nem determinálja legkevésbé sem a cég "pedigréje" a termék milyenségét.
Azért a Marder, Fuchs sőt a Leopard - amit korábban szintén gyártott a RM - sem volt rossz termék a maga idejében. Én megértem, hogy haragszol a cégre a sok be nem tartott ígéret miatt, de ha CV90-et vettünk voln akkor is ugyanilyen vagy még dühősebb lennél, mert a svédek is ugyanúgy egy nem létező verziót adtak el a csehszlovákoknak és az árat is folyamatosan emelik. És azt még csak nem is nálunk gyártanák.
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek
Szia,

Hat, szerzodeskoteskor szerintem nem sok KISEBB ifv gyarto nala, mivel addig legnagyobb joindulat mellett 1/4 darabot gyartott osszesen, ha a makettet felkerekitjuk ennyinek.



Ha a fentivel cafolod azt, hogy szerencsejatek volt megrendelni az elso prototipus megepitese elott, akkor gondolom a ruletten a pirosat megjatszani sem szerencsejatek - ha piros jon ki utolag.

Nyilvan az ausztral tender idejere mar volt prototipus, akkor mar lehetett ertelkelni, hogy milyen jarmu; azota meg mar a 0 sorozat is elkeszult, igy mar a gyartastechnologiat is lehet ertekelni.

Megegyszer: az elozo hozzaszolasomban nem a Lynx megrendeleset kirtizaltam, hanem azt, hogy az elso prototipus elkeszitese elott tortent a megrendeles.
A RM több ezer harcjárművet pld ezres darabszámban Mardert és több száz Leopard tankot gyártott. Nem a Lynx volt az első harcjárműve. Rendelkeztek a szükséges gyártási tapasztalattal. Továbbra is rossz hasonlatnak tartom, hogy a Lynx megrendelése szerencsejáték lett volna. Nem csillagrombolót, hanem egy IFV-t rendeltünk ahova semmilyen új dolgot nem kellett kitalálni, mivel meglévő alkatrészekből építik. A harcjáművet a Marderből tervezték, a toronyfegyver pedig uyanaz, mint a PUMA-nál. Nem szerencsejáték volt azt várni, hogy a harcjámrű el fog készülni.
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek and Rferi66
A RM több ezer harcjárművet pld ezres darabszámban Mardert és több száz Leopard tankot gyártott. Nem a Lynx volt az első harcjárműve. Rendelkeztek a szükséges gyártási tapasztalattal. Továbbra is rossz hasonlatnak tartom, hogy a Lynx megrendelése szerencsejáték lett volna. Nem csillagrombolót, hanem egy IFV-t rendeltünk ahova semmilyen új dolgot nem kellett kitalálni, mivel meglévő alkatrészekből építik. A harcjáművet a Marderből tervezték, a toronyfegyver pedig uyanaz, mint a PUMA-nál. Nem szerencsejáték volt azt várni, hogy a harcjámrű el fog készülni.
A Mardereket nem a RM gyártotta. A MAK-ot vették meg ami az egyik gyártója volt a Mardernek.
 
A RM megvette a céget, amely így már a RM része. A gyártási tapasztalat meg nem tűnt el. Továbbra is ott van a cégnél, amelyet most már RM-nak hívnak.
A Rheinmetall-nak maximum fejlesztési és felújítási tapasztalat van a Marderral kapcsolatban. 1975-ben befejeződött a Marder gyártása. A Rheinmetall 1989-ben vette meg a MAK-ot. 14 évvel a gyártósor felszámolása után sem nagyon volt semmilyen gyártási tapasztalat a MAK-nál sem, nemhogy a Rheinmetall-náll.
 
A Rheinmetall-nak maximum fejlesztési és felújítási tapasztalat van a Marderral kapcsolatban. 1975-ben befejeződött a Marder gyártása. A Rheinmetall 1989-ben vette meg a MAK-ot. 14 évvel a gyártósor felszámolása után sem nagyon volt semmilyen gyártási tapasztalat a MAK-nál sem, nemhogy a Rheinmetall-náll.
Igazad van dudi. A RM-nak fogalma sincs a Marderről.
 
Moregen Freeman: De, az lett...

Egy kb. 150(+)LE-vel gyenguszabb motor, az erősebb árán, egy alsó hangon 45(+)Tonnás IFV-nél nekem qrvára nem egy "De, az lett..."

Akinek meg "out of memory", annak lehet vissza-lapozni, nem tilos! :oops:


U.I.: Azóta is megy erről a hivatalos "lapítás", a'la commication ... :mad:


.
 
Boki a csorod a kényelem valamiért, pedig fontos. Eleve az, hogy belefér a 8fos deszant, plusz a felszerelés - hosszútávon ez az egészséges - illetve a ki-be deszantolas sebessége is így megfelelő.
Amennyire látom, a 8fos deszant meg lynxes alakulatoknál megleszem.
Lett volna lehetőség a kisebb, kf31 verziora is, de az teljesen elhalt. Nincs rá igény (meg legyünk őszinték, ha 6fos deszant, akkor mindneki szépen ment cv90 irányába, okkal)
Az, hogy modern ifv esetében 50%al nagyobb lenne a celfelulet.. ház ausztrál tenderen egymás mellett állt a k21el és ugyanakkorak voltak. De ha az ember jobban belegondol, miért is lenne? Nem toronyház, a magasságuk jelentősen nem változik, a szélessége is behatárolt a vasút miatt.. hosszabb lett inkább mint elődjei.
A Liebherr motor meg valós továbbra is.

Egyáltalán nem gáz a lynx beszerzés, meg csak igazán pofára sem estünk vele, sőt, simán lehet, hogy bele választottunk

Nem.
Rávillantok a lényegre: Az az +50%-kal nagyobb célfelület böki valójában a csőröm!
A kényelem=>nagyobb méret miatt 50%-kal nagyobb a célfelület, optikailag 50%-kal nagyobb a találati esély.
Akkor még nem tettük bele a serpenyőbe, hogy a nagyobb belteret már nem lehet sokkal jobban páncélozni, mert akkor meg ugrik a mozgékonyság, a nagyobb beltér miatt gyengébb lesz a védelem.
Ez a szakterület "Kő-Papír-Olló"-ja.


Senki nem vitatta magát a Liebherr motort, csak nem ezt ígérték(kb -150LE), és nem ennyiért.
Vagyis ismét a szokásos Zrínyis beszerzés, a szokásos kábítós kommunikációval.
A semminél jobb egyébként, valóban.
Rosszabb döntés kevés van/volt, jobb viszont sok!
A józan és használata segíthet mindenkinek saját véleményt alkotni, csak vannak ám akik, arra utaznak, hogy a többség nem fogja ezt megtenni, mert kellemetlenek a válaszok!


"Úgy átbaszlak, hogy inkább nem vallod be, még magadnak sem!"

A kormányzati kommunikáció egyik leggusztustalanabb módszere!
Ez van!


.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Teljes toronycserével.
Pappi még annál is jobban kicseszett velünk, mint feltételeztem.
Miert cseszett ki velunk? Azt kapjuk a penzunkett majd amit kertunk, igaz kesessel meg tobbert de azt fogjuk kapni.
Nem azt kertuk hogy legyen 30mm torony amot majd fel lehet huzni 35mm aztan majd 40-50mm re torony csere nelkul vagy apites nelkul.
Hanem azt kertuk legyen 30mm toron es pint ennyi.
 
Továbbra is rossz hasonlatnak tartom, hogy a Lynx megrendelése szerencsejáték lett volna. Nem csillagrombolót, hanem egy IFV-t rendeltünk ahova semmilyen új dolgot nem kellett kitalálni, mivel meglévő alkatrészekből építik
Mi lenne ha nem. :D

Ahhoz kèpest a 2 lassan 3 èv csúszás nem túl szèp.

De sajna ez a realitás egy új járműnèl. Csak nem ez volt ígèrve.

Szerencsjátèknak èn sem tartanám.
De nem örül neki az ember, hogy így alakul.
 
A RM megvette a céget, amely így már a RM része. A gyártási tapasztalat meg nem tűnt el. Továbbra is ott van a cégnél, amelyet most már RM-nak hívnak.
Az utolsó gép 40 éve készült el... az üzem sincs meg. Az RM egyedül nem gyártott harcjárművet a 90-es évek óta és azóta egy saját projektjük sem lett sikeres.

Szóval továbbra sem lehet alapozni a cég előéletére.